Jeg driver og undersøker dette med taoistisk nei gong og lurer på om det er noen som holder på med det i norge. Noen som vet om noen?
Et søk på kvasir gir to artikler med setningene "Miljøverndepartementet seier nei gong etter gong" og "Har du fått nei gong på gong?". Ny-norsk nei gong kan ikke sammenlignes med taoistisk nei gong. Såpass har jeg fått med meg.
Fakta, teori & skepsis ⇒ Taoistisk nei gong i Norge?
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Er dette Qi Gong?
Prøv å søk etter Nei Jing istedet.
Prøv å søk etter Nei Jing istedet.
Antall ord: 12
<^~--rutangis--~^>
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 26 Aug 2004 02:46
- 20
- Har takket: 142 ganger
- Blitt takket: 181 ganger
Nå har du i allefall fått med deg at det finnes Kunlun nei gong utøver i Norge
Det jobbes med å få opp en norsk side også, www.kunlunbliss.no, og yours sincerely jobber med oversettelsen i skrivende øyeblikk. Ta kontakt med ? hvis du lurer på datoer, sted og slikt.
Det jobbes med å få opp en norsk side også, www.kunlunbliss.no, og yours sincerely jobber med oversettelsen i skrivende øyeblikk. Ta kontakt med ? hvis du lurer på datoer, sted og slikt.
Antall ord: 51
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Sep 2007 19:50
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Et hus, hvor ellers?
-
- Standard bruker
- Startet: 30 Jul 2007 14:29
- 17
- Blitt takket: 2 ganger
Siden det er så lite informasjon om taoisme, Nei Gong og slike ting på nettet i norge, lagde jeg like gjerne en side selv.
http://www.neigong.no
Her er både litt taoistisk teori, litt konkrete øvelser, og litt blogging, og MASSE om meditasjon.
Jeg dykker selv stadig dypere inn i Nei Gong og håper å oppdatere med mer informasjon og øvelser etterhvert.
http://www.neigong.no
Her er både litt taoistisk teori, litt konkrete øvelser, og litt blogging, og MASSE om meditasjon.
Jeg dykker selv stadig dypere inn i Nei Gong og håper å oppdatere med mer informasjon og øvelser etterhvert.
Antall ord: 64
Hide post links |