Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderDeja vu

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Karachu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2008 00:05
16

Deja vu

Innlegg av Karachu »

Halloen. Fant ikke noe bedre "tema" å poste dette enn Hjemsøkte steder, Gjenferd og Ånder.. Men iallefall. En gang, lurer på om jeg var 7 år. Jeg var i Lillehammer, og på Maihaugen på museumet der. Når vi gikk igjennom museet og kom inn i svartedaud delen, fikk jeg et skikkelig sterkt deja vu. Jeg visste ikke hva det var den gang, men nå i senere tid skjønner jeg jo at det kan ha vært et deja vu. Jeg husker følelsen var sterk og ekkel. Kan dette ha noe med et tidligere liv å gjøre? Noen som vet noen større detaljer om deja vu?
Antall ord: 109
I live life to the fullest..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Jeg hadde mareritt etter av å gått igjennom det rommet i flere år etterpå, det var en sterk opplevelse for meg å.
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hmmfff »

Du skriver ikke hva du så i deja vu, så det er ikke så lett og svare deg...
Antall ord: 18
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19

Innlegg av Mysticool »

hmmfff skrev:Du skriver ikke hva du så i deja vu, så det er ikke så lett og svare deg...
Man trenger ikke å SE et edjavu, men følelsen man får.
Noen ganger opplever man å være på sted man "vet" og husker fra før, mens man kan kjenne igjen sted ved feks lukt, følelser og energi..
Antall ord: 60
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Karachu
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Karachu »

I og med at det er noen år siden, husker jeg ikke så godt. Men jeg husker bare at jeg følte meg så hjemme, det var liksom som at det var min egen familie som lå der, og at jeg lå dødssyk selv. Forferdelig følelse..
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18

Innlegg av hmmfff »

Mysticool skrev:
hmmfff skrev:Du skriver ikke hva du så i deja vu, så det er ikke så lett og svare deg...
Noen ganger opplever man å være på sted man "vet" og husker fra før, mens man kan kjenne igjen sted ved feks lukt, følelser og energi..
Sant det.. *S*

Men deja vu er nå gang på gang blitt forsket på, og det sies at ofte er et deja vu en forsinkelse i hjernen. Man får et "syn" eller "følese". Hjernen oppfatter det men så blir den litt forvreng og det skjer en forsinkelse slik at vi får en deja vu..
Antall ord: 119
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

deja vu er å få en følelse om å ha vært på å plassen før :mozilla_smile:
Antall ord: 17
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MonkeyDKrissy
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 25 Apr 2007 16:49
17

Innlegg av MonkeyDKrissy »

Eaglespirit skrev:deja vu er å få en følelse om å ha vært på å plassen før :mozilla_smile:
Eller at du har opplevd samme hendelsen.
På akkurat samme sted, samma mennesker ( hvis det er noen til stede).
Og at de sier det samma og at de gjør det samme.
Antall ord: 51
Skyggen er som en gåte full av mysterier.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Karachu
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Karachu »

Eaglespirit skrev:deja vu er å få en følelse om å ha vært på å plassen før :mozilla_smile:
Det var første gang jeg var der, kun min far og bror med.
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

hmmfff skrev:
Mysticool skrev:
Sant det.. *S*

Men deja vu er nå gang på gang blitt forsket på, og det sies at ofte er et deja vu en forsinkelse i hjernen. Man får et "syn" eller "følese". Hjernen oppfatter det men så blir den litt forvreng og det skjer en forsinkelse slik at vi får en deja vu..
Ja det er litt delte meninger om hva det er. Noen sier at hjernen "stopper opp" et ørlite øyeblikk og når den begynner igjen så starter den der den slapp, så du opplever det samme liksom to ganger og får følsen av at du har opplevd det før.

Noen sier også at det er et lite innblikk i den planen du la før du ble født. At du får et "syn" og at du er på rett vei og du følger faktisk det du bestemte deg for.

Morsomt.......:)
Antall ord: 217
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Deja vu

Innlegg av Kimbara »

Karachu skrev:Halloen. Fant ikke noe bedre "tema" å poste dette enn Hjemsøkte steder, Gjenferd og Ånder.. Men iallefall. En gang, lurer på om jeg var 7 år. Jeg var i Lillehammer, og på Maihaugen på museumet der. Når vi gikk igjennom museet og kom inn i svartedaud delen, fikk jeg et skikkelig sterkt deja vu. Jeg visste ikke hva det var den gang, men nå i senere tid skjønner jeg jo at det kan ha vært et deja vu. Jeg husker følelsen var sterk og ekkel. Kan dette ha noe med et tidligere liv å gjøre? Noen som vet noen større detaljer om deja vu?
Det forskes på om hjernen egentlig oppfatter omgivelsene før man sanser det i bevisstheten. Noen ganger kan denne "delayen" bli ujevn, og man vil føle det som om man har opplevd det tidligere. Man vil gjerne ikke kunne forutsi at noe blir sagt f.eks., men idèt det blir sagt kan man tro at man visste det på forhånd, siden det virker så kjent.
Antall ord: 179
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19

Innlegg av Mysticool »

Karachu skrev:
Det var første gang jeg var der, kun min far og bror med.
Tror alle føler det slikt innimellom.
Ganske ekkelt at man noen ganger "VET" man kjenner igjen et sted, et hus, eller den situasjoene man befinner seg i!
Antall ord: 63
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Eller som i The Matrix, når Neo bare får en deja vu, og de andre klikker fullstendig fordi det tyder på en alvorlig glipp i ett-eller-annet-jeg-ikke-husker. Det er min favoritt-teori :D
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Apr 2008 21:39
16
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

jeg tror ikke Deja Vu er en forsinkelse av hjernen.. jeg tror det er en måte å få vite hva man har gjort og vært i sitt tidligere liv.

min deja vu:
jeg har en veninne som bor en plass med en elv. jeg gikk ned til denne elva og da fikk jeg en deja vu opplevelse. jeg følte jeg hadde vært der før for leeeeenge siden og at jeg hadde tilknytning til denne plassen. jeg har snakket med familien min men det er ingen tilknytning av familie og slekt der i det hele tatt. det jeg fikk se i opplevelsen var en dame (som jeg husker så ut) som lå på en slags treplate på elva. der lå denne dama på ryggen og hun solte seg. men så ble hun dratt ned i armen i vannet og så druknet hun.....

jeg følte straks at det måtte være meg som var i denne opplevelsen. jeg har vært henne og dødd på denne måten. nå vet jeg hvorfor jeg har vannskrekk innimellom.

plassen venninna mi bor på har jeg aldri vært før hun flyttet opp der. nå i ettertid ser jeg i alle fall at jeg har en tilknytning der for nå har jeg kjøpt hus i samme nabolag. og før jeg kjøpte det fikk jeg en følelse og en slags "må bo her"/tiltrekning til plassen på en måte.
Antall ord: 246
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Solskinnjenta skrev:jeg tror ikke Deja Vu er en forsinkelse av hjernen.. jeg tror det er en måte å få vite hva man har gjort og vært i sitt tidligere liv.
Et slikt utsagn tyder på at du ikke tenker rasjonellt. Du velger å tviholde på din tro til tross for at den strider mot hva vi faktisk vet.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links