Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDatteren min ser gjenferd

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
ninaheg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Des 2008 10:25
15

Datteren min ser gjenferd

Innlegg av ninaheg »

2.juledag våknet datteren min og var livredd for hun sa at hun så en gjennomsiktig mann, hun så bare hodet og at han hadde en svart kappe på seg. Hun sa at han ville ta henne, han gikk mot henne med armene over hodet og åpen munn. Hun satt på fanget mitt og skalv og spurte han hvorfor han var der og hva han ville, men han svarte ikke. tilslutt måtte jeg og samboeren min rope at han skulle gå vekk, for det ble så intenst. Han forsvant da, men kom tilbake etter ca 30 min og da hadde han vinket til henne og så ble han borte igjen.

Hun ble kjempe redd og hun tør ikke legge seg og våkner mye på natta. Hun så dette hos farmoren sin, men hun er redd hjemme også.

Er det noen som har noen tips til hva vi kan gjøre eller si for at hun skal bli mindre redd?

Vi har snakket masse om det hun så, og at det er en mann som er død og kanskje ville si eller vise henne noe og at det ikke er farlig, men det hjelper ikke hun er livredd når kvelden kommer.
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: Datteren min ser gjenferd

Innlegg av Amfelia »

Trist når barn blir skremt av slike ting! Det kan jo ha vært et mareritt din datter hadde, de kan jo være meget levende. Det at "mannen skulle ta henne", er jo veldig marerittaktig og sterkt for et lite barn, så dere får berolige henne og også følge med på henne fremover.
Lever forresten hennes farfar?

Amfelia
Antall ord: 62
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Aug 2008 02:46
16
Har takket: 1 gang

Innlegg av D.A. »

ninaheg skrev:2.juledag våknet datteren min og var livredd for hun sa at hun så en gjennomsiktig mann, hun så bare hodet og at han hadde en svart kappe på seg. Hun sa at han ville ta henne, han gikk mot henne med armene over hodet og åpen munn. Hun satt på fanget mitt og skalv og spurte han hvorfor han var der og hva han ville, men han svarte ikke. tilslutt måtte jeg og samboeren min rope at han skulle gå vekk, for det ble så intenst. Han forsvant da, men kom tilbake etter ca 30 min og da hadde han vinket til henne og så ble han borte igjen.

Hun ble kjempe redd og hun tør ikke legge seg og våkner mye på natta. Hun så dette hos farmoren sin, men hun er redd hjemme også.

Er det noen som har noen tips til hva vi kan gjøre eller si for at hun skal bli mindre redd?

Vi har snakket masse om det hun så, og at det er en mann som er død og kanskje ville si eller vise henne noe og at det ikke er farlig, men det hjelper ikke hun er livredd når kvelden kommer.
Hei. :)

Jeg synes det virker som at datteren din har drømt. Barn er ikke alltid flinke til å skille mellom fantasi og virkelighet. Selv om dere sier at dette ikke er noe farlig, kan tanken på at en død person kontakter henne være skremmende. Om dere viser frykt for dette i tillegg kan det smitte over på datteren din, så det beste er nok å prøve å forklare at det ikke er noe farlig og opptre så naturlig som mulig.

Lykke til.
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ninaheg
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av ninaheg »

Takk for svar :)

Vi er som vanlig og viser ikke at vi er redde, vi ble jo litt skremt vi og, men det henger ikke i slik som hos datteren min.
Vi har også tenkt at det bare var en drøm, men hun har hatt mareritt før uten at hun har vært redd i mange dager etterpå. Så stusset vi på at hun sa at hun hadde sett en gjennomsiktig mann..ikke bare en skummel mann som hun har sagt før når hun har drømt.
Hun var våken når hun så det og i flere timer etterpå. En annen i familien har sett akkurat det samme fant jeg ut nå nettop. mannen til svigersøstra mi har sett en mann i svart frakk og hatt...er jo det samme som jenta mi på bare 6 år så.

Det kan jo bare være drøm som dere tror, men redd er hun hvertfall og det er ikke koslig å se henne så redd.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ninaheg
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av ninaheg »

Amfelia skrev:Trist når barn blir skremt av slike ting! Det kan jo ha vært et mareritt din datter hadde, de kan jo være meget levende. Det at "mannen skulle ta henne", er jo veldig marerittaktig og sterkt for et lite barn, så dere får berolige henne og også følge med på henne fremover.

