Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDet finnes ikke spøkelser

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av Kimbara »

Dave100 skrev:...
Du mener spøkelser er usannsynlig, men sverger selv til troen på en gud? Du forsøker å usannsynliggjøre entiteter andre mener å oppleve, men forfekter selv en tro dannet fra noe som står i en gammel bok?

Har du tenkt igjennom din egen tro, Dave?
Antall ord: 48
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Finn.ghost skrev:Jeg for min del velger å tro på akkurat hva jeg ønsker å tro på, ingen kan nekte meg det!!

Og jeg blir veldig frustrert når enkelte MÅ OG SKAL spre sin egen propeganda for å bevisst gjøre hva som må gjøres for å ødlegge for de troende og spre frustrasjon rundt seg.
Må jeg minne deg på at du selv postet et sett med "regler" som konkluderer med ikke bare at spøkelser eksisterer, men hva de er, hvordan de fungerer og en rekke andre ting?

Det er ikke noe særlig ulikt kristen propaganda når alt kommer til alt.
Antall ord: 104
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Kimbara:

Good one :)
Antall ord: 3
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Finn.ghost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 98
Startet: 26 Aug 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Finn.ghost »

Kimbara skrev:
Finn.ghost skrev:Jeg for min del velger å tro på akkurat hva jeg ønsker å tro på, ingen kan nekte meg det!!

Og jeg blir veldig frustrert når enkelte MÅ OG SKAL spre sin egen propeganda for å bevisst gjøre hva som må gjøres for å ødlegge for de troende og spre frustrasjon rundt seg.
Må jeg minne deg på at du selv postet et sett med "regler" som konkluderer med ikke bare at spøkelser eksisterer, men hva de er, hvordan de fungerer og en rekke andre ting?

Det er ikke noe særlig ulikt kristen propaganda når alt kommer til alt.
Jeg for slutte å legge inn "regler" i fremtiden, stygge ting det derre vettu :D
Antall ord: 119
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Finn.ghost skrev: Jeg for slutte å legge inn "regler" i fremtiden, stygge ting det derre vettu :D
Legg inn hva du vil. Jeg påpekte dobbeltmoralen din.
Antall ord: 26
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

TheMartine skrev:Ah, det er alltid herlig og oppløftende med en ignorant liten nyfrelst en. Jeg synes spesielt det er artig hvordan han setter seg selv og alle verdens kristne i samme bås: offerbåsen. Stakkars alle kristne her på forumet, de blir jo kjeppjagd bare de åpner munnen!

Vel, det er jo bare rein løgn. Det som derimot blir tatt negativt i mot, er dem som dytter religionen sin langt inn i gapet på alle de møter. De som setter seg selv et par hakk høyere opp enn dem som ikke har funnet Jesus. De som stoler blindt på sin egen tolkning av en urgammel bok, og som har bestemt seg for at dette er det eneste riktige i verden. De som bruker religionen til å valse over alle andres meninger og overbevisninger, og som aldri er villige til å åpne bare litt for at andre kanskje kan ha gode tanker.
Sånne kristne er ikke populære. Slutt å sett deg selv i en offerrolle, du er nemlig ikke offeret her, du er overgriperen.
=D>

Nemlig!!!


Lilja
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av ludoburgero »

Alright! Party time!
Dave100 skrev:Har vært en del inne her og sett på tråder i noen måneder, men ble først medlem nå, og jeg må si at det er mye tull her ellers er det bare folks fantasi som løper løpsk?
Jeg er enig med deg i at det er mye tull her.

Først og fremst pga. forvirrede tenåringer som tror at de har sett spøkelser fordi de klarte å velte juiceglasset når de skulle ta mobilen, som forsåvidt gikk tom for strøm da den ringte - og det betyr jo ihvertfall at det er ånder i huset.
Noen har en tendens til å blåse opp alt sammen, og mye er bare fantasi.

Noen har også sett spøkelser. Noen har sett uforklarlige ting.

Til felles for dem alle er dette:
DE TRENGER INGEN KRITIKK, DIN GJØK.

