Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenTenkt Scenario: New World Order

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Nataniwo

Innlegg av Nataniwo »

Men tilbake til hovedspørsmål. TENKT scenario, hva hadde vært den beste måten å stoppet new world order på?
Jeg tenker det må være å fortelle sannheten.. opplyse nok folk om hvordan
situasjonen "er".

--

Forøvrig vedr. 9/11, er det ikke rart at hvis man sjekker FBI's 10 most wanted..

http://www.fbi.gov/wanted/topten/fugitives/laden.htm

Så er ikke Bin laden etterlyst for WTC?

Det skurrer ihvertfall for meg veldig ihht hvor sikkert det blir presentert for meg fra
mainstream media eller 9/11 commisjonen.

(har ikke finlest hele tråden, så unnskyld hvis dette allerede har vært nevnt: )
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Kimbara jeg skal ikke stave ting til deg, du får søke vidre. De rette svarene kommer til deg om du stiller deg åpen. Mulig du syntes tingene jeg sier er diffuse, men jeg ser det slik at en må gå fra forstanden for å se klarere. Å bruke "sannhet" er noe vagt, da det ikke er absolutthet i noe i en relativ verden, slik spillereglene er i 3D.

Om du tror det er første gangen noe slik vi har sett ang wtc tar du feil. Og om du søker vil du finne svar.

Mulig flere har problemer med å begripe at det ikke finnes noe fiende... Selv om noe kan virke nytt - så gjelder gammle spilleregler.

Har du hørt om HAARP? visste du at USA har flybaser nok rundt om i verden til å dekke hele luftrommet. Vet du hvor mange baser de har i Norge? Radarannlegg ect. + Haarp i Tromsø og en "hemmelig" base. Hva bruker de det til?
Har det noen gang slått deg at etter hver krig får vi et oppløft teknologisk og gennerellt sett på alle andre områder -
Visste du at USA og Russland har kjempa sin "kald" krig i mange land i afrika og Søramerika ? Afaganistan er jo opplagt - Ironisk nok blir gammle alierte "fiender" idag.. Hvorfor?
Hvorfor kom saddam hussen til makten - hvordan? - Hva var saddams hovedoppgave? og hva ble resultatet? 8 års krig mellom Iran og Irak... hvorfor er USA OG Iran "uvenner" ?
Hvordan har det seg at Israels fiender som hesbollah er fullt utrustet med amerikanske våpen? - USA har vært involvert i samtlige kriger siden 2.verdenskrig - Hvorfor? for å forsvare oss? Eller kan det ha med profitt og knotroll å gjøre? - jeg påstår ikke at USA som forente nasjoner er enige om alt som fåregår - Det kan se ut som om det er en øvre kretts som trekker i noen tråder som har uheldige utfall.
Hvem har hatt max profitt på krigen i Irak? Det er jo opplagt at det Kun var en strid for å Loppe statskassa for penger.. 100 dollar for en pose klesvask - ikke reservedeler - bestille nytt osv osv, det er sinnsykt å lese om den krigen. For meg er det så tydelig at det henger sammen med en Makt konspirasjon - jeg har snakka med så mange fra Irak som har fortalt om ting vi aldri har hørt om på nyhetene... Jeg skammer meg over at vi ikke har gjort noe - På den andre siden er jo vi en del av det maskineriet - minner svært mye om hvordan Nazistene holdt på..
Om du kaller wtc for store sivile tap da har du ikke skjønnt mye av begrepet Krig. De oppnådde akkurat det de ville, full kontroll over Opiumsproduskjon i Afganistan - Noe som store mafia karteller har tjent grovt på - de har bygget oljeledninger som de har ønsket lenge, og paradokset er at dette foregår med full støtte fra verden forøvrig... De bekjemper jo tross alt "terrorister"... uansett om folk ikke forstår hva som foregår- så vil vi kjenne bismaken av det vi har vært delaktig i en dag..
Alt henger sammen og ingenting er tilfeldig.. Jeg vet ikke om alle hemmeligheter eller ser den store planen om den er mørk eller lys. jeg observerer og bruker skjønn, med min innsikt får jeg en forståelse av fornektelse...

