Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Eterisk projeksjon
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jul 2008 12:18
- 16
Eterisk projeksjon
Har selv opplevd eterisk projeksjon, ønsker å diskutere dette med flere som har opplevd dette. De vil si ut av kroppen opplevelser i den fysiske dimensjon, eller paralelle dimensjon. I mitt tilfelle kan jeg oppleve dette som om det skjer i fremtiden. Lurer på om flere har erfaringer fra denne type UKO...
Antall ord: 51
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
-
- Nybegynner
- 16
Det jeg mener er en ut av kroppen opplevelse, hvor du forlater den fysiske kroppen og hvor du er føler deg vektløs, vanskelig å navigere forøvrig, kroppen føles som en ren energi kropp, tror ikke den er synlig for andre i den fysiske dimensjon.
I mitt tilfelle skjer dette når kroppen sover, og jeg er mentalt våken (søvnparalyse) og presser min energi ut av kroppen, akkurat som ved en astral reise. Forskjellen er at jeg kan føle alle objekter som vanlig, synet er litt slørete, og det ser ut til at jeg kan gjøre alle ting man kan i våken/ fysisk tilstand.
I mitt tilfelle skjer dette når kroppen sover, og jeg er mentalt våken (søvnparalyse) og presser min energi ut av kroppen, akkurat som ved en astral reise. Forskjellen er at jeg kan føle alle objekter som vanlig, synet er litt slørete, og det ser ut til at jeg kan gjøre alle ting man kan i våken/ fysisk tilstand.
Antall ord: 112
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
http://en.wikipedia.org/wiki/Astral_pro ... projection
Her er den forklaringen som er dokumentert i Wikipedia
Her er den forklaringen som er dokumentert i Wikipedia
Antall ord: 17
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Ok. Forsto det først som om at du mente ut av kroppen og at du da gikk inn i fremtiden. Noe som ville vært nytt for meg.
Antall ord: 29
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Det er riktig. Ut av kroppen til den fysiske dimensjon. Og oppleves som i fremtiden, fordi ting er delvis anderledes. Andre mennesker tilstede osv.
Antall ord: 24
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Og hvordan vet du at det du opplever ikke skapes av din egen hjerne?zerocool skrev:Det er riktig. Ut av kroppen til den fysiske dimensjon. Og oppleves som i fremtiden, fordi ting er delvis anderledes. Andre mennesker tilstede osv.
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
[quote="rhonersen"][quote="zerocool"]Det er riktig. Ut av kroppen til den fysiske dimensjon. Og oppleves som i fremtiden, fordi ting er delvis anderledes. Andre mennesker tilstede osv.[/quote]
Og hvordan vet du at det du opplever ikke skapes av din egen hjerne?[/quote]
Grunnen til det, er fordi jeg er mentalt våken, separerer kroppen, flyr/flyter ut av den fysiske kroppen. I det kroppen "separerer" endres også synet til den ikke fysiske kroppen, som oppleves som ren energi, sjel, tanker og bevissthet. Jeg står i mitt eget soverom og ser på min egen kropp sove. Når jeg forlater soverommet og går ut i gangen er jeg i en ny tid/ dimensjon.
Tilstedeværelsen er sterk og intens, idet man tenker på for mange fysiske ting relatert til kroppen, så returnerer jeg til fysisk tilstand på et blunk.
Og hvordan vet du at det du opplever ikke skapes av din egen hjerne?[/quote]
Grunnen til det, er fordi jeg er mentalt våken, separerer kroppen, flyr/flyter ut av den fysiske kroppen. I det kroppen "separerer" endres også synet til den ikke fysiske kroppen, som oppleves som ren energi, sjel, tanker og bevissthet. Jeg står i mitt eget soverom og ser på min egen kropp sove. Når jeg forlater soverommet og går ut i gangen er jeg i en ny tid/ dimensjon.
Tilstedeværelsen er sterk og intens, idet man tenker på for mange fysiske ting relatert til kroppen, så returnerer jeg til fysisk tilstand på et blunk.
