Hei.
Da mamma var liten hadde hun en far som missbrukte henne hver dag i 13 år. Da ble han tatt og hang seg så i fengselet.
Hvet ikke helt hvordan jeg skal få frem dette men har alltid vært plaget av mareritt, som om jeg er redd noen skal komme og gjøre meg noe. Føler også at det er noen som ligger og stryker på meg og helt plutselig ligger jeg med tårer i øynene og og drittredd (dette er når jeg skal sove foresten) Ser også en hel rekke grusomme ansikter og fæle ting.
Hender også at når jeg er våken og kanskje skal gå et sted, hvor jeg ikke er helt trygg, føler jeg det skal komme noen og gjøre meg vondt. Dette er et veldig stort problem for meg og tar også mye på kreftene at jeg går og er redd!
Men her er spm, kan min morfar ha noe med dette og gjøre?
HÅPER VIRKELIG PÅ HJELP!
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hjemsøkt av noen du aldri har møtt?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jan 2009 12:31
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tjøme
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Re: Hjemsøkt av noen du aldri har møtt?
Hmm, første spørsmål:
Hvor gammel er du?
Hvor gammel er du?
Antall ord: 10
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Siden man ikke skal leke doktor her, skal jeg ikke spekulere i diagnoser. Jeg vil bare anbefale deg å snakke med en voksen dersom du er ung, eller med legen din dersom du er voksen. Dette trenger overhodet ikke å ha noe med paranormale ting å gjøre... Traumer og vonde tanker kan gjøre at psyken kan spille deg noen puss i vanskelige/skumle/utrygge situasjoner.
Antall ord: 64
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Jan 2009 12:31
- 15
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tjøme
Jeg er 18 år foresten
Antall ord: 5
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Jan 2007 18:13
- 17
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Hadeland
Siden dette plager deg, kan du jo prøve å snakke med en psykolog eller noe sånt?
Må ikke ha noe med noe paranormalt å gjøre, men man vet jo aldri da.
Må ikke ha noe med noe paranormalt å gjøre, men man vet jo aldri da.
Antall ord: 32
Et smil kler alle.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Jeg kan kun si mine tanker om dette, og bare håpe at du syntes den tanken er litt betryggende. Det første jeg tenker er at hvis det finnes et liv etter dette, så vil man nok få et litt annet perspektiv når man dør og får opplevelsen av at man er "evig". Selv om bestefaren din gjorde ting som var forferdelige så kan dette med at han tok sitt liv vitne om at han skjønte hva han hadde gjort galt. Han syntes sikkert dette var grusomt selv, forhåpentligvis angret han. Han var sikkert ikke et monster hele tiden denne mannen, han var jo tross alt menneskelig han også. Jeg tviler på at han henger igjen her for å gjøre livet ditt jævlig også, det er altså min første tanke når jeg leser det du skriver..
Kanskje kan det balanseret synet du har på han om du kan finne noe positivt om han også, i allefall finne litt ut hvem han var, utenom de verste aspektene av han. Jeg tenker bare at det kunne gjort så du fikk gitt slipp på noe av denne frykten.Så han ikke blir til et sånt stort, stygt monster som får lov til å plage nattesøvnen din. Unge frøkner trenger skjønnhetssøvnen sin vettu
Det må i allefall være skremmende det du opplever, skjønner godt at du er redd og frustrert! Men jeg tror i grunn ikke på at sjeler er igjen her på jorden for å plage oss som fortsatt lever i beste velgående. Det er min personlige mening, men jeg tror at det er en litt større mening med ting enn som så.
Vi mennesker er noen snåle dyr, og har vi først blitt redd for noe så er det kjempefort gjort at vi dramatiserer og forsterker vår egen frykt litt ekstra. Jeg tror nok du er veldig trygg i din egen seng Og vet du, jeg er kanskje litt naiv, men jeg liker å tro at ingenting vi ikke kan se eller sanse kan skade oss om vi bare har troen på at noen er der til å beskytte oss. Jeg tror heller ikke at det finnes noe som er tvers igjenom ondt, uansett hvor mye faenskap som finnes i verden.
