Universet & dets hemmeligheter ⇒ gratis meditasjonskurs & gratis bok om mye sprengt
Moderatorer: Asbjørn, mod univers
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mai 2008 21:11
- 16
gratis meditasjonskurs & gratis bok om mye sprengt
http://www.no.dhamma.org/ - Disse arrangerer gratis 3 -og 10 dagers meditasjonskurs. De har desverre ingen kurs i Norge, men man kan reise til Svergie om det virker interessant. Alt er 100% gratis(utenom reisen). Det betyr at de stiller med mat(vegetar) og boplass.
"Kursene finansieres utelukkende på grunnlag av frivillige bidrag. Dette er i tråd med den opprinnelige Vipassana-tradisjonen. Bidrag aksepteres bare fra deltakere som har fullført minst et tidagers kurs med S.N. Goenka eller en av hans assistentlærere. Enhver som tar kurset for første gang kan gi et bidrag på kursets siste dag eller når som helst etterpå. På denne måten blir slike kurs støttet av tidligere kursdeltagere som har hatt utbytte av kurset og som ønsker å gi andre den samme muligheten."
Inne på siden finnes det og en del regler man må følge igjennom kurset for at fokuset skal være på deg(og sikkert andre ting) Her er noen av kursforeskriftene for å gi en liten pekepinn:
"Alle som deltar på et Vipassanakurs må under kursperioden samvittighetsfullt iaktta de følgende fem foreskrifter:
1. Å avstå fra å drepe ethvert levende vesen
2. Å avstå fra å stjele
3. Å avstå fra all seksuell aktivitet
4. Å avstå fra å lyge
5. Å avstå fra å bruke rusmidler
Under kurset er det nødvendig å avstå fra alle former for bønn, gudsdyrkelse eller religiøse seremonier. Dette inkluderer å faste, brenne røkelse, bruke bønnekjeder, si mantra, synge og danse osv. Alle andre former for meditasjonsteknikker, åndelige øvelser og healing må også avbrytes under kursperioden. Dette handler ikke om å fordømme andre teknikker eller øvelser, men er nødvendig for å gi Vipassana i sin rene form en oppriktig sjanse.
Det er viktig at alle elever overholder edel stillhet fra begynnelsen av kurset til formiddagen på den siste hele dagen. Edel stillhet betyr stillhet i kropp, tale og sinn. Alle former for kommunikasjon med medelever er forbudt. Dette inkluderer blant annet håndbevegelser, tegnspråk og skrevne lapper.
Elever kan derimot snakke med læreren når de behøver det, og de kan kontakte manager med problem angående mat, losji og helse, osv. Men selv disse kontakter bør innskrenkes til et minimum. Elever bør kultivere følelsen av at man jobber i isolasjon.
Bekledning
Bekledningen under kurset bør være enkel, beskjeden og bekvem. Stramme, gjennomsiktige, avslørende eller på andre måter iøynefallende klær (slik som shorts, korte skjørt, tights, små og korte topper uten ermer) skal ikke brukes. Å sole seg eller å opptre mer eller mindre avkledd er ikke tillatt. Dette er viktig for minst mulig å distrahere andre på kurset."
Det finnes flere og, men de kan du få lese selv inne på siden. Mange av disse reglene kan virke litt strenge, og det er sikkert mange som har problemer med dette. Men, det er nødvendig sånn at du kan få fokusert 100% på deg selv. Jeg har ikke vært igjennom dette kurset, men jeg har fått det anbefalt av moren til en venn av meg som var veldig fornøyd og derfor tenkte jeg at noen her inne var interessert. Jeg har selv problemer med å meditere pga så mye forstyrrelser og div. så jeg har ihvertfall tenkt å prøve en gang. Det er jo tross alt gratis, så hva kan man tape..
Så, over til 2. del av topicen:
Earths Forbidden Secrets - http://www.thecrowhouse.com/Documents/E ... %20One.pdf - Dette er en bok som jeg kom over på www.abovetopsecret.com som rett og slett virker utrolig spennende. Har ikke lest så veldig mye enda men skal helt klart lese litt mere. Dette har ikke noe med dhamma.org/no å gjøre, men utifra hva jeg har lest hittil, og hva andre har skrevet om den så anbefaler jeg alle å ta en titt. Som sagt, den er gratis så det kan vel ikke skade å sjekke ut innholdsfortegnelsen, og lese i 5-10 min og se om det er noe for deg. Blir vanskelig for meg å si hva den handler om, fordi den er veldig omfattende og da mener jeg at det står om helt sykt mye forskjellige sprengte greier. Så ja om du er interessert i Historie, UFO-er, teknologi, spirtuelle greier, søken på liv samma f. så sjekk det ut! Han som har skrevet boka sier selv at han har skrevet den og lagt den ut gratis fordi han gjerne vil at folk skal få vite hva som faktisk skjer rundt oss..- ja vet, alle mener nå at de vet svaret på livet og og hvorfor ditten er datten men ja, bare se litt.