Kimbara: hvilket grunnlag har du til å si at USA er svake millitært sett? Hva vet du egentlig om etterettningstjenesten de har? - jeg klarer ikke å trekke samme konklusjon som deg fordi jeg ser de geniale strategier de har brukt siden 2.verdenskrig - Eldgammel kunnskap perfeksjonert. Vet du vilken Nazister som har vært med på å lære amerikanere om , Propaganda, manipulering, teknologi, generell strids strategi, legemiddlel kunnskaper, div missilsystemer, aerodynamikk... Det er så sinnsykt mange andre sider av Geopolitiske bildet idag at en blir forfær over hvor lite vi ser ut til å være bevisste over det som foregår rett forran nesa vår.. Hvem startet revolusjonen i russland? hvem støtta de økonomsik? Hvem lånte penger til tysklands opprustning? Hvem instalerte datasystemet som gjorde det mulig for Tyskerne å systematisk og effektivt kvitte seg med jødene..?
Alt dette er relevant idag fordi vi ennå ikke er kvitt de kreftene som har stått bak grusomhetene vi skjønner uhyre lite av idag.... Det blir så dumt at jeg blir kvalm av å tenke på ...
Antall ord: 749
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Ja det går mot en ny verdensorden. Det er også interessant å se på mere hjemlige forhold i tiden. Hvor står Norge oppi det hele? Vel, dette er omfattende og vi ser vel bare fragmenter egentlig. Men det er klart at noe kommer jo til overflaten og en kan få en liten pekepinn på forholdene om en søker litt rundt.

Som tenkt, så gjort. Fant en site som jeg synes kan passe inn i tråden her, for å se litt på norsk politikk som en liten del av den store sammenhengen.

Mange spør, når politikerne mangler penger til gode samfunnsformål; hvor er oljepengene? Ja, si det, de er plasert i ulike fond får vi høre. Og kan ikke brukes for mye, heh.., for da vil "inflasjonsspøkelset komme å ta oss" Ja, de mekanismene må man vel være politiker for å forstå. ;)

Artikkelen ja, siterer litt og linker: Nå har jo eliten plyndret alle fattige land og land med diktatorer og vi ser nå at de går for rike og stabile land som Norge.

Samfunnsøkonom Arno Mong Daastøl siterer Geoffrey Gardiner, pensjonert direktør i Barclays, Storbritanias største bank, er i Dagens Næringsliv den 10/12-2007 i innlegget “Et helt folk i oljetåka“: “.. i praksis gir Norge mesteparten av oljen vekk“. “Det er en demokratisk plikt å gå til bunns i hvordan et helt folk har blitt feilinformert og (selv)bedratt“, sier Daastøl.


En artikkel til ettertanke: http://www.riksavisen.no/?p=400
Antall ord: 256
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Amunet »

KB skrev: Men tilbake til hovedspørsmål. TENKT scenario, hva hadde vært den beste måten å stoppet new world order på?
Drept hele buchen selvfølgelig, hva ellers? hehe
Antall ord: 31
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Konto avsluttet »

Amunet skrev:
KB skrev: Men tilbake til hovedspørsmål. TENKT scenario, hva hadde vært den beste måten å stoppet new world order på?
Drept hele buchen selvfølgelig, hva ellers? hehe
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

