Heisann!
Jeg kom til å tenke på en utrolig interessant side jeg hadde kommet over for en stund siden da jeg i natt opplevde en helt merkelig drøm! Eller, jeg ble nesten irritert på samboeren min da han sa "det var bare en drøm," for det føltes virkelig ikke ut som "BARE en drøm!"
Så slo på nettet og satte i å søke etter denne nettsiden igjen, og her er jeg! :mozilla_laughing:
Det er vanskelig å forklare hvordan drømmen gikk.
Men sånn generelt fortalt, så møtte jeg mamma, pappa, søstrene mine og samboer.
Det som var sprøtt var at det var fler av de, bare at de var fra forskjellige tidsperioder!
Den ene mamman min satt i sofaen, mens den andre mammaen min fra en annen tidsperiode gikk rund i rommet/kjøkkenet. Og jeg satt i sofaen.
Dette var i barndomshjemmet mitt.
Jeg kunne ikke snakke med noen av dem, ettersom jeg ikke var i noen av de sin tidsperiode.
Så kom søsteren min inn, fra enda en annen tid, og kom bort til sofaen hvor jeg satt mens hun ropte "Cecilie (Meg altså) sitter å tegner" mens hun bøyde seg ned igjennom meg.
For den Cecilien som tegnet var en yngre utgave av meg, så hun så ikke meg.
Pappa kom også inn, men heller ikke han kunne jeg snakke med.
Jeg opplevde dette som veldig creepy, og bestemte meg for å våkne ettersom jeg vanligvis klarer å våkne om jeg vil det.
Men jeg klarte ikke det denne gangen.
Jeg prøvde å reise meg opp i sofaen, men ble holdt tilbake. Føltes som et trykk over panne/hodet som holdt meg nede. Jeg kjempet hardt, og kom meg opp i halvt sittende stilling.
Jeg har opplevd noe liknende før, men da har jeg ikke klart å lèe meg i det hele tatt, ikke snakke/rope/slå osv.
Det som var forskjell fra andre slike opplevelser var at jeg nå klarte å rope på mamma.
Jeg kjempet for å komme meg opp/løs (fikk en sånn følese av å kjempe meg løs fra meg selv på en måte. En sånn følese at jeg prøvde å få et usynlig bånd til å ryke.
Men jeg ble holdt tilbake av en tyngde.
Jeg ble kjempeskremt og begynte å rope mamma! Og faktisk, etter jeg hadde blitt ganske desperat hørte mamma på kjøkkent meg selv om hun var fra en annen tid en meg, og kom for å passe på meg, men da jeg så hun kom rundt hjørnet våknet jeg av mine egne "grynt" (i drømmen rop) Og samboeren som snakka til meg.
Og jeg fikk en følelse av lettelse. Noe sånn som "så bra jeg våknet og ikke kom meg løs og til den mammaen, for det var feil tidsperiode å slippe meg til.
Så falt jeg i søvn igjen, og nå gikk alt i mye større tempo! Jeg traff mamma fra da hun var i sine tidlige 20 år, og oppover, jeg traff pappa og søstrene mine som var blitt mange fler i fra forskjellige tidsperioder, samboer i fra ungdomsskolen og enda fler, og alt gikk i større tempo!
Etterhvert begynte mammaene og pappaene og søstrene mine og samboer fra de forskjellige tidene å prate sammen, og jeg ble kjemperedd ettersom dette egentlig ikke skulle gå ann, og noe voldsomt farlig noe ville skje ettersom "tidsperiodene" nå var i stand til å snakke sammen. De kom også bort å begynte å prate med meg en etter en. Vet ikke hva de sa, men følesen jeg hadde var ikke akkurat redd, men fryktelig ubehagelig.
Igjen prøvde jeg å våkne, men var som lammet. Jeg kjempet, prøvde å rope (dette funket ikke denne gangen) slå, men hadde ikke kraft, og slik kjempet jeg for å våkne i "en evighet!"
Husker ikke helt, men jeg så en skikkelse, og trudde at nå var jeg våken, bare jeg kunne se den skikkelsen tydelig. Så forvandlet skikkelsen seg til mamma(?) og jeg trudde jeg var våken og ble kjempeletta.
Men i det jeg fikk den letta-følelsen, forsvant mamma, og popp, så stirret jeg på soveromsvinduet mitt. Da hadde jeg våknet ordentlig, men var helt i ørska og ikke sikker på om jeg var kommet ordentlig ut av søvnen.
Jeg ble liggende litt å sjangle mellom våken tilstand og å forsvinne tilbake til drømmen, men klarte å holde meg på våken siden.
Da jeg var helt sikker på at jeg var våken sto jeg opp.
Hele greia var helt utrolig virkelig, og føltes langt i fra ut som en vanlig drøm!
Jeg har livlig fantasi og drømmer mye rart, men det var en helt annen virkelighetsfølelse denne gangen!
Er det dette som kalles å havne i søvnparalyse?
Må nevne at jeg kjøpte meg en ny madrass i går, ettersom jeg har dårlig/skjev rygg. Og den madrassen er utrolig digg, og støtter ryggen min mye bedre Om dette kan ha innvirkning
Et siste spørsmål, ikke helt om dette tema kanskje, men.
Noen gangere, før jeg sovner, eller også noen ganger når jeg sitter hjemme i sofaen foran tven o.l, så popper det opp bilder i hodet mitt! I et halvt sekund og vekk igjen.
Disse annsiktene er alltid skikkelig stygge, skumle, blodige, skrukkete, ja alt som ikke er pent
Om disse kommer før jeg sovner, må jeg alltid våkne ordentlig igjen før jeg kan legge meg til å sove, for jeg er redd for å få mareritt
Kommer bildene på dagen, bare ler jeg av de og sier til samboeren min, Oi, nå poppa det opp et forferdelig bilde i hue mitt" så tenker jeg ikke mer på det.
Kan det bety at jeg har slappet ta så mye at jeg var på vei til å sovne? Føles somregel ikke sånn, bare en tanke? Noen som vet hvorfor jeg får slike poppopp bilder i hodet?
Og noen som har tips til å få disse poppopp bildene til å bli søte små kattunger, i stede for stygge blodige djevler? :mozilla_laughing:
Oioi, nå har det blitt langt, men håper noen har noe å komme med på disse merkelige, creepy drømmeme mine!
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Ny her - søvnparalyse
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jun 2008 14:52
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Sarpsborg
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Sep 2005 15:25
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Lørenskog
Velkommen!!
Kan jo være at dette skjer i en fase mellom våken og sovende tilstand...
Snakker så mye om at de er fra forskjellige tidsepoker...At du ikke kan få
kontakt med dem så kan det være at du er midt i en epoke selv!
Mellom våken og sovende!
Kan jo være at dette skjer i en fase mellom våken og sovende tilstand...
Snakker så mye om at de er fra forskjellige tidsepoker...At du ikke kan få
kontakt med dem så kan det være at du er midt i en epoke selv!
Mellom våken og sovende!
Antall ord: 53
Mysticool
Digger Frognerfitter
Digger Frognerfitter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |