Oppvåkninga er i gang på jorda, overalt der eg søker på nettet så snakker dei om oppvåkninga som skjer i dette nu. Trenger ikkje vente på at det skjer store ting etter 2012, det har allerede startet.
Eg merker det sjølv på kroppen, eg forløser og forløser, har gjort det dei siste 2 åra.
Me går fra ego-frykt bevisthet, som er bevisstheten som har bygget det som er på denne jorda, til kjærlighet-enhets bevissthet som vil skape noko heil nytt.
Det økonomiske kolapset måtte skje, det fører til nye og betre systemer som blir bygget opp av den nye bevistheten. DEt som er skapt av den gamle bevistheten vil slutte å fungere på denne jord, det ny tar over.
Merker dere på kroppen det som sjer?
Fakta, teori & skepsis ⇒ oppvåkning
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Re: oppvåkning
Jeg merker det i den forstand at jeg er helt utmattet av å leve i dette samfunnet. Sliten av å se mennesker ødelegge for seg selv og alle rundt seg. Jeg mistet håpet for lenge siden, om jeg skal være helt ærlig.
Men dette var jo fine tanker, Prana. Jeg har ikke merket noe forskjell selv, ikke på kroppen, eller ved å se rundt meg. Men jeg leter desperat etter et lite håp å klamre meg til, så dette er like godt som noe annet. Blir spennende å se.
Men dette var jo fine tanker, Prana. Jeg har ikke merket noe forskjell selv, ikke på kroppen, eller ved å se rundt meg. Men jeg leter desperat etter et lite håp å klamre meg til, så dette er like godt som noe annet. Blir spennende å se.
Antall ord: 87
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Både ja og nei...vi lever ikke i noe vakuum hverken før eller nå, så alt har jo sine ringvirkninger. Det jeg har erfart er at jo mindre jeg leter etter svar på ting som skjer, jo lettere faller ting på plass. Så jeg har nok kommet til et punkt der jeg ikke lenger lar meg påvirke av dette vi kaller oppstigningen. Kanskje det er fordi jeg, som du skriver Prana, har visst at kollapsen skulle komme. Vi har ventet på at alt skal rase sammen og dermed ikke får panikk? Jeg vet ikke hva paradigmeskiftet vil innebære, men jeg begynner å ane at det ikke kommer til å være så spektakulært som mange new agere spår. Femte dimensjon for meg handler bare om bevissthet, ikke klimaendringer, alienbesøk, NWO, antikrist eller paradis på jord. Jeg tror hysteriet rundt disse emnene er den gamle energien som slipper taket, for å bruke newage-terminologi.
Vitenskapelig er kanskje evolusjon et mer passende begrep? Folk blir mer kunnskapsrike, handlekraftige og selvstendige etterhvert som fler blir skolerte. Vi vil ikke lenger ledes, men være likeverdige individer i et fellesskap og vi tilpasser oss deretter. Vi får se hvor dette bærer avsted. Jeg tar en dag av gangen...Jeg vet hvor jeg skal finne forklaringene, men jeg blir sprø av å tenke på det, analysere det og forstå det ihjel. Jeg gidder ikke kaste bort mitt jordiske liv på det. Det er altfor mye annet som er viktigere i livet enn å lete etter noe som er rett under nesen på en likevel. Det går ingen steder. Kanskje jeg alt har funnet det jeg lette etter?
Vitenskapelig er kanskje evolusjon et mer passende begrep? Folk blir mer kunnskapsrike, handlekraftige og selvstendige etterhvert som fler blir skolerte. Vi vil ikke lenger ledes, men være likeverdige individer i et fellesskap og vi tilpasser oss deretter. Vi får se hvor dette bærer avsted. Jeg tar en dag av gangen...Jeg vet hvor jeg skal finne forklaringene, men jeg blir sprø av å tenke på det, analysere det og forstå det ihjel. Jeg gidder ikke kaste bort mitt jordiske liv på det. Det er altfor mye annet som er viktigere i livet enn å lete etter noe som er rett under nesen på en likevel. Det går ingen steder. Kanskje jeg alt har funnet det jeg lette etter?
