Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva skjer hos meg?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
fjatta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Des 2008 16:27
15

Hva skjer hos meg?

Innlegg av fjatta »

Jeg har et par spørsmål til dere.
Det skjer ganske mye rart hjemme hos meg. Ikke noe som går noe espesielt utover meg, men det plager meg litt.

En dag jeg lå og sov fant jeg ikke mobilen min når jeg våknet. Jeg ristet teppet, så under puten, under madrassen, under bordet og overalt. Den var helt borte. Jeg kom ned igjen litt senere og jeg ristet på teppet og så etter den på nytt. Men så plutselig lå den på teppet 10 minutter senere. Midt oppå, sånn at det var umulig og ikke se den. Og jeg hadde ristet lenge på teppet!
Hva kan dette være? Kan det være et tegn på noe?

Og en annen dag skulle jeg gå ut og ta med en røyk før jeg skulle legge meg. Jeg gikk ut den ene gangdøra og ut hoveddøra. Når jeg skulle gå inn igjen låste jeg ytterdøra, men gangdøra gikk ikke opp. Den virka het låst. Og den er veldig enkel og få opp. Jeg sto å rev & slet i den. Tenkte at kanskje den var låst av moren min, men det finnes ikke nøkkel til den døra.
Kan dette være noe tegn?

Ofte når jeg står å dusjer, eller er nede på det soverommet der hendelsen med mobilen skjedde, føler jeg et nærvær. Nede på rommet kan jeg se en skygge i sidesynet av & til og når jeg dusjer føler jeg at det er noen borte ved vasken.

Jeg har også vært veldig mye syk etter jeg flyttet inn hit. Flyttet inn hit sommeren 2008. Og jeg pleide aldri å være syk før det. Men nå har jeg nesten ikke vært frisk i det hele tatt. Har hatt luftveisinfeksjon, problemer med øynene osv.
Katten min reagerer også veldig rart. Han har alltid hatet og flytte til nye steder. Brukt flere uker for å tørre og gå ut av et rom. Men med en gang vi flyttet inn hit, ble han en helt annen. Han hoppet rundt og var ikke redd i det hele tatt. og det er et stort hus..

Håper noen kan hjelpe meg og kanskje har noen svar til hva dette kan være.
Mvh
Michelle
Antall ord: 392

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Misje84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Des 2008 19:56
15

Re: Hva skjer hos meg?

Innlegg av Misje84 »

Hei

Det kan jo tyde paa at det er noe eller noen som hjemsoker hjemmet ditt, det kan vaere alt fra nysgjerrige spirituelle vesner eller mer poltergiest aktiviteter (grunnet at mobilen blir flyttet).. har selv opplevd "lekne" gjenferd, om man kan kalle det det...

Det at du har vaert mye syk i det siste, kan ogsaa ha noe med at gjenferd og liknende har en tendens aa bli tiltrekt av energi, kan jo hende at siden du har begynt aa oppleve disse tingene, at du har det man kan kalle en "klebe-aand", dvs, noe som trekker energien fra deg, og gjor at du kan fole deg spesielt trott eller syk i noen tilfeller.. i et slikt tilfelle er det viktig aa rense seg selv (auraen) og stedet...

Dette er i hvertfall en teori fra min side... kan jo hende at dette ikke er slik!

p.s. skriver med engelsk tastatur, derav rar skrive maate...
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Du har nok i hvert fall ikke noe "ondsinnet" nærvær hos deg, fjatta. Virker mer som det er noen som bare vil fortelle deg at den/de er der. Hva føler du selv når du tror du har selskap, blir du redd eller bekymret? Det virker jo mest som du ikke er redd dette, og det er bra =)

Synes forøvrig det var snodig at katten din og du skulle reagere så forskjellig på flyttingen. Snodig, snodig.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fjatta
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av fjatta »

Jeg blir ikke noe spesielt redd av dette.
Jeg har gått å tenkt at dette ikke vil meg noe vondt (hvis det er noen her) så kanskje det bare er noen som er litt nysgjerrig. Jeg bor nede i en liten "leilighet" under moren min og den ble bygd av en mann helt selv for mange mange år siden. Kanskje det er han som bare passer litt på :)

Det var godt å vite hva dere kanskje tror det er. Skal lese litt med om disse "klebe åndene" for å finne ut litt.

