Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKongsvinger

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
lts
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Nov 2008 20:41
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Åsnes

Kongsvinger

Innlegg av lts »

Hei. Jeg lurte på om det er noen her på forumet som vet om noen steder i Kongsvinger.
Som det er VELDIG mye uro. Tenkte jeg skulle ta med kameraet en natt og prøve og ta noen bilder. Syntes dette høres litt morsomt ut....Mvh LTS
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
RAM
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Sep 2008 12:12
16
Lokalisering: Telemark

Re: Kongsvinger

Innlegg av RAM »

Det hvite Hus I Lia ( Kongsvinger )
I dette huset skjer det rare ting , jeg og noen venner har vært der ( Jeg bor jo nesten rett vesidenav :S ) Først sa vi var på trappa fant vi en gammeldags bilderull , vi gikk tilbake til huset mitt og så på bildene .. Det var bilder av ( Vi tror det kan være ) besteforeldre og 1 jente på ca.2 år , og en liten gutt på kanskje et par mnd .. han hadde sånne Rare bukser på seg , og i stuen er det helt likt bygget som nå , men mye mere rotete og slitt .. Vi gikk opp i 2 etasje , og fant en video , vi spurtet hjem og satt den i video spilleren , men det kom bare snø ! Da gikk vi dit igjen , og gikk opp i 2 . etasje igjen , fant mange ting , en dabok , som var skrevet på Tysk . Ingen av oss er noe gode i tysk , vi kunne noen ord , men det var veldig vanskelig og ¨skjønne . Da vi gikk tilbake kom en mann spurtende mot oss , han stoppet ved huset da vi var over veien , og bare stirret på oss med store øyne .... Ser noen ganger at han kjører inn til huset og går inn og "sjekker" og kommer ut i igjen og kjører videre :S - Innsendt av Chnuppa

Sjekk spøkelseguiden https://www.paran.no/fylke.php?map=16
Antall ord: 234

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Å herregud, for det finnes jo ikke nok hvite hus i Lia, ha ha ha.
Eller jo vet om et hus det skulle spøke noe sykt i på Kongsvinger faktisk, men der bor det mest sannsynnlig noen.
De som bodde der hadde visst sett tre skalla barn, rundt tre årsalderen sitte å leke med treklosser midt på golvet i annen etasje, og ei som skulle gå i skålen hadde sett en hengt mann der, og nektet og gå inn der igjen.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lts
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Nov 2008 20:41
16
Lokalisering: Åsnes

Innlegg av lts »

[quote="RAM"]Det hvite Hus I Lia ( Kongsvinger )
I dette huset skjer det rare ting , jeg og noen venner har vært der ( Jeg bor jo nesten rett vesidenav :S ) Først sa vi var på trappa fant vi en gammeldags bilderull , vi gikk tilbake til huset mitt og så på bildene .. Det var bilder av ( Vi tror det kan være ) besteforeldre og 1 jente på ca.2 år , og en liten gutt på kanskje et par mnd .. han hadde sånne Rare bukser på seg , og i stuen er det helt likt bygget som nå , men mye mere rotete og slitt .. Vi gikk opp i 2 etasje , og fant en video , vi spurtet hjem og satt den i video spilleren , men det kom bare snø ! Da gikk vi dit igjen , og gikk opp i 2 . etasje igjen , fant mange ting , en dabok , som var skrevet på Tysk . Ingen av oss er noe gode i tysk , vi kunne noen ord , men det var veldig vanskelig og ¨skjønne . Da vi gikk tilbake kom en mann spurtende mot oss , han stoppet ved huset da vi var over veien , og bare stirret på oss med store øyne .... Ser noen ganger at han kjører inn til huset og går inn og "sjekker" og kommer ut i igjen og kjører videre :S - Innsendt av Chnuppa

Sjekk spøkelseguiden https://www.paran.no/fylke.php?map=16[/

Jeg tror jeg vet hvor det er. Er det på veg opp mot bereia?. Da må jeg dit en natt. :D
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
RAM
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Sep 2008 12:12
16
Lokalisering: Telemark

Innlegg av RAM »

vet ikke hvor det er jeg..det var ei chnuppa eller noe sånt som har lagt det inn på guiden
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Spøker det itte nok i Åsnes?
Jeg vet om et gammelt hus der, i Åsa.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
padda94
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Nov 2008 23:37
16

Innlegg av padda94 »

Er det noen som vet hvor det huset er?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tola
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Okt 2007 19:36
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Tola »

Det er tydeligvis flere hus det er aktivitet i i Lia. Jeg bodde i et av dem, og der var det ikke mye rolig.
Vi var aldri redde, men jeg tror at det å oppleve det vi tror var den forrige eieren, har gjort oss mer oppmerksomme på evt.åndelig aktivitet.
Mulig derfor jeg lever greit med den/de som vandrer rundt her i leiligheten min nå ?
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eivind S
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Nov 2008 23:59
15
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Eivind S »

Ifølge en kona til en kompis, så er det noe energier hun ikke liker i skogen ovenfor vanntårnet i lia.

