Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerSjelevenn

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Sjelevenn

Innlegg av Brenda »

Jeg har lest gjennom noen tråder om emnet, men ikke funnet svaret jeg er på jakt etter, derfor skriver jeg et nytt inlegg.

Hva er en sjelevenn?

Hvordan vet man at den eller den er din sjelevenn? (Vil ikke ha svar som "det vet du bare") Jeg vil vite eksakt hvordan man opplever dette, og hvordan man kan vite.

Må du og din sjelevenn ha samme åndelige åpnehet? Altså, må begge være på samme stadiet i livet når det gjelder å tro på ånder etc. Eller kan den ene tro og den andre vært skeptisk?

Hvor tilfeldig er det at du møter din sjelevenn?

Er det som regel venner som bli sjelevenn, eller kan man finne sin kjæreste som det også?

Folk som passer veldig godt sammen, som har samme interesse, personlighet, etc. går det på sjelevenn eller god energi bare.

Håper noen kan svare :)
Antall ord: 152
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
izabel

Re: Sjelevenn

Innlegg av izabel »

Brenda skrev:Jeg har lest gjennom noen tråder om emnet, men ikke funnet svaret jeg er på jakt etter, derfor skriver jeg et nytt inlegg.

Hva er en sjelevenn?

Hvordan vet man at den eller den er din sjelevenn? (Vil ikke ha svar som "det vet du bare") Jeg vil vite eksakt hvordan man opplever dette, og hvordan man kan vite.

Må du og din sjelevenn ha samme åndelige åpnehet? Altså, må begge være på samme stadiet i livet når det gjelder å tro på ånder etc. Eller kan den ene tro og den andre vært skeptisk?

Hvor tilfeldig er det at du møter din sjelevenn?


Er det som regel venner som bli sjelevenn, eller kan man finne sin kjæreste som det også?

Folk som passer veldig godt sammen, som har samme interesse, personlighet, etc. går det på sjelevenn eller god energi bare.

Håper noen kan svare :)
Er sjelevenn og tvillingsjel detsamme?
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 207
Startet: 05 Nov 2007 20:54
16

Re: Sjelevenn

Innlegg av Queen Gorgo »

izabel skrev:
Brenda skrev:Jeg har lest gjennom noen tråder om emnet, men ikke funnet svaret jeg er på jakt etter, derfor skriver jeg et nytt inlegg.

Hva er en sjelevenn?

Hvordan vet man at den eller den er din sjelevenn? (Vil ikke ha svar som "det vet du bare") Jeg vil vite eksakt hvordan man opplever dette, og hvordan man kan vite.

Må du og din sjelevenn ha samme åndelige åpnehet? Altså, må begge være på samme stadiet i livet når det gjelder å tro på ånder etc. Eller kan den ene tro og den andre vært skeptisk?

Hvor tilfeldig er det at du møter din sjelevenn?


Er det som regel venner som bli sjelevenn, eller kan man finne sin kjæreste som det også?

Folk som passer veldig godt sammen, som har samme interesse, personlighet, etc. går det på sjelevenn eller god energi bare.

Håper noen kan svare :)
Er sjelevenn og tvillingsjel detsamme?
nei, det er ikke det samme
Antall ord: 167
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doodles
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 04 Nov 2007 01:23
16

Re: Sjelevenn

Innlegg av doodles »

Nå blir det bare mine meninger så langt, du får. Kan dessverre ikke si noe med sikkerhet :)
Brenda skrev:Jeg har lest gjennom noen tråder om emnet, men ikke funnet svaret jeg er på jakt etter, derfor skriver jeg et nytt inlegg.

Hva er en sjelevenn?
En ting jeg tror er at man møter sjelevennene sine for å lære ting, og utvikle seg.
Det er vel iallefall en følge av det, mener jeg.

Noen sier sjelevenn er noen man har møtt i tidligere liv. Andre mener at det er noen som kommer fra ens sjelegruppe. La oss si at det var en stor "sjel" som ble delt inn i 12 deler, som så ble delt i 6 deler (uten kjønn) disse 6 delene ble så delt inn i et sjele tvilling par. Enn mannlig og en kvinnelig.
En sjelevenn kommer fra en av disse 144 sjelene i din gruppe..
Dette er noe jeg har lest, så kan være jeg husker noe feil så klart. Finnes andre tråder om det og, og ting på nettet.
Hvordan vet man at den eller den er din sjelevenn? (Vil ikke ha svar som "det vet du bare") Jeg vil vite eksakt hvordan man opplever dette, og hvordan man kan vite.
Kan nok være ganske vanskelig å vite. Noen med evner kan kanskje se forbindelsen mellom dere... Men man merker det kanskje på måten man selv og den andre personen oppfører seg. Kanskje spesielt hvis man egentlig er en sjenert person. :mozilla_tongue:
Man kan være ganske like kanskje og/eller at det bare er lettere å prate med dem.
Kanskje en følelse av at man har møttes før?
Og kanskje man har snakket med eller møtt sjelevennen sin uten at man var fullstendig klar over det.
Må du og din sjelevenn ha samme åndelige åpnehet? Altså, må begge være på samme stadiet i livet når det gjelder å tro på ånder etc. Eller kan den ene tro og den andre vært skeptisk?
Slik jeg ser det, så trenger de ikke det. Å ha samme åndelige åpenhet osv.
Hvor tilfeldig er det at du møter din sjelevenn?
I noen tilfeller, så tror jeg ikke det er tilfeldig i det hele tatt.

Er det som regel venner som bli sjelevenn, eller kan man finne sin kjæreste som det også?
Begge deler, tror jeg.
Folk som passer veldig godt sammen, som har samme interesse, personlighet, etc. går det på sjelevenn eller god energi bare.
Sjelevenner har vel gjerne god energi, mener jeg. Men kan sikkert være at man bare har god energi med en person og.
Antall ord: 446

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 755
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Re: Sjelevenn

Innlegg av Brenda »

Ok, takk for svar :) Jeg kan søke litt på nettet også, jeg er meget opptatt og nysgjerrig på dette. Jeg lurer også på om man kanskje treffer gode venner som forblir gode venner gjennom livet og at de kanskje er sjelevenner uten at du tenker særlig mye på det.....?
Antall ord: 51
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Om en tenker at en sjelevenn er en fra samme gruppe
og dermed er inkarnert samtidig som deg så kan en også ha
oppgaver for hverandre uten at en kanskje føler denne
samhørigheten som så mange er ute etter.

Om en leser de kildene som regnes for å være de
mest seriøse og "reneste" i sine kanaliseringer så
står det en del om temaet.
En kan altså bli født sammen hvor den ene skal hjelpe
deg å lære på litt mer trikky måter, så kanskje du har
vært sammen med en som er psykopat, tenk for en lærdom
han har gitt deg,eller du bor sammen med noen som
er psykisk syk. Det kan være en sjelevenn du skal hjelpe
til å klare inkarnasjonen.
Antall ord: 132
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

så kanskje du har
vært sammen med en som er psykopat, tenk for en lærdom
han har gitt deg,eller du bor sammen med noen som
er psykisk syk. Det kan være en sjelevenn du skal hjelpe
til å klare inkarnasjonen
Når du skriver "klare inkarnasjonen", mener du da at du når de målene du på den andre siden ønsket å oppnå med dette livet, for å lære??
Antall ord: 72
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 335
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

det vet du bare'' det er svaret....den du føler står deg nermes osv..... du er jo erfaren med hjelpere og guider..osv..... man vet.. ikke tror........så jeg kjønner ikke at dette skulle vere så vannskelikt :D
Antall ord: 40
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

jeg ser det slik, vi er alle sjelevenner, fra samme grøten :)
Antall ord: 12
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Skarabè skrev:
så kanskje du har
vært sammen med en som er psykopat, tenk for en lærdom
han har gitt deg,eller du bor sammen med noen som
er psykisk syk. Det kan være en sjelevenn du skal hjelpe
til å klare inkarnasjonen
Når du skriver "klare inkarnasjonen", mener du da at du når de målene du på den andre siden ønsket å oppnå med dette livet, for å lære??
Ja det er det jeg mener. Det kan være både at du skal sørge for at
noen opplever de motgangene du skal møte, eller hjelpe noen å
komme igjennom det de skal ved å støtte og hjelpe.
Antall ord: 114
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
izabel

Re: Sjelevenn

Innlegg av izabel »

Queen Gorgo skrev:
izabel skrev:
Brenda skrev:Jeg har lest gjennom noen tråder om emnet, men ikke funnet svaret jeg er på jakt etter, derfor skriver jeg et nytt inlegg.

Hva er en sjelevenn?

Hvordan vet man at den eller den er din sjelevenn? (Vil ikke ha svar som "det vet du bare") Jeg vil vite eksakt hvordan man opplever dette, og hvordan man kan vite.

Må du og din sjelevenn ha samme åndelige åpnehet? Altså, må begge være på samme stadiet i livet når det gjelder å tro på ånder etc. Eller kan den ene tro og den andre vært skeptisk?

Hvor tilfeldig er det at du møter din sjelevenn?


Er det som regel venner som bli sjelevenn, eller kan man finne sin kjæreste som det også?

Folk som passer veldig godt sammen, som har samme interesse, personlighet, etc. går det på sjelevenn eller god energi bare.

Håper noen kan svare :)
Er sjelevenn og tvillingsjel detsamme?
nei, det er ikke det samme
Hva er forskjell?
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
reina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 118
Startet: 22 Mar 2008 18:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fer alt æ veit,norge

Innlegg av reina »

jeg mener at en sjelevenn,er en sjel som du har hatt tilknytning til igjennom flere liv.mens en tvillingsjel eren sjel som utfyller dine innerste ønsker.(som to lego klosser som passer perfekt sammen)fyller tvillingsjelen deg å skaper en helhet.
Antall ord: 41
reina

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links