Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenTenkt Scenario: New World Order

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av problem »

ludoburgero skrev:Sivilbefolkningen har ingenting de skulle ha sagt, da de blir drept eller forfulgt i mange av de landene som er i de verdensdelene du nevner. Og igjen; mediedekningen er vel også ganske snau her.
Jeg synes ikke internett er tilbyr så snaut med informasjon. Man kan gå inn på mange nettaviser fra forskjellige land.

Den demokratisk valgte regjeringen i Irak og USA har blitt enige om at USA skal ut innen 2012. Det er fordi de endelig har innsett at de har tapt krigen.

http://www.adressa.no/nyheter/utenriks/ ... 198784.ece

Lokalbefolkningen vil jeg tro er de som har valgt denne regjeringen. Man kan jo også diskutere hvor mange om hvilke grupper som avgjorde valget, men det var i hvert fall en start. Det demokratiske valget i Irak ble oppmuntret av amerikanerne, ettersom de ser det som deres misjon å spre demokrati til andre land, selv om de må gjøre det med vold. Man kan jo diskutere paradokset i det. "Her er vi som skal tvinge dere til å velge regjering selv".

Som det ville vært i norge, ville det vært utrolig pinlig for amerikanerne, som får trykt det at demokrati er best omtrent fra de kan snakke, å gjøre noe som helst som indikerer på udemokrati. Det finnes store medieselskaper, ja, men ingen har kapasitet til å forfalske de utrolige mengdene som blir sendt ut av aviser og tv-reportasjer for å bare la oss tro at vi får servert sannheten. Det går rett og slett ikke an, så man må bare anta at det om ikke annet er en del av sannheten.
Jeg mener ikke den vestlige levemåten er best når det er kommet til dette.
Vi er for lengst gått over de akseptable grensene for å ha det godt.
Nå er det materiell overflod, vi tar det "gode liv" som en selvfølge, og har gjort oss avhengige av det.
La meg fortelle deg en ting om dette fæle landet vi kaller Norge. Vi er faktisk det gladeste landet i Europa. Bare se her, din jævla sutrepeist. http://www.adekvat.no/default.aspx?CID=26526 Nå får du faen meg ta deg sammen og sette litt pris på hva du har. Du har frihet, du kan gjøre omtrent akkurat hva du vil og du kan mene hva du vil, selv om meningene dine er uthordelige irriterende for oss andre. SE her og hold kjeft. Les artikkelen og kjenn på alt det fæle den norske velstanden har gitt oss. Åja, er det lykke?
Dessuten er det forkastelig når så mange i resten av verden sliter. For vi er ikke villige til å dele - da er vi kommunister og sånt.
Ja, vi burde nok delt mer. Men det er også viktig å ordne opp plotisk i slike land og sørge for at de klarer seg selv. Det er ikke noe vits i å gi dem masse greier heller, for det ødelegger økonomien deres. Og det er ikke alltid så lett å få en stabil økonomi i veldig korrupte land. Norge er faktisk veldig flink til å ta initiativ til hjelpe slike land. Amerikanerne er kanskje litt vel opptatt med sitt, i hvert fall etter det som har kommet frem fra deres side på G8-møtene. Men du må forstå problematikken i dette med at man ikke bare kan gi dem alt. Man må bygge opp økonomien og gjøre dem selvstendige.
Kommunisme er en papirtiger, forsåvidt er også på lik linje "de rødgrønne" blitt et favorittskjellsord rettet mot alle feil som har blitt begått i dette landet de siste 3 årene, og samtidig er det også liksom denne "bra løsningen" på alt. Vi må klamre oss til kapitalismen, selv om den har feilet.
Herregud da mann. Vi har ikke kapitalisme i norge. Ikke en gang amerikanerne har kapitalisme. I norge har vi sosialdemokrati, og Obama er sosialliberalist. Det viktigste middelet mot kapitalisme i både norge og usa er konkurransetilsynet, som sørger for at ingen får monopol, som gjør at det er letter å starte bedrifter og lettere å konkurrere. Du og misty er så påståelige hele tiden, men dere forholder dere jo ikke til virkeligheten. Du har sterke meningen om hvor fæl du tror verden er uten at du har satt deg inn i hvordan ting fungerer.
Det er nettopp det som er så farlig med den vestlige befolkningen.
Vi har ikke korrupsjon, så lenge ikke VG sier det. Da er det plutselig sant.
Det finnes antagelivis eksempler på korrupsjon i Norge også, men nå må du huske at det ikke finnes en liten ond elite som eier alt i media. Som jeg sa tidligere så går det ikke an. Det finnes masse eksempler i norge på enkeltindiviter som har benyttet seg av media og blitt hørt i sin sak. Vi har jo til og med åpne stortingsmøter, såvidt jeg husker?
Man kan spørre seg hvorfor det er blitt flere og flere spekulasjoner med tiden... istedenfor opplysning... det tyder på at vi ikke stoler på de offisielle kildene våre og at vi er mer skeptiske til autoriteter. Og denne skeptikeren i oss er bra å ha i tider som dette.
Man kan spørre seg hvorfor du er så uopplyst.
Det er ikke bare spekulasjoner det jeg sier her heller, for du kan lese deg grønn på historie. Se hvor mye den har blitt tuklet med i lærebøkene. Og vær altinkluderende og åpen.

Hva slags historie har blitt tuklet med? Historikere, som alle andre forskere benytter seg av dette med vitenskaplig metode, dvs at de krangler om nødvendig til de blir grønne og retter på hverandre hele tiden for at alt skal bli riktig. Det er status å ha rett.
Antall ord: 972

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av misty-gutt »

Kimbara skrev:
misty-gutt skrev:
Kimbara skrev:Russo er ikke en pålitelig kilde..
Hva regner du som "pålitelig kilde"? Gi meg noen eksempler da.
Hva som er pålitelig avhenger av sak og situasjon. Hvis det dreier seg om politikk er ikke en politisk aktiv person en god kilde til objektiv informasjon, da han selvføglelig har tilknytning til en politisk fløy.
Saken vi snakker om er microchipen. Kan du linke til en kilde du mener er pålitlig og kommer med sann info om dette. Som belyser de viktigste sidene av saken?
Antall ord: 96
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av problem »

Utrolig irriterende
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av misty-gutt »

Tafsehunden skrev:Nei nei. Det ligger i våre hender nå. Men vi er ikke grusomme, så du kan få lov til å velge.
Hva er alternativene?
Antall ord: 26
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:Nei, Ludo, jeg "må" bruke slike uttrykk fordi jeg til stadighet må forklare deg ting som om du var et lite barn.
Det er trist da. Jeg tror likevel ikke at du har disse vrangforestillingene.
Det er nok noe du gjør som et forsøk på et psykisk overtak.
Da er debatten dømt til å feile.
Det dreier seg ikke om å gjøre noen jobb for meg, men om å backe opp det du selv sier. Dette er også en ting som vanlige, oppegående mennesker forstår uten at noen trenger å si det til dem.
Mas. Det handler ikke om å backe opp lengre, når noen gang på gang har bevist i solide doser at de ikke er villige eller kapable til å ville ta informasjon over seg hvis det ikke stemmer med deres eget livssyn. Og derfor er det viktigere at DU for en gangs skyld tar steget ut og oppsøker informasjonen selv. Det ville være til det beste for oss begge. Nå du så har gjort dette noen ganger, slik at du er i stand til å diskutere med noen uten å måtte være rent prinsipielt vrang, så kan jeg gledelig finne kilder til deg.

Det har noe med å "ikke hjelpe den som sitter i rullestol fordi den vil vise at den klarer seg selv".
Blir nesten det samme. Jeg viser deg respekt, mens du gjør det tvert motsatte tilbake.
Enkelt og greit. Du er den som sitter der og knurrer i rullestolen din, på en måte.
Flerrer tenner.
Rettferdiggjør deg selv så mye du orker, men til syvende og sist er det faktisk du som kommer dårlig ut av dette her ved å bli seende ut som en lat kverulant som aldri har noe å backe opp utsagnene sine med.
Mas.
Nei.
Let.
Jeg går nå ut ifra at du ikke har noen bevis for det du påstår, og at det derfor kun er noe du har bestemt deg for at er sant. "Alt begynner med en tanke", er det ikke så?

Så enkelt er det bare.
Ja, gå ut ifra hva du vil. Vi kommer ingen vei. På en måte frustrerende, på en annen måte morsomt.
Antall ord: 371
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: Det er trist da. Jeg tror likevel ikke at du har disse vrangforestillingene.
Det er nok noe du gjør som et forsøk på et psykisk overtak.
Da er debatten dømt til å feile.
Bruk selvinnsikten litt da mann.
Mas. Det handler ikke om å backe opp lengre, når noen gang på gang har bevist i solide doser at de ikke er villige eller kapable til å ville ta informasjon over seg hvis det ikke stemmer med deres eget livssyn. Og derfor er det viktigere at DU for en gangs skyld tar steget ut og oppsøker informasjonen selv. Det ville være til det beste for oss begge. Nå du så har gjort dette noen ganger, slik at du er i stand til å diskutere med noen uten å måtte være rent prinsipielt vrang, så kan jeg gledelig finne kilder til deg.
Jeg har sagt det til deg en god del ganger før; det er ikke min oppgave å finne informasjon som backer opp dine utsagn.
En god grunn til dét er at jeg ikke vet hva slags informasjon du har tatt utgangspunkt i når du formulerer påstandene dine. Du liker ikke at folk ilegger deg meninger, altså får du ta deg sammen og vise hvor meningene dine stammer fra.

Det handler heller ikke om hva du tror jeg ikke kommer til å være enig i og ikke. Diskusjoner baserer seg på at hver debattant legger frem sine synspunkter og argmenter, også skal andre svare på dette ut ifra sitt ståsted. Det er meget mulig at jeg er uenig i de kildene du måtte ha, men hva så? Det betyr jo bare at diskusjonen kan fortsette.

Jeg ville forresten ikke snakket så høyt om å være "prinsipielt vrang" i denne tråden, Ludo.
Det har noe med å "ikke hjelpe den som sitter i rullestol fordi den vil vise at den klarer seg selv".
Blir nesten det samme. Jeg viser deg respekt, mens du gjør det tvert motsatte tilbake.
Enkelt og greit. Du er den som sitter der og knurrer i rullestolen din, på en måte.
Flerrer tenner.
Haha, unnskyld? Du "viser meg respekt"?
Ja, gå ut ifra hva du vil. Vi kommer ingen vei. På en måte frustrerende, på en annen måte morsomt.
Det er ikke rart vi ikke kommer noen vei, Ludo, når du ikke ønsker å legge forutsetningene til rette for at diskusjonen kan fortsette.
Antall ord: 411
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Tenkt Scenario: New World Order

Innlegg av ludoburgero »

God helg, Kimbara. Inntil videre... :bat
Antall ord: 5
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links