Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDomkirkeodden, Hamar.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
ZaLa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2006 18:54
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hamar

Domkirkeodden, Hamar.

Innlegg av ZaLa »

Jeg syns domkirkeodden på Hamar er et veldig spennende sted. Det er mye historie der. Jeg vet bla at det er munkeganger under store deler av Odden. Vet ikke om disse gangene er funksjonale nå men det er jo veldig spennende.

Har selv vært nede i kjelleren til gamle Hamar Katedralskole, som ligger rett ved ruinene, og der skal visst den ene gangen ha en inngang. Problemet er at inngangen er murt igjen. Det virker nesten som de har noe å skjule, siden de ikke har gjort noe for å opprettholde disse gangene, som kunne vært en enorm turistattraksjon.
Gangen skal visst føre opp i ruinene.
Litt lenger ned mot stranden, er det en inngang til, med murt bue og alting, men denne har rast bak, så det er umulig å komme seg inn. Godt mulig det er flere innganger også. De åpnet den ene gangen for publikum for endel måneder siden, men de viste bare inngangen, ingen fikk lov til å gå inn i selve gangen.

Har hørt fra noen at Domkirkeodden er endel av et pentagram, dvs, hvis du tegner en strek fra Odden til mange andre steder i verden feks, dannes det et pentagram. Noen som kjenner historien bak dette, og som evt kan fortelle mer? Jeg skriver bare det jeg har hørt, og for alt jeg vet kan det være rent bullshit. Det sies også at det skal gå en tunnel under vannet, som fører til steder.
Jeg vet at det finnes en bok om stedet, men har ikke peiling på hva den heter, og hvor jeg skal få tak i den. Håper noen kan hjelpe.
Antall ord: 275

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Re: Domkirkeodden, Hamar.

Innlegg av karina »

Hm, så spennende! Bodde i Hamar i hele fjor, og var der på guidet tur en gang. Litt mystisk der ja.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Zacalu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jul 2012 18:58
12
Kjønn (valgfri): Kæll
Lokalisering: Sandefjord

- Domkirkeodden, Hamar.

Innlegg av Zacalu »

ser dette er en gammel tråd men var på domkirkeodden sist helg, var på besøk hos ei fra Hamar og vi reiste dit midt på natta og tok en del bilder. Hadde en opplevelse som virkelig skremte meg der. Vi tok en del bilder av kirkeruinene først, så dro vi til de gamle husene rundt på odden. Var på ene tunet mellom flere hus der det visstnok ble drevet med heksebrenning for mange herrens år siden att jeg fikk mitt livs største sjokk. Hun nektet å bli med mellom de husene. Jeg gikk alene og tok bilder gjennom vinduene og utover på tunet, snudde meg mot ene bygget på min høyre side da jeg hører tunge skritt komme rett mot meg fra hushjørnet bak meg. Bråsnur meg for å se om det var noen andre som også var der og utforsket, men jeg var alene. Jeg tok kamera og løp ut derfra fort som bare det med frysninger som ikke gikk vekk på mange minutter. På ene bildet fikk vi også en skikkelig klar orbe som svevde over veien ned til dette tunet. På ett annet fikk vi ett bilde med noe som ser ut som en munk med hette over hode bak den store bauta steinen eller hva nå det er nærmere utgangen til domkirkeodden. Ingen tvil om att det spøker på domkirkeodden!!
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Domkirkeodden, Hamar.

Innlegg av Lilja »

Det hørtes spennende ut!
Får vi se bildene?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links