Antall ord: 278
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
Eg har faktisk aldri vårt så optimistisk som er er nå, trur det går den rette vegen.Jeg mistet håpet for lenge siden, om jeg skal være helt ærlig.
Hecate:
Det er eg einig med deg i, å leve det jordnære livet er like viktig som å heiletida gå å leite etter sannheter. Ein må gjøre det som ein føler er det riktige.Det er altfor mye annet som er viktigere i livet enn å lete etter noe som er rett under nesen på en likevel. Det går ingen steder. Kanskje jeg alt har funnet det jeg leter etter?
Eg var på deeksha for eit par år sidan, han som ga det sa at det kunne kanskje være like fornuftig å gå på eit salsakurs isteden for å gå på deeksha.
Evolusjonen går den rette vegen uansett.
Antall ord: 141
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Feb 2007 21:12
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Norra Skandinavien
- Blitt takket: 1 gang
Upplever det också som att vi redan nu påverkas.
Men jag kanske är ensam om att känna att det endast är föberedelser.
Att minnas
-för c:a 3600 år sedan återupptog den då regerande dynastin i egypten byggandet av pyramiderna.
-maya har aldrig haft fel beträffande cykler.
-maya har dock fel när det gäller domedags profetior. Tellus har överlevt mängder av kalendrar redan.
Men jag kanske är ensam om att känna att det endast är föberedelser.
Att minnas
-för c:a 3600 år sedan återupptog den då regerande dynastin i egypten byggandet av pyramiderna.
-maya har aldrig haft fel beträffande cykler.
-maya har dock fel när det gäller domedags profetior. Tellus har överlevt mängder av kalendrar redan.
Antall ord: 71
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Probably also one part of the buildning of the Universe.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Høres jeg ego ut hvis jeg sier at jeg egentlig ikke merker store forandringer på meg selv, men ellers med menneskene rundt meg?
Jeg har ihvertfall følt at vi har nærmet oss denne "bevisstheten" fra siden jeg kan huske.
Det kan forsåvidt også bare være ønsker fra min side.
Uansett, jeg har forandret meg jeg også, men akkurat når det gjelder å løsrive seg fra egoet tror jeg at jeg allerede har vært der. I bunn og grunn tror jeg at det skyldes en del situasjoner i livet hvor jeg virkelig har møtt døra. Håp og alt har vært knust, og jeg har måttet reise meg igjen. Det triste er at jeg aldri har reist meg skikkelig, men at jeg på en måte har tillatt å ligge litt lavt, men igjen tror jeg dette er en frykt for å ikke falle for hardt igjen. Så jeg holder meg her.
Frykt har jeg nok fremdeles noe å jobbe med, altså.
Men den irrasjonelle frykten finnes det ikke så mye av. For alt jeg vet da.
Liker utviklingen, for jeg tror verden vil bli bedre.
Om vi alle måtte dø, så hadde det vært synd.
Jeg merker noe er på gang. Jeg vil ikke trekke inn 2012-spekulasjoner her,
men noe skjer. Katastrofene, krisene, økonomisk og i naturen.
Alt bygger seg opp og vil ta en ende, uansett hvordan utfallet blir,
om det kan kalles negativt eller positivt, det vet vi ikke enda.
Men vi ser at ihvertfall noen våger å bryte løs fra dette jaget.
Jeg vil også bruke dette som et eksempel, selv om sikkert flere allerede har lest dette fra før:
http://www.ft.com/cms/s/0/128d399a-9c75 ... ck_check=1
Nice.
Jeg har ihvertfall følt at vi har nærmet oss denne "bevisstheten" fra siden jeg kan huske.
Det kan forsåvidt også bare være ønsker fra min side.
Uansett, jeg har forandret meg jeg også, men akkurat når det gjelder å løsrive seg fra egoet tror jeg at jeg allerede har vært der. I bunn og grunn tror jeg at det skyldes en del situasjoner i livet hvor jeg virkelig har møtt døra. Håp og alt har vært knust, og jeg har måttet reise meg igjen. Det triste er at jeg aldri har reist meg skikkelig, men at jeg på en måte har tillatt å ligge litt lavt, men igjen tror jeg dette er en frykt for å ikke falle for hardt igjen. Så jeg holder meg her.
Frykt har jeg nok fremdeles noe å jobbe med, altså.
