Nå har jeg sett noen episoder av A Haunting...søk på youtube.com så vet du hva jeg snakker om...er folk som har sett gjenferd-demoner-blitt besatt av demoner...osv....
Selv er jeg veldig usikker på om jeg tror på disse folka...er jo en del øyenvitner, men så tenker jeg kanskje dem for betakt bar for disse historiene?Men så tror jeg at det finnes overnaturlige vesener....så vet ikke helt....
Men dere som er skeptikere....eller mener det er en logiske forklaring til disse opplevelsene...hvilken forklaring har dere til at 2-4 mennesker har sett ting flydd rundt omkring i et rom,sett gjenferd,følte "kalde" energier osv....Bare innbilning?
Nysjerrig hva på dere mener :mozilla_cool:
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ A Haunting-Skeptikerne
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Feb 2008 21:54
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Great Britain
A Haunting-Skeptikerne
Antall ord: 124
A rich person is not the one who has the most, but the one who needs the least
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Jan 2005 21:50
- 19
- Lokalisering: Inni et skall
- Blitt takket: 2 ganger
Re: A Haunting-Skeptikerne
Jeg synes egentlig at en bør ta slike masseproduserte serier for det de er - lett underholdning. Dette fordi de fremstiller det ubesvarte og mystiske på banale måter og de tråkker for langt ut i den kommersielle verden etter min smak. Slik jeg har fått inntrykk av, så forklarer de f.eks alle "spøkelser" utifra den generelle beskrivelsen om at det er døde mennesker som går igjen som ikke har fått ro på seg, funnet lyset osv. Dessuten er de flinke til å legge på skumle effekter som nesten får tv'n til å spøke av seg selv.
Det vil ikke si at jeg ikke tror på åndelig aktivitet, for jeg har selv opplevd "spøkelsesfenomener" som jeg ikke kan forklare på rasjonelt vis. Det jeg ofte kan være uenig i imidlertidig - er nettopp definisjonen av disse fenomenene. Godt mulig at sjelene til "døde" folk kan komme på besøk innimellom, eller at deler av personligheten/energien deres går igjen osv. Men tror ikke at "åndelig aktivitet" alltid trenger å eksistere kun som psykologiske eller "objektive" fenomen (ting som skjer utenfor oss selv). Det kan være at det ligger noe i gråsonen der, som vi ikke alltid skjønner så mye av. Psyken vår er utrolig mektig! Det skal være sikkert! Og dessuten eksisterer det trolig et hav av ukjente energier rundt oss som vi ikke er bevisste. Når psyken er tunet inn på og fortolker disse energiene, er det ikke godt å vite hva en kan oppleve alltid. Går vi inn i et mørkt og skummelt rom og er overbevist om at det spøker der, kan det godt være at støvdottene begynner å hviske oss i øret.
Det vil ikke si at jeg ikke tror på åndelig aktivitet, for jeg har selv opplevd "spøkelsesfenomener" som jeg ikke kan forklare på rasjonelt vis. Det jeg ofte kan være uenig i imidlertidig - er nettopp definisjonen av disse fenomenene. Godt mulig at sjelene til "døde" folk kan komme på besøk innimellom, eller at deler av personligheten/energien deres går igjen osv. Men tror ikke at "åndelig aktivitet" alltid trenger å eksistere kun som psykologiske eller "objektive" fenomen (ting som skjer utenfor oss selv). Det kan være at det ligger noe i gråsonen der, som vi ikke alltid skjønner så mye av. Psyken vår er utrolig mektig! Det skal være sikkert! Og dessuten eksisterer det trolig et hav av ukjente energier rundt oss som vi ikke er bevisste. Når psyken er tunet inn på og fortolker disse energiene, er det ikke godt å vite hva en kan oppleve alltid. Går vi inn i et mørkt og skummelt rom og er overbevist om at det spøker der, kan det godt være at støvdottene begynner å hviske oss i øret.
Antall ord: 295
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 23 Aug 2008 02:46
- 16
- Har takket: 1 gang
Re: A Haunting-Skeptikerne
Jeg tror det som oftest dreier seg om normale fenomen, som blir feiltolket som noe paranormalt. Om man tror på åndelig aktivitet, spøkelser, eller lignende - kan fx lyder som har en ukjent, men naturlig årsak bli feiltolket. Alt vi sanser går gjennom en tolkningsprosses, og ting kan feiltolkes. Suggesjon kan spille en rolle. Og fantasi som blir forvekslet med virkeligheten. Man kan fx føle at det er noen andre i rommet, selv om ingen er å se. Da er det sansyneligvis fantasien som spiller noen et puss.
Når det gjelder slike tv-serier, bør du ikke stole på de. Dette er laget kun for underholdningens skyld. Hvis fenomen hadde blitt undersøkt kritisk, og uten en forutinntatt mening om at det er spøkelser eller demoner som gjør seg til kjenne, mister slike serier sin underholdningsverdi. Spesielt hvis det blir avslørt som humbug.
Når det gjelder slike tv-serier, bør du ikke stole på de. Dette er laget kun for underholdningens skyld. Hvis fenomen hadde blitt undersøkt kritisk, og uten en forutinntatt mening om at det er spøkelser eller demoner som gjør seg til kjenne, mister slike serier sin underholdningsverdi. Spesielt hvis det blir avslørt som humbug.
Antall ord: 149
Hide post links |