Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHvordan komme i kontakt med sine guider?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Hvordan komme i kontakt med sine guider?

Innlegg av Eireen »

Om du strever med å få kontakt med dine Guider, eller har lyst til å oppnå kontakt men ikke vet hvordan du går frem, kan jeg anbefale en metode som fungerer fint for meg.

Sett deg godt til rette og be dine Guider tre frem. Registrer alt som skjer, det være seg en følelse, en tanke, en lukt, en lyd, en berøring, forandring i temperatur, et vindpust, en farge, et symbol, prikking, piping i øret, lysglimt, skygger osv.

Ofte kan det også hjelpe å tenne et lys. Be Guidene dine om å tre frem - sjekk lyset, be guidene dine om å gå ut - sjekk lyset. Gjenta og registrer. Kanskje merker du ingenting til å begynne med, men etterhvert skal du se at det begynner å skje ting. Husk å avslutte "seansen" ved å takke for hjelpen og be dem tre tilbake.

En annen mulighet er å be dine Guider komme til deg i drømmene dine. Det er mange som fortrekker slike besøk, fremfor å be dem vise seg, da denne måten er mindre skremmende. Når du legger deg om kvelden kan du be til dine Guider og be om at de kommer til deg i en drøm. Be om hjelp til å huske drømmen.

Å be om å få kontakt med Guidene gjennom drømmer er meget effektivt. Dette fordi at når vi sover, slipper vi alle forsvarsverkene som er alarmert i våken tilstand, og er dermed mer motakelige. Når det gjelder drømmer kommer disse ofte i symboler som må tolkes. Når Guidene kommer til deg i drømmene dine, er det gjerne også gjennom symboler. Ikke fortvil om du ikke forstår budskapet eller tilsynelatende ikke møter den du ber om å få møte. Det fine med drømmer er at de kommer godt pakket inn slik at vi skal "tåle dem", mens det litt kjipe er at drømmen derfor kan være vanskelig å tolke...

Når du ber om en besøk i drømmene dine, skriv drømmene du har fått i en drømmedagbok, og forvent ikke at du forstår alt med en gang. Som med trening av kontakt i våken tilstand, er det viktig å trene på å oppnå kontakt i drømmene dine. Mottar du drømmer du ikke forstår, hender det at det hjelper å be om å få den samme drømmen, men i enklere symboler. Å "legge bort drømmen" for en stund kan også hjelpe deg å se budskapet klarere

Når det gjelder kontakt med Guidene/hjelperne våre, forsøk å rette fokuset på det du mottar, fremfor det du ikke mottar. Åndeverdenen kommuniserer med oss på mange måter, kanskje flere enn vi er klar over. Om vi aksepterer at ikke alle har evnen til å se guidene/hjelperne våre og gir slipp på ønsket om at de skal vise seg for oss, vil vi lettere kunne fokusere på alle de andre måtene de forsøker å kommunisere med oss på. Ovenfor nevnte jeg en del tegn på tilstedeværelse, men det kan også være lurt å være åpen for "tilfeldige hendelser" i etterkant av et forsøk på å kommunisere med gudiene/hjelperne våre. Vær sikker på at de hører deg!

Ta imot det som kommer når du stiller spørsmål, avventer svar eller venter på bekreftelse, det være seg tanker, følelser osv(som nevnt ovenfor). Det kan også være lurt å forsøke å legge merke til andre ting som dukker opp fra ingensteds, nærmest som svar på det du lurer på. Feks trang til å lese en bok eller det går en film som omhandler akkurat det dere snakket om, ukebladnovellen, avisoppslaget, samtalen du overhører på nabobordet på kafeen osv.
Sist redigert av Eireen på 20 Feb 2005 01:18, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 625
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Følger opp forrige innlegg med en visualiseringsøvelse som kan være til hjelp(kilde: Ashtarkommandoen);

Klar sinnet ditt og åpne ditt hjerte. Si deretter, "Jeg vil kun godta det som er av Lyset."
Gå inn i deg selv. Visualiser deg selv stående foran en "tunnel" som er like fram for deg. Betrakt tunnelen og se om den er "skitten" eller "ren". Er fargene i tunnelen klare eller uklare? Dersom tunnelen er skitten eller fargene er uklare så se til høyre for deg og du vil oppdage en slange. Det er en vannslange. Skru på kranen og bruk slangen til å spyle tunnelen til den er ren og fargene er klare. Det eneste som vil komme ut av slangen er Kristus-lys Energi.
Når tunnelen er blitt ren, skru igjen kranen og rull slangen sammen igjen. Gå deretter gjennom tunnellen. Når du kommer fram til den andre enden av tunnellen, vil du være på en plattform. Du vil se flere trinn som leder til en ny plattform. Gå opp trappen til den andre plattformen. Der vil du se mange stoler. Sett deg i din stol og be om at dine guider kommer og tilbringer en tid med deg slik at du kan møte dem. Det er en dør på baksiden av denne øvre plattformen. De vil komme gjennom døren og sette seg på de ledige setene. Spør dem så hvem de er og hva de er her for å hjelpe deg med. Ikke ha forventninger eller noe annet. La det kun skje.
Når du er ferdig med å snakke med dem, takk dem for at de har vært der sammen med deg. Gå tilbake ned trappen og gjennom tunnelen din og tilbake inn i deg selv. Når du er fullstendig tilbake inne i deg selv, åpne øynene dine og det er gjort.
Antall ord: 312
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Kramer73 skrev:Hehe.om du leser tankene mine? Jeg er inne i en fase der jeg trener på å komme i kontakt med mine hjelpere og sånt. Har fått flere tips fra andre, men dine tips så også ut til å være så bra at jeg må lagre det på Word.
Takk for tipsene :wink:
Fint om jeg kan hjelpe :wink: Lykke til Kramer!
Antall ord: 63
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Olav er ikke her lenger

hei

Innlegg av Olav er ikke her lenger »

Irmelena sier: Ofte kan det også hjelpe å tenne et lys. Be Guidene dine om å tre frem - sjekk lyset, be guidene dine om å gå ut - sjekk lyset. Gjenta og registrer. Kanskje merker du ingenting til å begynne med, men etterhvert skal du se at det begynner å skje ting. Husk å avslutte "seansen" ved å takke for hjelpen og be dem tre tilbake.

Hvorfor takke når hjelperene er der, og hvorfor be dem tre tilbake?
Lys metoden har vert kjent ang. åndelig komunikasjon i mange år.
Men en grei metode.
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SiriH

Innlegg av SiriH »

Kjempeflott innlegg Irmelena!
Hva har dere fått ut av dette? Har dere jevnlig "kontakt" med hjelperne deres?
Må virkelig få prøvd disse metodene! Spennende :D

Klem, Siri.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tord

Innlegg av Tord »

Gjett om dette skal prøves da:)

men et spm.
den metoden med tunellen, leste jeg et annet sted her inne også. du skulle bruke den når du mediterte. men når du sier klar sinnet og åpne ditt hjerte er det det du mener da?

klem
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Hva skjer når man kaller på de gjennom lyset????
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Noah
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 8
Startet: 22 Sep 2004 00:28
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nesset

Innlegg av Noah »

Jeg er ikke inne her for å ødelegge for noe/ noen. Men hva er dere mener med jevnelig kontakt? Er det sånn at noen kansje tror at det er som å sitte å prate med hjelpere over en kopp kaffe? Od det med å stille seg i et speil og be dem tre frem? Det er ikke helt sånn man får en kontakt. Da ville det være nermere kontakt hos ånder osv. En hjelper er ikke en avdød slekning som kommer når vi føler for det. Det må være helt klart nå. Jeg blir frustrert når den ene etter den andre legger ut om metoder for det ene og det andre på temaer som de tror er noe folk vil vite om. Det er ikke sånn det er i verden at man skravler med hjelpere. Dette er høytstående vesen som er der til enhver tid og som ikke er der for å gjøre jobben vår som menneske. Vi er født med fri vilje og egen vilje og handlekraft. De er ikke der for at vi skal gjøre som de sier osv. Je trodde at de fleste som la ut om slike temaer har erfaring. Men er det sånn at folk inne på denne siden er her av nyskjerrighet eller for å imponere andre med sine såkalte erfaringer?


Her inne må det være mange som blir skuffet over hvor mye nonsens og tull som blir lagt frem. Jeg trodde at det var kansje her inne at man fikk muligheten til å diskutere og ta videre temaer. At det var en samling av folk med erfaringer. Det er det altså ikke :evil:

Det er jo faktisk sånn at man kan heller ytreffe folk ppå gaten som har erfaringer som er mere ekte ,enn inne her på siden :wink:
Antall ord: 307

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Noah skrev:Jeg er ikke inne her for å ødelegge for noe/ noen. Men hva er dere mener med jevnelig kontakt? Er det sånn at noen kansje tror at det er som å sitte å prate med hjelpere over en kopp kaffe? Od det med å stille seg i et speil og be dem tre frem? Det er ikke helt sånn man får en kontakt. Da ville det være nermere kontakt hos ånder osv. En hjelper er ikke en avdød slekning som kommer når vi føler for det. Det må være helt klart nå. Jeg blir frustrert når den ene etter den andre legger ut om metoder for det ene og det andre på temaer som de tror er noe folk vil vite om. Det er ikke sånn det er i verden at man skravler med hjelpere. Dette er høytstående vesen som er der til enhver tid og som ikke er der for å gjøre jobben vår som menneske. Vi er født med fri vilje og egen vilje og handlekraft. De er ikke der for at vi skal gjøre som de sier osv. Je trodde at de fleste som la ut om slike temaer har erfaring. Men er det sånn at folk inne på denne siden er her av nyskjerrighet eller for å imponere andre med sine såkalte erfaringer?


Her inne må det være mange som blir skuffet over hvor mye nonsens og tull som blir lagt frem. Jeg trodde at det var kansje her inne at man fikk muligheten til å diskutere og ta videre temaer. At det var en samling av folk med erfaringer. Det er det altså ikke :evil:

Det er jo faktisk sånn at man kan heller ytreffe folk ppå gaten som har erfaringer som er mere ekte ,enn inne her på siden :wink:
Man kan faktisk utveksle forslag til metoder for ulike ting. Hva får deg til å tro at det ikke er noen med erfaringer, man snakker jo ikke bare om erfaringer heller. Man kan rådføre seg, diskutere, gi tips og råd og selvfølgelig dele erfaringer. Det kan godt være at du synes at det ikke er sånn men, det er det. Jeg synes at du var litt krass i innlegget ditt.
Antall ord: 385

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 580
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Hei Noah :D

Jeg kan forstå tankegangen din. Man KAN bli svimmel av å lese om alle metoder, for ikke snakke om ord og utrykk.
Foresten så MÅ man venne seg til tanken på at det finnes en ved ved sin side.
Å det kan ta tid.

Jeg husker meg selv første gangen. Hele meg protesterte. Det var ikke mulig.

Men så er det slik -jaffal for meg dah.. :D At når man seriøst begynner sin selvutvikling så utvikler man seg gradvis.

Det handler om å bli kjent med seg selv. Finne roen. Det er først da man kan begynne å oppleve ting.

Jeg hadde og har fortsatt mange ubesverte spørsmål, men et av de viktigste og første jeg hadde.. Hvordan skal jeg vite.. Hva er meg og hva er guiden min..
Man leker litt med tanken, kansje kansje ikke.. Jeg for min del syøyv hele greia bort. Det ble for merkelig :?

Men.. Når ting/situasjoner virkelig skjer, da tviler du ikke serru. Plutselig VET du. Å det er en artig opplevelse. Jeg blir like fasinert hver gang :wink:

Vel det jeg egentlig ville frem til er at man må finne sin måte som er rett. Forsøk å ikke henge seg opp i alles meninger.. Mediter. Tøm hodet for støy og utforsk. Det tar tid. Du har sikkert hørt utrykket -en vis gammel mann. Jeg tror det ligger mye i de ordene :wink:
Antall ord: 237
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Nettopp!!! Man skal ikke henge seg opp i bagateller.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Noah skrev:Jeg er ikke inne her for å ødelegge for noe/ noen. Men hva er dere mener med jevnelig kontakt? Er det sånn at noen kansje tror at det er som å sitte å prate med hjelpere over en kopp kaffe? Od det med å stille seg i et speil og be dem tre frem? Det er ikke helt sånn man får en kontakt. Da ville det være nermere kontakt hos ånder osv. En hjelper er ikke en avdød slekning som kommer når vi føler for det. Det må være helt klart nå. Jeg blir frustrert når den ene etter den andre legger ut om metoder for det ene og det andre på temaer som de tror er noe folk vil vite om. Det er ikke sånn det er i verden at man skravler med hjelpere. Dette er høytstående vesen som er der til enhver tid og som ikke er der for å gjøre jobben vår som menneske. Vi er født med fri vilje og egen vilje og handlekraft. De er ikke der for at vi skal gjøre som de sier osv. Je trodde at de fleste som la ut om slike temaer har erfaring. Men er det sånn at folk inne på denne siden er her av nyskjerrighet eller for å imponere andre med sine såkalte erfaringer?