Men den irrasjonelle frykten finnes det ikke så mye av. For alt jeg vet da.
Liker utviklingen, for jeg tror verden vil bli bedre.
Om vi alle måtte dø, så hadde det vært synd.
Jeg merker noe er på gang. Jeg vil ikke trekke inn 2012-spekulasjoner her,
men noe skjer. Katastrofene, krisene, økonomisk og i naturen.
Alt bygger seg opp og vil ta en ende, uansett hvordan utfallet blir,
om det kan kalles negativt eller positivt, det vet vi ikke enda.
Men vi ser at ihvertfall noen våger å bryte løs fra dette jaget.
Jeg vil også bruke dette som et eksempel, selv om sikkert flere allerede har lest dette fra før:
http://www.ft.com/cms/s/0/128d399a-9c75 ... ck_check=1
Nice.
Antall ord: 299
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Jeg har følt forandringene i lufta en god stund nå. Det lar ligget i lufta i de sisste 10-12 åra egentlig. Da prater jeg om en MENTAL oppvåkning, endringer i verdier, livssyn, verdensbilder osv.
Når jeg "ble våken" på 90-tallet så husker jeg at INGEN rundt meg brydde seg om det som jeg hadde interesse av: Selvutvikling, meditasjon, gjenferd, UFO, studere alternative kulturer og livssyn, forandre tankemønstre osv. Men nå ser det ut som om det har mer eller mindre eksplodert. 2012 bryr jeg meg lite om. Det som skjer, det skjer.
I have no fear of death..
Når jeg "ble våken" på 90-tallet så husker jeg at INGEN rundt meg brydde seg om det som jeg hadde interesse av: Selvutvikling, meditasjon, gjenferd, UFO, studere alternative kulturer og livssyn, forandre tankemønstre osv. Men nå ser det ut som om det har mer eller mindre eksplodert. 2012 bryr jeg meg lite om. Det som skjer, det skjer.
I have no fear of death..
Antall ord: 105
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Nov 2007 02:10
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Tønsberg
- Blitt takket: 1 gang
Jeg tror veldig på en oppvåkning. Men etter mine år i alternative sammenheng, tror jeg det mye mere handler om å ta inn, og ned, oppvåkningen i vårt eget liv, ennå å ta av i et eller annet dramatisk energi eventyr.
Å våkne opp, i bevisstheten om at dette livet er en erfaringsvei vi har valgt, for å oppleve energier av lys og mørket, på en konkret måte.
Oppvåkning gjennom å bli bevisst illusjonene rundt at menneskeheten har syndet, eller gjort noe forferdelig galt, og derfor befinner oss her. Løgnen om adskillelse.
Om skyld og fordømmelse. At vi må bestå en slags eksamen, oppnå en viss bevissthet eller resultat før vi blir godkjent av skaperen.
Det handler om å leve i bevisstheten at det hele er en scene vi spiller et spill på. At man opplever seg selv, erfarer seg selv som noe mer enn fysiske celler og elektriske signaler. Og kan ekspandere denne bevisstheten til alt hva vi er, mens vi lever her.
Våkne opp til å frigjøre seg fra illusjonen om godt og ondt. Rett og galt. Ønseklig og uønskelig. Og heller leke, observere uten noe bedømmelse av dette.
Bringe inn den aksepten som vi har i vår sjel, for alt som er. Både i mitt eget liv og i verden rundt meg. Slutte å bekjempe, ville og ha agenda for alt og alle. Men heller gi slipp og flyte med.
Det spilles fortsatt ut, disse illusjonene i verden rundt. Men jeg er sikker på at oppvåkningen og bevisstheten på jorda og i menneskeheten har kommet så langt, at det aldri vil skje noen voldsom katastrofe. Det spilles ut og mange kjenner seg stresset på å "brenne Karma" Derfor ser det så voldsomt ut. Men det vil aldri gå over vippe punktet.
Akkurat som jeg tror at heller ikke miljø vil gå over vippepunktet. Ny vitenskap, ny forståelse både om universet og energi, er på full fart inn. Og mye av den gamle måten vi lever på med forbrennings energi og bevegelse og varme energi, vil byttet ut, men helt ny energi former, som noen få er i gang med å forske fram. Men da tar de også inn bevissthet som ligger forbi den gamle logikken.
