Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Energier som sitter igjen og viser det samme....
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Mar 2008 12:02
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Sunnmøre
- Blitt takket: 1 gang
Energier som sitter igjen og viser det samme....
Det jeg plutselig tenkte på var at det er forskjell på når det er ånder som er her, eller energier.. Energier er vel noe som har hendt tidligere som gjør det samme opp igjen og opp igjen og de ser ikke oss... Som f.eks. nonnen som mange har sett går ut på et gjorde og ser opp mot himmelen.. Hun ser aldri på de som ser henne... Virker ikke som hun vet at de er der... Det er i samme settingen alle har sett henne.. Men da er det ikke ånden som går der, sant?? Det der bare energien deira som sitter igjen fra tidligere?? Men det jeg da lurte på, er det mulig og se perosner som slike energier medan vedkommende fortsatt lever??? Siden det bare er en energi, så skulle vel det være mulig?? Men vi forbinder det med døde folk...
Antall ord: 150
Klem Torill =o)
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1432 ganger
- Blitt takket: 1725 ganger
- Kjønn:
Re: Energier som sitter igjen og viser det samme....
Skarabè skrev:Det jeg plutselig tenkte på var at det er forskjell på når det er ånder som er her, eller energier.. Energier er vel noe som har hendt tidligere som gjør det samme opp igjen og opp igjen og de ser ikke oss... Som f.eks. nonnen som mange har sett går ut på et gjorde og ser opp mot himmelen.. Hun ser aldri på de som ser henne... Virker ikke som hun vet at de er der... Det er i samme settingen alle har sett henne.. Men da er det ikke ånden som går der, sant?? Det der bare energien deira som sitter igjen fra tidligere?? Men det jeg da lurte på, er det mulig og se perosner som slike energier medan vedkommende fortsatt lever??? Siden det bare er en energi, så skulle vel det være mulig?? Men vi forbinder det med døde folk...
Det du snakker om her - er det jeg kaller ekko...
Jeg tror det er avtrykk av energi som henger igjen, omtrent som når sola har vært framme hele dagen, og varmet opp en sten.
Når sola forsvinner, slik at stenen kommer i skyggen, vil den likevel holde varmen en tid fremover...
etslags ekko av varmen som kom fra sola...
Dette ekkoet er ikke selve kilden, men "gjenskinn" av noe som var der...
mvh Asbjørn
Antall ord: 230
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Mar 2008 15:10
- 16
- Lokalisering: Sør-trøndelag
Re: Energier som sitter igjen og viser det samme....
For en flott forklaringAsbjørn skrev:Skarabè skrev:Det jeg plutselig tenkte på var at det er forskjell på når det er ånder som er her, eller energier.. Energier er vel noe som har hendt tidligere som gjør det samme opp igjen og opp igjen og de ser ikke oss... Som f.eks. nonnen som mange har sett går ut på et gjorde og ser opp mot himmelen.. Hun ser aldri på de som ser henne... Virker ikke som hun vet at de er der... Det er i samme settingen alle har sett henne.. Men da er det ikke ånden som går der, sant?? Det der bare energien deira som sitter igjen fra tidligere?? Men det jeg da lurte på, er det mulig og se perosner som slike energier medan vedkommende fortsatt lever??? Siden det bare er en energi, så skulle vel det være mulig?? Men vi forbinder det med døde folk...
Det du snakker om her - er det jeg kaller ekko...
Jeg tror det er avtrykk av energi som henger igjen, omtrent som når sola har vært framme hele dagen, og varmet opp en sten.
Når sola forsvinner, slik at stenen kommer i skyggen, vil den likevel holde varmen en tid fremover...
etslags ekko av varmen som kom fra sola...
Dette ekkoet er ikke selve kilden, men "gjenskinn" av noe som var der...
mvh Asbjørn
Antall ord: 237
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Ja, tror at ånder viser seg i energiform, men ikler seg klær og opptrer sånn de var når de levde, slik at vi skal "kjenne" dem igjen. Omtrent som et par fotspor i sanden. Du ser det har vært noen der, men det er borte, og etterlater seg kun spor.
Nå kjenner ikke jeg historien bak nonnen, men det kan jo være at hun er en jordfast ånd som ikke har kommet videre?
Nå kjenner ikke jeg historien bak nonnen, men det kan jo være at hun er en jordfast ånd som ikke har kommet videre?
Antall ord: 78
*** OOO***
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Tror dere missforstår hva jeg ener.. For det er jo forskjell på ett åndelig besøk og en energi som sitter igjen... For er det en ånd som er der, så vil de kunne se oss, vel?? Og det jeg mente at hvis personer setter igjen energier, og personer som har evner kan se desse energiene i den formen de var i den gangen de levde.. Då kan det vel like gjerne hende at personer kan se meg og min energi en plass medan jeg lever.. Hvis energien min sitter sterkt igjen.. Og de ville tro at noen gikk igjen... ??
Antall ord: 101
Klem Torill =o)
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Jan 2008 22:37
- 16
- Lokalisering: Østfold
Ja det er det, det er to forskjellige ting mener jeg.Skarabè skrev:Tror dere missforstår hva jeg ener.. For det er jo forskjell på ett åndelig besøk og en energi som sitter igjen...
Jeg mener det er forskjell på din nåværende energi mens du lever og en åndelig energi. Jeg tror at i åndeverden er det energi og intelligens. Og en ånd er heller i utganspgpunktet ikke noe annet.For er det en ånd som er der, så vil de kunne se oss, vel?? Og det jeg mente at hvis personer setter igjen energier, og personer som har evner kan se desse energiene i den formen de var i den gangen de levde.. Då kan det vel like gjerne hende at personer kan se meg og min energi en plass medan jeg lever.. Hvis energien min sitter sterkt igjen.. Og de ville tro at noen gikk igjen... ??