For alt jeg veit, kan det jo ha vært bikkjene som står i hundegården ved huset som står baki der.
Liker meg ikke oppi lysløypa der sjøl når det er mørkt ute. (tenker vel for mye på de psyke elgene i skogen her?)
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chnuppa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Mar 2006 12:53
18

Innlegg av Chnuppa »

jeg beklager så mye at jeg ikke har svart dere.
det jeg forteller er veldig gammelt, mye er forandret ved huset nå.
jeg og vennene mine er blitt eldre, og er ikke inne i huset lenger, men jeg tror fortsatt ikke det er helt rolig der. ja, det er riktig at det er det huset på vei opp mot bæreia, men jeg må dessverre fortelle at nå har den gamle eieren av huset sperret vinduene som var eneste mulige inngang.

Chnuppa
Antall ord: 82
Tror du på spøkelser ?? det burde du . Det står rett bak deg !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chnuppa
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Chnuppa »

Eivind S skrev:Ifølge en kona til en kompis, så er det noe energier hun ikke liker i skogen ovenfor vanntårnet i lia.

For alt jeg veit, kan det jo ha vært bikkjene som står i hundegården ved huset som står baki der.
Liker meg ikke oppi lysløypa der sjøl når det er mørkt ute. (tenker vel for mye på de psyke elgene i skogen her?)
interessant, jeg bor like ved vanntårnet selv.
jeg har en hund, som jeg ofte går tur med.
vi går tur oppe ved vanntårnet iblant, ofte om kvelden.
jeg merker aldri noe unormalt, men det kan også være fordi jeg ikke tenker noe særlig over det.
hvis du opplever noe der oppe, så skriv til meg da vettu :)
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eivind S
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Eivind S »

Chnuppa skrev:
Eivind S skrev:Ifølge en kona til en kompis, så er det noe energier hun ikke liker i skogen ovenfor vanntårnet i lia.

jeg merker aldri noe unormalt, men det kan også være fordi jeg ikke tenker noe særlig over det.
Det hvite huset der er snakk om er altså det gamle gjennområtne rett ovenfor lia barnehage?
Ett hus som er så dårlig stand at det burde ha blitt revet for lenge siden...

Min subjektive mening er at det ikke finnes noe som heter gjenferd, ånder whatever. Jeg har aldri hatt noen direkte opplevelser som kan karakteriseres som uforklarlige..

Er vel generelt skeptisk til å gå i skogen når det er mørkt og trist i der. Foretrekker å se hvor jeg går. Mulig min oppvekst nesten oppe på rauhella har gjort meg litt skeptisk til skog? (holdt på å sykle på både grevling og elg i mørket)
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chnuppa
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Chnuppa »

Eivind S skrev:
Chnuppa skrev:

Det hvite huset der er snakk om er altså det gamle gjennområtne rett ovenfor lia barnehage?

Min subjektive mening er at det ikke finnes noe som heter gjenferd, ånder whatever. Jeg har aldri hatt noen direkte opplevelser som kan karakteriseres som uforklarlige..

Er vel generelt skeptisk til å gå i skogen når det er mørkt og trist i der. Foretrekker å se hvor jeg går. Mulig min oppvekst nesten oppe på rauhella har gjort meg litt skeptisk til skog? (holdt på å sykle på både grevling og elg i mørket)
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chnuppa
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Chnuppa »

Eivind S skrev:
Chnuppa skrev:

ja, jeg snakker om det huset over barnehagen.
takk til de som tilbyr seg til og oversette tysken, men nå kan jeg selv en del tysk og skal nok klare det på egenhånd. jeg kan også bruke google translate, det eneste problemet er at jeg ikke finner igjen boken, men leter jeg nøye skal jeg nok finne den. dere hører nok ifra meg hvis jeg finner den og har oversettet den.

Chnuppa
Antall ord: 329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eivind S
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Eivind S »

Får legge ut de setninger eller ord du lurer på, så skal du alltids få svar. :mozilla_cool:

har lest litt tekniske data og instruksjonsbøker på tysk. :lol:
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links