Alright! Party time!
Dave100 skrev:Har vært en del inne her og sett på tråder i noen måneder, men ble først medlem nå, og jeg må si at det er mye tull her ellers er det bare folks fantasi som løper løpsk?
Jeg er enig med deg i at det er mye tull her.
Først og fremst pga. forvirrede tenåringer som tror at de har sett spøkelser fordi de klarte å velte juiceglasset når de skulle ta mobilen, som forsåvidt gikk tom for strøm da den ringte - og det betyr jo ihvertfall at det er ånder i huset.
Noen har en tendens til å blåse opp alt sammen, og mye er bare fantasi.
Noen har også sett spøkelser. Noen har sett uforklarlige ting.
Til felles for dem alle er dette:
DE TRENGER INGEN KRITIKK, DIN GJØK.
Og vet du hva som er et minst like stort problem?
At noen påstår hva som er sant og ikke. For man er ikke ute etter å diskutere noe så grunnleggende unyansert. Fantasi eller virkelig et spøkelse?
Hvem bryr seg? Noen har opplevd noe her, de vil dele erfaringene sine og se om noen andre har opplevd noe ala det samme. Synes du det er interessant dersom 2000 personer sier "Jeg har ikke opplevd noe slikt som dette"?
Nei, det er nok en grunn til at folk holder kjeft når de ikke har noe å bidra med.
Folk har sett spøkelser, gjenferd, onde ånder. Sikker på at det ikke bare er innbilning?
Noen av dem er nok sikre, andre er ikke.
En ting som er sikkert og visst er at det du mener om den saken er innbilning eller ikke, forandrer ikke en døyt om hva vedkommende opplevde.
Og du... hva skulle det bety, og hvorfor skulle det bry deg?
Ikke minst, hvorfor skulle det bry vedkommende om du mener det bare er innbilning?
Jeg tror noen er ute her etter å få anerkjennelse for å proklamere sin "sannhet".
For eksempel når jeg går gjennom skogen på vei hjem fra jobb, så hører jeg lyder og jeg ser skygger, skal jeg anta at dette er spøkelser? Nei det skal jeg ikke.
Nei, hvorfor skulle du måtte anta noe? Eller for den saks skyld:
Hvorfor ikke?
Spiller det noen rolle? Får det deg til å føle deg mye bedre og tryggere dersom du ikke enser disse skyggene? Eller er det det at du er så opptatt av å vite hva disse skyggene er, at du i all forakt og frykt bare fornekter muligheten for at det kan være spøkelser eller noe slikt? Om det ikke var spøkelser, så kanskje det var noe så naturlig som skygger av mennesker - og kanskje du da faktisk
burde bry deg? Kanskje du ble forfulgt?
Det er som regel bare overnervøse mennesker som kommer med dette tullet..
Herregud og Jesus Kristus Messias for et forferdelig flaut utsagn.
Hva mener du er sammenhengen mellom å være et overnervøst menneske og det å faktisk høre lyder og se skygger og kanskje tro det er spøkelser?
Og ja jeg tror det finnes noe mer mellom himmel og jord men ikke døde sjeler som vandrer rundt og skremmer oss.
Så det at du synes dette høres fornuftig ut, gir deg privilegiet til å nærmeste preke om din sannhet til alle andre her og forpeste oss med den?
Og ditt syn gjør deg til et mindre overnervøst menneske?
Folk har sett det merkeligste ting på natta, de har sett romvesener, spøkelser. jeg har et ord søvnparalyse. Du drømmer mens du er våken derfor kan du se andre skikkelser og tro det er ekte.
Ja, den søvnparalysen, den søvnparalysen.
Den forklarer det meste. For eksempel hvorfor mange tror de har hørt Gud tale til dem også. Som regel er det bare et kraftig feber-mareritt.
Jeg lurer også på en ting til, hvorfor er det slik at folk er så imot kristendommen her inne og dens lære? Nevner man ordet kristen her inne blir man flådd..
Si meg, hva er det du gjør her inne da? Annet enn å flå?
Kristendommen er jo som regel bare basert på nedskrevne feberfantasier, folk som har sniffet lim og sett Jesus, og du... jeg har ett ord: søvnparalyse!
(og enda et: intoleranse... og et til: hykleri...)
Demoner finnes ikke! sier dere.. vi tror heller at bestemora mi gjensøker meg og har noe uoppgjordt med meg.. hun kan ikke nå den andre siden uten og si unnskyld.
Ja det er jo veldig sannsynlig, mye mer sannsynlig at det finnes demoner?
Hvis bestemora di er en demon da?
Den eneste grunnen til at vi ikke har kontakt med demoner/onde ånder er fordi Gud ikke tillater det. Men folk som søker etter demoner vil møte dem sånn er det.
Ja, men jeg tok en kopp kaffe med Djevelen en gang.
Han hadde faktisk mye fornuftig å si. Og jeg synes egentlig litt synd på ham, for han er litt misforstått. Dessuten bruker dere kristne ham som en syndebukk, sånn at Gud kan tillate seg å gjøre hva som helst. For alt som gjøres i Guds navn er jo liksom helt greit. Slik som når han lar barn bli født inn i krig og sult. Alle disse Guds barn. Herlig.
Og vet du hva, de er ikke lett og få bort når du først har kontaktet dem, de vil plage deg en god stund.
Egentlig flørter de bare og vil ha en klem.
Demoner er manipulerende, det eneste jeg kan komme på er å rope til Jesus hvis du har problemer med slike ting.
Jesus sitter i rullestol, så ikke vær forundret hvis han ikke kommer med det aller første. Han er litt treig av seg. Faktisk har han downs syndrom.