Så det var det jeg hadde å komme med - håper det var iaff 1 person som fikk noe bra ut av det her:)
Ha en fin dag
"Kursene finansieres utelukkende på grunnlag av frivillige bidrag. Dette er i tråd med den opprinnelige Vipassana-tradisjonen. Bidrag aksepteres bare fra deltakere som har fullført minst et tidagers kurs med S.N. Goenka eller en av hans assistentlærere. Enhver som tar kurset for første gang kan gi et bidrag på kursets siste dag eller når som helst etterpå. På denne måten blir slike kurs støttet av tidligere kursdeltagere som har hatt utbytte av kurset og som ønsker å gi andre den samme muligheten."
Inne på siden finnes det og en del regler man må følge igjennom kurset for at fokuset skal være på deg(og sikkert andre ting) Her er noen av kursforeskriftene for å gi en liten pekepinn:
"Alle som deltar på et Vipassanakurs må under kursperioden samvittighetsfullt iaktta de følgende fem foreskrifter:
2. Å avstå fra å stjele
4. Å avstå fra å lyge
Under kurset er det nødvendig å avstå fra alle former for bønn, gudsdyrkelse eller religiøse seremonier. Dette inkluderer å faste, brenne røkelse, bruke bønnekjeder, si mantra, synge og danse osv. Alle andre former for meditasjonsteknikker, åndelige øvelser og healing må også avbrytes under kursperioden. Dette handler ikke om å fordømme andre teknikker eller øvelser, men er nødvendig for å gi Vipassana i sin rene form en oppriktig sjanse.
Det er viktig at alle elever overholder edel stillhet fra begynnelsen av kurset til formiddagen på den siste hele dagen. Edel stillhet betyr stillhet i kropp, tale og sinn. Alle former for kommunikasjon med medelever er forbudt. Dette inkluderer blant annet håndbevegelser, tegnspråk og skrevne lapper.
Elever kan derimot snakke med læreren når de behøver det, og de kan kontakte manager med problem angående mat, losji og helse, osv. Men selv disse kontakter bør innskrenkes til et minimum. Elever bør kultivere følelsen av at man jobber i isolasjon.
Bekledning
Bekledningen under kurset bør være enkel, beskjeden og bekvem. Stramme, gjennomsiktige, avslørende eller på andre måter iøynefallende klær (slik som shorts, korte skjørt, tights, små og korte topper uten ermer) skal ikke brukes. Å sole seg eller å opptre mer eller mindre avkledd er ikke tillatt. Dette er viktig for minst mulig å distrahere andre på kurset."
Det finnes flere og, men de kan du få lese selv inne på siden. Mange av disse reglene kan virke litt strenge, og det er sikkert mange som har problemer med dette. Men, det er nødvendig sånn at du kan få fokusert 100% på deg selv. Jeg har ikke vært igjennom dette kurset, men jeg har fått det anbefalt av moren til en venn av meg som var veldig fornøyd og derfor tenkte jeg at noen her inne var interessert. Jeg har selv problemer med å meditere pga så mye forstyrrelser og div. så jeg har ihvertfall tenkt å prøve en gang. Det er jo tross alt gratis, så hva kan man tape..
Earths Forbidden Secrets - http://www.thecrowhouse.com/Documents/E ... %20One.pdf - Dette er en bok som jeg kom over på www.abovetopsecret.com som rett og slett virker utrolig spennende. Har ikke lest så veldig mye enda men skal helt klart lese litt mere. Dette har ikke noe med dhamma.org/no å gjøre, men utifra hva jeg har lest hittil, og hva andre har skrevet om den så anbefaler jeg alle å ta en titt. Som sagt, den er gratis så det kan vel ikke skade å sjekke ut innholdsfortegnelsen, og lese i 5-10 min og se om det er noe for deg. Blir vanskelig for meg å si hva den handler om, fordi den er veldig omfattende og da mener jeg at det står om helt sykt mye forskjellige sprengte greier. Så ja om du er interessert i Historie, UFO-er, teknologi, spirtuelle greier, søken på liv samma f. så sjekk det ut! Han som har skrevet boka sier selv at han har skrevet den og lagt den ut gratis fordi han gjerne vil at folk skal få vite hva som faktisk skjer rundt oss..- ja vet, alle mener nå at de vet svaret på livet og og hvorfor ditten er datten men ja, bare se litt.
