Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserKunne ikke bevege meg.

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Tord

Kunne ikke bevege meg.

Innlegg av Tord »

Jeg hadde en rar drøm her om dagen. Er ikke noe sanndrøm men tenkte jeg kunne legge den her alikevel?!

Jeg tok en liten lur på soffan, og hadde sovet i omtrent 15 minutter. Da drømte jeg i sort hvit og ganske tåkete at jeg bare vimset rundt, så bare masse skygger som jeg ikke klarte å se hva var. Plutselig fikk jeg en sånn slags black out, ble svimmel så bare svart en liten stund og så besvimte jeg. Så lå jeg der bare, vet faktisk ikke om jeg var våken eller ikke, men prøvde å åpne øynene, og det gikk ikke. Så ble jeg så våken at jeg vet jeg var det. Men klarte fremdeles ikke å åpne øynene eller bevege meg. Det varte kanskje i ti sekunder etter at jeg var kommet helt til meg selv så kunne jeg åpne øynene og sette meg opp. Har aldri opplevd dette før og syns det var litt ekkelt.
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Pycnopodia skrev:Jeg har opplevd det samme og det er skummelt, men jeg tror ikke det har noe med sjeler, ånder, spøkelser eller prekognisjon å gjøre. Det er mange som tror det du opplevde forårsakes av romvesener :)
Ja, det høres jo mye mer sannsynlig ut. Selv om egentlig så er jo "aliens" bare en form for sjel det også!
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Selskapskanina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 26 Nov 2004 08:26
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: oslo

Innlegg av Selskapskanina »

og da er vel på en måte sjelen vår en "alien" også...
Eller..dumme meg..egentlig er vi jo alle noen merkelige vesner her vi bor på en planet i universet :D skummelt og spennende på samme tid!
Antall ord: 39
- Føler du kraften Kronk?

-Jah.... den føler jeg ja!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Kunne ikke bevege meg.

Innlegg av Borte.. »

Tord skrev:Jeg hadde en rar drøm her om dagen. Er ikke noe sanndrøm men tenkte jeg kunne legge den her alikevel?!

Jeg tok en liten lur på soffan, og hadde sovet i omtrent 15 minutter. Da drømte jeg i sort hvit og ganske tåkete at jeg bare vimset rundt, så bare masse skygger som jeg ikke klarte å se hva var. Plutselig fikk jeg en sånn slags black out, ble svimmel så bare svart en liten stund og så besvimte jeg. Så lå jeg der bare, vet faktisk ikke om jeg var våken eller ikke, men prøvde å åpne øynene, og det gikk ikke. Så ble jeg så våken at jeg vet jeg var det. Men klarte fremdeles ikke å åpne øynene eller bevege meg. Det varte kanskje i ti sekunder etter at jeg var kommet helt til meg selv så kunne jeg åpne øynene og sette meg opp. Har aldri opplevd dette før og syns det var litt ekkelt.

Jeg har opplevd det jeg og. Enkelte ganger er mine drømmer så virkelig at jeg ikke klarer å våkne. For da er det ikke lett å vite hvilken del som er virkelighet eller ikke. Det er kjempeskummelt, for du kan ligger der lenge og ikke klare å våkne selv. Ene gangen lå jeg til halv tre på ettermiddagen. Andre ganger har jeg dødd i mine drømmer. Men at jeg går rundt og får ingen kontakt med noen. De er så virkelige. Men det slo meg når du nevnte dette her. Kanskje det har en betydning. Jeg har flere ganger tenkt på å oppsøke noen, ulempen er at jeg ikke vet hvem.
Noen forslag???
Antall ord: 285

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tord

Innlegg av Tord »

Jeg forhørte meg litt og spurte noen som har litt greie på det. Hun mente det var sjelen som ikke hadde kommet helt på plass i kroppen, for den er jo ute når vi drømmer, men jeg vet ikke helt, det også kan sikkert sje, men sånn som i ditt tillfelle at du sov veeldig lenge, jeg tror ikke noen har så trege sjeler liksom... er enig i teorien om at det har nok en betydning... må prøve å finne ut hva...

klem
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Tord skrev:Jeg forhørte meg litt og spurte noen som har litt greie på det. Hun mente det var sjelen som ikke hadde kommet helt på plass i kroppen, for den er jo ute når vi drømmer, men jeg vet ikke helt, det også kan sikkert sje, men sånn som i ditt tillfelle at du sov veeldig lenge, jeg tror ikke noen har så trege sjeler liksom... er enig i teorien om at det har nok en betydning... må prøve å finne ut hva...

klem
Nei. Men som sagt. Så har jeg hatt perioder hvor jeg er forvirret over hvor jeg befinner meg. Mine drømmer er så virkelig at når jeg av og til våkner, tror jeg at jeg drømmer.
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
black rose
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 26 Jan 2005 16:26
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: nes

Innlegg av black rose »

når du ikke kan røre deg i en drøm kalles det astral katalepsi(søvnlammelse)...
jeg er faktisk ikke helt sikker på hva det vil si, men tror det har noe med at det beviste sinnet våkner mens du er på en slags astral reise (men alike vel ikke nødvenighvis), selvom det ikke er farlig tror eutomatisk det beviste sinnet at den er i ferd med å dø, og får en slags panikk som gjør deg midlertidig lam....
husker ikke helt hvordan dette var... rett meg hvis jeg tar feil alle sammen!!!
Antall ord: 98
*det er moro hvordan man kan møte mennesker som i løpet av et par sekunder viser seg å stå en nærmere enn dem som man omgås med nesten hver dag*

*black rose*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Antarez
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 11 Mar 2005 20:40
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Antarez »

Jeg har også opplevd noe lignende.
Jeg våknet av drømmen, og opplevde at hele kroppen min var lam.
Jeg forsøkte å skrike, men kunne ikke. Jeg har litt klaustrofobi fra før av, men dette tok kaka. I tillegg til at jeg trodde jeg hadde blitt lam, så var jeg sikker på at det var noen i stua og de kom etter meg. Jeg lå på siden med ryggen til døra og kunne ikke røre meg. Jeg følte nærværet av noen bak ryggen min så tydelig. Mulig det var et mareritt, men jeg husker så tydelig følelsen av å være våken og lam samtidig.
Ingen god opplevelse, selv om jeg ikke tolket den som ond heller, bare skremmende.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Niniel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 24 Mar 2005 23:31
19

Innlegg av Niniel »

Jeg har opplevd det mange ganger før, bortsett fra at det alltid skjer rett før jeg sovner. Plutselig hører jeg masse susing og jeg klarer ikke å bevege meg eller åpne øynene.. De gangene jeg klarer det ser jeg alt helt uklart, sånn som hvis man flytter kameraet for fort når man filmer... Så begynner jeg å høre uforklarlig hvisking og ser mørke skikkelser, og noen ganger kan det føles som om jeg blir dratt opp av senga. Det er helt j*vli når man prøver å våkne men ikke får det til.. Noen ganger har jeg klart å våkne ved å trekke pusten dypt.

Jeg har hørt at det forårsakes ved at kroppen har sovnet mens du fortsatt er våken.
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Jeg tror som black rose allrede har nevnt, at dette er astral katalepsi og/eller drømparalyse(søvnparalyse);

"Astral katalepsi er et skremmende, men harmløst fenomen som oppstår når det bevisste sinnet så vidt blir klar over at ånden har vært ute av kroppen(altså UKO), og er i ferd med å komme igjen. Det skaper panikk i det bevisste sinnet. Og panikk er et mildt ord. Klassiske symboler på astral katalepsi er en følelse av å være lammet i kroppen og stemmen, en følelse av at det et ond vesen som holder deg nede og/eller ligger oppå deg og/eller plager deg, og høye uforklarlige lyder som høres ut som alt fra knitring til eksplosjoner, til at alle radioer i hele verden er innstilt på hver sin stasjon på full guffe. Astral katalepsi er temmelig vanlig og altså helt harmløst, til tross for alle følelser som sier det motsatte. Du er aldri i fare, selv om det kan kjennes og se slik ut. Det er bare det at du overrasker ånden din i det den kommer hjem"(Drømmenes bok, Sylvia Browne)

Drømparalyse forekommer i en mellomtilstand mellom søvn og våkenhet. Man er våken og bevisst, men kan ikke snakke eller røre på seg, da den viljestyrte muskulaturen er helt eller delvis lammet. Drømparalyse kan vare fra noen få sekunder til flere minutter og er ofte svært skremmende. Felles for de fleste slike opplevelser, er at de dukker opp i det man faller i søvn, eller i det man våkner.
Antall ord: 271
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Vil også legge til at jeg opplevde min første søvnparalyse dagen etter min første ut av kroppen opplevelse. Tilfeldig?

Interessant det du sa irmelena, har ikke hørt Astral Katalepsi før.

Så du tok rådet mitt om å søke litt rundt :wink:
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 626
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Wiz2 skrev:Vil også legge til at jeg opplevde min første søvnparalyse dagen etter min første ut av kroppen opplevelse. Tilfeldig?

Interessant det du sa irmelena, har ikke hørt Astral Katalepsi før.

Så du tok rådet mitt om å søke litt rundt :wink:
Tar alltid imot et godt råd jeg :wink: Akkurat dette med astral katalepsi er ingen nyhet, leste om det i en bok om drømmer for lenge siden...

Spennende at du opplevde astral katalepsi ved din første UKO, og nei, jeg tror ikke det var en tilfeldighet...
Antall ord: 96
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links