Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserFlyvende gjenstander

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Caramba

Innlegg av Caramba »

Har ingen problemer med denne skrivefeilen, jeg forstår også at det skal være 28 kvm. Men, vekten har ikke kommentert det, så jeg tenkte jeg kunne spinne litt vidre på det. Men, humor er kansje ikke noe vi skal drive med innenfor alternativbevegelsen.

Jeg foreslår at det er ånden til ei gammel gretten kjerring i huset deres. Noen spør om det hjalp å bruke Ouija brett. (tydelig intern kommentar) Og Vekten sier at jada! etter at hun/han brukte det er alt mye bedre. Hun/han avviser kontant at det skal være en ånd. hvorpå jeg spør hvordan hun/han kan være så sikker på det?
Da svarer vekten, at de merker ingen ånder. Basta! Jeg selv har ikke slike evner, så jeg vet ikke helt hvordan de fungerer. Men, jeg vil anta at men ikke helt kan utelukke at noen ånder har evnen til å skjule seg bedre enn andre.

Jeg synes det er relativt bastant å bare avvise dette uten nærmere undersøkelser og vurderinger. Vekten påstår jo selv at det er blitt kastet jord en 5-6 meter utenfor blomsterpottene sine.

Jeg spør hvilke tanker Vekten selv gjør seg om fenomenet, og da blir jeg beskylt for å være både nedlatende og sarkastisk. ???????????????


Hvorfor spørre om råd, synspunkter og hjelp når du ikke er interresert i å høre mulige løsninger?


Sorry!
Skal ikke legge meg opp i slikt en gang til.

Jeg beklager at jeg ikke kunne forutse en slik hårsårhet.

Kjære vekten.

Lev med fenomenet eller søk hjelp og råd direkte til folk du stoler på.
Legger du problemet ut for allmennheten må du kunne forutse at mennesker er forskjellige og vil reagere forskjellig på det du forteller dem.
Jeg er tydeligvis ikke like frelst av det alternative som du. Jeg beklager derfor at jeg har blandet meg inn i et anliggende jeg ikke visste at jeg burde holdt meg unna.

Farvel
Antall ord: 335

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vandrer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 06 Des 2004 10:33
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nøtterøy

Muligheter?

Innlegg av Vandrer »

Heisan! Forsøker her mitt første innlegg; ja altstå svar til denne thrilleren av merksnodige hendelser i stuen Deres....
Litt pussig å se hvordan dette utartet seg i diskusjonen...(humre)
Men; Kan vi ikke forutsette at vi ikke vet alt, og heller er villige til å undersøke nærmere? Start feks med at du og samboer kanskje har frekvenser Dere ikke er "justert" for og se muligheten at dette KANSKJE er ånder, poltergeis eller annet? Hva om dette er energier som tilhørere deg og/eller din samboer? Få inn 2-3 uanhengige medier til å kjenne på det og la de stille diagnosene sine, så kan dere "smake" litt på svarene?
Lykke til! :)
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Muligheter?

Innlegg av Hecate »

Vandrer skrev:Heisan! Forsøker her mitt første innlegg; ja altstå svar til denne thrilleren av merksnodige hendelser i stuen Deres....
Litt pussig å se hvordan dette utartet seg i diskusjonen...(humre)
Men; Kan vi ikke forutsette at vi ikke vet alt, og heller er villige til å undersøke nærmere? Start feks med at du og samboer kanskje har frekvenser Dere ikke er "justert" for og se muligheten at dette KANSKJE er ånder, poltergeis eller annet? Hva om dette er energier som tilhørere deg og/eller din samboer? Få inn 2-3 uanhengige medier til å kjenne på det og la de stille diagnosene sine, så kan dere "smake" litt på svarene?
Lykke til! :)
Tror du er inne på noe Vandrer.
Det er dette med ulike frekvenser, Vekten. Det er ikke sikkert dere tar inn frekvensen til denne "energienheten" dere kanskje har som leieboer. Det utelukker ikke at det ikke kan være en ånd der, selvom dere ikke kan sanse vedkommende. Dette står det om i Marion Dampier-Jeans siste bok; hun og barna, som også har evner, tar ikke inn de samme åndsfrekvensene. De sanser altså på forskjellige frekvenser.
Hvis din samboer er medium, kan det være at hun har en ånd "etter seg" som søker hennes hjelp, men blir frustrert over at din samboer ikke klarer å oppfatte det. Dermed tyr vedkommende til drastiske metoder....? Kun en tanke fra min side.. :roll:
Uansett; lykke til med å gjenopprette husfreden!
Antall ord: 243
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
matsemann
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 19 Nov 2004 17:38
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: 9303 silsand

Innlegg av matsemann »

hva er en jodfreser?? :? :roll:
Antall ord: 4
in nomine, patri et fili,et spritus sancti

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

matsemann skrev:hva er en jodfreser?? :? :roll:
Kan du vise til ordet Jodfreser i denne tråden? Bortsett fra i din egen tekst?
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Caramba skrev:
matsemann skrev:hva er en jodfreser?? :? :roll:
Kan du vise til ordet Jodfreser i denne tråden? Bortsett fra i din egen tekst?