keke skrev:Kimbara jeg skal ikke stave ting til deg, du får søke vidre. De rette svarene kommer til deg om du stiller deg åpen. Mulig du syntes tingene jeg sier er diffuse, men jeg ser det slik at en må gå fra forstanden for å se klarere. Å bruke "sannhet" er noe vagt, da det ikke er absolutthet i noe i en relativ verden, slik spillereglene er i 3D.
Det finnes en sannhet, og den er absolutt. Vi er ikke 100% sikre på at vi vet sannheten, men den er der. Å stille seg åpen er en fordel, og betyr at du vurderer bevisene slik de foreligger.
Om du tror det er første gangen noe slik vi har sett ang wtc tar du feil. Og om du søker vil du finne svar.
Kanskje du kan informere, slik at vi kan redusere søket en del?
Mulig flere har problemer med å begripe at det ikke finnes noe fiende... Selv om noe kan virke nytt - så gjelder gammle spilleregler.
Jeg har også problemer med å begripe det. Jeg er overbevist om at det finnes fiender, både her og der og i varierende grad. men i betydningen motstander, ikke i hatbetydning.
Har du hørt om HAARP?
Jada, HAARP er et amerikansk forskningsprosjekt. De undersøker ionosfæren for å forsøke å forstå dens betydning og virkemåte bedre.
visste du at USA har flybaser nok rundt om i verden til å dekke hele luftrommet.
Nei, hvor mange flybaser trengs til det?
Vet du hvor mange baser de har i Norge?
Nei, hvor mange?
Radarannlegg ect. + Haarp i Tromsø
Jada, Norge er med i denne forskningen. Tromsø har en såkalt ERP-stasjon.
og en "hemmelig" base. Hva bruker de det til?
Jeg vet ikke, gjør du?
Har det noen gang slått deg at etter hver krig får vi et oppløft teknologisk og gennerellt sett på alle andre områder -
Jada. Hvis krigen tar store ressurser, så vil det gjerne bli funnet mange løsninger under krigen, som blir virkelighet etter krigen.
Visste du at USA og Russland har kjempa sin "kald" krig i mange land i afrika og Søramerika ? Afaganistan er jo opplagt - Ironisk nok blir gammle alierte "fiender" idag.. Hvorfor?
Bl.a. fordi samfunnet er i utvikling.
Hvorfor kom saddam hussen til makten - hvordan?
Fordi han kuppet baathpartiet.
Hva var saddams hovedoppgave?
Nei, se det. Det vet jeg faktisk ikke, og nå er det for sent å spørre ham. Vet du om noen som spurte ham mens han levde?
og hva ble resultatet? 8 års krig mellom Iran og Irak... hvorfor er USA OG Iran "uvenner" ?
Med Bush og Ahmadinejad ved roret, så har vi to galninger, og det er ikke så rart at de er uvenner. En kristenfundamentalist og en fundamentalistisk muslim.
Hvordan har det seg at Israels fiender som hesbollah er fullt utrustet med amerikanske våpen?
Har de? Jeg hadde inntrykk av at de hadde russiske våpen.
USA har vært involvert i samtlige kriger siden 2.verdenskrig - Hvorfor? for å forsvare oss? Eller kan det ha med profitt og knotroll å gjøre?
jeg påstår ikke at USA som forente nasjoner er enige om alt som fåregår - Det kan se ut som om det er en øvre kretts som trekker i noen tråder som har uheldige utfall.
Det kan nok stemme. Det er nok senatet som bestemmer det meste av dette. Amerikanere flest er delt i synet på slikt og mye annet, som i de fleste andre demokratiske land.
Hvem har hatt max profitt på krigen i Irak?
Tja, Norge og andre oljeeksporterende land?
Det er jo opplagt at det Kun var en strid for å Loppe statskassa for penger.
Hvorfor er det så opplagt?
100 dollar for en pose klesvask - ikke reservedeler - bestille nytt osv osv, det er sinnsykt å lese om den krigen.
Ja, det er det, men som alltid ellers, så er det noen som finner måter å sko seg.
For meg er det så tydelig at det henger sammen med en Makt konspirasjon - jeg har snakka med så mange fra Irak som har fortalt om ting vi aldri har hørt om på nyhetene...
Det skjer jo så mye der, at alt ikke kan komme på nyhetene, men det mest alvorlige som blir avslørt kommer på nyhetene. Se på dette som skjedde i Abu Ghraid, f.eks. Det ble slått stort opp når media fikk tak i det. En annen sak er at de ansvarlige ikke ble stilt for retten for det. Det var de nederst i hierarkiet som måtte sone for alt.
Jeg skammer meg over at vi ikke har gjort noe - På den andre siden er jo vi en del av det maskineriet - minner svært mye om hvordan Nazistene holdt på.
Hvordan mener du det minner om dette?
Om du kaller wtc for store sivile tap da har du ikke skjønnt mye av begrepet Krig.
Nei, kanskje det er du som har misforstått ett eller annet.
De oppnådde akkurat det de ville, full kontroll over Opiumsproduskjon i Afganistan - Noe som store mafia karteller har tjent grovt på
Og hvilken nytte har amerikanske myndigheter av det?
de har bygget oljeledninger som de har ønsket lenge, og paradokset er at dette foregår med full støtte fra verden forøvrig... De bekjemper jo tross alt "terrorister"... uansett om folk ikke forstår hva som foregår- så vil vi kjenne bismaken av det vi har vært delaktig i en dag.
Verden forøvrig, deriblant Norge, støttet ikke USAs invasjon i Afghanistan.
Alt henger sammen og ingenting er tilfeldig.. Jeg vet ikke om alle hemmeligheter eller ser den store planen om den er mørk eller lys. jeg observerer og bruker skjønn, med min innsikt får jeg en forståelse av fornektelse.
Tja, hvis du ikke ser din egen paranoia så.
Antall ord: 987

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Bilde
Teknologien har nå kommet så langt at vi har funnet måter å manipulere selveste moder jords prosesser på.
Bildet viser HAARP anlegget ved Tromsø (Ramfjordmoen).

