Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSpesiell opplevelse

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Spesiell opplevelse

Innlegg av Amunet »

Har ikke fortalt denne historien til så mange, er redd de vil se på meg som en svindler, men forteller historien fra bunnen og så får dere komme med det dere mener etterpå.

Vel, kommer jo fra Bergen og for en stund siden var det alternativmesse i Grieghallen. Jeg gledet meg skikkelig siden det var den første messen jeg hadde vært på. Første dagen var jeg bare kikket og gikk på et foredrag med en ganske kjent(tror jeg) synsk dame(nevner ikke navn). Jeg ble kjempe fasinert av det hun fortalte om og hun virket helt seriøs og flink og hadde mye energi. Hun fortalte om feer, skogsnisser og underjordiske vesner, noe jeg aldri hadde trodd fantes, men som jeg alltid hadde såå lyst skulle finnes.

Etter foredraget var jeg så glad og stolte totalt på det hun hadde fortalt. I hvertfall bestemte jeg meg for å gå til henne neste dag for å spørre henne litt om hjelperne mine. Natten til den dagen drømte jeg at hun var skikkelig diva og kastet bort tiden jeg hadde betalt for med henne. Hun sa ting som ikke stemte overhodet og jeg var skikkelig skuffet. Etter denne drømmen begynte jeg å få second thoughts. Jeg hadde liksom en litt dårlig følelse av at denne drømmen prøvde å fortelle meg noe, men jeg bestemte meg for å overse det og forsøkte å tenke på alle de koselige tingene hun fortalte om under forelesningen istedet.

Så fikk jeg nå time(eller det var egentlig bare et kvater) hos henne. Jeg sa jeg ville at hun skulle fortelle meg litt om hjelperne mine. Hun begynte å ramse opp fullt av navn og beskrivelser av hjelperne mine. Orker ikke nevne de nå, har uansett glemt halvparten av dem. Jeg hadde forventet at jeg kom til å kjenne et snev av gjenkjennelse når hun fortalte om dem eller i det minste følelsen av at det var sant det hun sa. Men nei, absolutt ikke.

Etter hun hadde fortalt meg om hjelperne mine spurte jeg henne om hvilket yrke jeg kanskje kunnet passet til, noe som hadde gangd i hodet mitt veldig lenge. Dansekoreograf, skuespiller eller noe som har med teater å gjøre var hennes forslag. For det første er jeg over hode ikke interesert i dansing og jeg er elendig til å spille. Hun spurte meg etterpå om jeg var glad i hester ("siden en av hjelperne dine er en enhjørning"). Det stemte igjen ikke, jeg synes hester er skumle dyr og har ingen spesiell tilknytning til dem.

Hun fortalte en hel del andre ting som også ikke stemte, men de husker jeg ikke.
Når vi var ferdig gikk jeg uten å betale, ikke at jeg gjorde det med vilje, men fordi jeg rett og slett glemte det. Når det først gikk opp for meg, var jeg langt inne i en folke mengde og så bare så vidt boden hun satt i. Hun så ut til å ha glemt det hun og, for hun holdt på å snakke rolig med en mann ved siden av henne. Jeg hadde akkurat tenkt å gå tilbake for å betale, når jeg ombestemte meg. Det var absolutt ikke verdt 400kr det i det hele tatt. Jeg ble ikke noe klokere over hva hun fortalte meg.

I ettertid har jeg fundert litt hvordan dette er mulig. Glemme å betale?? Jeg har tenkt tanken at det kanskje det var mine egentlige hjelpere som hjalp meg eller at det var mitt høyere selv som prøvde å advare meg. Men selvfølgelig, det kan jo bare være et sammentreff også, men jeg tror det var noe mer enn det. Ihvertfall har jeg fått meg en skikkelig lærepenge, at jeg må bli flinkere til å skille mellom hva jeg ønsker skal være sant og det som faktisk er sant.

Det var det, nå kan dere starte grillingen :mozilla_cool:
Antall ord: 654
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Har ikke tenkt å grille deg jeg iallefall, er nok veldig sansynlig at du ble advart i drømmen din. Enten av deg selv, eller noen andre.