Og vet du hva som er et minst like stort problem?
At noen påstår hva som er sant og ikke. For man er ikke ute etter å diskutere noe så grunnleggende unyansert. Fantasi eller virkelig et spøkelse?
Hvem bryr seg? Noen har opplevd noe her, de vil dele erfaringene sine og se om noen andre har opplevd noe ala det samme. Synes du det er interessant dersom 2000 personer sier "Jeg har ikke opplevd noe slikt som dette"?
Nei, det er nok en grunn til at folk holder kjeft når de ikke har noe å bidra med.
Folk har sett spøkelser, gjenferd, onde ånder. Sikker på at det ikke bare er innbilning?
Noen av dem er nok sikre, andre er ikke.
En ting som er sikkert og visst er at det du mener om den saken er innbilning eller ikke, forandrer ikke en døyt om hva vedkommende opplevde.

Og du... hva skulle det bety, og hvorfor skulle det bry deg?
Ikke minst, hvorfor skulle det bry vedkommende om du mener det bare er innbilning?

Jeg tror noen er ute her etter å få anerkjennelse for å proklamere sin "sannhet".
For eksempel når jeg går gjennom skogen på vei hjem fra jobb, så hører jeg lyder og jeg ser skygger, skal jeg anta at dette er spøkelser? Nei det skal jeg ikke.
Nei, hvorfor skulle du måtte anta noe? Eller for den saks skyld:
Hvorfor ikke?

Spiller det noen rolle? Får det deg til å føle deg mye bedre og tryggere dersom du ikke enser disse skyggene? Eller er det det at du er så opptatt av å vite hva disse skyggene er, at du i all forakt og frykt bare fornekter muligheten for at det kan være spøkelser eller noe slikt? Om det ikke var spøkelser, så kanskje det var noe så naturlig som skygger av mennesker - og kanskje du da faktisk burde bry deg? Kanskje du ble forfulgt?
Det er som regel bare overnervøse mennesker som kommer med dette tullet..
Herregud og Jesus Kristus Messias for et forferdelig flaut utsagn.
Hva mener du er sammenhengen mellom å være et overnervøst menneske og det å faktisk høre lyder og se skygger og kanskje tro det er spøkelser?
Og ja jeg tror det finnes noe mer mellom himmel og jord men ikke døde sjeler som vandrer rundt og skremmer oss.
Så det at du synes dette høres fornuftig ut, gir deg privilegiet til å nærmeste preke om din sannhet til alle andre her og forpeste oss med den?
Og ditt syn gjør deg til et mindre overnervøst menneske?
Folk har sett det merkeligste ting på natta, de har sett romvesener, spøkelser. jeg har et ord søvnparalyse. Du drømmer mens du er våken derfor kan du se andre skikkelser og tro det er ekte.
Ja, den søvnparalysen, den søvnparalysen.
Den forklarer det meste. For eksempel hvorfor mange tror de har hørt Gud tale til dem også. Som regel er det bare et kraftig feber-mareritt.
Jeg lurer også på en ting til, hvorfor er det slik at folk er så imot kristendommen her inne og dens lære? Nevner man ordet kristen her inne blir man flådd..
Si meg, hva er det du gjør her inne da? Annet enn å flå?
Kristendommen er jo som regel bare basert på nedskrevne feberfantasier, folk som har sniffet lim og sett Jesus, og du... jeg har ett ord: søvnparalyse!
(og enda et: intoleranse... og et til: hykleri...)
Demoner finnes ikke! sier dere.. vi tror heller at bestemora mi gjensøker meg og har noe uoppgjordt med meg.. hun kan ikke nå den andre siden uten og si unnskyld.
Ja det er jo veldig sannsynlig, mye mer sannsynlig at det finnes demoner?
Hvis bestemora di er en demon da?
Den eneste grunnen til at vi ikke har kontakt med demoner/onde ånder er fordi Gud ikke tillater det. Men folk som søker etter demoner vil møte dem sånn er det.
Ja, men jeg tok en kopp kaffe med Djevelen en gang.
Han hadde faktisk mye fornuftig å si. Og jeg synes egentlig litt synd på ham, for han er litt misforstått. Dessuten bruker dere kristne ham som en syndebukk, sånn at Gud kan tillate seg å gjøre hva som helst. For alt som gjøres i Guds navn er jo liksom helt greit. Slik som når han lar barn bli født inn i krig og sult. Alle disse Guds barn. Herlig.
Og vet du hva, de er ikke lett og få bort når du først har kontaktet dem, de vil plage deg en god stund.
Egentlig flørter de bare og vil ha en klem.
Demoner er manipulerende, det eneste jeg kan komme på er å rope til Jesus hvis du har problemer med slike ting.
Jesus sitter i rullestol, så ikke vær forundret hvis han ikke kommer med det aller første. Han er litt treig av seg. Faktisk har han downs syndrom.
Antall ord: 1001
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av Gjest »

