Min mann har tidligere vært gift med en annen kvinne, og med henne har han også en sønn ,som fortsatt bor hjemme hos sin mor.
Det har i flere år vært ett savn for min mann , at denne gutten ikke har villet ha noen som helst kontakt med sin far.
Dette på tross av at vi hele tiden, har fått høre via andre, at guttens mor har alvorlige psykiske problemer, og derfor fungerer svært dårlig i hverdagen, og i sin omsorg over for gutten. Gutten har på grunn av dette, også fått større og større problemer med seg selv.
Min mann har ved flere anledninger prøvd å kontakte gutten, men han har hver gang bare avvist alle forsøk på kontakt.
Ved en tilfeldighet kom eg i kontakt med en synsk person. hun spurte om eg og min mann, følte at vi i den senere tid har sovet dårligere, eller følt noen form for uro på soverommet vårt.
Eg ble ganske forbauset, for ja, alt dette stemte.
Personen kunne fortelle at i en krok , på soverommet vårt , sto en dame, som ønsket kontakt med min mann, fordi hun hadde ett budskap til han, som hun følte var veldig viktig at han fikk. Damen var en avdød slektning, av hans eks-kone.Den synske ba min mann sette seg ned og snakke med dama på rommet, men han nektet på det heftigste, det å gjennomføre noe slikt.
Den påfølgende natta, kom dama til meg, som i en drøm. Eg klarte bare å oppfatte de to første bokstavene i hennes navn, det var bokstavene OL.....Dama presenterte seg for meg, som guttens oldemor.
Hun fortalte at dette ville hun egentlig snakke med min mann om, siden hun kjente han fra før, men siden han ikke ønsket noe kontakt med henne, måtte hun snakke med meg om det, som var hennes sorg og bekymring.
Hun var så bekymret for sitt oldebarn, for guttens mor var en veldig dårlig mor, sa den gamle damen. Hun ba oss på det inderligste, om å berge denne gutten, og hjelpe han, for han var i ferd med å gå til grunne.
Eg prøvde forklare den gamle, at vi har alt gjort utallige forsøk, på å hjelpe hennes oldebarn, men at han må ville det selv også, ellers kan vi ikke gjøre noe for han.
Eg lovet henne at vi ikke ville gi han opp, og at vi skulle gjøre så godt vi kunne , også framover.
Neste morgen fortalte eg min mann, hva som hadde skjedd om natten. Eg spurte hva hans eks bestemor hadde hett, da sa han at hun het: OLDFRID, derav de to første bokstavene som eg oppfattet.
Etter dette ble det atter fred igjen, på vårt soverom.
To dager etter denne hendelsen, så ringer telefonen: Det er hans lenge savnede sønn,( Som også hans døde oldemor, bekymret seg over) som ringte.
Han sier at han trengte å få komme seg vekk i noen dager, og om han kunne få komme til sin far på ferie! Og det etter at han i flere år, ikke har ønsket noen kontakt med sin far.
Det var tydelig at hans oldemor nok, på ett eller annet vis, hadde tatt seg en prat med gutten også. Og fortalt han hva han burde gjøre, når når livet hans nå var så vanskalig.
Gutten kom til oss, og vi fikk en ny sjanse til å hjelpe han , og støtte han framover i livet.
Takket være et samarbeide, på tvers av liv og død. Den gamle satt på den andre siden, og fulgte med på alt som skjedd med sitt oldebarn, og kunne ikke lenger sitte med sin bekymring alene!
Det er sannelig mer mellom himmel og jord, enn vi ofte tenker på!
Opplevd og skrevet av
sterke evner.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Hjelp fra den andre siden.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Jun 2008 22:30
- 16
- Kjønn (valgfri): konemor
- Lokalisering: Karmøy
- Blitt takket: 1 gang
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Feb 2007 22:13
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: nittedal
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Re: Hjelp fra den andre siden.
Takk for du giddet å dele den historien. :mozilla_smile:
Antall ord: 9
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 19 Okt 2008 22:42
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Hedmark
Ja det må jeg si var en fin fortelling å dele med oss:-)
Tusen takk
Tusen takk
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Jul 2005 21:40
- 19
Jeg blir rørt av slike ting jeg da, ja det mye mellom himmel og jord.. Takk for at du delte
Antall ord: 21
Hide post links |
åååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhhhhh digger happy ending storys.. takk for at du delte,,, blir varm i hjerteposen min må bare fortelle,,, min mor døde for ganske snart 11 år siden.. og kvelden før hun skulle begraves, så da jeg hadde lagt en stund.. vred meg for å få sove hørte jeg hun sa navnet mitt, og jeg ble like varm i hjerteposen min da, som nå ved din historie, det var til stor trøst,,, husker at jeg satt i kirken og følte jeg måtte presse fram tårer pga det var forventet av meg, selv om jeg visste at hun var der, og at hun alltid vil være nær oss,,,,
Antall ord: 114
Hide post links |