Fakta, teori & skepsisTaoistisk nei gong i Norge?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Taoistisk nei gong i Norge?

Innlegg av jon blund »

Jeg driver og undersøker dette med taoistisk nei gong og lurer på om det er noen som holder på med det i norge. Noen som vet om noen?

Et søk på kvasir gir to artikler med setningene "Miljøverndepartementet seier nei gong etter gong" og "Har du fått nei gong på gong?". Ny-norsk nei gong kan ikke sammenlignes med taoistisk nei gong. Såpass har jeg fått med meg.
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

Er dette Qi Gong?

Prøv å søk etter Nei Jing istedet.
Antall ord: 12
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Nå har du i allefall fått med deg at det finnes Kunlun nei gong utøver i Norge :)
Det jobbes med å få opp en norsk side også, www.kunlunbliss.no, og yours sincerely jobber med oversettelsen i skrivende øyeblikk. Ta kontakt med ? hvis du lurer på datoer, sted og slikt.
Antall ord: 51
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Sep 2007 19:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

Taoismen er veldig interresant.
Antall ord: 4
Heal

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Siden det er så lite informasjon om taoisme, Nei Gong og slike ting på nettet i norge, lagde jeg like gjerne en side selv.

http://www.neigong.no

Her er både litt taoistisk teori, litt konkrete øvelser, og litt blogging, og MASSE om meditasjon.

Jeg dykker selv stadig dypere inn i Nei Gong og håper å oppdatere med mer informasjon og øvelser etterhvert.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links