Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderMystiske bilder

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
hansi70
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 31 Okt 2008 20:50
15

Mystiske bilder

Innlegg av hansi70 »

Jeg er en stor skeptikker tror absulutt ikke det finnes noen spøkelser/ånder. Men for et par uker siden var jeg på jakthytta til min far. Det er en gammel sæter fra 1700-tallet.

På veggen hang et bilde. Det var tatt av min tante som hadde vært på besøk noen uker tidligere. Det viste et bilde av månen med en mystisk tåke på. Det hadde vært helt klart da bildet ble tatt.

I følge pappa og tante var det flere "ånder", jeg klarte ikke å se det, men syntes at tåken på bildet var mystisk (spesielle former) så jeg gikk ut og tok bilder mot månen fra det samme stedet. Jeg tok kanskje 20 bilder og ble meget forundret da jeg så denne tåken komme på tre/fire av bildene, mens bilder tatt kun sekunder var helt normale.

Da jeg kom hjem og fikk lagt over bildene på Pc'en fikk jeg sjokk. På spesielt det ene "tåkebildet" ser jeg mer eller mindre tydelige skikkelser (dødningshoder) og som "ikke troende" har jeg tenkt og tenkt på dette. Tåken har jeg en teori på hva kan være, men skikkelsene kan jeg ikke klare å forklare på en annen måte enn at det er et spøkelse eller hva det er dere kaller det.

Alle jeg har vist bildet ser det samme som meg. Ser dere nøye på bildet ser dere klare dødningshoder. Kan noen forklare det? Noen skeptikkere som kan forklare meg hva dette? Hva er oddsen får at tåken fomer seg til minst fire, etter min mening klare skjellethoder?

Noen som kan forklare meg eller må jeg revurdere hele mitt syn på "åndeverden"?

http://s412.photobucket.com/albums/pp205/hansi79/
Antall ord: 299

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: Mystiske bilder

Innlegg av Asbjørn »

Det du mest sannsynlig har fanget her, er egen utpust.
Typisk når det er kaldere enn 15-20 grader ute, så blir det kondens i lufta man puster ut.
Denne ser man ikke med det blotte øye, men sterkt lys som blitz vil lyse opp denne "tåka", og feste den på "filmen".
At det er brukt blitz, ser vi på bjerka i bakgrunnen, hvordan blitzen reflekteres derfra.
Image

Som du sier, de kommer frem bare på noen bilder, og det er fordi du ikke puster ut hele tiden.

Jeg er en "troende" skeptiker, for å si det slik, har selv erfart for mye til at jeg kan si at det ikke er noe...

Men vet og at det er mange saker hvor det er helt naturlige forklaringer på det som dukker opp...
Kun ved etpar bilder -så langt - har jeg sett noe jeg ikke kan forklare fornuftig.

Asbjørn
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1712
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Re: Mystiske bilder

Innlegg av TheMartine »

Sier meg enig med Asbjørn der. Hvis du noen gang skal ut og prøve å fange "noe" på kamera, så husk å hold pusten mens du tar bilder i mørket. Jeg er også veldig forsiktig med å bruke blitz, men i bekmørket må man jo =)
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hansi70
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 31 Okt 2008 20:50
15

Re: Mystiske bilder

Innlegg av hansi70 »

Jeg har selv kommet frem til at det må være pusten som forårsaker tåken, men hva med dødningshodene? Ser dere dem like tydelig som meg?
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 244
Startet: 23 Aug 2008 02:46
15
Har takket: 1 gang

Re: Mystiske bilder

Innlegg av D.A. »

hansi70 skrev:Jeg har selv kommet frem til at det må være pusten som forårsaker tåken, men hva med dødningshodene? Ser dere dem like tydelig som meg?
Jeg så ikke noe spesielt. :)

Det er ikke uvanelig att en kan se former som ligner på andre ting i fx røyk eller damp.
Noen ser noe som ligner på dragehoder, foreksempel i røyken fra en brann.
Sist redigert av D.A. på 01 Nov 2008 22:42, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hansi70
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 31 Okt 2008 20:50
15

Re: Mystiske bilder

Innlegg av hansi70 »

Se rett over månen
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 244
Startet: 23 Aug 2008 02:46
15
Har takket: 1 gang

Re: Mystiske bilder

Innlegg av D.A. »

hansi70 skrev:Se rett over månen
Ok, nå så jeg det.
Likevel tror jeg att dette ikke er noe overnaturlig eller noe å bekymre seg for.
Som sagt over, er det ikke uvanelig å se slike konturer i fx røyk. Tror dette kan forklares slik. :)
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hansi70
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 31 Okt 2008 20:50
15

Re: Mystiske bilder

Innlegg av hansi70 »

Jeg ser minst fire klare dødningshoder i utpusten min. Jeg tror ikke det er tilfeldig, men skal prøve å ta flere utpustbilder og se om det dukker opp flere spøkelser. Hvis det er vanlig at det danner seg slike former skal det komme frem flere ganger.

Eller er det kanskje bare jeg som har dårlig ånde :lol:

PS jeg er ikke bekymret, men oppspilt. Jeg har aldri trodd på overnaturlige ting, ikke fordi jeg ikke vil, men fordi all fornuft tilsier at det ikke finnes spøkelser etc og at jeg aldri har opplevd noe som kan tyde på det. Er veldig oppspilt fordi hvis dette er beviset (for meg) at det det finnes noe så må jeg revurdere hele mitt "livssyn" og virkelighetsoppfattning.
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: Mystiske bilder

Innlegg av Asbjørn »

Når man ser etter slike "Mønstre" , så være klar over at hjernen gjerne hjelper med å finne ansikter, eller andre gjenkjennelige figurer i "kaos".

Som et eksempel laget jeg denne "figuren" for en tid tilbake, sjekk hvor mange "ansikter" du ser her :



Dette er ikke ansikter i det heletatt, bare ovaler som er satt i forhold til hverandre,
slik at man skal kunne se mønsteret.

Noen ser ikke et eneste "ansikt her", noen ser "Noen", og andre ser at alle er "ansikter".

Poenget er at hjernen faktisk har en egen egenskap når det gjelder å gjenkjenne ansikter....
nettopp fordi det er ansikter den skal forsøke å kjenne igjen...

Hvis jeg går ut på å finne slike mønstre i tåka på bildet, så finner jeg mange....
Men det er bare tilfeldige mønstre som er der...
Det er vi med vår fantasi som setter inn ansikter, eller andre symboler der...

Om det er åndelig aktivitet på stedet, ville jeg brukt andre metoder for å finne ut om det er noe der eller ikke, fordi det er ekstremt sjeldent man faktisk kan se slikt på bilder.

Søkepinner, pendel, er etpar slike "almenne" hjelpemidler, men man skal og kjenne på egne følelser- om noe er "uvanlig".


Asbjørn
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
AinaSynnøve

Re: Mystiske bilder

Innlegg av AinaSynnøve »

det er så nærme kamera at det kan jo ikke være noe anna enn pust?? hmm merkelig uansett
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links