Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderVitenskaps folk åpne for at healing faktisk kan være mulig.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Vitenskaps folk åpne for at healing faktisk kan være mulig.

Innlegg av Mantropolix »

scientists in the U.S. and UK have compiled a dossier of evidence that might - just might - show that prayer and spiritual healing are not just quackery after all.

Link :

http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... -work.html
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Jeg tror på Healing og har blitt healet selv så for meg er i vertfall dette en glede og se at vitenskapen ikke utelukker det helt lengre at det kan være mulig.Det synes jeg er et godt tegn :)
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Vitenskaps folk åpne for at healing faktisk kan være mul

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev:scientists in the U.S. and UK have compiled a dossier of evidence that might - just might - show that prayer and spiritual healing are not just quackery after all.

Link :

http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... -work.html
Denne artikkelen er fra 2006, og har vært nevnt tidligere her på forumet.

Typisk tabloidhistorie dette. De skriver som vanlig kun påstander uten særlig vektlegging av backup.

De bryr seg ikke så mye om at flere av personene, da fortrinnsvis denne dr. Dean Radin, er personlig overbevist om disse påståtte psykiske evnene vi er i besittelse av (og veldig opptatt av å selge bøker viste det seg når jeg sjekket hjemmesiden til Radin).

Det snakkes om "fantastiske" effekter og observasjoner i forsøk med "tankeenergi", og alle andre muligheter blir enten forkastet eller oversett ukritisk.

Misforstå meg rett - det er flott at det bedrives forskning på feltet, men når resultatene bærer preg av forskerens personlige overbevisning tar jeg det med en klype salt. Når slike ting fremstilles som så enkelt og rett fram å påvise effekten av, og at det ikke finnes tvil, da er det som regel noe muffens.
Antall ord: 200
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

Du får tro hva du vil kimbara , jeg har min tro og min sannhet etter mine egne erfaringer med hva jeg har opplevd . og du har dine :) jeg respekterer din og du respekterer min og jeg vil si jeg glad for det som står her i den artikkelen.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Endelig gir de seg asså! De fant vel ikke ut hvordan healing ikke var mulig så nå sier de at det er mulig asså.
Antall ord: 24
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Mantropolix »

endag vil alle tro på et liv etter døden som vi kaller det , for min mening er at det er ingen ting som heter døden.jeg er enig med william shakespare , hele verden er en scene.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Mantropolix skrev:Du får tro hva du vil kimbara , jeg har min tro og min sannhet etter mine egne erfaringer med hva jeg har opplevd . og du har dine :) jeg respekterer din og du respekterer min og jeg vil si jeg glad for det som står her i den artikkelen.
Ja, men det skader ikke å ta fakta i betraktning når man skal gjøre seg opp en mening om dette.

Det er ikke generelt vitenskaplig anerkjent at healing har noen effekt. Det er kun enkelte (litt tvilsomme) forskere som har fått gehør for dette i en tabloidavis. Jeg betviler sterkt at disse konklusjonene er falsifisert på flere objektive hold.
Antall ord: 114
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Rosalind skrev:Endelig gir de seg asså! De fant vel ikke ut hvordan healing ikke var mulig så nå sier de at det er mulig asså.
Som jeg påpekte er de som sier dette troende til healing fra før av og er ikke å betrakte som objektive i sin forskning.
Antall ord: 51
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Kimbara skrev:
Rosalind skrev:Endelig gir de seg asså! De fant vel ikke ut hvordan healing ikke var mulig så nå sier de at det er mulig asså.
Som jeg påpekte er de som sier dette troende til healing fra før av og er ikke å betrakte som objektive i sin forskning.
wops såg ikke svare ditt :mozilla_oops:
Antall ord: 59
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links