Dave100 skrev:Har vært en del inne her og sett på tråder i noen måneder, men ble først medlem nå, og jeg må si at det er mye tull her ellers er det bare folks fantasi som løper løpsk?

Folk har sett spøkelser, gjenferd, onde ånder. Sikker på at det ikke bare er innbilning?
For eksempel når jeg går gjennom skogen på vei hjem fra jobb, så hører jeg lyder og jeg ser skygger, skal jeg anta at dette er spøkelser? Nei det skal jeg ikke.
Det er som regel bare overnervøse mennesker som kommer med dette tullet.. Og ja jeg tror det finnes noe mer mellom himmel og jord men ikke døde sjeler som vandrer rundt og skremmer oss.
Folk har sett det merkeligste ting på natta, de har sett romvesener, spøkelser. jeg har et ord søvnparalyse. Du drømmer mens du er våken derfor kan du se andre skikkelser og tro det er ekte.

Jeg lurer også på en ting til, hvorfor er det slik at folk er så imot kristendommen her inne og dens lære? Nevner man ordet kristen her inne blir man flådd.. Demoner finnes ikke! sier dere.. vi tror heller at bestemora mi gjensøker meg og har noe uoppgjordt med meg.. hun kan ikke nå den andre siden uten og si unnskyld.
Ja det er jo veldig sannsynlig, mye mer sannsynlig at det finnes demoner?

Den eneste grunnen til at vi ikke har kontakt med demoner/onde ånder er fordi Gud ikke tillater det. Men folk som søker etter demoner vil møte dem sånn er det. Og vet du hva, de er ikke lett og få bort når du først har kontaktet dem, de vil plage deg en god stund.
Demoner er manipulerende, det eneste jeg kan komme på er å rope til Jesus hvis du har problemer med slike ting.
Du tror på gud og demoner men ikke ånder? :lol:
Antall ord: 338

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kevenandre
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 131
Startet: 20 Mar 2007 10:51
17
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Fogn

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av kevenandre »

Dave100 skrev:Har vært en del inne her og sett på tråder i noen måneder, men ble først medlem nå, og jeg må si at det er mye tull her ellers er det bare folks fantasi som løper løpsk?

Folk har sett spøkelser, gjenferd, onde ånder. Sikker på at det ikke bare er innbilning?
For eksempel når jeg går gjennom skogen på vei hjem fra jobb, så hører jeg lyder og jeg ser skygger, skal jeg anta at dette er spøkelser? Nei det skal jeg ikke.
Det er som regel bare overnervøse mennesker som kommer med dette tullet.. Og ja jeg tror det finnes noe mer mellom himmel og jord men ikke døde sjeler som vandrer rundt og skremmer oss.
Folk har sett det merkeligste ting på natta, de har sett romvesener, spøkelser. jeg har et ord søvnparalyse. Du drømmer mens du er våken derfor kan du se andre skikkelser og tro det er ekte.

Jeg lurer også på en ting til, hvorfor er det slik at folk er så imot kristendommen her inne og dens lære? Nevner man ordet kristen her inne blir man flådd.. Demoner finnes ikke! sier dere.. vi tror heller at bestemora mi gjensøker meg og har noe uoppgjordt med meg.. hun kan ikke nå den andre siden uten og si unnskyld.
Ja det er jo veldig sannsynlig, mye mer sannsynlig at det finnes demoner?

