keke skrev:Kimbara jeg skal ikke stave ting til deg, du får søke vidre. De rette svarene kommer til deg om du stiller deg åpen. Mulig du syntes tingene jeg sier er diffuse, men jeg ser det slik at en må gå fra forstanden for å se klarere. Å bruke "sannhet" er noe vagt, da det ikke er absolutthet i noe i en relativ verden, slik spillereglene er i 3D.
Det finnes en sannhet, og den er absolutt. Vi er ikke 100% sikre på at vi vet sannheten, men den er der. Å stille seg åpen er en fordel, og betyr at du vurderer bevisene slik de foreligger.
Om du tror det er første gangen noe slik vi har sett ang wtc tar du feil. Og om du søker vil du finne svar.
Kanskje du kan informere, slik at vi kan redusere søket en del?
Mulig flere har problemer med å begripe at det ikke finnes noe fiende... Selv om noe kan virke nytt - så gjelder gammle spilleregler.
Jeg har også problemer med å begripe det. Jeg er overbevist om at det finnes fiender, både her og der og i varierende grad. men i betydningen motstander, ikke i hatbetydning.
Har du hørt om HAARP?
Jada, HAARP er et amerikansk forskningsprosjekt. De undersøker ionosfæren for å forsøke å forstå dens betydning og virkemåte bedre.
visste du at USA har flybaser nok rundt om i verden til å dekke hele luftrommet.
Nei, hvor mange flybaser trengs til det?
Vet du hvor mange baser de har i Norge?
Nei, hvor mange?
Radarannlegg ect. + Haarp i Tromsø
Jada, Norge er med i denne forskningen. Tromsø har en såkalt ERP-stasjon.
og en "hemmelig" base. Hva bruker de det til?
Jeg vet ikke, gjør du?
Har det noen gang slått deg at etter hver krig får vi et oppløft teknologisk og gennerellt sett på alle andre områder -
Jada. Hvis krigen tar store ressurser, så vil det gjerne bli funnet mange løsninger under krigen, som blir virkelighet etter krigen.
Visste du at USA og Russland har kjempa sin "kald" krig i mange land i afrika og Søramerika ? Afaganistan er jo opplagt - Ironisk nok blir gammle alierte "fiender" idag.. Hvorfor?
Bl.a. fordi samfunnet er i utvikling.
Hvorfor kom saddam hussen til makten - hvordan?
Fordi han kuppet baathpartiet.
Hva var saddams hovedoppgave?
Nei, se det. Det vet jeg faktisk ikke, og nå er det for sent å spørre ham. Vet du om noen som spurte ham mens han levde?
og hva ble resultatet? 8 års krig mellom Iran og Irak... hvorfor er USA OG Iran "uvenner" ?
Med Bush og Ahmadinejad ved roret, så har vi to galninger, og det er ikke så rart at de er uvenner. En kristenfundamentalist og en fundamentalistisk muslim.
Hvordan har det seg at Israels fiender som hesbollah er fullt utrustet med amerikanske våpen?
Har de? Jeg hadde inntrykk av at de hadde russiske våpen.
USA har vært involvert i samtlige kriger siden 2.verdenskrig - Hvorfor? for å forsvare oss? Eller kan det ha med profitt og knotroll å gjøre?
jeg påstår ikke at USA som forente nasjoner er enige om alt som fåregår - Det kan se ut som om det er en øvre kretts som trekker i noen tråder som har uheldige utfall.
Det kan nok stemme. Det er nok senatet som bestemmer det meste av dette. Amerikanere flest er delt i synet på slikt og mye annet, som i de fleste andre demokratiske land.
Hvem har hatt max profitt på krigen i Irak?
Tja, Norge og andre oljeeksporterende land?
Det er jo opplagt at det Kun var en strid for å Loppe statskassa for penger.
Hvorfor er det så opplagt?
100 dollar for en pose klesvask - ikke reservedeler - bestille nytt osv osv, det er sinnsykt å lese om den krigen.
Ja, det er det, men som alltid ellers, så er det noen som finner måter å sko seg.
For meg er det så tydelig at det henger sammen med en Makt konspirasjon - jeg har snakka med så mange fra Irak som har fortalt om ting vi aldri har hørt om på nyhetene...
Det skjer jo så mye der, at alt ikke kan komme på nyhetene, men det mest alvorlige som blir avslørt kommer på nyhetene. Se på dette som skjedde i Abu Ghraid, f.eks. Det ble slått stort opp når media fikk tak i det. En annen sak er at de ansvarlige ikke ble stilt for retten for det. Det var de nederst i hierarkiet som måtte sone for alt.
Jeg skammer meg over at vi ikke har gjort noe - På den andre siden er jo vi en del av det maskineriet - minner svært mye om hvordan Nazistene holdt på.
Hvordan mener du det minner om dette?
Om du kaller wtc for store sivile tap da har du ikke skjønnt mye av begrepet Krig.
Nei, kanskje det er du som har misforstått ett eller annet.
De oppnådde akkurat det de ville, full kontroll over Opiumsproduskjon i Afganistan - Noe som store mafia karteller har tjent grovt på
Og hvilken nytte har amerikanske myndigheter av det?
de har bygget oljeledninger som de har ønsket lenge, og paradokset er at dette foregår med full støtte fra verden forøvrig... De bekjemper jo tross alt "terrorister"... uansett om folk ikke forstår hva som foregår- så vil vi kjenne bismaken av det vi har vært delaktig i en dag.
Verden forøvrig, deriblant Norge, støttet ikke USAs invasjon i Afghanistan.
Alt henger sammen og ingenting er tilfeldig.. Jeg vet ikke om alle hemmeligheter eller ser den store planen om den er mørk eller lys. jeg observerer og bruker skjønn, med min innsikt får jeg en forståelse av fornektelse.
Tja, hvis du ikke ser din egen paranoia så.