Antall ord: 142
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Apr 2008 14:41
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Grunnen til at jeg spør er at UKO og hallusinasjoner ('drømmer'), ikke er uvanlige når en er i søvnparalyse. Til hvilke grader har du testet om du faktisk kan oppfatte noe utover det kroppen din kan oppfatte der den ligger? Hva med å slå opp en telefonbok et sted i rommet, og sjekk om det du ser under UKO (husk et navn+nummer f.eks.), stemmer med virkeligheten etterpå.zerocool skrev:Grunnen til det, er fordi jeg er mentalt våken, separerer kroppen, flyr/flyter ut av den fysiske kroppen. I det kroppen "separerer" endres også synet til den ikke fysiske kroppen, som oppleves som ren energi, sjel, tanker og bevissthet. Jeg står i mitt eget soverom og ser på min egen kropp sove. Når jeg forlater soverommet og går ut i gangen er jeg i en ny tid/ dimensjon.Og hvordan vet du at det du opplever ikke skapes av din egen hjerne?
(edit: naturligvis uten å se på siden du åpner.)
Antall ord: 194
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Dette er faktisk dokumentert av Wikipedia! hahaha...rhonersen skrev:Grunnen til at jeg spør er at UKO og hallusinasjoner ('drømmer'), ikke er uvanlige når en er i søvnparalyse. Til hvilke grader har du testet om du faktisk kan oppfatte noe utover det kroppen din kan oppfatte der den ligger? Hva med å slå opp en telefonbok et sted i rommet, og sjekk om det du ser under UKO (husk et navn+nummer f.eks.), stemmer med virkeligheten etterpå.
(edit: naturligvis uten å se på siden du åpner.)
Det jeg tror angående slike evner er at funker litt som med minner. Vi får med oss noe men mye blir også forvrengt. Og man kan trene for å bli bedre i det.
Uansett hva vi går igjennom på astral-planet, eller et hvilket som helst annet plan, så må det filtreres gjennom hjernen for at vi skal kunne formulere det og i det heletatt oppleve det i vår dagsbevissthet. Det er fullstendig avhengig av hjernens evne til å oppfatte subtile signaler. Men jo mer fin-tunet hjernen er, jo mer kan man ta med seg av indre opplevelser inn i dagsbevisstheten.
Den øvelsen rhonersen nevner er faktisk en super øvelse for å justere sine filter. Ved å sjekke hvordan virkeligheten ser ut ifh hvordan man får det inn på det indre trener man sine energetiske sanser og indre øye. Jo mer man gjør det jo flinkere blir man. Så om man ikke får det til de første gangene, eller bare få til noe men ikke alt, betyr det ikke at man ikke får det til. Det betyr bare at man trener og blir flinkere hver gang man sjekker fasiten.
Antall ord: 284
Hide post links |
Re: Eterisk projeksjon
Mener du når en kan se alt som er i vår virkelighet. men at en er "usynnlig" ?zerocool skrev:Har selv opplevd eterisk projeksjon, ønsker å diskutere dette med flere som har opplevd dette. De vil si ut av kroppen opplevelser i den fysiske dimensjon, eller paralelle dimensjon. I mitt tilfelle kan jeg oppleve dette som om det skjer i fremtiden. Lurer på om flere har erfaringer fra denne type UKO...
Antall ord: 72
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Re: Eterisk projeksjon
JA. Har opplevd noe av det samme William Buhlman har skrevet om i boken "Out of body experiences"KB skrev:Mener du når en kan se alt som er i vår virkelighet. men at en er "usynnlig" ?
William Buhlman mener i boken at man kan være i den fysiske dimensjon, som en annen form for energi, usynlig for de aller fleste. Eller man kan være i den paralelle dimensjon. De fleste omtaler dette som eterisk projeksjon, hvor bio eterisk plasma skiller seg fra den fysiske kroppen.
Antall ord: 90
Hide post links |
aha! Ja jeg har opplevd begge tilstandene.
1. Hvor en er i en fysiske virkeligheten, og er usynlig og kan sveve.
2. Den andre siden (astral) : Så er man en energi kropp som går rundt og er synlig. Og fargene er mørke og strukturen er annerledes.
takk for at du gav meg dette begrepet Jeg visste ikke hva det hett.
"Eterisk projeksjon" er SÅ mye kulere!
1. Hvor en er i en fysiske virkeligheten, og er usynlig og kan sveve.
2. Den andre siden (astral) : Så er man en energi kropp som går rundt og er synlig. Og fargene er mørke og strukturen er annerledes.
takk for at du gav meg dette begrepet Jeg visste ikke hva det hett.
"Eterisk projeksjon" er SÅ mye kulere!
Antall ord: 68
Hide post links |
jeg har så lyst å oppleve en uko,men er det farlig??er det noe dere anbefaler meg ikke å gjøre,eller anbefaler dere som har opplevd det å gjøre det??
Antall ord: 30
Hide post links |