Amfelia
Hennes farfar lever, men olderfaren hennes gikk bort nylig og broren til olderfaren hennes gikk bort for 4 år siden, hun har aldri sett broren, men det var litt merklig for 2 dager etter at hun så den mannen så ringte en vennine (annie) av farmoren til min datter og sa at hun hadde snakket med broren til olderfaren og han hadde sagt at hun måtte ringe og si at alt var bra nå. Annie skjønte ingenting, men han gav seg ikke så hun ringte og gav beskjed. Vi tenkte at det kanskje kunne vært han, men hun kjente han ikke igjen når vi viste henne bilde av han.
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Theghostgirl
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Feb 2008 19:22
16
Lokalisering: Den mørke siden

Innlegg av Theghostgirl »

Hallo, :P

Mange har denne evnen at de kan Se personer at Høre at de puster eller personer kan føle nærveret til en person.
Hvis dere har noen Prester/Nonner i Familien er ikke dette så rart.
Men jeg ber deg om og ta dette på alvor fordi hvis det er sant kan det være farlig fordi ofte når man ser ting som bærer svarte kleder/Kapper/Kjolen Etc. Vil det si at personen eller et nært familie medlem vil Dø.
Antall ord: 87
Trust No One

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

ninaheg skrev:
Amfelia skrev:Trist når barn blir skremt av slike ting! Det kan jo ha vært et mareritt din datter hadde, de kan jo være meget levende. Det at "mannen skulle ta henne", er jo veldig marerittaktig og sterkt for et lite barn, så dere får berolige henne og også følge med på henne fremover.

Amfelia
Hennes farfar lever, men olderfaren hennes gikk bort nylig og broren til olderfaren hennes gikk bort for 4 år siden, hun har aldri sett broren, men det var litt merklig for 2 dager etter at hun så den mannen så ringte en vennine (annie) av farmoren til min datter og sa at hun hadde snakket med broren til olderfaren og han hadde sagt at hun måtte ringe og si at alt var bra nå. Annie skjønte ingenting, men han gav seg ikke så hun ringte og gav beskjed. Vi tenkte at det kanskje kunne vært han, men hun kjente han ikke igjen når vi viste henne bilde av han.

Jeg tenker at hun kanskje har hatt et mareritt om en fæl mann, og i det hun våkner ser hun denne mannen, merkelig tanke..... husk at åndene ikke alltid viser seg som vi helt husker dem.
Men uansett om jeg spinner i mitt hode nå, så berolige henne med at dette ikke er noe farlig. Skulle hun fortelle om gjentatte besøk, ta henne alvorlig, for for henne er det alvor! Men det er mulig det bare var en engangsvisitt, et avskjed, det er det flere som opplever.

Klem
Amfelia
Antall ord: 271
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Mai 2005 22:22
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av paraunormal »

Theghostgirl skrev:Hallo, :P

Mange har denne evnen at de kan Se personer at Høre at de puster eller personer kan føle nærveret til en person.
Hvis dere har noen Prester/Nonner i Familien er ikke dette så rart.
Hvorfor ikke?
Men jeg ber deg om og ta dette på alvor fordi hvis det er sant kan det være farlig fordi ofte når man ser ting som bærer svarte kleder/Kapper/Kjolen Etc. Vil det si at personen eller et nært familie medlem vil Dø.
Hvor har du dette fra?
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ninaheg
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av ninaheg »

Hun har ikke merket noe mer, og i natt sov hun hele natten.
Får jo håpe det bare var denne ene gangen for en stund, eller at det bare var et mareritt.
I går ville hun ikke snakke noe mer om det heller.. broren hennes på 3 år begynte å snakke om monster og da sa hun til han at hun orket ikke snakke mer om det skumle nå.

Takk for alle svar, godt å dele med seg slike opplevelser.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
witchy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2008 21:27
15
Lokalisering: Kleppe i Rogaland

Innlegg av witchy »

Hei
min sønn på 8 ser avdøde og han reagerte på samme måte som dattra di ved å være livredd og nektet å sove.
Det som vi gjorde var å fortelle han at di som er døde kommer ofte på besøk etter at di har dødd for å passe på oss og snakke med oss. Jeg fortalte han at dette opplever jeg også og at i begynnelsen var jeg også redd, helt til jeg forstod hvem det var og hva di ville si, og da roet han seg.
Vi kjøpte ei lita nattlampe til han som han har på før han sovner for da føler han seg mer trygg.

Barn er ofte mye mer åpne og ser mer av den paranormale verden enn det vi voksne gjør, noen vokser dette av seg mens andre beholder det.

Men jeg reagerte veldig på et innlegg her i tråden om at hvis en ser en kappekledd skikkelse så vil noen i nær familie dø, NEI dette er ivertfall ikke sant i mine tilfeller!!!!
Antall ord: 179

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links