Har litt lyst til å prøve å få litt kontakt med denne ånden hvis det er mulighet for jeg føler veldig mye nærvær. Så får bare tiden vise. Kanskje denne skikkelisen prøver å få kontakt :)

Kommer nok til å skrive flere innlegg hvis det skjer noe mere spennende.

Takk for all hjelp!
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Godt du ikke er redd, da. Sånn sett er det jo bare spennende, noe nytt å utforske. Hold oss oppdatert hvis noe nytt skjer =)
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elisabebe

Innlegg av elisabebe »

Huset vi har med faren min er hjemsøkt. Det er noe der, som ikke er i så veldig godt humør! Men det jeg kjenner igjen her er det du sier om at du har vørt mye syk.. Har aldri tenkt over det før, men jeg blir ALLTID forkjøla når jeg er i det huset :S slapp og full pakke... Og jeg er heller aldri noe særlig syk.

Men heldig er du da, som har godartet type ;)
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

fjatta skrev:Jeg har også vært veldig mye syk etter jeg flyttet inn hit. Flyttet inn hit sommeren 2008. Og jeg pleide aldri å være syk før det. Men nå har jeg nesten ikke vært frisk i det hele tatt. Har hatt luftveisinfeksjon, problemer med øynene osv.
Akkurat resten vet jeg ikke med, men dette kan ha en ganske logisk forklaring.
Det kan hende at det er fukt i leiligheten. At det har kommet sopp og/eller fuktighet på innsiden av veggene eller gulvene der du har flyttet. Spesielt hvis du bor i kjelleren eller i nærheten av skog eller mye trær, eller det er et gammelt hus.
Antall ord: 113
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
elisabebe

Innlegg av elisabebe »

ludoburgero skrev:
fjatta skrev:Jeg har også vært veldig mye syk etter jeg flyttet inn hit. Flyttet inn hit sommeren 2008. Og jeg pleide aldri å være syk før det. Men nå har jeg nesten ikke vært frisk i det hele tatt. Har hatt luftveisinfeksjon, problemer med øynene osv.
Akkurat resten vet jeg ikke med, men dette kan ha en ganske logisk forklaring.
Det kan hende at det er fukt i leiligheten. At det har kommet sopp og/eller fuktighet på innsiden av veggene eller gulvene der du har flyttet. Spesielt hvis du bor i kjelleren eller i nærheten av skog eller mye trær, eller det er et gammelt hus.

Sant, så sant :)
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fjatta
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av fjatta »

Vel, dette er et nesten nytt hus. Ikke gammelt. Men det pleide å stå et hus her før dette huset ble bygget oppå.

Det er ikke fukt / sopp eller noe sånn. Dette har vi fått sjekket.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fjatta
Nybegynner
Nybegynner
15

Nå kommer det snart et medium og hjelper til :)

Innlegg av fjatta »

Som sagt, la inn et innlegg om hva som kanskje kan skje hos meg. Mamma har nektet hele tiden for dette, men plutselig i dag fant hun ut at hun ikke ville holde ting hemmelig og hun fortalte om ting som har skjedd henne i huset.
Klær som har vært stabla i en haug har plutselig havna over hele rommet. Ikke sånn at det velta, men overalt.
Hun har hørt en jente/dame le i gangen og trodd at det var meg, og hun har hørt stefaren min si hallo i gangen når han kom hjem fra jobb. Bare 10 minutter for tidlig.

Så nå skal vi tilkalle et medium. Prøve å få vite hva disse åndene vil.
Vi tror det kan være et gammelt ektepar som bodde i huset som sto på tomten, før vårt hus ble bygget. De døde i dette huset, og kanskje de bare er her for å passe på.

De tar mye energi både fra meg og lillesøsteren min på 10 måneder, så vi må få gjort noe med dette. Jeg føler bare at jeg fortsatt vil ha de her. Jeg føler meg på en måte litt trygg. Men ikke når de tar så mye energi fra meg.

Ville bare fortelle dette.

Michelle :)
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links