Dette er et forskningsprogram startet av US Air Force og US Navy for å utvikle et nytt geofysisk våpen med enorme kosekvenser! Hvorfor skrives det svært lite om dette? Kjenner ingen til dette eller vil ingen skrive om det?

Her er et satelittbilde av anlegget, HAARP - Tromsø (finner det i linken)

Mer i linken: http://www.vgb.no/8858/perma/62969/
Antall ord: 87
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

En video her som jeg vil anbefale alle å sette av en time for å se og lytte nøye til. Selv de største skeptikerne til NWO kan vel ikke være så blinde at de ikke forstår at noe er på gang, vil jeg tro

Et tomt argument, vil jeg si, vi ofte hører er: Vi lever jo i (årstallet de/vi befinner oss i) 2008. Som om det argumentet skulle gi svar på at alt er blitt så mye bedre, og menneskeheten og vitenskapen, politikere og hvem det nå er, skulle ha lært av historiens gang. Joda teknologien er blitt formidabel, men dermed også våpnene.

I videoen nevnes også maktmenneskenes planer for 2020 tallet, og da er vi kommet langt på natt i verdenshistoriens gang, ja like før slaget tolv, midnatt.

Dette er viktig å vite om, derfor er det også lagt på mitt hjerte. Jeg benekter på ingen måte at jeg ønsker at folk skal våkne opp og begynne å se for allvor hva som rører seg på verdensarenaen.

Arsenal Of Hypocrisy: http://www.youtube.com/watch?v=MaT5BlBd-Bg

Bibelen sier det på sin måte. Men det skulle ikke være vanskelig å se hva den vil si oss om verdens tilstand nå i den siste tid, før alt har skjedd.

Jeg linker derfor til åpenbaringsboken kap. 6: http://www.fastupwards.com/bibelen/inde ... k=66&kap=6
Antall ord: 238
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Jeg er ikke paranoid Ba.

Les om Tesla og Haarp.

I Usa/alaska begynte det som et sivilt forskningsprosjekt. Forsvaret har tatt over det.
Jeg råder alle som måtte tvile om Potensialet med slik teknologi, til å ta en leserunde.


Jeg er ikke her for å opplyse deg, fordi du stort sett alltid gir intrykk av at du har sett sannheten. Jeg går ikke i den fella igjen, på alle mine spørsmål finnes det flere sider.
Du ser din side av saken.. små kommentarer kan du spare deg for for min del :mozilla_smile:
Og som jeg har sagt til deg før, jeg står likt med deg, bare at jeg har intrykk av at det er andre veier som du tydelig utrykker at du ikke ser.
Jeg får følelsen av at det geo politiske spillet styres av noe som kan sammenliges med mafia. Jeg vet med sikkerhet at saddam kom til makten med USA/CIa og andre som må ha sett profittens potensiale til å ha en slik bølle ved makten. Jeg syntes det er kjipt at han ble henretta for så mange hemmeligheter en kan bare spekulere følgte han i grava...
- hvorfor var irak i den søla de var i rett før USA gikk inn på nytt?
- Fikk Irak solgt og produsert mye olje?
- Hva betydde saknsjonene vi hadde mot dem for landet?
- Hvilken betydning hadde det hatt om saddam hadde solgt olja til EU - i Euro ?

BA du spør vilken nytte kapitalist kjærnen har av å kontrollere All narko trafikk?

Jeg råder deg til å lese mer om CIA opperasjoner i søramerika for å få en forståelse av hva som også foregår... Kappitalisme er like avhenig av svart økonomi som "hvit".

Det er som å tro at den grådigste personen i verden lar noen andre får en stor del av kaka når han har muligheten til å ta det selv...


