Du er veldig påståelig at "slik er det", hvordan kan du være det??? Har du noen som kan bekrefte dette?? Den troen du sikter til er flere tusen år gammal.. Etter min mening utgått på dato.. Den passet til de som levde på den tiden på den måten, men nå er det nye tider.. Heldigvis blir ikke folk brent på bålet av kristne fordi de kan få hjelp og har kontakt med ånder, så en "ny tro" er på vei, den som har blitt "undertrykt" av denne bibelen i mange, maaaange år,den kan ikke bli stoppet av de kristne lenger ... Bibelen er ikke langt i fra sannheten, det var nok sannheten som ble fortalt av åndene for mange år siden, som menneskene tolket litt "feil", eller at de har blitt omskrevet flere ganger i årenes løp... Så for min del blir det helt feil og bruke bibelen som håndfaste bevis, men en god fortelling, det er det nok... Så den Guden du ber til via bibelen er nok den samme som andre og jeg tror på, men at vi ikke nødvendigvis kaller han gud, noen gjør det, andre ikke...Jael skrev:Ja, det kan absolutt være noe vondt som prøver å få makt, så du bør ikke søke kontakt med ånder. Dersom du uforvarent skulle oppleve ånder uten å søke dem aktivt bør du forholde deg rolig og ikke la ånden få manipulere deg.Troyamin skrev:Er det noe jeg må passe på eller passe meg for dersom jeg får kontakt med ånder eller hva jeg skal kalle det? Kan det være noe "vondt" som prøver å få makt?
Å oppleve ånder er egentlig ingen spesiell evne som noen har og andre ikke. Men noen mennesker opplever dette oftere og godtar at det faktisk finnes en åndelig verden, mens andre opplever det ikke så ofte og bortforklarer det hele som tilfeldigheter hvis de skulle få kontakt med ånder.Jeg har nylig turt å la meg få kontakt med det som regnes som gjenferd eller energier. Har visst at jeg har slik evne siden jeg var liten, men jeg har blitt skremt av det. Nå som jeg er voksen, og i et trygt forhold, så ønsker jeg å utvikle evnen min. Føler ofte jeg blir kontaktet hvis jeg er ute et sted. I huset jeg bor, så har jeg av og til et par "gjenferd" som titter innom og ser hvordan huset blir stelt. Spesielt ved oppussing. Huset er opprinnelig stokkebygd og eldste delen er fra tidlig 1800-tall. Har lite opplysninger om hvem som har bodd her og historien til huset.
På forhånd takk!
Alt vi mennesker opplever av gjenferd, poltergeist, ånder og andre opplevelser er forårsaket av onde ånder som vil oss vondt. De finner glede i å lure oss og skade oss. Derfor skal du holde deg langt unna "gjenferd", og du skal aldri prøve å få kontakt med dem. Da vil de prøve å manipulere deg. De har veldig stor makt, og vi mennesker har lite å stille opp med for å forsvare oss.
Noe av det vi mennesker opplever kan være andre mennesker som prøver å narre oss, eller det kan være fantasien som spiller oss et puss.
Til slutt finnes det gode krefter, men disse fremtrer aldri som gjenferd eller ånder. De gode kreftene er Gud og hans engler. Det finnes mange forskjellige engler: Serafer, kjeruber, erkeengler, budbærere og verneengler. Hvert menneske har sin egen verneengel, men du kan ikke selv søke kontakt med denne. Engelen vil selv kontakte deg hvis Gud vil det. Derimot kan du alltid søke kontakt med Gud, og be ham beskytte deg med sine engler.
Dersom du opplever ånder bør du derfor henvende deg til Gud og be ham om beskyttelse. Be om at han alltid skal vokte deg og la engelen din verne deg.
Helvet, er ikke ett eget sted,tror jeg, det er vel heller det og leve å ha det vondt her på jorden. (f.eks. er du misshandler i ett liv, velger du kansje selv som ånd og bli gjennfødt som ett offer, dette for å lære, og hva er vel mer enn ett helvete enn det??)
Dette har blitt fortalt av åndene og "gud" nå i nyere tider til mange mennesker på jorden, også kristne, han mente vel det var på tide med en oppdatering!?! hvorfor vil da ikke de kristne og de som tror på bibelen følgt dette??? Hvorfor heller velge den flere tusen år gamle mennekseskreve og omskrivne teksten?? (Du vil vel kanskje si nå at det kan være onde ånder fra som evt. sier dette nye til menneskene.. Men da må jeg si at de hadde vel funnet på noe værre enn at vi har evig liv, vi får sjå igjen våre kjære, vi får rette opp våra feil, og Gud mener alt vi opplever som menneske er lærdom og han tar i mor oss alle ed kjærlighet og åpne armer...)
Hvorfor tro på en Gud som sitter og ser på hvordan folk lider på jorden og ikke gjør noe.. (synes da det er bedre å tro at vi selv har valgt det som ånd og leve slik for å lære og bli ett bedre menneske) Tror nok at Gud gråter at med oss for den smerten enkelte har igjennom livet... Men det var kanskje vi selv som måtte gjøre dette da vi har forårsaket andre smerte i et tidlgere liv...
Hvorfor vil denne gode guden sende oss til Helete for å brenne i smerte når tilgivelse er ett av de viktigeste orda i bibelen??? Han ville vel helder sendt oss til jorden hvis vi ville prøve igjen for å rette opp våra feil, ville han ikke det?? Gitt oss en tjangs til å lære... Jeg tror det, og det har åndene også sagt nå i dei nyare tider til mange mennesker, (og sikkert tidligere til "heksene" ) og jeg velger å tro på det de sier..
Og hvorfor skal Gud mene at mye av det som er morsomt er synd?? Synd å danse?? Synd å drikke, synd med ditt og synd med datt.... Noe så kjedelig.. Hvorfor ta bort all glede?? Skulle en tro på både en gud og en djevel, så tror jeg absolutt ikke at Gud er den av de to som ville tatt bort desse gledene... (dette er kanskje en del av den menneskeskapte delen for å få "skikk" og kontoll på menneskene som levde då)
Og angående onde ånder så tror jeg personlig ikke på noe helvete som sender onde ånder.. Men det finnes flere nivå i åndeverdenen alt etter hvor lang vi har kommet oss og hvor "gode og kjærlige" vi er.. Så klart da finnes det mindre gode ånder også, på de lavere vibrasjonene... Enkelte kan nok tiltrekke seg desse, men så lenge en lever i ett godt liv og er ett godt menneske som søker etter de gode åndene så skulle det vel ikke være noen grunn for at en ond ånd skal ta over... Men så er det selfølgelig forskjel på ånder som ha gått over og de som sitter "fast" i mellom...
Dette er hva jeg tror, hva tenker dere andre om dette???