Har ikke så mye å si til dette jeg, annet enn at det er viktig å stole på magefølelsen. Når den kommer i en drøm kan det jo være vanskelig å gjøre det da, når en drøm noen ganger ikke er mer enn en drøm. Men så er det enda oftere sannheter i det man drømmer, som kommer frem på helt andre måter enn i våken tilstand.
Synes det var greit at du ikke betalte jeg, for hvis du ikke følte noe av det hun sa som gjenkjennende, og om hun bare gjettet i vilden sky skal du jo ikke betale for det, det er ren svindel. Og skulle det vise seg en vakker dag at det var noe i det hun sa, kan du jo finne henne og betale henne hehe :)
Antall ord: 167
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Vilma skrev:Har ikke tenkt å grille deg jeg iallefall, er nok veldig sansynlig at du ble advart i drømmen din. Enten av deg selv, eller noen andre.

Har ikke så mye å si til dette jeg, annet enn at det er viktig å stole på magefølelsen. Når den kommer i en drøm kan det jo være vanskelig å gjøre det da, når en drøm noen ganger ikke er mer enn en drøm. Men så er det enda oftere sannheter i det man drømmer, som kommer frem på helt andre måter enn i våken tilstand.
Synes det var greit at du ikke betalte jeg, for hvis du ikke følte noe av det hun sa som gjenkjennende, og om hun bare gjettet i vilden sky skal du jo ikke betale for det, det er ren svindel. Og skulle det vise seg en vakker dag at det var noe i det hun sa, kan du jo finne henne og betale henne hehe :)
Takk for svar :) Ja, har aldri hatt en slik drøm før så jeg trodde ikke den var vært å tenke over. Men det var den tydligvis, jeg får ha det i bakhodet hvis det skjer igjen, noe jeg skal prøve å unngå.
Antall ord: 214
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moongirl
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 62
Startet: 12 Okt 2007 23:14
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Norge

Innlegg av Moongirl »

ja, jeg tror at du selv viste dette fra begynnelsen av.
man skal følge den første tanken som kommer opp i hode sitt, den er somregel
den riktige. kansje du er litt synsk for det du vet, eller empat jeg har vært empat lenge og jeg kan få inn om folk blir nervøse men de sier noe(da pleier de å lyve) kansje du tok opp følsen av at hun ikke snakket sant.
Antall ord: 77
...Ser du meg, så kjenner du meg igjen!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Spesiell opplevelse

Innlegg av Kimbara »

Amunet skrev:...
Jeg syns ikke det er noe rart at du glemte å betale.

For det første er jo ikke dette en vanlig butikk eller kontorvirksomhet, og for det andre var jo alt hun sa bare tull og tøys. Jeg ville vurdert å anmelde henne for svindleri, men som med alle som påstår de har overnaturlige evner så er jo slikt vanskelig å motbevise.

Det å ta 400,- for å servere løgner i et kvarter er kvalmende.
Antall ord: 77
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 445
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Dessverre er det litt for mange sånne på messer. Jobbet selv og arrangerte messer her i byen før, og fikk meg litt av et sjokk. Min innstilning til de som sto der, var at de var åndelige bevisste folk, men det jeg opplevde av tull når det gjaldt betaling for plassen. Bråk om hvilken plass de hadde fått og lignende, fikk jeg bakoversveis av. Alle mine fine forestillinger datt i grus.
Amunet, du lærte i alle fall en ting. Stole på din egen intuisjon.
Jeg sier ikke det ikke finnes noen som har noe bra å komme med. Men det er alt for mange som flyter på charisma og rene hjernevask teknikker. De betaler endel for å være der, og selv de som i utgangspunkt kanskje er seriøse, kan falle i pengemaset i frykt for å ikke få nok til å betale det som det koster.

Bruk Messene til å lære litt. Hør, men ikke kast bort pengene på disse 15 minutters readingene. Det er heller mye annet spennende, som å gå på foredrag. Men lær å stol mer på deg selv. Det er en ubehagelig oppdagelse, men fakerne har vel kanskje den oppgaven i å vekke deg til å lytte etter selv.
Ingen kan fortelle deg noe, du egentlig ikke selv vet. Og det vet du, da du kjente etter om du hadde noen igjenkjenning.

Husk det kreves ingen åndelig bevissthet og spesielle evner for å betale for en stand og tjene noe lettvinte penger.
Antall ord: 247
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !