Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVåken nattevakt

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Odina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2005 03:00
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold
Har takket: 1 gang

Våken nattevakt

Innlegg av Odina »

Hadde våken nattevakt på en institusjon for psykisk utviklingshemmede. Dette var i sommer og været var nydelig. Ved 3 tiden på natten hørte jeg 4 dunk; dunk-dunk-dunk-dunk,. Jeg stusset litt på hva det kunne være , men tenkte ikke mere på det. Etter et par tre minutter hørte jeg det samme igjen; 4 regelmessige dunk. Da begynte jeg å lure.... Jeg klarte ikke å lokalisere dunkene og brukerene på institusjonen sov og var ikke i stand til å lage disse lydene. Jeg fant ikke noen god forklaring og satte meg til å se på tv igjen. Så etter 5-10 minutter hører jeg et KJEMPESMELL... og jeg svatt himmelhøyt!! Sikker på at jeg hadde puls på 210;o)

Jeg kunne heller ikke denne gangen lokalisere hvor smellet kom fra, men det hørtes ut som om noen slo en tung gjenstand med full kraft i en vegg.

Jeg løp selvfølgelig inn til de som sov for å sjekke og de sov som engler, mens jeg satt i stua og var livredd:)

Noen som kan forklare hva dette kan være? Har hørt at det spøker på loftet der, og at folk har hørt fottrinn, men jeg ar aldri hørt noe sånt...bare disse dunkene.
Antall ord: 215
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Det er mye som skjer med psykisk utviklingshemmede. Og du skal ikke se bortifra at flere i den kategorien kan ha egne paranormale evner, som aldri bli oppdaget. Også når de er i søvne. Et menneske er jo mye mer enn bare et utvikingshemmed eller utviklingsbart sinn.

På den andre siden, finnes det spøkelser som elsker dunke omkring.
Antall ord: 61
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Jeg vet ikke helt hva det kan skyldes, eller om det i det hele tatt er noen sammenheng i dette, men både jeg, begge mine søsken og vår mor har jobbet en del med psykisk utviklingshemmede opp gjennom årene. Av en eller annen grunn virker det som det stadig skjer slike ting rundt disse menneskene. En av dem kom til meg en gang og sa hun var redd for å bo der, fordi det spøkte. Ikke at jeg skal legge alt for mye i dette, men jeg trodde ikke hun hadde såpass oversikt over tilværelsen i det hele tatt.
Søsknene mine og mamma har alle jobbet på forskjellige steder, men har alle rapportert om mange, mange uforklarlige hendelser rundt dem de har jobbet med. Skritt i gangene midt på natta, dunking og smell, rare lyder generelt og ting som flytter seg tilsynelatende av egen kraft.

Ja, mye merkelig rundt dem, men som sagt, ikke sikkert det har noen sammenheng. Spennende er det likevel =)
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Odina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2005 03:00
19
Lokalisering: Østfold
Har takket: 1 gang

Innlegg av Odina »

Jeg har aldri merket noe tidligere, ikke andre heller rundt "brukerene". Det går liksom bare i lyder i huset.

Huset er av nyere dato ca 75-80 tallet tror jeg, et tidligere bolighus som er gjort om til institusjon.

Det kan virke som om noen forsøkte å fange min oppmerksomhet og når de ikke fikk den så slo de til med et skikkelig smell...og oppmerksomheten min fikk de jo ;o) Ikke hørt om noen andre har opplevd så høye lyder før..det er stort sett bare fottrinn o.l
Antall ord: 95
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links