UFO, Kornsirkler & fenomenufo "mann" ?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

ufo "mann" ?

Innlegg av jente 27 »

jeg og noen jeg kjenner skulle kjøre tur en plass. det var natt og vi hadde med noe søppel til en søppelcontainer (hyttecontainer som de jeg kjenner kan benytte siden dem har hytte der) vi kjørte og bilen var helt i orden da vi begynyte å kjøre. vi kom ved en plass der de jeg kjente tenkte "vi kaster bare noe treverk i veikanten...like greit det så slipper vi å ta alt i containeren" jeg sa vi ikke burde gjøre det pga forurensning og at det ike er bra. og også at folk kunne se oss... men de brydde seg ikke og kastet noe. i det vi satt i bilen sa jeg til dem "jeg følte noen var der ute og så på oss" (men vi så ingen der og da) vi kjørte noen meter plutselig gikk vannmåleren på bilen og alle målerne løpsk helt vilt, bilen begynte nesten å koke. så kikket vi ut og der stod pigadø et vesen som lyste hvitt og så rar ut. stort hode og liten kropp. øynene lyste men fikk ikke tak i fargen på øynene. vi kjørte fortere da og da vi hadde kommet et stykke videre var bilen heeelt fin igjen !

snakk om rart...

er dette en ufo "mann", som ikke likte vi skulle "ødelegge jorden liksom"...?
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Først og fremst er ikke treverk skadelig for naturen (med mindre det var godt med maling på, eller det var treimitasjon).

Det vesenet du så kan ha vært et hvilket som helst dyr. "I mørket er alle katter grå" er det jo noe som heter, så selv om vesenet så ut til å være hvitt, kan det ha vært noe helt annet. At det lyste var det nok lysene fra bilen som stod for. Samme med de lysende øynene. Øynene til dyr fungerer omtrent som reflekser når de belyses fra visse vinkler.

Problemene med bilen er umulig å si noe om, da jeg hverken får sjekket bilen eller har noe særlig kjennskap til bilmekanikk.

Historien bærer stort preg av subjektivitet, og at du kanskje har smurt på litt for å få den litt mer spennende. Alle gjør det når de skal gjengi en opplevelse som har gitt inntrykk på en, selv jeg.
Antall ord: 160
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jente 27 »

alt er fakta det jeg skrev.har ikke smurt noenting jeg...

lysene på bilen var ikke på i det hele tatt....
det var helt mørkt og ingen gatelys heller. det lyste en skikkelse som jeg forklarte så tydelig at ingen av oss som satt i bilen kunne unngå å se det... det lyste så kraftig at det ikke kunne vært noe som ikke var unaturlig....
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ole Jonny Brænne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2008 19:05
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Ole Jonny Brænne »

jente 27 skrev:... det lyste så kraftig at det ikke kunne vært noe som ikke var unaturlig....
Så det var mer lyskraftig enn en atombombe-eksplosjon? Eller en kraftig laser? Eller å se direkte på sola?
Antall ord: 36
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ole Jonny Brænne
http://www.ufo.no/files/Bibliography.pdf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jente 27 »

det var kraftig som å se sola kanskje mer på en måte... men månen var der ikke. og sola var der heller ikke siden det var natt.

vi var flere som så de tså ingen hallusinasjon heller....
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Så når bilen så ut til å feile, så skrudde føreren av motoren og lysene og alt, og akkurat da så dere ut og fikk øye på et vesen som lyste like sterkt som sola? Hvordan kunne du i det hele tatt se øynene på det i det sterke lyset?
Antall ord: 51
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jente 27 »

det var det jeg ikke kunne. klarte ikke se øynene på den....

alt på dens kropp lyste så voldsomt at je gikke fikk sett skikkelig..
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Jeg har på følelsen av at det er en liten overdrivelse inne i bildet her, men siden det kun er en anekdote dette her, så kan jeg umulig si noe mer om det.

Bare tenk litt på hvor mye energi som skal til for å danne et lys like kraftig som sola, og at du ikke ville vært i stand til å se lenge nok på vesenet til at du kunne konstantert at det hadde lysende øyne, stort hode og liten kropp.
Antall ord: 82
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jente 27 »

anektote? hva betyr det... ?

å forresten så fikk jeg sett fort nok til å se det jeg gjorde. når vi ser på sola kan vi og se i full fart på form og farge ikke sant ?!?
du er bare en skeptiker. håper andre som tror på dette jeg skriver svarer meg ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Messenger
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mai 2007 18:52
17
Lokalisering: akershus

Innlegg av Messenger »

Jeg tror på det du sier, og jeg støtter deg og synes det er fint at du deler det du opplever. Det er flere her som vegrer seg litt for og dele sterke / mystiske opplevelser her på forumet.
det er så mange skeptikere som ikke opplever noe selv fordi de har et blokkert verdens bilde men egentlig ønsker og oppleve mystiske ting selv. Men da må de forandre seg, tilatte muligheten. Jeg har også opplevd ting, men deler det med de som er klare for det. Gidder ikke og dra opplevelsen ned på et kverulere nivå. Jeg kunne sikkert stilt meg inn på det du opplevde og gi noen tilbakemeldinger men kan ta det på pm. :D
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Anekdoter er enkelt forklart det samme som historier.

