Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserDet vi drømmer om, men ikke husker.

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Borte..

Innlegg av Borte.. »

Tord skrev:Jeg har faktisk en bok om drømmetyding som går inn på hvorfor man drømmer og forklarer en god del, den er ganske bra, men får aldri tid til å lese i den. men det er kjempe intressant emne da så den skal nok bli ferdi en dag :D
Hva heter den????
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vegar_m

Innlegg av vegar_m »

jeg våkner ofte av at jeg kan huske to til tre forskjellige drømmer jeg har hatt i løpet av natta, og jeg føler på meg at jeg kan nesten si når jeg drømte drømmene om natten og i hvilken rekkefølge. Når jeg våkner kan jeg huske en drøm jeg drømte tidlig på natten, og så kan jeg huske en drøm jeg drømte før jeg våknet. I mellomperioden er det svart. Så det finnes på en måte tid for meg i sovende tilstand. Men det er vel flere enn meg som husker flere drømmer fra samme natt som er spredt over en viss tidsperiode?
Men som sagt er det jo når vi er nærmere våken tilstand at vi drømmer, så det er vel egentlig kanskje da negativt å våkne og huske utrolig mye detaljer og masse drømmer og at du har drømt veldig mye. Kan jo føle deg litt sliten da.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ayla

Innlegg av Ayla »

Vermilion Oriol skrev:Du kan litt om det her du!!!!
Men det virker litt merkelig at vi bare ligger der og ikke gjør noe annet.
Spedbarn vokser når de sover... bare et lite tankesprang bort fra akkurat det med selve drømmene. :)

Men, hva drømmer egentlig så små barn om?? Drømmer de i det hele tatt..?
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Hvor lenge varer en drøm egentlig?? Noenganger når jeg våkner av en drøm, er jeg nesten litt sliten for det føles ut som den har vart så utrolig lenge. Noen som hvet hvor lange de er?? Veldig nysjerrig på det jeg...
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anniren

Innlegg av anniren »

Jeg har hørt at drømmer varer i kunn noen minutter, kan dette stemme?!
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Det er det jeg har hørt også, men da jeg fortalte det til noen andre så bare lo de av meg! :evil:
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anniren

Innlegg av anniren »

oj da.. Ja ja men da er vi to om å mene det i hvertfall :wink:
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Jepp... Men så er det jo litt rart også. For man kan jo ligge å høre på at folk snakker i søvne i mer enn et par min. Typen min er ekstrem! Så litt rart.... Men jeg tror fremdeles litt på den der et par min tingen vår altså;)
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anniren

Innlegg av anniren »

hehe joda, men kanksje det går under noe annet?

Jeg holder fast med de minuttene til det motsatte er bevist :D
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
19
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

persoligt så elsker eg å drømme..
di nettene eg veit eg ikke har drømt har eg berre gått i vile modus.. noe som gjør at eg ikke lader opp bateriene mine.. legger meg trøtt å våkner like trødt..¨
å det er avhengig av hva eg gjør å føler.. eg har i det site begynt å drøme igjen pågrunnn av gode ting som har kjedd di siste 3 ukene.. å da har eg hatt muligheten til å legge meg kl 2 om natte å stå opp vekdig opplakt kl 6 om morgonen... før la eg meg kl 11 om kvelden å våkna like trøtt nor eg sto opp.... uansett ka tid... men veit ikke kossen det blir nå fremover.. :( håper berre eg ikke mister søvnen min av alle ting...
Antall ord: 135
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
venice
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 05 Des 2004 18:40
19

Tid i drømmer..

Innlegg av venice »

jeg våkner ofte av at jeg kan huske to til tre forskjellige drømmer jeg har hatt i løpet av natta, og jeg føler på meg at jeg kan nesten si når jeg drømte drømmene om natten og i hvilken rekkefølge. Når jeg våkner kan jeg huske en drøm jeg drømte tidlig på natten, og så kan jeg huske en drøm jeg drømte før jeg våknet. I mellomperioden er det svart. Så det finnes på en måte tid for meg i sovende tilstand. Men det er vel flere enn meg som husker flere drømmer fra samme natt som er spredt over en viss tidsperiode?
Me too! Kan huske opptil tre/fire drømmer og deres rekkefølge! Sprøtt! :shock:[/code]
Antall ord: 137
-venice =)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ayla

Innlegg av Ayla »

anniren skrev:oj da.. Ja ja men da er vi to om å mene det i hvertfall :wink:
La oss si tre... Har hørt at det er bare noen minutter jeg også. Så dere er nok ikke alene:) hihi..
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Ayla skrev:
anniren skrev:oj da.. Ja ja men da er vi to om å mene det i hvertfall :wink:
La oss si tre... Har hørt at det er bare noen minutter jeg også. Så dere er nok ikke alene:) hihi..
Fire - og forhåpentligvis flere :)

Jeg har lest at man drømmer i noen få minutter, men at tidsbegrepet vårt er noe helt annet når man drømmer. Det strekker seg først og fremst. Derfor føles det ut som en en times drømming når det kanskje bare er snakk om 2 minutter. Men jeg må si at jeg har oppdagd noe merkelig på det området gjennom livet mitt; før kunne drømmer føles mye lengre enn det de gjør idag. Idag kan de føles ut som om de bare varer i 2 minutter også, og da er spørsmålet mitt: varer de bare i sekunder nå, enn i forhold til "gamle dager"?