Så det var det jeg hadde å komme med - håper det var iaff 1 person som fikk noe bra ut av det her:)
Ha en fin dag
Sist redigert av Kræsj på 15 Des 2008 19:05, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 804
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Re: gratis meditasjonskurs & gratis bok om mye sprengt
Ingen klarer å la fullstendig være å lyve i flere dager! Med mindre de definerer det å lyve annerledes enn andre...
Vi lyver alle littegrann hver dag, ofte ubevisst.
Vi lyver alle littegrann hver dag, ofte ubevisst.
Antall ord: 27
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
hehe, blir kanskje litt vanskelig om man ikke kan snakke med noen eller jo, lærermesteren...
får bare la være å snakke til noen..eller man kan vel fortsatt lyve for seg selv i hodet
får bare la være å snakke til noen..eller man kan vel fortsatt lyve for seg selv i hodet
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Sep 2006 01:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 130 ganger
alt som hjelper andre er bra.. Å finne seg selv er viktig - Å være seg selv.. hehe..
Det kan høres nok så rart ut for mange.. "SEff...Jeg er jo Meg osv" -
mange veier dit - alle veier dit.. kanskje er veien Dit : Dit" ja veien = destinasjon..[/color]
Når du nevner Gratis - så har du www.the-united-world-team.com
Samme Gata - kanskje bare ennå litt mer "jordnært" enn Regler og "tvang" .. eller ikke...
vi kan leke ordspill - deffinere...._- ikke.. Uforståelighet - opp ned.. hele dagen.
All hail Positiv tenking...
Å være go og tro mot seg selv er greia... FlooW
Når vi er ferdig med stykket folks.. Da blir det litt av en Kosmisk fest !! JohOOOooo
*beina på bakken, beina på bakken, baine på bakken... stemmer.. *kremt*
Poenget med livet er å være i den flyten du er..... Det handler ikke om å skaffe deg alle de tingene du ikke har og som du ønsker deg.
Det handler om å aktualisere det høyeste beste du var ment å være og å oppdage hvordan du kan forbli i denne flyten som er evig værende....
Det kan høres nok så rart ut for mange.. "SEff...Jeg er jo Meg osv" -
mange veier dit - alle veier dit.. kanskje er veien Dit : Dit" ja veien = destinasjon..[/color]
Når du nevner Gratis - så har du www.the-united-world-team.com
Samme Gata - kanskje bare ennå litt mer "jordnært" enn Regler og "tvang" .. eller ikke...
vi kan leke ordspill - deffinere...._- ikke.. Uforståelighet - opp ned.. hele dagen.
All hail Positiv tenking...
Å være go og tro mot seg selv er greia... FlooW
Når vi er ferdig med stykket folks.. Da blir det litt av en Kosmisk fest !! JohOOOooo
*beina på bakken, beina på bakken, baine på bakken... stemmer.. *kremt*
Poenget med livet er å være i den flyten du er..... Det handler ikke om å skaffe deg alle de tingene du ikke har og som du ønsker deg.
Det handler om å aktualisere det høyeste beste du var ment å være og å oppdage hvordan du kan forbli i denne flyten som er evig værende....
Antall ord: 186
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Bare munker som kan delta på dette kursetKræsj skrev:http://www.no.dhamma.org/ - Disse arrangerer gratis 3 -og 10 dagers meditasjonskurs. De har desverre ingen kurs i Norge, men man kan reise til Svergie om det virker interessant. Alt er 100% gratis(utenom reisen). Det betyr at de stiller med mat(vegetar) og boplass.
2. Å avstå fra å stjele
4. Å avstå fra å lyge
Bekledning
Ha en fin dag
Antall ord: 815
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFOAdmin
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Okt 2008 14:46
- 16
Der skar det seg for meg......damn3. Å avstå fra all seksuell aktivitet
Antall ord: 13
Redfalk aka Jan-Olav
"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)
Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......
"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
Hide post links |
1. Å avstå fra å drepe ethvert levende vesen/den er grei
2. Å avstå fra å stjele/det skjer ikke
3. Å avstå fra all seksuell aktivitet/ingen nonne
4. Å avstå fra å lyge/det skjer ikke
5. Å avstå fra å bruke rusmidler/det skjer ikke
Blir ikke mange på dette kurset her.
2. Å avstå fra å stjele/det skjer ikke
3. Å avstå fra all seksuell aktivitet/ingen nonne
4. Å avstå fra å lyge/det skjer ikke
5. Å avstå fra å bruke rusmidler/det skjer ikke
Blir ikke mange på dette kurset her.