Man kan gå inn i ett rom å kjenne på egergiene som sitter i veggene, det er kanskje noen som blander med åndelig aktivitet. Det er det ikke i de fleste tilfellende vil jeg påstå.
Antall ord: 187
*** OOO***
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Ja det er det jeg også tenker.. At av alle personer som sier det går igjen en ånd, så er de kanskje flere ganger kun energien som sitter igjen der... [/quote]Brenda skrev:Man kan gå inn i ett rom å kjenne på egergiene som sitter i veggene, det er kanskje noen som blander med åndelig aktivitet. Det er det ikke i de fleste tilfellende vil jeg påstå.
Antall ord: 69
Klem Torill =o)
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- 19
- Kjønn:
Jeg mener det ER en vesensforskjell på en ånd, og en restenergi - ekko.
Et ekko / en restenergi som sitter i veggene, eller hva som er på plassen, blir som en film som blir vist igjen og igjen.
VI kan se filmen, men filmen kan ikke se oss...
Fordi det er etslags "opptak" av noe som engang var, men ikke lenger er der, kun "filmen / ekkoet / restenergien er igjen, og spilles av.
En ånd, sjel, eller for densagsskyld et levende menneske, vil selvfølgelig se oss, og reagere på oss.
Hva de viser av reaksjon er en annen ting, men jeg tror de vil merke at vi er tilstedet.
Og også reagere på tiltale, eller signaler...
mvh Asbjørn
Et ekko / en restenergi som sitter i veggene, eller hva som er på plassen, blir som en film som blir vist igjen og igjen.
VI kan se filmen, men filmen kan ikke se oss...
Fordi det er etslags "opptak" av noe som engang var, men ikke lenger er der, kun "filmen / ekkoet / restenergien er igjen, og spilles av.
En ånd, sjel, eller for densagsskyld et levende menneske, vil selvfølgelig se oss, og reagere på oss.
Hva de viser av reaksjon er en annen ting, men jeg tror de vil merke at vi er tilstedet.
Og også reagere på tiltale, eller signaler...
mvh Asbjørn
Antall ord: 118
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Ja, og der var derfor jeg lurde på om de ikke da skalvære fult mulig for noen og se en slik "film" av f.eks. meg eller deg, noe som har hendt en gang.. Å det medan jeg fortsatt lever???
Tror mange blir redde av slike "ekko" som du kaller det, og virkelig tror det er noen som går igjen, en ånd.. Men når d ser det samme hver gang og de samme bevegelsene så er det vel mest sansynlig et slikt ekko du beskriver?
Å hvordan kan en bli kvitt ett slikt ekko, hvis det hender ofte og skremmer??
Du er veldig flink og forklare Asbjørn, takk for dine kloke svar!
Tror mange blir redde av slike "ekko" som du kaller det, og virkelig tror det er noen som går igjen, en ånd.. Men når d ser det samme hver gang og de samme bevegelsene så er det vel mest sansynlig et slikt ekko du beskriver?
Å hvordan kan en bli kvitt ett slikt ekko, hvis det hender ofte og skremmer??
Du er veldig flink og forklare Asbjørn, takk for dine kloke svar!
Antall ord: 114
Klem Torill =o)
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- 19
- Kjønn:
Slike ekko starter ikke uten videre, det må være endel energi i det -for å få de til "Å sitte".
Dermed er det gjerne slik at det er i dødsfasen -eller andre meget kritiske situasjoner - hvor følelser er i kraftig bevegelse - at slike avtrykk settes.
Det er iallfall slik jegoppfatter det ;-)
Det burde være fullt mulig å oppleve slike avtrykk, selv om den som satte disse fremdeles er i live, vil jeg tro, fordi jeg tror ikke at energi er bundet av liv / død.
Energi forsvinner jo ikke, den kan bare endre form, "lekke vekk" - og bli "borte" over tid.
Det er flere måter å "rense" vekk slike spor, brenning av hvit salvie er ett ( det er røyken vi bruker - som røkelse ), rosenkvarts er ett, man kan bruke egen energi å "vaske vekk" den andre energien - lede den vekk, / dempe den.
For å kunne gjøre noe med energien med egen energi, bør man være følsom for energien, slik at man faktisk føler hvor den sitter "fast".
Røkelse av hvit salvie, og utplassering av rosenkvarts-stener, burde være lettere å få til.
mvh Asbjørn
Dermed er det gjerne slik at det er i dødsfasen -eller andre meget kritiske situasjoner - hvor følelser er i kraftig bevegelse - at slike avtrykk settes.
Det er iallfall slik jegoppfatter det ;-)
Det burde være fullt mulig å oppleve slike avtrykk, selv om den som satte disse fremdeles er i live, vil jeg tro, fordi jeg tror ikke at energi er bundet av liv / død.
Energi forsvinner jo ikke, den kan bare endre form, "lekke vekk" - og bli "borte" over tid.
Det er flere måter å "rense" vekk slike spor, brenning av hvit salvie er ett ( det er røyken vi bruker - som røkelse ), rosenkvarts er ett, man kan bruke egen energi å "vaske vekk" den andre energien - lede den vekk, / dempe den.
For å kunne gjøre noe med energien med egen energi, bør man være følsom for energien, slik at man faktisk føler hvor den sitter "fast".
Røkelse av hvit salvie, og utplassering av rosenkvarts-stener, burde være lettere å få til.
mvh Asbjørn
Antall ord: 192
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Takk, då har jeg fått svar på det jeg tenkte.. Thanx...
Antall ord: 12
Klem Torill =o)
Hide post links |