Hvorfor er det så opplagt? Fordi det er det om du bruker noen timer på å lese artikkler om: Bechtel , Halliburton, Aegis Defence Services, BearingPoint, Inc., BKSH and Associates, CACI International, Custer Battles, Loral Satellite, Coca cola, Nike, bush administrasjonen OSV OSV OSV OSV ..m/ stikkord blackwater - Kellogg Brown and Root

Jeg forsøker ikke å male verden svart. Jeg vet også at det er såå mange som gjør sitt for at dette skal stblisere seg å gå så smertefritt som mulig... Jeg poengterer dett fordi Ingen ser ut til å snakke om det som om det er fakta - snarere blir mesteparten av slik info kalt for konspirasjonsteorier.. Jeg lar Beløpene- personene og RESULTATET SNAKKE FOR SEG SELV....

At norge ikke støttet ditt eller datt spiller ingen rolle - vi har tropper i afganistan nå har vi ikke?

Det er slående likhetstrekk mellom nazistene og USA som maktmissbruker idag - med imperialisme forøvrig- splitt og hersk - Skapelse av felles fiender - Lure mennesker i en illusjon av enhet - nasjonalfølelse utover det gode hennsikt---
- Samme propaganda prinsipper +++
- Alt det naziztene(det som måtte ha overlevd og ikke kom i russiske hender- men dog en vet jo ikke) lærte har blitt overført og perfeksjonert av militæret i usa..
Les hvor mange nazister - forskere og offiserer som fikk statsborgerskap og annsettelse i Etteretning- nasa-cia-fbi og de byråer vi aldri vil få høre om...

Det var det BA. Jeg liker ikke å stadig skulle diskutere med deg, du ser verden fra dine øyne - kaller meg paranoid - og ser ikke din egen fornektelse , det er meget begrensende. På tross av mine intresser og fasinasjon av krig-strategi-historie og geo politikk så tenker jeg ikke verden som ond - dødsdømt eller noe slik. Det er forbi hva min hjerne klarer å beskrive - Jeg ser potensialet og velsignelsen. Verden har vært gjennom denne syklusen så mange ganger før.. Jeg skal nok ri av denne bølgen uten å fordømme de som tilsynelatende kan se ut som fordømte idioter som styrer skuta på nok et Rev.
Antall ord: 674
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