Det er en enormt spennende tid vi lever i. Men jeg opplever den overhode ikke som noe spesielt truende. Det har vært mye værre før.
Å våkne opp, i bevisstheten om at dette livet er en erfaringsvei vi har valgt, for å oppleve energier av lys og mørket, på en konkret måte.
Oppvåkning gjennom å bli bevisst illusjonene rundt at menneskeheten har syndet, eller gjort noe forferdelig galt, og derfor befinner oss her. Løgnen om adskillelse.
Om skyld og fordømmelse. At vi må bestå en slags eksamen, oppnå en viss bevissthet eller resultat før vi blir godkjent av skaperen.
Det handler om å leve i bevisstheten at det hele er en scene vi spiller et spill på. At man opplever seg selv, erfarer seg selv som noe mer enn fysiske celler og elektriske signaler. Og kan ekspandere denne bevisstheten til alt hva vi er, mens vi lever her.
Våkne opp til å frigjøre seg fra illusjonen om godt og ondt. Rett og galt. Ønseklig og uønskelig. Og heller leke, observere uten noe bedømmelse av dette.
Bringe inn den aksepten som vi har i vår sjel, for alt som er. Både i mitt eget liv og i verden rundt meg. Slutte å bekjempe, ville og ha agenda for alt og alle. Men heller gi slipp og flyte med.
Det spilles fortsatt ut, disse illusjonene i verden rundt. Men jeg er sikker på at oppvåkningen og bevisstheten på jorda og i menneskeheten har kommet så langt, at det aldri vil skje noen voldsom katastrofe. Det spilles ut og mange kjenner seg stresset på å "brenne Karma" Derfor ser det så voldsomt ut. Men det vil aldri gå over vippe punktet.
Akkurat som jeg tror at heller ikke miljø vil gå over vippepunktet. Ny vitenskap, ny forståelse både om universet og energi, er på full fart inn. Og mye av den gamle måten vi lever på med forbrennings energi og bevegelse og varme energi, vil byttet ut, men helt ny energi former, som noen få er i gang med å forske fram. Men da tar de også inn bevissthet som ligger forbi den gamle logikken.
Det er en enormt spennende tid vi lever i. Men jeg opplever den overhode ikke som noe spesielt truende. Det har vært mye værre før.
Antall ord: 406
I choose the easy button.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Shania:
Enig i mye av det du skriver her.
Har kommet fram til det meste av det selv.
Jeg får bare håpe at omstillingen faktisk skjer FØR VI MÅ.
Men som vi vet er det penger som styrer, og det blir nok melket til det
ytterste, vertfall i fattige land.
Et godt eksempel er der med Asbest.
Det ble gjort prøver og bevist allerede på 1880-tallet at asbest var helsefarlig,
og i de fleste tilfeller, med døden til følge.
Men enda er det faktisk produksjon av asbest i noen fattige land, selvom det
ble bevist for 130 år siden..
Det samme med miljøet, vi VET at levemåten som vi har hatt siden den industrielle
revolusjonen er farlig, og visst det i mange år. Skal vi omstille oss NÅ mens det er noe igjen
å redde, eller melke det til vi MÅ?
Tja si det..Penga rår jo..
Enig i mye av det du skriver her.
Har kommet fram til det meste av det selv.
Jeg får bare håpe at omstillingen faktisk skjer FØR VI MÅ.
Men som vi vet er det penger som styrer, og det blir nok melket til det
ytterste, vertfall i fattige land.
Et godt eksempel er der med Asbest.
Det ble gjort prøver og bevist allerede på 1880-tallet at asbest var helsefarlig,
og i de fleste tilfeller, med døden til følge.
Men enda er det faktisk produksjon av asbest i noen fattige land, selvom det
ble bevist for 130 år siden..
Det samme med miljøet, vi VET at levemåten som vi har hatt siden den industrielle
revolusjonen er farlig, og visst det i mange år. Skal vi omstille oss NÅ mens det er noe igjen
å redde, eller melke det til vi MÅ?
Tja si det..Penga rår jo..
Antall ord: 156
Hide post links |