Han mener jordfreser, som du skrev! Herregud du har merkelig form for humor!
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
matsemann
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 19 Nov 2004 17:38
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: 9303 silsand

Innlegg av matsemann »

sorry mente jordfreser :wink: men dette tastaturet er litt trægt vess doc skjønner 8)
Antall ord: 14
in nomine, patri et fili,et spritus sancti

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

En jordfreser er et redskap som freser opp jorda. Det blir litt brukt i landbruket, men er ikke å anbefale fordi det ødelegger den fine jordstrukturen som meitemarken lager! :D
Antall ord: 28
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Vekten skrev:
Caramba skrev:
matsemann skrev:hva er en jodfreser?? :? :roll:
Kan du vise til ordet Jodfreser i denne tråden? Bortsett fra i din egen tekst?

Han mener jordfreser, som du skrev! Herregud du har merkelig form for humor!
Jeg ser ingen humor i en eventuel dysleksi. Mulig du gjør det, men det får være din sak. Og hva Herre Gud angår, tror jeg ikke du skal uttale deg om det.

Jeg synes kanskje det var litt rart at noen ikke forsto hva en Jordfreser var, og ville kun ha bekreftet om det var en skrivefeil eller om personen virkelig ikke forsto hva det var.

Muligens klønete servert, men det får være min sak.

Du burde kanskje selv svare på dine egne utilstrekklige svar enn å gå til angrep på andre. Hva var det du kalte meg her tidligere i denne tråden?

Sarkastisk og Nedlatende og nå syk humor.

Kjære vekten!

Du vet intet om meg og bør derfor holde deg for god til å slenge slik dritt om meg og/eller andre brukere av dette forum.

Hva f** er du gretten på meg etter?

Fordi jeg tillot meg å fleipe litt med disse 28 kvadratkilometrene med stue eller fordi jeg stiller deg spørsmål du ikke klarer å svare på?

Det var tross alt du som spurte etter råd i denne tråden.

Jeg har bl.a. spurt deg om hva du selv tror om det fenomenet du beskriver, men det gidder du ikke å svare på. Da er det heller bedre å slenge dritt om andre. Ikke sant?

Nå har jeg et inntrykk av at du ikke besitter humor i det hele tatt. Jeg tror du er en grusomt bitter person og det bør du oppsøke hjelp til å bli kvitt. det kler deg ikke. Og av en som ikke besitter humor skal en få slengt i trynet at en har en syk form for humor!

Den synes jeg er for drøy.

Skjerp deg.
Antall ord: 334

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

Heia skrev:En jordfreser er et redskap som freser opp jorda. Det blir litt brukt i landbruket, men er ikke å anbefale fordi det ødelegger den fine jordstrukturen som meitemarken lager! :D
Takk Heia!

:D
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
angel of faith
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 30
Startet: 09 Des 2004 11:37
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bærum

Innlegg av angel of faith »

:D hei leste for en stund en bok om poltergeist .det er veldig mange likhets trekk til hva som står i boka og det som skjer i deres hus .jeg tror det kan hvere lurt og ta imot hjelp fra andre medier også .som sagt her tidligere.ikke alle kan oppfatte alle energier og noen kan faktisk gjemme seg hos dere eller at dere ikke har tatt inn signalene riktig enda.tilbake til boka den var utrolig spennende serlig i en stormfull høst kveld .den het "poltergeist "og er en sann historie fra odda skrevet av gunn tøsdal ellers så må jeg også anbefale bøkene til marion dampier jeans
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Caramba skrev:
Vekten skrev:
Caramba skrev:
matsemann skrev:hva er en jodfreser?? :? :roll:
Kan du vise til ordet Jodfreser i denne tråden? Bortsett fra i din egen tekst?

Han mener jordfreser, som du skrev! Herregud du har merkelig form for humor!
Jeg ser ingen humor i en eventuel dysleksi. Mulig du gjør det, men det får være din sak. Og hva Herre Gud angår, tror jeg ikke du skal uttale deg om det.

Jeg synes kanskje det var litt rart at noen ikke forsto hva en Jordfreser var, og ville kun ha bekreftet om det var en skrivefeil eller om personen virkelig ikke forsto hva det var.

Muligens klønete servert, men det får være min sak.

Du burde kanskje selv svare på dine egne utilstrekklige svar enn å gå til angrep på andre. Hva var det du kalte meg her tidligere i denne tråden?