Antall ord: 47
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
disse reglene skal jo bare overholdes i 3 eller 10 dager, ikke resten av livet ditt..altså, om du går på heroin og er avhengig av det, så tror jeg neppe du er interessert i dette kurset i første omgang..(bare for å sette det på spissen) Da har man vel andre ting å få klart opp i først...
Antall ord: 60
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Okt 2008 14:46
- 16
Kræsj skrev:disse reglene skal jo bare overholdes i 3 eller 10 dager, ikke resten av livet ditt..altså, om du går på heroin og er avhengig av det, så tror jeg neppe du er interessert i dette kurset i første omgang..(bare for å sette det på spissen) Da har man vel andre ting å få klart opp i først...
Jada, så jo dette. Allikevel ikke noe for meg. Grunnet: 3. Å avstå fra all seksuell aktivitet
Antall ord: 79
Redfalk aka Jan-Olav
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 27 Nov 2006 21:18
- 18
- Kjønn (valgfri): oftopic
- Lokalisering: Urula
- Blitt takket: 185 ganger
2. Å avstå fra å stjele
4. Å avstå fra å lyge
jeg kan ikke se at noe av dette er noe problem, men at det er en sekterisme rundt det hele er skummelt...
2. Å avstå fra å stjele
4. Å avstå fra å lyge
jeg kan ikke se at noe av dette er noe problem, men at det er en sekterisme rundt det hele er skummelt...
Antall ord: 48
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Synes ikke de fem punktene der er noen utfordring i det hele tatt. Til og med ikke det med løgn, noe jeg pleier å være temmelig bevisst på. Mhm. Jeg har stålkontroll.
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Det er det jeg prøver å si.......Klarer ikke å holde meg i 10 dager. At noen BESTEMMER at jeg ikke
kan onanere eller ha samleie, gjør det ikke noe bedre/lettere. Var dette vanskelig for deg å forstå?
til deg sier jeg bare "........"
uansett,du ovenfor her som sammenligner dette med kultish/sektish-greie så vil jeg referere til det jeg sa litt tidligere: Dette er ikke for alle(tydlighvis) pga det noen mener er strenge regler etc. Men, som de så fint sier på siden sin, så er alle disse reglene der pga fokuset skal kun være på DEG og meditasjonsmåten du skal bruke. Jeg har vanskeligheter for å meditere av mange grunner, derfor er dette noe jeg vil prøve fordi da slipper man alle de tingene som forstyrrer deg ellers i hverdagslivet.
OG, det ergratis
kan onanere eller ha samleie, gjør det ikke noe bedre/lettere. Var dette vanskelig for deg å forstå?
til deg sier jeg bare "........"
uansett,du ovenfor her som sammenligner dette med kultish/sektish-greie så vil jeg referere til det jeg sa litt tidligere: Dette er ikke for alle(tydlighvis) pga det noen mener er strenge regler etc. Men, som de så fint sier på siden sin, så er alle disse reglene der pga fokuset skal kun være på DEG og meditasjonsmåten du skal bruke. Jeg har vanskeligheter for å meditere av mange grunner, derfor er dette noe jeg vil prøve fordi da slipper man alle de tingene som forstyrrer deg ellers i hverdagslivet.
OG, det ergratis
Antall ord: 139
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Gratis er gull
Antall ord: 3
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
må ha litt humor i bildet ja, alle er så "seriøse" hele tiden
Bill Hicks - legenden vett..så artig, men så informativ(ble det rett?) på en gang. To fluer i en smekk.
http://www.youtube.com/watch?v=vX1CvW38cHA&NR=1
&
http://www.youtube.com/watch?v=jSH6ofHb ... re=related
Bill Hicks - legenden vett..så artig, men så informativ(ble det rett?) på en gang. To fluer i en smekk.
http://www.youtube.com/watch?v=vX1CvW38cHA&NR=1
&
http://www.youtube.com/watch?v=jSH6ofHb ... re=related
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
George Carlin var også close-up-to den samme greia
Så bra at noen sier det de mener og kan stå der og lage underholdning mens de nærmest sprer politiske budskap. Eller, det er jo faktisk det de gjør. Så får de oss til å le av oss selv og våre egne fordommer. Ingenting er sunnere i tider som dette...
Så bra at noen sier det de mener og kan stå der og lage underholdning mens de nærmest sprer politiske budskap. Eller, det er jo faktisk det de gjør. Så får de oss til å le av oss selv og våre egne fordommer. Ingenting er sunnere i tider som dette...
Antall ord: 63
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |