Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderdette er merkelig

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
KWG
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 17:17
16
Kjønn (valgfri): grei mann :-)
Lokalisering: Saltrød

dette er merkelig

Innlegg av KWG »

jeg synes det virker merkelig når de sier de skal få ånden/spøkelse til å bevege glasset. Så står det 4-5 stk og holder på glassset, jeg tror minst en av de styrer glasset med vitende og vilje. Hvis man skal få en ånd til å bevege glasset, hvorfor står de da og holder på det? Greier ikke ånden å bevege glasset selv, må de ha hjelp av levende personer til å bevege glasset.

Hadde det ikke vært bedre å la glasset være i fred uten å holde på det, så kan det være en liten mulighet for at en ¨ånd/spøkelse beveger det. Men så lenge det står levende personer å holder på glasset, tror jeg fast og bestemt at det er noe lureri og kødd på gang.

Akkurat som de berømte ånde brettene, der tror jeg også det er noe lureri på gang. Der tror jeg også at det er noen levende som styrer hele spillet bare for å skremme de som er med på dette.

(hehe bor en liten skeptiker i meg)
Antall ord: 179
MANU og AC /DC FAN

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
AinaSynnøve

Re: dette er merkelig

Innlegg av AinaSynnøve »

KWG skrev:jeg synes det virker merkelig når de sier de skal få ånden/spøkelse til å bevege glasset. Så står det 4-5 stk og holder på glassset, jeg tror minst en av de styrer glasset med vitende og vilje. Hvis man skal få en ånd til å bevege glasset, hvorfor står de da og holder på det? Greier ikke ånden å bevege glasset selv, må de ha hjelp av levende personer til å bevege glasset.

Hadde det ikke vært bedre å la glasset være i fred uten å holde på det, så kan det være en liten mulighet for at en ¨ånd/spøkelse beveger det. Men så lenge det står levende personer å holder på glasset, tror jeg fast og bestemt at det er noe lureri og kødd på gang.

Akkurat som de berømte ånde brettene, der tror jeg også det er noe lureri på gang. Der tror jeg også at det er noen levende som styrer hele spillet bare for å skremme de som er med på dette.

(hehe bor en liten skeptiker i meg)
Jeg tror det var en plass noen sa det at det er en del av hjernen som underbevisst flytter glasset uten at man er klar over det selv. For dte er sant som du sier, hvorfor skulle spøkelse flytte glasset med hjelp av andre når det tydeligvis klarer alt annet selv.
det samme mener jeg om slike ouijabrett ;)
Antall ord: 241

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 23 Aug 2008 02:46
16
Har takket: 1 gang

Innlegg av D.A. »

Jeg regner med att du skriver om spiritisme med hjelp av ouija-brett.

Det kan hende att du er inne på noe.

Men som AinaSynnøve skriver, trenger det ikke være bevisste handlinger som står bak bevegelsen. Det kan også forklares med den såkalte idemotoriske effekten. Dette kommer av att deltagerne i seansen har en forventning om hva som skal skje, og dette er med på å påvirke bevegelsen ubevisst.

http://no.wikipedia.org/wiki/Ideomotorisk
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

De skal jo lage en sirkel da, en lukket sirkel, slik at ånden kan styre glasset :badgrin:
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KWG
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 17:17
16
Kjønn (valgfri): grei mann :-)
Lokalisering: Saltrød

Innlegg av KWG »

men hvis man skal ha et glass for å få ånden til å bevege det, så må jo denne regelen gjelde: FINGRENE AV GLASSET!!!! la " ånden" "spøkelse" bevege glasset selv, ( hvis han/hun gidder )

Ser så merkelig og morsomt ut når de gjør det på tv/film, holder på et glass som "liksom" en ånd skal bevege glasset. :lol: :lol: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :lol: :lol:
da kan de jo heller la være å holde på glasset
Antall ord: 70
MANU og AC /DC FAN

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links