Den eneste grunnen til at vi ikke har kontakt med demoner/onde ånder er fordi Gud ikke tillater det. Men folk som søker etter demoner vil møte dem sånn er det. Og vet du hva, de er ikke lett og få bort når du først har kontaktet dem, de vil plage deg en god stund.
Demoner er manipulerende, det eneste jeg kan komme på er å rope til Jesus hvis du har problemer med slike ting.
Viss du ikke tror på det, hvorfor er du medlem her da??
Er ikke dette et forum for de som tror på det??? Eller som vil vite noe om det? ;)
Antall ord: 359
Åndene eksisterer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dave100
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 15 Okt 2008 21:58
15

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av Dave100 »

Det står i bibelen at folk vil fornekte Gud og spre løgner:D
Takk for det, det gir meg bare enda mer bevis.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Innlegg av Moonstone »

Og det har blitt spredt mange løgner av sånne som deg gjennom historien au.

Kristen propaganda gjør meg kvalm..
Antall ord: 22
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av Kimbara »

Dave100 skrev:Det står i bibelen at folk vil fornekte Gud og spre løgner:D
Takk for det, det gir meg bare enda mer bevis.
Jeg kan fint si "du vil avfeie det jeg kommer til å fortelle deg nå, derfor er det jeg sier sant", for så å si "en grønn sau gresser plommegress ved planeten 34XXXC9 i et solsystem vi ikke har funnet ennå".
Selvfølgelig vil en slik påstand avfeies. Jeg så ikke inn i fremtiden selv om jeg forutså at min påstand kom til å bli avfeid.

Likefullt er det en selvfølge at fantastiske påstander om en allmektig gud, og all idiotien som står i Bibelen, blir avfeid. Heldigvis er religionen iferd med å miste fotfestet.
Antall ord: 124
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dave100
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 39
Startet: 15 Okt 2008 21:58
15

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av Dave100 »

Kimbara skrev:
Dave100 skrev:Det står i bibelen at folk vil fornekte Gud og spre løgner:D
Takk for det, det gir meg bare enda mer bevis.
Jeg kan fint si "du vil avfeie det jeg kommer til å fortelle deg nå, derfor er det jeg sier sant", for så å si "en grønn sau gresser plommegress ved planeten 34XXXC9 i et solsystem vi ikke har funnet ennå".
Selvfølgelig vil en slik påstand avfeies. Jeg så ikke inn i fremtiden selv om jeg forutså at min påstand kom til å bli avfeid.

Likefullt er det en selvfølge at fantastiske påstander om en allmektig gud, og all idiotien som står i Bibelen, blir avfeid. Heldigvis er religionen iferd med å miste fotfestet.
Ja religion mister fotfeste, 2.1 milliard av verdens befolkning er kristne, 1.5 milliarder er muslimer, og hinduer er vel endel også 1 milliard? og så har vi sikher,buddhister,jøder osv. Ja religion miter fotfeste:D da rundt 90% tror på Gud.
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Finn.ghost
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 98
Startet: 26 Aug 2005 08:46
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Finn.ghost »

Herre jeremias :shock:
Antall ord: 2
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Det finnes ikke spøkelser

Innlegg av Kimbara »

Dave100 skrev: Ja religion mister fotfeste, 2.1 milliard av verdens befolkning er kristne, 1.5 milliarder er muslimer, og hinduer er vel endel også 1 milliard? og så har vi sikher,buddhister,jøder osv. Ja religion miter fotfeste:D da rundt 90% tror på Gud.
Og hva tror du disse tallene er basert på? Norge regnes som et kristent land. Omtrent samtlige av etnisk norske nordmenn er døpt og dermed kristne på papiret. Tror du alle disse er kristne i virkeligheten, Dave?

Religionen er i ferd med å miste fotfestet, og man burde hjelpe den på vei. Maken til oppstopper for utvikling finnes ikke.
Antall ord: 106
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links