keke skrev:Jeg er ikke paranoid Ba.
Jeg har ikke sagt at du er paranoid. Jeg så det som en alternativ mulighet til den forståelsen du påstår du får med din innsikt.
Les om Tesla og Haarp.
Les også om EISCAT, som er denne radarstasjonen utenfor Tromsø.
I Usa/alaska begynte det som et sivilt forskningsprosjekt. Forsvaret har tatt over det.
Jeg råder alle som måtte tvile om Potensialet med slik teknologi, til å ta en leserunde.
En kilde til informasjon kan være HAARP selv, f.eks. http://www.haarp.alaska.edu/haarp/faq.html
Jeg er ikke her for å opplyse deg, fordi du stort sett alltid gir intrykk av at du har sett sannheten. Jeg går ikke i den fella igjen, på alle mine spørsmål finnes det flere sider.
Du ser din side av saken.. små kommentarer kan du spare deg for for min del :mozilla_smile:
Du har tydeligvis ikke lest mine innlegg da, for det jeg sier oftest er at jeg ikke kjenner sannheten, men jeg ser på sannsynligheter. De som hevder å sitte på sannheten, slik som konspirasjonsteoretikerne m.fl. er jeg skeptiske til.
Og som jeg har sagt til deg før, jeg står likt med deg, bare at jeg har intrykk av at det er andre veier som du tydelig utrykker at du ikke ser.
Du må gjerne opplyse meg om disse veiene, og hvorfor du tror de er der.
Jeg får følelsen av at det geo politiske spillet styres av noe som kan sammenliges med mafia. Jeg vet med sikkerhet at saddam kom til makten med USA/CIa og andre som må ha sett profittens potensiale til å ha en slik bølle ved makten.
Siden du sier du vet med sikkerhet, så kan du vel legge fram beviset her?
Jeg syntes det er kjipt at han ble henretta for så mange hemmeligheter en kan bare spekulere følgte han i grava...
Jeg synes også det var kjipt, men det gjør jeg med alle effektuerte dødsstraffer.
- hvorfor var irak i den søla de var i rett før USA gikk inn på nytt?
Fordi de nekta FN innsyn i sine militære hemeligheter.
- Fikk Irak solgt og produsert mye olje?
Ja.
- Hva betydde saknsjonene vi hadde mot dem for landet?
De fungerte ikke etter hensikten, fordi Saddam ikke brydde seg om at folk ikke hadde det de trengte.
- Hvilken betydning hadde det hatt om saddam hadde solgt olja til EU - i Euro ?
Vet ikke. Hva tror du?
BA du spør vilken nytte kapitalist kjærnen har av å kontrollere All narko trafikk?
Nei, jeg spør hvilken nytte amerikanske myndigheter har av at mafiaen har kontroll.
Jeg råder deg til å lese mer om CIA opperasjoner i søramerika for å få en forståelse av hva som også foregår... Kappitalisme er like avhenig av svart økonomi som "hvit".
Slikt er ikke noe svar.
Det er som å tro at den grådigste personen i verden lar noen andre får en stor del av kaka når han har muligheten til å ta det selv...
Nei, det er en usaklig sammenligning.
Hvorfor er det så opplagt? Fordi det er det om du bruker noen timer på å lese artikkler om: Bechtel , Halliburton, Aegis Defence Services, BearingPoint, Inc., BKSH and Associates, CACI International, Custer Battles, Loral Satellite, Coca cola, Nike, bush administrasjonen OSV OSV OSV OSV ..m/ stikkord blackwater - Kellogg Brown and Root
Jeg gidder ikke å lese om dette i timesvis. Kanskje du kan informere kort?
Jeg forsøker ikke å male verden svart. Jeg vet også at det er såå mange som gjør sitt for at dette skal stblisere seg å gå så smertefritt som mulig... Jeg poengterer dett fordi Ingen ser ut til å snakke om det som om det er fakta - snarere blir mesteparten av slik info kalt for konspirasjonsteorier.. Jeg lar Beløpene- personene og RESULTATET SNAKKE FOR SEG SELV....
Det meste av denne infoen er konspirasjonsteorier. Vis meg litt håndfast, siter og lag lenker til interessante og seriøse sider som bekrefter dine påstander eller skriv litt fyldig om det. Spørsmålene dine beviser ingenting annet enn at konspirasjonsteoretikerne ike vet så mye.
At norge ikke støttet ditt eller datt spiller ingen rolle - vi har tropper i afganistan nå har vi ikke?
Det har vi. Fredsbevarende tropper. Det er noe helt annet enn invasjonsstyrker. Vi er bedt av FN om å være der, ikke av USA.
Det er slående likhetstrekk mellom nazistene og USA som maktmissbruker idag - med imperialisme forøvrig- splitt og hersk - Skapelse av felles fiender - Lure mennesker i en illusjon av enhet - nasjonalfølelse utover det gode hennsikt---
Patriotisme er viktig for ethvert land. Selv patriotismen kan overdrives og bli skadelig nasjonalisme. Det gjorde det i Tyskland, og det gjør det hos mange av disse konspirasjonsteoretikerne.
- Samme propaganda prinsipper +++
Kan du spesifisere?
- Alt det naziztene(det som måtte ha overlevd og ikke kom i russiske hender- men dog en vet jo ikke) lærte har blitt overført og perfeksjonert av militæret i usa..
Det er det tyskernes motstandere forsøkte under hele krigen. Og som enhver motstander forsøker i enhver krig. Man bruker spionasje til vanlig, men etter krigen kan man beslaglegge utstyr og dokumenter som ikke er destruert.
Les hvor mange nazister - forskere og offiserer som fikk statsborgerskap og annsettelse i Etteretning- nasa-cia-fbi og de byråer vi aldri vil få høre om.
Da får du gi troverdige lenker til hvor jeg skal lese om det.
Det var det BA. Jeg liker ikke å stadig skulle diskutere med deg, du ser verden fra dine øyne - kaller meg paranoid - og ser ikke din egen fornektelse
Feil og feil. Jeg kaller deg ikke paranoid, jeg nevnte det som et mulig alternativ, og jeg benekter ikke, men stiller spørsmål ved teoriene, evt. viser feilene ved dem. Falsifisering er ikke benekting.
det er meget begrensende. På tross av mine intresser og fasinasjon av krig-strategi-historie og geo politikk så tenker jeg ikke verden som ond - dødsdømt eller noe slik. Det er forbi hva min hjerne klarer å beskrive - Jeg ser potensialet og velsignelsen. Verden har vært gjennom denne syklusen så mange ganger før.. Jeg skal nok ri av denne bølgen uten å fordømme de som tilsynelatende kan se ut som fordømte idioter som styrer skuta på nok et Rev.
Vi skal nok ri han av, begge to. :)
Antall ord: 1087