Hadde forresten en nydelig drøm her en dag. Den var så vakker. Så virkelig. Jeg hadde en liten bod i en kjeller/parkeringsplass under ei boligblokk, hvor jeg hadde sykkelen min stående. Der gikk jeg omsider for å drive med min hemmelighet, som ingen andre visste om; jeg hadde en tidsmaskin stående der. Det var bare for meg til å tre inn i et slags dusjkabinett hvor jeg ble bestrålt med noe... så var jeg tilbake i tid 32 år siden, på eksakt samme posisjon. Jeg fikk en glimrende ide da jeg ankom og reiste med det samme tilbake til 2004 for å hente det digitale Canon kameraet mitt (som jeg forøvrig, på lik linje med sykkelen, også eier i virkeligheten, i forhold til alt det andre i drømmen). Tenkte jeg skulle ta bilder av glimrende kvalitet fra den tida og av en eller annen grunn fikk jeg lyst til å lage en slags reportasje jeg eventuelt skulle legge ut på nettet, om hvordan det var i 1972. De skulle aldri få vite hvordan jeg hadde fått tak i bildene, osv, og hvordan jeg kunne ha dem av slik kvalitet, tenkte jeg. Sett vekk fra alt dette - så var omgivelsene så flotte å se på, før jeg begynte å ta bilder også... fargene på naturen i drømmen, de var så skarpe og klare. Trærne og buskene rundt meg, gresset. Rett utenfor blokka var det en skolegård, og gjennom skolegården kjørte det en buss. Videre så jeg en mann som syklet, og jeg så på sentralsykehuset (som ikke akkurat eksisterte i den tiden, tror jeg). En del feilopplysninger, men jeg var så betatt av at jeg kunne bringe med meg minner hjem fra denne tiden.
Jaja, nok om den drømmen, for jeg ble så jævla sur da jeg ble avbrutt av vekkeralarmen på mobilen... med en gang moroa hadde begynt... :(
Jeg ville bare "reise tilbake"... *sukk*

Noen andre som har drømt noe kjekt i det siste? Noen som sitter igjen med lengsel etter en drøm de våknet i?
Antall ord: 513
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Snufsepufse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 04 Jul 2004 14:00
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bømlo

Innlegg av Snufsepufse »

Eg har høyrt om at draumane berre varer i nokre minuttar, men fleire gonger har eg vakna midt i ein draum, sett på klokka, sovna igjen og drøymt vidare, for så å vakna igjen lenge etterpå (av same draumen)... Om det var nokon som forstod kva eg meinte no då :wink:
Så eg veit ikkje heilt kva eg skal tru...

Ludoburgero: Det er lenge sidan eg hadde denne draumen, men allikevel sit den fast i hjernen min framleis. I draumen fekk eg plutselig ei dotter, og så måtte eg vere vekke frå henne i eit heilt år, så ho måtte bu hos foreldra mine. Etter eit år kom eg heim igjen (eg hadde vore på sjukehus), og då gjekk me (eg, dottera mi, mamma, pappa, systera mi og mannen hennar) ut på tur for å plukke bjørnebær :roll:
Dottera mi (som heitte Adania) ville berre vere hos meg, sjølv om ho var liten og eg hadde vore vekke...
Det er ein del meir av den draumen, men...

I alle fall, så, når eg vakna, følte eg sorg, som om eg hadde hatt ei dotter som heitte Adania, og som no var vekke. Framleis føler eg meg svært nære namnet hennar, og den personen ho var. Eg kan óg sjå henne klart for meg.
Antall ord: 221
Vi er av samme stoff som drømmer veves av; vårt lille liv er omringet av søvn ~William Shakespeare~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Taru
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 02 Jan 2005 23:12
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rogaland
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Taru »

Vermilion Oriol skrev:
Selskapskanina skrev:Men er det noen som vet hvordan man lettere kan huske det man har drømt?
Vet det er metoder, men kan ingen.
Jeg prøver å skrive ned spesielle drømmer, men mister liksom følelsen av dem fort, og da forsvinner de...
:roll:
Jeg må seriøst vurdere på å oppsøke noen. Jeg har problemer med å vite hvor jeg lever. Det høres gjerne rart ut men jeg føler at jeg lever to liv. Ett i vireligheten og ett i mine drømmer. Til tider vet jeg ikke hvor jeg er.
:arrow: Du sier noe,,,,har hatt den følelsen selv....Jeg har måttet stampe hardt i gulkvet noen ganger for å merke at jeg er våken...høres jo helt koko ut! :wink:
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links