Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetoderEt gjennombrudd:

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 131
Startet: 25 Jan 2009 23:19
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Buskerud

Et gjennombrudd:

Innlegg av Casandra »

Som flere av dere travere her inne vet, jobber jeg med selvutvikling innen det alternative.
Utålmodig som jeg er, har jeg en tendens til å miste detaljer fordi jeg ikke har tid til å se skikkelig etter - samtidig har jeg nok også beskyttet meg selv mye for ting jeg ikke kan forklare.

Har presentert meg selv som nybegynner og fersking her inne, og det stemmer.
Likevel er det noen sider av meg som har blitt utviklet gjennom flere år, og disse er jeg relativt trygg på nå etterhvert. Føler dermed at min progresjon er klar for litt tempo!

Siden jeg begynte her har jeg forsøkt å "se" hva som sklir foran øynene mine når jeg legger meg for kvelden. Dette skjer ofte, men jeg har aldri klart å tolke hva det er.
Tidligere vil jeg si det har vært mye lys og skygger, ansikter. glede og sorg.
Antar dette er underbevissheten som jobber med å fordøye ting jeg har opplevd.

I kveld fikk jeg et gjennombrudd... -og jeg er så tværs igjennom lykkelig!!

Ligger i en våken søvntilstand (som i seg selv har vært utrolig krevende for meg å klare)
Så sprer det seg i blått, går over i lilla og ut fra sentrum stråler det rosa, varm rosa.
Jeg kan se et lite spebarn, langt unna, lite, perfekt. Etterhvert kommer det nærmere. Kan tydelig se konturene og vil kjenne det igjen med engang. Dette tror jeg selv er mitt barn, et barn jeg ikke har fått enda. Mer vet jeg ikke.

Er sliten, men må forsøke igjen etter en røyk..

Bildene er helt anderledes nå.
Orange og gult er sentralt
Takvifte som surrer
Masse mennesker
En voksen gutt, pen gutt

Så ringer mobilen og alt stopper..

---

Som vanlig blir det langt når Cas skal skrive noe, vel, det er meg..
Kom du helt ned fortjener du stor takk :)

---

Noen som vet hva jeg gjør nå?
Hva vil du si dette skal utvikle seg for å bli?
Har du selv opplevd dette?

Tips og råd tas i mot med takknemlighet!

(forøvrig setter jeg pris på at dette er en tråd som holder seg til agendaen, det er viktig for meg!)
Antall ord: 375
Hilsen Casandra
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Amfelia »

Det er bare å fortsette det, du kommer stadig videre, det stopper aldri opp....
videre, videre..... ;)
Antall ord: 15
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Amfelia »

Du er utrolig lik meg på bildet ditt.... :o
Jeg så slik ut for noen år siden!
Antall ord: 16
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 131
Startet: 25 Jan 2009 23:19
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Buskerud

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Casandra »

Takk, Amfelia!

Er vi like? så artig da..
Det er ikke mange som har sagt jeg ligner på noen, så det betyr sikkert av vi to er veldig unike og spesielle ;)

Skal fortsette jeg, men lurer jo fælt på hvor det ender og om jeg kan sette ting i system etterhvert. Det er svært lite som jeg skjønner betydningen av enda..
Antall ord: 64
Hilsen Casandra
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Amfelia »

Jeg råder deg til å ta et selvutviklingskurs, da løsner det masse!!
Dersom det er ment at det skal skje deg....

Vi som er så like er nok unike........... ;)
Antall ord: 30
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Submagi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 10 Jan 2009 21:28
15
Kjønn (valgfri): MANN

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Submagi »

Hvis du skal ha et selvutvikligstips fra meg Casandra, så må det bli å slutte å forurense kroppen din med røyken, røyken vil hindre deg fra å komme opp på høyere bevisthetsnivåer, og siden du nevner at du har en viss kontakt med din underbevisthet, skal det ikke være noe prob. for deg å gi seg selv noen affirmasjoner, som vil gjøre det lettere for deg å slutte. Husk, kroppen er sjelens tempel... ;) ... Etter hva jeg forstår, virker det som du har lett for å oppnå "Lucide/lette drømmer", må derfor spørre deg om; hvor sterke er disse bildene du får opp, er de like sterke som i en drøm? Har du noen kontroll for å påvirke disse 'bildene' som kommer?

Ps. Var ikke meningen min å komme med noen moralpreken her, ang. røkyen!? 8)

Sub.
Sist redigert av Submagi på 23 Feb 2009 01:38, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 140
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituallity .” Michael Ellner.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Amfelia »

Submagi skrev:Hvis du skal ha et selvutvikligstips fra meg Casandra, så må det bli å slutte å forurense kroppen din med røyken, røyken vil hindre deg fra å komme opp på høyere bevisthetsnivåer, og siden du nevner at du har en viss kontakt med din underbevisthet, skal det ikke være noe prob. for deg å gi seg selv noen affirmasjoner, som vil gjøre det lettere for deg å slutte. Husk, kroppen er sjelens tempel... ;) ... Etter hva jeg forstår, virker det som du har lett for å oppnå "Lucide/lette drømmer", må derfor spørre deg om; hvor sterke er disse bildene du får opp, er de like sterke som i en drøm? Har du noen kontroll på å påvirke disse 'bildene' som kommer?

Ps. Var ikke meningen min å komme med noen moralpreken her, ang. røken!? 8)

Sub.
Jeg tok til meg den biten om røyken....
Antall ord: 151
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Submagi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 10 Jan 2009 21:28
15
Kjønn (valgfri): MANN

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Submagi »

Amfelia skrev:Jeg tok til meg den biten om røyken....
Da håper jeg virkelig du tilgir meg!? 8)

Sub.
Antall ord: 20
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituallity .” Michael Ellner.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Konto avsluttet »

Værste pisset jeg har sett ang. røyken, bare pga du selv er en motstander, har garantert ikke en damn shit å si.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Timetravel_0
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 04 Feb 2009 23:45
15
Blitt takket: 3 ganger

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Timetravel_0 »

Røyk gjør bare alt lettere og bedre. Røyk er bra for åndelig utvikling.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Submagi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 10 Jan 2009 21:28
15
Kjønn (valgfri): MANN

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Submagi »

Sol@ngelica skrev:Værste pisset jeg har sett ang. røyken, bare pga du selv er en motstander, har garantert ikke en damn shit å si.
Blir ikke noe NIRVANA med nikotin i nøtta! :p Som jeg også sa, så var ikke dette ment som noe moralpreken, men mer som en slags opplysning om at hvis du missbruker kroppen din (som jeg mener røyken gjør), så vil dette være til et slags hinder for å utvikle det åndelige i deg, samme gjelder for overdrevent bruk av alkohol og en masse tilsetningstoffer i mat osv! Så ro dæ ne Fransvask!!! 8)

Men får vell alle røykerne & junk mat diggerne mot meg nå da! :lol:

Sub.
Antall ord: 116
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituallity .” Michael Ellner.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Submagi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 10 Jan 2009 21:28
15
Kjønn (valgfri): MANN

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Submagi »

Sol@ngelica, hvis du vil ha noen røykeslutt-tips så bare si fra! :)

Sub.
Antall ord: 15
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituallity .” Michael Ellner.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Konto avsluttet »

Er alltid artig å se de alternative(de som er gjerrige og lager sine egne klær og mikser farger de har utvunnet av eget urin) som tror de er så mye bedre mennesker, litt søtt.
De som ikke unner seg noe annet enn å svindle godtroende mennesker i fra gård og grunn :mozilla_laughing:
Hærlig :mozilla_wink:
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Submagi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 55
Startet: 10 Jan 2009 21:28
15
Kjønn (valgfri): MANN

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av Submagi »

Sol@ngelica skrev:Er alltid artig å se de alternative(de som er gjerrige og lager sine egne klær av farger de har utvunnet av urin) som tror de er så mye bedre mennesker, litt søtt.
De som ikke unner seg noe annet enn å svindle godtroende mennesker i fra gård og grunn :mozilla_laughing:
Javel :lol: , så jeg tror at jeg er så mye bedre menneske jeg da, bare fordi jeg er motstander av å forurense kroppen med dritt, og dessuten pisser vi ikke på klærne her jeg kommer fra, vi bruker rett å slett dritt til å farge klærne med, primærkunden vår er røyker, da de ikke legger så godt merke til lukten, da de stinker så jævlig fra før... :lol:

Men beklager, det var aldri meninga mi å starte en (Sol@ngelica) en 'ondskapsfull røykedebatt' her! :666

Sub.
Antall ord: 143
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituallity .” Michael Ellner.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Re: Et gjennombrudd:

Innlegg av kaja43 »

Sol@ngelica skrev:Er alltid artig å se de alternative(de som er gjerrige og lager sine egne klær og mikser farger de har utvunnet av eget urin) som tror de er så mye bedre mennesker, litt søtt.
De som ikke unner seg noe annet enn å svindle godtroende mennesker i fra gård og grunn :mozilla_laughing:
Hærlig :mozilla_wink:
Hvordan har du kommet frem til at disse du karakteriserer
her opplever seg selv som bedre mennesker enn andre?
Jeg kjenner mange av dem, og de er like forskjellige som alle
andre. Kan det være at de egentlig bare treffer noe du ikke
liker i deg delv?

Og angående røyk og alt annet vi tilfører kroppen så er det
lite tvil om at det hemmer utvikling av sanser. Men om en
ønsker å vasse rundt i astralt stoff og gjenoppta de dyriske
sansene så spiller det lite rolle hva du forgifter deg med.
Dette er helt elementær åndsviten. Å påstå noe annet viser
bare at du ikke aner hva du snakker om.
Antall ord: 178
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links