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Nå gir jeg deg linker som er i tråd med deg jeg har konkludert med er en del av sannheten.

http://www.informationclearinghouse.inf ... le2849.htm

http://www.representativepress.org/CIASaddam.html

http://www.haarp.net/

http://www.serendipity.li/cia/blum1.html

http://en.wikipedia.org/wiki/CIA_drug_trafficking

http://www.fromthewilderness.com/free/c ... drugs.html

http://rationalrevolution.net/war/cia_d ... reagan.htm

http://www.alternet.org/drugreporter/61144/



http://www.911review.com/articles/anon/ ... tions.html

http://educationforum.ipbhost.com/index ... topic=8010

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/01/298489.html Jeg var i forsvaret da wtc episoden skjedde.. To kamerater av meg dro straks til afganistan - Ikke lenge etterpå som vi har blitt fortalt.. FSK og marinejegere er ikke fredsbevarende styrker. Dette er offansive elitesoldater som har som jobb å å være dyktige drapsmenn og informasjons sammlere. - Vår såkalte fredsbevarende styrker idag er langt fra det vi hadde av soldater i Lebanon.. Nå har troppene våre en mye mer agressiv framtoning -
Antall ord: 172
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

keke skrev:Nå gir jeg deg linker som er i tråd med deg jeg har konkludert med er en del av sannheten.

http://www.informationclearinghouse.inf ... le2849.htm

http://www.representativepress.org/CIASaddam.html

http://www.haarp.net/

http://www.serendipity.li/cia/blum1.html

http://en.wikipedia.org/wiki/CIA_drug_trafficking

http://www.fromthewilderness.com/free/c ... drugs.html

http://rationalrevolution.net/war/cia_d ... reagan.htm

http://www.alternet.org/drugreporter/61144/



http://www.911review.com/articles/anon/ ... tions.html

http://educationforum.ipbhost.com/index ... topic=8010

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/01/298489.html Jeg var i forsvaret da wtc episoden skjedde.. To kamerater av meg dro straks til afganistan - Ikke lenge etterpå som vi har blitt fortalt.. FSK og marinejegere er ikke fredsbevarende styrker. Dette er offansive elitesoldater som har som jobb å å være dyktige drapsmenn og informasjons sammlere. - Vår såkalte fredsbevarende styrker idag er langt fra det vi hadde av soldater i Lebanon.. Nå har troppene våre en mye mer agressiv framtoning -
En haug med linker. De akter jeg ikke å bruke tid på siden du ikke akter å bruke tid nok til å vise hvorfor disse er interessante.
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Det finnes veldig mye grums i Usa. Og de siste årene har vi også sett en del dramtiske episoder som har tilsynelatende skjedd mot usa, og også dramatiske episoder i verdens samfunnet hvor usa er involvert. Russland har korrupsjon, kina har korrupsjon. Hvorfor ikke USA? det virker nesten som om folk har en mental Blokk på at det kan være mulig.. DET er ekstra skremmende..

Som verdens mektigste land så er det også sansynnlig at de har våpen osv som Virkelig er truende. Samtidig som de ikke utad kan snakke om disse, for da ville jo verdenssamfunnet reagert med avsky. Og det er jo ikke taktisk lurt. Det finnes en herske teknikk som heter: "Vi er så Moralt Gode, at vi kan gjøre hva vil vil". usa bruker denne teknikker veldig mye..

Burma, kina, israel , irak, england, iran og nord korea kan godt være brikker i et spill, som er mer komplisert enn det media utrykker utad. Makt - spillet er gammel spill som alltid har eksistert blandt mennesker. Ser ikke noen grunn til at det ikke holder på nå også. Og tro at Media vet alt vil jeg også si er ganske usannsynlig.

Noen linker som kan få en til å tenk litt:

Daily news: Hemmelige dokumenter på at usa ville bombe arabisk tv- kanal hovedkontor.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... tid=109796

Usa og russland vurderer felles rakettkjold.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... tid=518859

Hva kan egentlig et så stort rakettskjolde brukes til? ER det virkelig et rakketskjold. Eller kan det tenkes at dette skjolde da som kunne dekke usa, europa og russland KAN ha muligheten til å inneholde Avanserte Stråle våpen? Som kan påvirke Alle eletkroniske apparater i de tusen hjem. For ikke å snakke om strålingers påvirkning på hjernen.

