Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDet vi drømmer om, men ikke husker.

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Borte..

Innlegg av Borte.. »

Taru skrev:
Vermilion Oriol skrev:
Selskapskanina skrev:Men er det noen som vet hvordan man lettere kan huske det man har drømt?
Vet det er metoder, men kan ingen.
Jeg prøver å skrive ned spesielle drømmer, men mister liksom følelsen av dem fort, og da forsvinner de...
:roll:
Jeg må seriøst vurdere på å oppsøke noen. Jeg har problemer med å vite hvor jeg lever. Det høres gjerne rart ut men jeg føler at jeg lever to liv. Ett i vireligheten og ett i mine drømmer. Til tider vet jeg ikke hvor jeg er.
:arrow: Du sier noe,,,,har hatt den følelsen selv....Jeg har måttet stampe hardt i gulkvet noen ganger for å merke at jeg er våken...høres jo helt koko ut! :wink:
Jeg har nå greid å finne ut av det problemet, nå føler jeg meg mer tilknyttet her. Det var en merkelig periode.
Håper ikke at det skjer igjen. Problemet nå er at jeg føler at jeg ikke er til stede til tider. Det har blitt sagt eller gjort ting som ikke jeg husker. Enten er det meg som utvikler meg stadig til alsheimers, ellers er det noe rart.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bianca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 12 Des 2004 23:51
19

Innlegg av Bianca »

Merkelig... Det må være litt frustrerende :? Jeg har omtrent alzheimer selv.... glemmer alt av småting, men det er bare soms fra min side da.

Mitt problem er at jeg omtrent ikke har minner fra barndommen, eller hvertfall mindre enn normalt, og jeg er bare 24 år ung... Jeg kan egentlig ikke huske meg selv som barn... :shock:
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Bianca skrev:Merkelig... Det må være litt frustrerende :? Jeg har omtrent alzheimer selv.... glemmer alt av småting, men det er bare soms fra min side da.

Mitt problem er at jeg omtrent ikke har minner fra barndommen, eller hvertfall mindre enn normalt, og jeg er bare 24 år ung... Jeg kan egentlig ikke huske meg selv som barn... :shock:
Og jeg er snart 23...
Jeg har det samme problemet.
Eks-kjæresten min går siste året på helse og sosial og sier at det er helt ufarlig, og at det skyldes at hjernecellene begynner å dø ut i 22-25 årsalderen. Læreevnen og hukommelsen svekkes, spesielt i denne alderen. Høres ganske fælt ut da.. :\
Antall ord: 118
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Martine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Jan 2005 14:29
19

Innlegg av Martine »

Ayla lurte på om småbarn drømmer og hva om. Jeg husker kjempegodt et " mareritt" * ler* som jeg hadde når jeg var ca. 2 år. Jeg drømte om et pinnsvin (!) som lå på en sirkel av gress og lyden av hjerteslag, Jaja...et eksempel på hva kids kan drømme om :lol:
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

ludoburgero skrev:
Bianca skrev:Merkelig... Det må være litt frustrerende :? Jeg har omtrent alzheimer selv.... glemmer alt av småting, men det er bare soms fra min side da.

Mitt problem er at jeg omtrent ikke har minner fra barndommen, eller hvertfall mindre enn normalt, og jeg er bare 24 år ung... Jeg kan egentlig ikke huske meg selv som barn... :shock:
Og jeg er snart 23...
Jeg har det samme problemet.
Eks-kjæresten min går siste året på helse og sosial og sier at det er helt ufarlig, og at det skyldes at hjernecellene begynner å dø ut i 22-25 årsalderen. Læreevnen og hukommelsen svekkes, spesielt i denne alderen. Høres ganske fælt ut da.. :\
Det opplever jeg nå, og jeg er bare seksten år.
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

ludoburgero skrev: Eks-kjæresten min går siste året på helse og sosial og sier at det er helt ufarlig, og at det skyldes at hjernecellene begynner å dø ut i 22-25 årsalderen. Læreevnen og hukommelsen svekkes, spesielt i denne alderen. Høres ganske fælt ut da.. :\
Da skal du si til kjæresten din at han må skaffe seg nye lærebøker fordi dette er gammel lærdom.
Ny viten sier at hjernecellene fornyer seg på lik linje med andre celler i kroppen og at det hele tiden åpnes nye forbindelser i hjernen.
Når du derimot blir gammel 70+ så svekkes innlæringsevnen med hensyn til tid for å lære noe nytt. Det er derfor viktig å holde hjernen sin i trim nå man blir eldre, slik at det dannes nye hjerneceller.
Det er helt sant at din innlæringsemne er best opp til 25 års alder men det beror på at du er i en fase av livet hvor du skal tilegne deg nye kunnskaper for å kunne være beredt til det etterfølgende livet. Det er en biologisk nødvendighet.
Antall ord: 187
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Roy A »

jeg husker som regel ting som skjer de par timene får du våkner. Er det bare tull som kommer frem da? Det jeg husker av drømmene er som regel helt syke ting :roll:
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

larsrolle skrev:
ludoburgero skrev: Eks-kjæresten min går siste året på helse og sosial og sier at det er helt ufarlig, og at det skyldes at hjernecellene begynner å dø ut i 22-25 årsalderen. Læreevnen og hukommelsen svekkes, spesielt i denne alderen. Høres ganske fælt ut da.. :\
Da skal du si til kjæresten din at han må skaffe seg nye lærebøker fordi dette er gammel lærdom.
Ny viten sier at hjernecellene fornyer seg på lik linje med andre celler i kroppen og at det hele tiden åpnes nye forbindelser i hjernen.
Når du derimot blir gammel 70+ så svekkes innlæringsevnen med hensyn til tid for å lære noe nytt. Det er derfor viktig å holde hjernen sin i trim nå man blir eldre, slik at det dannes nye hjerneceller.
Det er helt sant at din innlæringsemne er best opp til 25 års alder men det beror på at du er i en fase av livet hvor du skal tilegne deg nye kunnskaper for å kunne være beredt til det etterfølgende livet. Det er en biologisk nødvendighet.
Takk for interessant info.
Er det virkelig en biologisk nødvendighet av innlæringsevnen i hjernen min da, å mer eller mindre stagnere? Noen sa meg at man lærer så lenge man lever. Jeg vet livet er kjipt, men må livet være mest opplevelsesrikt når man er ung, sånn at man bare skal mimre tilbake og henge med huet fordi man er blitt gammel? BLÆH :( Peter Pan forever...
Antall ord: 261
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DANNi

Innlegg av DANNi »

Til dere som lurte på hva som skjedde når man ikke drømmer og "bare ligger der". Når du går inn i dyp søvn, drømmløs søvn, er man faktisk bevisstløs og kan ikke kjenne kroppen.

Det som skjer i denne perioden er at hjernen sorterer alle inntrykk, og kaster det som er unødvendig og optimaliserer seg. Altså hjernen er i en slags reparasjonsfase. Jeg mener det er det som gjør oss så avhengige av søvn. Uten denne fasen ville vi kollapset av alt kaoset vi får av inntrykk på dagtid.

Denne har vært kjent hos noen i ca 20 år tror jeg, men nå først ser jeg at Illustrert Vitenskap kommer med dette som "Ny viten"...

Nå vet jeg ikke om det er lov å sette ut sider her. Men den er ikke min, så jeg tar en sjanse.
Vil dere vite mer og enda mer om hjernebølger og de forskjellige fasene man er i, gå til www.centerpointe.com.
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atinsa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 18 Mar 2005 18:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal

Innlegg av Atinsa »

Jeg skal følge rådet som stod lengre oppe, ha ei lita drømmebok som jeg kan skrive i om jeg har en merkelig drøm. For jeg vet jeg opp gjennom tidene har hatt endel merkelige og betydningsfulle drømmer som jeg kunne tenkt meg visst mer om, å husket.
Antall ord: 51
Livet er ikke et problem som skal løses, men en virkelighet som må oppleves....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pusejenta
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 520
Startet: 12 Jan 2005 17:56
19
Kjønn (valgfri): konemor
Lokalisering: In My Mind
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Pusejenta »

Interessant det der at man bare drømmer i minutter av gangen, når det til tider føles som om man ligger i timesvis og fabler.. :lol:
Antall ord: 27
We make a living by what we get, we make a life by what we give.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
annix
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 26 Feb 2005 22:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av annix »

Christina skrev:da sover i i en dyyp søvn uten å drømme............... Drømmesøvnen er den lette søvnen.
Vi drømmer hele tiden når vi sover.
Drømmer kan vare alt fra noen få sekunder til en time.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 483
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

Atinsa skrev:Jeg skal følge rådet som stod lengre oppe, ha ei lita drømmebok som jeg kan skrive i om jeg har en merkelig drøm. For jeg vet jeg opp gjennom tidene har hatt endel merkelige og betydningsfulle drømmer som jeg kunne tenkt meg visst mer om, å husket.
Dette gjorde jeg et forsøk på, men det var ikke helt vellykket :)
Jeg hadde en periode hvor jeg drømte mye, eller husker at jeg drømte mye.
Bestemte meg da for at jeg, når jeg drømte om ting jeg ville huske, skulle våkne slik at jeg kunne notere ned det jeg hadde drømt.
På kvelden la jeg en skriveblokk og penn på nattbordet, og som bestemt,jeg våknet etter drømmen, grep pennen og blokken og noterte ned min drøm, ganske detaljert husker jeg.
Oj, jeg var spent når jeg våknet om morgenen. Det første jeg gjorde var å sjekke blokken på nattbordet.
Javisst, der hadde jeg skrevet masse. Men hva hadde jeg skrevet?
Bare tull. Det var masse linjer med kruseduller på og umulig å tyde. Det så faktisk ut som linjer som et barn tegner når det leker at det skriver.
:roll:
Jeg tror hjernen er i en annen modus i drømmene, slik at den ikke virker slik den skal med hensyn til f. eks. skriving... :?:
Antall ord: 231
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 269
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

det er ingen som helt sikkert vet hva som skjer når man sover mellom drømmene, så det blir bare spekulasjoner. Men har et ganske interessant sitat fra boken "mitt liv med åndene" av Marion D. Jeans:
Når mange sier at de ikke husker hva de har drømt om natten, kan det være at de har vært på reise med åndene, for åndene lar oss ikke huske disse utfluktene
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links