Jeg er skeptisk ja, og jeg prøver å få folk til å stille seg selv kritiske spørsmål til ting de mener å ha opplevd. Jeg ser ofte et mønster hos personer som skriver om fantastiske opplevelser - de opplever tilsynelatende veldig mye forskjellig overnaturlig, de har en tilbøyelighet til å kanskje tolke ting litt for lett i de baner. Jeg sier ikke at dette gjelder deg, jente 27, men det er en tendens hos mange.

Jeg har selv opplevd ting som virker uforklarlig og mystisk. Hadde f.eks. en liknende opplevelse en gang jeg og noen venner kjørte på en øde strekning i tett tåke. Plutselig var det et grått vesen som sprang over veien rett foran bilen, og etter vi da bråbremset og gikk ut for å se hva det var, var dyret tilsynelatende forsvunnet i løse luften. Litt X-files-aktig stemning over det hele.
Da la vi selvsagt ved på bålet ved å psyke hverandre opp. Slikt er vanlig, og man tenker ofte ikke over at en stor del av slike opplevelser er psykisk.

Jeg har sett lysglimt innendørs jeg ikke umiddelbart kunne forklare, jeg har sett UFO'er, og jeg har sett skikkelser. Selv om jeg har oppvlevd mye "mystisk", har jeg fremdeles ikke funnet noe som umulig lar seg forklare ved slikt vitenskapsmenn har funnet ut. Det jeg har lært er at man ikke skal stole på sin egen opplevelse og oppfatning i slike tilfeller. Det er en selvfølge at de fleste ikke kjenner så godt til psykens egenskaper, eller fysikken vår - noe som fører til misforståelser ofte.

Tenk litt over det før dere anklager oss som er litt mer skeptiske for å være lukkede eller kverulerende.
Antall ord: 301
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: ufo "mann" ?

Innlegg av UFO »

jente 27 skrev:jeg og noen jeg kjenner skulle kjøre tur en plass. det var natt og vi hadde med noe søppel til en søppelcontainer (hyttecontainer som de jeg kjenner kan benytte siden dem har hytte der) vi kjørte og bilen var helt i orden da vi begynyte å kjøre. vi kom ved en plass der de jeg kjente tenkte "vi kaster bare noe treverk i veikanten...like greit det så slipper vi å ta alt i containeren" jeg sa vi ikke burde gjøre det pga forurensning og at det ike er bra. og også at folk kunne se oss... men de brydde seg ikke og kastet noe. i det vi satt i bilen sa jeg til dem "jeg følte noen var der ute og så på oss" (men vi så ingen der og da) vi kjørte noen meter plutselig gikk vannmåleren på bilen og alle målerne løpsk helt vilt, bilen begynte nesten å koke. så kikket vi ut og der stod pigadø et vesen som lyste hvitt og så rar ut. stort hode og liten kropp. øynene lyste men fikk ikke tak i fargen på øynene. vi kjørte fortere da og da vi hadde kommet et stykke videre var bilen heeelt fin igjen !

snakk om rart...

er dette en ufo "mann", som ikke likte vi skulle "ødelegge jorden liksom"...?
Hm, spennende. Ingen grunn til IKKE å tro hva du beskriver.

Det er nok svært så viktig å notere ned tidspunkt og sted så nøykatig som mulig.
Da kan det være lettere i ettertid å sjekke dette opp med andre observasjoner.

Kan jo hende noen andre har gjort observasjoner eller lignende i samme området eller i tilstøtende område i samme tidsrom.
Antall ord: 293
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jente 27 »

Messenger skrev:Jeg tror på det du sier, og jeg støtter deg og synes det er fint at du deler det du opplever. Det er flere her som vegrer seg litt for og dele sterke / mystiske opplevelser her på forumet.
det er så mange skeptikere som ikke opplever noe selv fordi de har et blokkert verdens bilde men egentlig ønsker og oppleve mystiske ting selv. Men da må de forandre seg, tilatte muligheten. Jeg har også opplevd ting, men deler det med de som er klare for det. Gidder ikke og dra opplevelsen ned på et kverulere nivå. Jeg kunne sikkert stilt meg inn på det du opplevde og gi noen tilbakemeldinger men kan ta det på pm. :D
ja gjerne det på pm,kom der anytime;)

ja er nok av skeptikere som ikke tør åpne seg for ting som ikke har en logisk forklaring.
Antall ord: 146

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jente 27 »

ufo:

ja det må jeg huske på å gjøre. det var veldig lurt.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ole Jonny Brænne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Mar 2008 19:05
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Ole Jonny Brænne »

jente 27 skrev:det var kraftig som å se sola kanskje mer på en måte... men månen var der ikke. og sola var der heller ikke siden det var natt.

vi var flere som så de tså ingen hallusinasjon heller....
Ok.
Jeg satte nok kommentarene mine litt på spissen der....
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Ole Jonny Brænne
http://www.ufo.no/files/Bibliography.pdf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links