Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Rødskinna og de to Gråskinna
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
Rødskinna og de to Gråskinna
Finnes Rødskinna og de to Gråskinna som omtales i Heksemesteren? / Har de funnes en gang?
Antall ord: 17
☮
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Sep 2007 17:53
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Østlandet
Re: Rødskinna og de to Gråskinna
Diablesse skrev:Finnes Rødskinna og de to Gråskinna som omtales i Heksemesteren? / Har de funnes en gang?
Hvorfor ikke spørre Margit selv? Eller kanskje hun ikke svarer mer på brev ?
Antall ord: 33
Hide post links |
Har søkt litt på nettet, finner ikke noe annet ennn heksemesteren når det gjelder de bøkene.
Antall ord: 19
Hide post links |
-
- Moderator
- Startet: 01 Mar 2005 20:32
- 19
- Lokalisering: Trondheim
- Blitt takket: 3 ganger
Familiesaga
Dette er historien om Mori, en ung heksemester fra Island og hans kone Tiril fra Bergen. Mori vil ha tak i en trolldoms bok: "Rødskinna", og under letingen får han med seg en rekke ånder fra underverden. Disse hjelper og vokter på ham. Det unge parets sønn viser seg imidlertidig å ha større evner en...
Ser ut som rødskinna,gråskinna er fantasibøker
Dette er historien om Mori, en ung heksemester fra Island og hans kone Tiril fra Bergen. Mori vil ha tak i en trolldoms bok: "Rødskinna", og under letingen får han med seg en rekke ånder fra underverden. Disse hjelper og vokter på ham. Det unge parets sønn viser seg imidlertidig å ha større evner en...
Ser ut som rødskinna,gråskinna er fantasibøker
Antall ord: 69
Hide post links |
galdere finnes
men om bøkene finnes... njee ikke i den formen som står i serien det tror jeg ikke nei, men inspirasjonen er nok henta fra et sted....
Puma/f
men om bøkene finnes... njee ikke i den formen som står i serien det tror jeg ikke nei, men inspirasjonen er nok henta fra et sted....
Puma/f
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Aug 2006 12:59
- 18
Kan tenke meg at de bruker/brukte ordet skinna om sånne bøker på Island. Tviler på at Rødskinna og de 2 grå finnes. Gjør de det er de vel i jordens indre nå eller hur? :mozilla_wink:
Antall ord: 41
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam
Terron sin Madam
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 19 Nov 2006 19:19
- 18
- Kjønn (valgfri): jinte
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 53 ganger
...eller begravet med den onde biskop Gottskálk eller hva han nå het, for den saks skyld
Ja, er vel mest sannsynlig fantasibøker, når jeg tenker meg om, men fantes nok mange "skinna" om galdrer og magi...
Ja, skulle nok sendt Sandemo et brev:) Hvor bor hun nå, noen som vet det? Fremdeles i Valdres, eller flyttet tilbake til Sverige?
Ja, er vel mest sannsynlig fantasibøker, når jeg tenker meg om, men fantes nok mange "skinna" om galdrer og magi...
Ja, skulle nok sendt Sandemo et brev:) Hvor bor hun nå, noen som vet det? Fremdeles i Valdres, eller flyttet tilbake til Sverige?
Antall ord: 62
☮
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Okt 2008 17:29
- 16
http://www.hugi.is/dulspeki/images.php? ... tem4516958
der har du et bilde fra en bok de snakker også en del om bøkene, si til hvis du trenger hjelp med oversetting
der har du et bilde fra en bok de snakker også en del om bøkene, si til hvis du trenger hjelp med oversetting
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Sep 2008 18:31
- 16
Lærte Gammal-Norsk på skolen en gang som skulle være ganske likt Islansk, men må si at den kunskapen har jeg gitt slipp på når jeg ser det der...hehe. Men de får vel lære seg Norsk, nå som dem sikkert snart må leve på vår økonomi
Antall ord: 53
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Sep 2007 16:29
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestlandet
I boken så var det jo snakk om at den ene av bøkene hadde vært på universitetet i Sorbonne. El. var det bare den ene biskopen, el. Galdra-Leifur?
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Nov 2008 03:21
- 16
Tror egentlig ikke de finnes x} Men hvem veit. Du kan jo som sagt spørre Margit selv x]
Antall ord: 19
Hide post links |