Nå finnes det allerede troverdige folk som viser til dokumenter som inneholder de mest grufulle planer om new world order. og hvordan sakte... men sikkert og veldig psykolgisk taktisk gå til verks..
Antall ord: 335

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

KB skrev:Det finnes veldig mye grums i Usa. Og de siste årene har vi også sett en del dramtiske episoder som har tilsynelatende skjedd mot usa, og også dramatiske episoder i verdens samfunnet hvor usa er involvert. Russland har korrupsjon, kina har korrupsjon. Hvorfor ikke USA? det virker nesten som om folk har en mental Blokk på at det kan være mulig.. DET er ekstra skremmende..
Hvem har benektet at det finnes korrupsjon i USA? Det er høyst sannsynlig at det gjør det.
Som verdens mektigste land så er det også sansynnlig at de har våpen osv som Virkelig er truende. Samtidig som de ikke utad kan snakke om disse, for da ville jo verdenssamfunnet reagert med avsky. Og det er jo ikke taktisk lurt. Det finnes en herske teknikk som heter: "Vi er så Moralt Gode, at vi kan gjøre hva vil vil". usa bruker denne teknikker veldig mye..
I Den første gulf-krigen så vi disse våpnene som hadde "kirurgisk presisjon". Jeg ble iallefall ikke imponert. De hadde forbedret seg før neste gang de skulle ta Irak, men at USA besitter våpen av en annen klasse enn resten av verden har jeg mistet troen på.
Burma, kina, israel , irak, england, iran og nord korea kan godt være brikker i et spill, som er mer komplisert enn det media utrykker utad. Makt - spillet er gammel spill som alltid har eksistert blandt mennesker. Ser ikke noen grunn til at det ikke holder på nå også. Og tro at Media vet alt vil jeg også si er ganske usannsynlig.
Hvis du insinuerer at disse landene er sammen med USA i en konspirasjon, og at protestene de stadig fremmer mot hverandre bare er spill for galleriet, så synes jeg du skal vise dokumentasjon for dette, framfor å fremme rykter.
Noen linker som kan få en til å tenk litt:

Daily news: Hemmelige dokumenter på at usa ville bombe arabisk tv- kanal hovedkontor.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... tid=109796
Ingen har sett disse dokumentene. VG henviser til Daily Mirror, som henviser til en anonym kilde, som igjen henviser til dette dokumentet som ingen andre har sett.
Usa og russland vurderer felles rakettkjold.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... tid=518859

Hva kan egentlig et så stort rakettskjolde brukes til?
Hva tror du?
ER det virkelig et rakketskjold. Eller kan det tenkes at dette skjolde da som kunne dekke usa, europa og russland KAN ha muligheten til å inneholde Avanserte Stråle våpen?
Hva tror du?
Som kan påvirke Alle eletkroniske apparater i de tusen hjem. For ikke å snakke om strålingers påvirkning på hjernen.
Hva tror du selv?
Nå finnes det allerede troverdige folk som viser til dokumenter som inneholder de mest grufulle planer om new world order. og hvordan sakte... men sikkert og veldig psykolgisk taktisk gå til verks.
Hvem, og hvlke dokumenter?
Antall ord: 485

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

KB sier: Burma, kina, israel , irak, england, iran og nord korea kan godt være brikker i et spill, som er mer komplisert enn det media utrykker utad. Makt - spillet er gammel spill som alltid har eksistert blandt mennesker. Ser ikke noen grunn til at det ikke holder på nå også. Og tro at Media vet alt vil jeg også si er ganske usannsynlig.

BA sier: Hvis du insinuerer at disse landene er sammen med USA i en konspirasjon, og at protestene de stadig fremmer mot hverandre bare er spill for galleriet, så synes jeg du skal vise dokumentasjon for dette, framfor å fremme rykter.



Dette er et eksempel på hvor du putter ord i munnen min.

Ting er ikke svart/hvit Ba. Det jeg sier er at det finnes også fakotrer som utad ikke vises til hvorfor land handler som de gjør. Noe hører vi om i media. Men tenk på alt det vi ikke hører om.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links