Lykke til, også må du jo snakke med noen du kjenner hvis du fortsetter å være så redd. Kanskje få litt selvskap når du skal sove. Utrolig hvor mye det hjelper kun å ha hund eller katt når man skal sove alene. Jeg er så heldig å ha begge deler (ikke å anbefale forresten! Bare bråk og tull!) Uansett, poenget er at om du har noe som får deg til å føle deg tryggere , så kan det hjelpe å ta med seg det elementet inn på soverrommet
Ps: har et tips angående mareritt! Det er litt vrient, men får du det til så tror jeg aldri du får den type mareritt igjen. *trommevirvel* ... du må ganske enkelt snu om og møte det du er redd for i drømmen. Lettere sagt enn gjort, men det funker!
Kanskje kan det balanseret synet du har på han om du kan finne noe positivt om han også, i allefall finne litt ut hvem han var, utenom de verste aspektene av han. Jeg tenker bare at det kunne gjort så du fikk gitt slipp på noe av denne frykten.Så han ikke blir til et sånt stort, stygt monster som får lov til å plage nattesøvnen din. Unge frøkner trenger skjønnhetssøvnen sin vettu
Det må i allefall være skremmende det du opplever, skjønner godt at du er redd og frustrert! Men jeg tror i grunn ikke på at sjeler er igjen her på jorden for å plage oss som fortsatt lever i beste velgående. Det er min personlige mening, men jeg tror at det er en litt større mening med ting enn som så.
Vi mennesker er noen snåle dyr, og har vi først blitt redd for noe så er det kjempefort gjort at vi dramatiserer og forsterker vår egen frykt litt ekstra. Jeg tror nok du er veldig trygg i din egen seng Og vet du, jeg er kanskje litt naiv, men jeg liker å tro at ingenting vi ikke kan se eller sanse kan skade oss om vi bare har troen på at noen er der til å beskytte oss. Jeg tror heller ikke at det finnes noe som er tvers igjenom ondt, uansett hvor mye faenskap som finnes i verden.
Lykke til, også må du jo snakke med noen du kjenner hvis du fortsetter å være så redd. Kanskje få litt selvskap når du skal sove. Utrolig hvor mye det hjelper kun å ha hund eller katt når man skal sove alene. Jeg er så heldig å ha begge deler (ikke å anbefale forresten! Bare bråk og tull!) Uansett, poenget er at om du har noe som får deg til å føle deg tryggere , så kan det hjelpe å ta med seg det elementet inn på soverrommet
Ps: har et tips angående mareritt! Det er litt vrient, men får du det til så tror jeg aldri du får den type mareritt igjen. *trommevirvel* ... du må ganske enkelt snu om og møte det du er redd for i drømmen. Lettere sagt enn gjort, men det funker!
Antall ord: 527
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Feb 2009 04:58
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann:D
- Lokalisering: Porsgrunn
Veldig godt innlegg av zind og jeg må si meg helt enig. Frykt tiltrekker seg frykt og motsatt. Det er veldig fort gjort å skylde på åndene for plager som vi har, men som zind sa så er det veldig skjeldent at det er ånder som har skylden. Marion Dampier Jeans har jobbet som medium i over 20-30 år og har til dags dato møtt på en "ond" ånd, men det viste seg at det var en veldig frustrert person som ikke hadde kommet seg over på den andre siden.
Jeg tenker...er det tanker og ting på hverdagen som får fram disse marerittene? Å møte frykten som zind sa er en veldig fin måte å komme igjennom dette på. Muligens så blir det litt lettere for deg hvis du snakker med noen om dine tanker. Venner kan komme godt med. Du kan også prøve å skrive ned alle drømmene som du husker sånn at det blir lettere for deg å tyde di :mozilla_smile:
Jeg tenker...er det tanker og ting på hverdagen som får fram disse marerittene? Å møte frykten som zind sa er en veldig fin måte å komme igjennom dette på. Muligens så blir det litt lettere for deg hvis du snakker med noen om dine tanker. Venner kan komme godt med. Du kan også prøve å skrive ned alle drømmene som du husker sånn at det blir lettere for deg å tyde di :mozilla_smile:
Antall ord: 168
A dream is the first step to reality...
Hide post links |