Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderen liten historie om søsteren min

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
line81
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2008 20:11
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sør-trøndelag

en liten historie om søsteren min

Innlegg av line81 »

har lyst å fortelle noe som søsteren min opplevde for ei stund siden... og hun er ikke en person som lyver.. heller ikke moren min... så det de fortalte, tror jeg på...

søsteren min hadde et godt forhold til oldefaren vår, som døde da søsteren min var 3 år gammel.. det hendte hun kom og fortalte at oldefar var på rommet hennes og ville sove i senga hennes... og det var etter at han døde. hun var aldri redd når det gjaldt oldefar, så vi gjorde aldri noe med det.
selv har jeg aldri sett han, men søsteren min, moren og faren min har sett han. men jeg har følt at han har vært tilstede.
men det jeg skal fortelle nå, skjedde for to år siden. Hun var alene hjemme, mamma var en tur på butikken. pappa på jobb. dette var ei helg, så hun hadde ligget lenge.. da hun kom ned syntes hun det var svært kaldt, så hun bestemte seg for å tenne opp i ovnen..så hun la vedkubber inni ovnen, men desverre fant hun ingen fyrstikker eller lighter... for mamma og pappa hadde slutta og røyke, så var det ingenting. hun leta og leta.. men fant ingenting..
plutselig begynte bikkja å knurre og bjeffe.. søsteren min skjønte ingenting men slapp bikkja ut. hun ga opp og lete videre, men ringte mamma og ba henne kjøpe med fyrstikker.
hun gikk så på kjøkkenet for å lage seg frokost. hun var akkurat på vei inn på stua da hun kjente enn god varme. og med ett så stivnet hun, og ble kjempe redd... det var fyr i ovnen.. full fyr også... hele stua var varm på de få minuttene hun var på kjøkkenet for å lage seg frokost. og ingen andre enn henne var hjemme...
mamma fortalte at hun skjønte ingenting. søsteren min satt ute i snøen med bare pysjamas og et ullpledd rundt seg og gråt.. gråten stanset ikke, for hun var så redd...
men vi har snakket litt om det, og vi er enige at det kanskje kunne ha vært oldefar. for det virker som om han har alltid passet på henne.. og ville kanskje ikke at hun skulle fryse...
Antall ord: 382

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

Sprøtt. Men ikke umulig. Synes det var en fin historie, jeg. Alltid trivelig å lese om folk som hjelper til, selv etter de er døde =)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 19:23
16

Re: en liten historie om søsteren min

Innlegg av athene1974 »

line81 skrev:har lyst å fortelle noe som søsteren min opplevde for ei stund siden... og hun er ikke en person som lyver.. heller ikke moren min... så det de fortalte, tror jeg på...

søsteren min hadde et godt forhold til oldefaren vår, som døde da søsteren min var 3 år gammel.. det hendte hun kom og fortalte at oldefar var på rommet hennes og ville sove i senga hennes... og det var etter at han døde. hun var aldri redd når det gjaldt oldefar, så vi gjorde aldri noe med det.
selv har jeg aldri sett han, men søsteren min, moren og faren min har sett han. men jeg har følt at han har vært tilstede.
men det jeg skal fortelle nå, skjedde for to år siden. Hun var alene hjemme, mamma var en tur på butikken. pappa på jobb. dette var ei helg, så hun hadde ligget lenge.. da hun kom ned syntes hun det var svært kaldt, så hun bestemte seg for å tenne opp i ovnen..så hun la vedkubber inni ovnen, men desverre fant hun ingen fyrstikker eller lighter... for mamma og pappa hadde slutta og røyke, så var det ingenting. hun leta og leta.. men fant ingenting..
plutselig begynte bikkja å knurre og bjeffe.. søsteren min skjønte ingenting men slapp bikkja ut. hun ga opp og lete videre, men ringte mamma og ba henne kjøpe med fyrstikker.
hun gikk så på kjøkkenet for å lage seg frokost. hun var akkurat på vei inn på stua da hun kjente enn god varme. og med ett så stivnet hun, og ble kjempe redd... det var fyr i ovnen.. full fyr også... hele stua var varm på de få minuttene hun var på kjøkkenet for å lage seg frokost. og ingen andre enn henne var hjemme...
mamma fortalte at hun skjønte ingenting. søsteren min satt ute i snøen med bare pysjamas og et ullpledd rundt seg og gråt.. gråten stanset ikke, for hun var så redd...
men vi har snakket litt om det, og vi er enige at det kanskje kunne ha vært oldefar. for det virker som om han har alltid passet på henne.. og ville kanskje ikke at hun skulle fryse...
Fikk gåsehud når jeg satt og leste nå. Så "ekkelt" skjønner godt at søsteren din fikk seg en støkk
Antall ord: 408

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links