Her inne må det være mange som blir skuffet over hvor mye nonsens og tull som blir lagt frem. Jeg trodde at det var kansje her inne at man fikk muligheten til å diskutere og ta videre temaer. At det var en samling av folk med erfaringer. Det er det altså ikke :evil:

Det er jo faktisk sånn at man kan heller ytreffe folk ppå gaten som har erfaringer som er mere ekte ,enn inne her på siden :wink:
Kjære Noah, hva skal jeg si? Vel, det er godt mulig at du sitter med svar, men det utelukker ikke at jeg også gjør det. Angående jevnlig kontakt, kan jeg svare på det, selv om det ikke var jeg som tok opp det punktet. Nei, jeg har ikke jevnlig aktiv kontakt, jeg har jeg desverre ikke tid og/eller mulighet til det. Ikke vet jeg om jeg er kommet til det nivået heller... Men, om jeg kaller på guidene mine kommer de alltid, og går det for lenge imellom, er det som kommer til meg, nærmest som en påminnelse.

Det forbauser meg virkelig at noen går rundt og tror at de kjenner hele sannheten. Ingen kjenner den hele og fulle sannhet, og det er også derfor, etter min mening, at vi lever - for å lære... Det er godt mulig at du har noe å tilføre meg Noah, faktisk er det ganske så sannsynlig, for jeg vet at jeg ikke vet alt og heller ikke kommer til å vite alt. Det må jeg bare akseptere, kan du?

Når det gjelder å bruke speil for å oppnå kontakt, kan jeg til din opplysning fortelle at det har jeg gjort og kontakt har jeg fått. Faktisk hadde jeg også ett vitne på det. Det som skjedde var at min hovedguide materialiserte seg for meg, ikke som en fullverdig fysisk person, men jeg kunne se hvor høy han var og hvordan han så ut i detalj. Hva er det som gjør at du ikke tror det er mulig?

Du sier at det ikke er slik at hjelperne kommer når vi ber om det. Videre sier du at guidene ikke er her for å gjøre jobben vår som mennesker. Til sistenevnte skal jeg si meg enig, det er vi - og bare vi - som kan leve det livet vi er tildelt, men er samtidig av den oppfatning at de er her for å hjelpe oss(hvorfor skulle de ellers være her?). Vel så kan de ikke ta valg for oss(nettopp fordi vi er gitt fri vilje og fordi vi også skal lære av de valgene vi tar), men det er fullt mulig å kommunisere med dem og få svar på mange av de tingene man går å grubler på.

Når jeg valgte å legge ut dette innlegget var det i beste mening, å hjelpe de som ønsker å trene på å oppnå kontakt med sine guider( og ikke å forme noen). Jeg er vel vitende om at det helt sikkert finnes flere og bedre måter å gjøre dette på, men disse har iallefall fungert på meg.

Du skriver videre, sitat: Je trodde at de fleste som la ut om slike temaer har erfaring. Men er det sånn at folk inne på denne siden er her av nyskjerrighet eller for å imponere andre med sine såkalte erfaringer? Sitat slutt. Dersom hensikten er å få i gang en krangel, henvender du deg til feil person. Jeg vet hva jeg har opplevd og hva min sannhet er(inntil den avløses av en ny, man lærer så lenge man lever :wink: )og føler ingen trang til å forsvare denne.

Med ønske om en vakker og fredfylt dag! Lyshilsen fra Irmelena
Sist redigert av Eireen på 03 Des 2004 01:58, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 849
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Tord skrev:Gjett om dette skal prøves da:)

men et spm.
den metoden med tunellen, leste jeg et annet sted her inne også. du skulle bruke den når du mediterte. men når du sier klar sinnet og åpne ditt hjerte er det det du mener da?

klem
Hei Tord! Jeg forstår "klar sinnet", som at man skal forsøke å tømme hodet for alle tanker. Dette er ikke alltid like lett, og om du har det som meg som aldri kan la være å tenke, kan metoden "la tankene komme, men la de også passere", være til god hjelp.

"Å åpne hjertet" er en visualiseringsøvelse. Se for deg at du tegner en dør på hjertet ditt og åpne den litt etter litt. Det kan være litt vanskelig å begynne med, men etterhvert går det bedre. Lykke til!
Antall ord: 144
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Renee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 22 Nov 2004 16:04
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østenfor Sol & Vestenfor Måne

Innlegg av Renee »

En ting som er lett å glemme kanskje, er at Ting Tar Tid? Ikke alle får til det de ønsker med en gang. Men øvelse gjør mester!
For meg er det nok å vite at jeg har mine hjelpere med meg :) I hvertfall for øyeblikket...

Bare en liten, nattlig filosofisk tanke fra meg! :roll:
Antall ord: 53
"Jeg spørger kun, mitt kall er ei at svare."

Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Det du sier gir mening, det er flott at du tenker sånn. For det er faktisk sånn det fungerer. Ting tar tid, og jeg kunne ikke være mer enig i det du sier.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links