Dette er helt normal, det vet alle som har prøvd å slutte å røyke. Tviler på att det har noe med sjelen(om den eksisterer) å gjøre.Dette finner jeg som en veldig interessant teori, siden det noenganger for meg i allefall føles at jeg slåss litt med meg selv i blant, akkurat som om to deler av meg er uenige...
Fakta, teori & skepsis ⇒ En merkelig tanke?
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 23 Aug 2008 02:46
- 16
- Har takket: 1 gang
Re: En merkelig tanke?
Hva heter den boken du har lest da?
Antall ord: 71
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Okt 2008 14:38
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Kodal
En merkelig tanke?
Jeg veit ikke helt hvor jeg skal poste dette så jeg prøver her.
Jeg å mor mor har diskutert en bok vi har lest som omfatter Hjernens kamp mot sjelen.
Boken utrykker at Hjernen er ett redskap kroppen har fått, men som prøver å overta sjelens plass i mennesket, og at det er derfor vi har tanker som; Jeg orker ikke leve med meg selv lengre osv osv.
Dette finner jeg som en veldig interessant teori, siden det noenganger for meg i allefall føles at jeg slåss litt med meg selv i blant, akkurat som om to deler av meg er uenige...
Det er jo bevist at kroppen blir noen hundre gram lettere når man dør, og da er det jo interessant hvis sjelen faktisk er gjenganger mens hjernen er noe som prøver å ta plassen...
Sånn som jeg tenker over det alt i alt er dette absurd, men når du tenker nøye over det er det kanskje ikke så absurd alikevel?
Hva vet vel jeg?
Spennende er det i allefall..
Noen synspunkter?
Jeg å mor mor har diskutert en bok vi har lest som omfatter Hjernens kamp mot sjelen.
Boken utrykker at Hjernen er ett redskap kroppen har fått, men som prøver å overta sjelens plass i mennesket, og at det er derfor vi har tanker som; Jeg orker ikke leve med meg selv lengre osv osv.
Dette finner jeg som en veldig interessant teori, siden det noenganger for meg i allefall føles at jeg slåss litt med meg selv i blant, akkurat som om to deler av meg er uenige...
Det er jo bevist at kroppen blir noen hundre gram lettere når man dør, og da er det jo interessant hvis sjelen faktisk er gjenganger mens hjernen er noe som prøver å ta plassen...
Sånn som jeg tenker over det alt i alt er dette absurd, men når du tenker nøye over det er det kanskje ikke så absurd alikevel?
Hva vet vel jeg?
Spennende er det i allefall..
Noen synspunkter?
Antall ord: 181
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Re: En merkelig tanke?
Jeg tok et kurs for en 10 år tilbake som tar for seg mye av det du prater om her.
Kurset var et hjemme studie som het: A Course in Miracles.
Den tok i hovedsak for seg Egoet mot Sjelen.
Egoet er jo i hovedsak dine tanker og konsepter om hvem du er, hva du vil, verdier synspunkter, og verdensbilde som du har "samlet opp" fra fødsel av.
Denne siden av deg kan ville EN VEI, men følelsene og magefølelsen sier egentlig at du vil\skal\ burte gjøre noe anet. Om magefølelse og følelser er sjelens språk er jo opp til oss å tro på eller ikke..
Trur nok maaange kjenner seg igjen i det du skriver. Det er en del av å være menneske, helt enkelt, å ha det slik.
Men hvem "stemme" hører vi på?
Kurset var et hjemme studie som het: A Course in Miracles.
Den tok i hovedsak for seg Egoet mot Sjelen.
Egoet er jo i hovedsak dine tanker og konsepter om hvem du er, hva du vil, verdier synspunkter, og verdensbilde som du har "samlet opp" fra fødsel av.
Denne siden av deg kan ville EN VEI, men følelsene og magefølelsen sier egentlig at du vil\skal\ burte gjøre noe anet. Om magefølelse og følelser er sjelens språk er jo opp til oss å tro på eller ikke..
Trur nok maaange kjenner seg igjen i det du skriver. Det er en del av å være menneske, helt enkelt, å ha det slik.
Men hvem "stemme" hører vi på?
Antall ord: 143
Hide post links |