Sarkastisk og Nedlatende og nå syk humor.

Kjære vekten!

Du vet intet om meg og bør derfor holde deg for god til å slenge slik dritt om meg og/eller andre brukere av dette forum.

Hva f** er du gretten på meg etter?

Fordi jeg tillot meg å fleipe litt med disse 28 kvadratkilometrene med stue eller fordi jeg stiller deg spørsmål du ikke klarer å svare på?

Det var tross alt du som spurte etter råd i denne tråden.

Jeg har bl.a. spurt deg om hva du selv tror om det fenomenet du beskriver, men det gidder du ikke å svare på. Da er det heller bedre å slenge dritt om andre. Ikke sant?

Nå har jeg et inntrykk av at du ikke besitter humor i det hele tatt. Jeg tror du er en grusomt bitter person og det bør du oppsøke hjelp til å bli kvitt. det kler deg ikke. Og av en som ikke besitter humor skal en få slengt i trynet at en har en syk form for humor!

Den synes jeg er for drøy.

Skjerp deg.
----------------------------------
Når en person spør etter hva en jodfreser er, så er det ve opplagt at han har en tastefeil. Hvis du ikke forstår at han mente jordfreser så er du enten dum eller dum!

Jeg har ikke slengt dritt til deg så spar meg for slike løgner.
Antall ord: 387

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Caramba skrev:
Vekten skrev:
Caramba skrev:
matsemann skrev:hva er en jodfreser?? :? :roll:
Kan du vise til ordet Jodfreser i denne tråden? Bortsett fra i din egen tekst?

Han mener jordfreser, som du skrev! Herregud du har merkelig form for humor!
Jeg ser ingen humor i en eventuel dysleksi. Mulig du gjør det, men det får være din sak. Og hva Herre Gud angår, tror jeg ikke du skal uttale deg om det.

Jeg synes kanskje det var litt rart at noen ikke forsto hva en Jordfreser var, og ville kun ha bekreftet om det var en skrivefeil eller om personen virkelig ikke forsto hva det var.

Muligens klønete servert, men det får være min sak.

Du burde kanskje selv svare på dine egne utilstrekklige svar enn å gå til angrep på andre. Hva var det du kalte meg her tidligere i denne tråden?

Sarkastisk og Nedlatende og nå syk humor.

Kjære vekten!

Du vet intet om meg og bør derfor holde deg for god til å slenge slik dritt om meg og/eller andre brukere av dette forum.

Hva f** er du gretten på meg etter?

Fordi jeg tillot meg å fleipe litt med disse 28 kvadratkilometrene med stue eller fordi jeg stiller deg spørsmål du ikke klarer å svare på?

Det var tross alt du som spurte etter råd i denne tråden.

Jeg har bl.a. spurt deg om hva du selv tror om det fenomenet du beskriver, men det gidder du ikke å svare på. Da er det heller bedre å slenge dritt om andre. Ikke sant?

Nå har jeg et inntrykk av at du ikke besitter humor i det hele tatt. Jeg tror du er en grusomt bitter person og det bør du oppsøke hjelp til å bli kvitt. det kler deg ikke. Og av en som ikke besitter humor skal en få slengt i trynet at en har en syk form for humor!

Den synes jeg er for drøy.

Skjerp deg.

Jeg skjønner meg ikke på denne siden, Jovian var etter meg fordi jeg skjellte ut noen som tok meg for å være en useriøs "teiting" som ser på skrekkflimer(har kanskje sett en). Men det viste seg at de snakket"generelt" eller i alle fall hun ene som nevnet mitt navn i et av hennes innlegg der hun kritiserte meg. Poenget er at vi bør kanskje ikke uttale oss for mye her, for ellers vil det bare få konsekvenser. Så jeg synes at dere skal skvære opp etter den lille bagatellen, for det er IKKE noe å LAGE et STORT nummer ut av.
Antall ord: 442

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Caramba

Innlegg av Caramba »

I følge Vekten er jeg

Sarkastisk
Nedlatende
Har syk humor

og siste tilskudd til bemerkningene

Dum og bare dum

Men å svare på det jeg spør han/henne om i hans/hennes eget innlegg. Det gidder ikke Vekten.

Da er det selvfølgelig bedre å vise sin egen utilstrekkelighet ved å rakke ned på andre.


Denne saken er avsluttet fra min side. :twisted: :evil:
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Caramba:Da er det selvfølgelig bedre å vise sin egen utilstrekkelighet ved å rakke ned på andre.


Den setningen er jeg ikke enig i. Jeg selv har gjort det, men jeg ble provosert til de grader at jeg trakket i salaten og gikk langt over streken.
Tro meg det er ikke bra å gå den veien, derfor skal jeg prøve hardere å være mer innstilt på å ignorere det. Det bør du også.
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links