Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVardø gamle sykehus/legevakt

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
julie84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2006 14:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Vardø gamle sykehus/legevakt

Innlegg av julie84 »

Lurer på om noen har noen kjennskap til eller opplevd noe uforklarlig i det gamle sykehuset/legevakten i Vardø?

Jeg var på ferie i Vardø og måtte på legevakten. Jeg og faren min gikk inn i feil bygning altså det gamle sykehuset. Her opplevde faren min noe rart. Er nysgjerrig på om noen andre har oppled noe rart der??
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Sep 2008 20:27
16
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Vardø gamle sykehus/legevakt

Innlegg av KetMas »

julie84 skrev:Lurer på om noen har noen kjennskap til eller opplevd noe uforklarlig i det gamle sykehuset/legevakten i Vardø?

Jeg var på ferie i Vardø og måtte på legevakten. Jeg og faren min gikk inn i feil bygning altså det gamle sykehuset. Her opplevde faren min noe rart. Er nysgjerrig på om noen andre har oppled noe rart der??
Hva opplevde faren din for noe?
Antall ord: 68
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
julie84
Nybegynner
Nybegynner
18

Re: Vardø gamle sykehus/legevakt

Innlegg av julie84 »

Mr.Mulder skrev:
julie84 skrev:Lurer på om noen har noen kjennskap til eller opplevd noe uforklarlig i det gamle sykehuset/legevakten i Vardø?

Hva opplevde faren din for noe?
Bygningen var nedlagt og låst. Noe vi ikke skjønte. Faren min var fast bestemt på at legevakta var der ennå. Det var en sånn dør som egentlig skulle åpne seg automatisk, noe den ikke gjorde. Så da dro den sterke faren min opp døra (egentlig brøt vi vel oss inn). Han var ennå fast bestemt på at legen var der inne et sted (selv om det var mørkt der),så jeg begynte å lete inn over gangen der. Var så stressa over at jeg hadde vondt og ville bare komme meg til en lege. Plutselig ble faren min borte og ringte meg fra mobilen, han satt da i bilen. Da sa han at legevakta umulig kunne være der, og at jeg måtte komme meg ut.

Han var ganske stressa etterpå ,og hinta fælt om jeg syns det var creepy der..

Dette er noen år siden nå, og jeg merket ikke noe rart der jeg. Men for litt siden så innrømmet faren min til moren min at han opplevde noe veldig ekkelt der. Mens jeg gikk bortover gangen på sykehuset, så hadde han hørt at en dør åpnet seg i kjelleren og at bestekompisen hans ropte på han. Kameraten hans hadde dødd noen år tidligere av selvmord.... Faren min er ikke av typen som fantaserer eller lyver. Når han sier noe så er det sant. Han var alltid før veldig skeptisk til alt overnaturlig.

Tror bygningen blir brukt til å oppbevare lik i kjelleren. Kameraten hans lå nok der etter han døde. Kanskje han går igjen der og ikke skjønner at han er død? Og ble kjempeglad da han endelig så noen kjente...Han tok selvmord i fylla. Syns synd på kompisen hvis han sitter fast der. Sikkert ingen i Vardø som isåfall kan hjelpe han videre heller...?
Antall ord: 387

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av KetMas »

kan godt hende det var brukt som ett obduksjonsrom tidligere, og at kompisen lå der sikkert!
Rart en død person skal igrunn gå igjenn på ett sykehus om ikke han døde på det sykehuset.
De fleste som dør, går som oftes igjen der de døde, eller rundt sine nermeste for og liksom vise att de skal være trygge, føle seg beskytta av noe en ikke kan se.

+ en anna teori, det kan jo være hjernen hannes har spilt ham ett puss. Det kan være en nattevakt, sikkerhetsvakt o.l som åpna ei dør via nysykehuset og gikk til den gamle for og høre om noen var der inne, sikkerhetsjekk. (sykehus pleier ofte og ha lange tunneler under bakken som føre fra bygg te bygg). så kan hende en person gikk ifra det nye bygge over til det gamle for og rope! Så kan d hende faren din tenkte på kompisen sin akkurat dær og da og forvekslet stemmene!

Men om han går igjen der, er det beste att han iallefall får en siste reise mot hvile (kiste/gravlagt). Kan jo hende han går igjen fordi det var noe han ville gjøre, si eller bare si unnskyld for det han gjorde før han reiser vidre igjennom lyset!

Jeg trur som oftes att d spøker på sykehus. Det går iallefall igjenn mange historier på sykehuset i trondheim!
Antall ord: 245
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
julie84
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av julie84 »

Mr.Mulder skrev:kan godt hende det var brukt som ett obduksjonsrom tidligere, og at kompisen lå der sikkert!
Rart en død person skal igrunn gå igjenn på ett sykehus om ikke han døde på det sykehuset.
De fleste som dør, går som oftes igjen der de døde, eller rundt sine nermeste for og liksom vise att de skal være trygge, føle seg beskytta av noe en ikke kan se.

+ en anna teori, det kan jo være hjernen hannes har spilt ham ett puss. Det kan være en nattevakt, sikkerhetsvakt o.l som åpna ei dør via nysykehuset og gikk til den gamle for og høre om noen var der inne, sikkerhetsjekk. (sykehus pleier ofte og ha lange tunneler under bakken som føre fra bygg te bygg). så kan hende en person gikk ifra det nye bygge over til det gamle for og rope! Så kan d hende faren din tenkte på kompisen sin akkurat dær og da og forvekslet stemmene! Håper hele greia er så logisk som det :mozilla_smile:

Men om han går igjen der, er det beste att han iallefall får en siste reise mot hvile (kiste/gravlagt). Kan jo hende han går igjen fordi det var noe han ville gjøre, si eller bare si unnskyld for det han gjorde før han reiser vidre igjennom lyset!

Jeg trur som oftes att d spøker på sykehus. Det går iallefall igjenn mange historier på sykehuset i trondheim!

Kode: Velg alle

[quote][/quote]
Antall ord: 264

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av KetMas »

huh?:P
Antall ord: 2
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
julie84
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av julie84 »

Hihi... Fant ikke skriv svar knappen jeg.. :mozilla_oops: Første gangen jeg skriver innlegg her..

Men det jeg mente å si var at jeg satser på å tro på den logiske forklaringen din at det det var en levende sjel som ropte.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av KetMas »

julie84 skrev:Hihi... Fant ikke skriv svar knappen jeg.. :mozilla_oops: Første gangen jeg skriver innlegg her..

Men det jeg mente å si var at jeg satser på å tro på den logiske forklaringen din at det det var en levende sjel som ropte.
hehe, er mange som virker gale når man sier slike ting, men aldri her :D
her er det bare og si absolutt alt du har opplevd, noen vill svare med skepsis, andre vil svare troende på det :D. jeg trur iallefall att d måtta ha vært en vakt elns som måtte ha kommet, er sikkert lydløs alarm der kanskje:)
Antall ord: 103
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links