Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva må jeg passe på?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Troyamin

Hva må jeg passe på?

Innlegg av Troyamin »

Er det noe jeg må passe på eller passe meg for dersom jeg får kontakt med ånder eller hva jeg skal kalle det? Kan det være noe "vondt" som prøver å få makt?

Jeg har nylig turt å la meg få kontakt med det som regnes som gjenferd eller energier. Har visst at jeg har slik evne siden jeg var liten, men jeg har blitt skremt av det. Nå som jeg er voksen, og i et trygt forhold, så ønsker jeg å utvikle evnen min. Føler ofte jeg blir kontaktet hvis jeg er ute et sted. I huset jeg bor, så har jeg av og til et par "gjenferd" som titter innom og ser hvordan huset blir stelt. Spesielt ved oppussing. Huset er opprinnelig stokkebygd og eldste delen er fra tidlig 1800-tall. Har lite opplysninger om hvem som har bodd her og historien til huset.

På forhånd takk!
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
midnight
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 19:03
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rauma

Innlegg av midnight »

Onde energi kan dukke opp JA, men viss du bruker beskyttelses ritualer
kan du unngå dem. Men disse onde energiene er ikke sendt fra djevelen
eller no..djevelen finnes ikke..! ikke demoner heller. Meditasjon er den beste måten i
å komme i kontakt med ånder fra den andre siden eller guiden din..

Et godt råd til deg; Les boken "Mellom to verdner" av Sylvia Browne!
Dette er den beste boken jeg noen gang ha lest. Her står absoult alt du trenger
å vite for å videreutvikle evnene dine :) Det står meditasjons måter som
kan får deg til å få kontakt, beskyttelsesritualer og hvordan du kan finne ut
hvem du var i dine tidligere liv..:) Selv om du kanskje tror jeg overdriver nå
så gjør jeg ikke det..jeg er så forskrekket over hvor realistisk alt i denne boken hørest ut
at jeg seriøst tror vært eneste ord av hva som står. Hva som skjer etter du dør og hvorfor vi er er på jorden også står :)

Lykke til med evnen din <3
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Troyamin

Innlegg av Troyamin »

Takk for svar!

Selv tror jeg det finnes mørke og onde krefter sendt fra Djevelen sjøl.
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nuttapia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 20:30
16
Lokalisering: Der ingen sku tru at eg kan bu!

Innlegg av nuttapia »

midnight skrev:Onde energi kan dukke opp JA, men viss du bruker beskyttelses ritualer
kan du unngå dem. Men disse onde energiene er ikke sendt fra djevelen
eller no..djevelen finnes ikke..! ikke demoner heller. Meditasjon er den beste måten i
å komme i kontakt med ånder fra den andre siden eller guiden din..

Et godt råd til deg; Les boken "Mellom to verdner" av Sylvia Browne!
så gjør jeg ikke det..jeg er så forskrekket over hvor realistisk alt i denne boken hørest ut
at jeg seriøst tror vært eneste ord av hva som står. Hva som skjer etter du dør og hvorfor vi er er på jorden også står :)

HIHI!!! nå har jeg nettopp bestillt den boken! takk for tipset, kanskje det er akkurat den jeg trenger?? :)
Antall ord: 200
Just another brick in the wall..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kakkla
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2008 22:50
16

Innlegg av Kakkla »

Nå har jeg også bestilt boka. Jeg har også opplevd å få kontakt med noe som holdt på å skremme vettet av meg...
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

twiggy skrev:
Kakkla skrev:Nå har jeg også bestilt boka. Jeg har også opplevd å få kontakt med noe som holdt på å skremme vettet av meg...
Kan du angi nettside der det går an å bestille
boken?
Jeg vil tro det sitter endel folk rundt her på Para som har masse bøker - innkludert meg selv. Kan vi ikke låne/leie bort bøkene våre til de som ikke har lest? Om man er veldig redd for dem (noe jeg vertfall er) så kan man ta et depositum eller noe...

Jeg syns det var en knallgod ide :)
Antall ord: 98
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
midnight
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 19:03
16
Lokalisering: Rauma

Innlegg av midnight »

Ja det er den boken "mellom to verdner" som er helt utrolig ja ! :)
Blir helt besatt av boka, klarte ikke legge den fra meg.. den forandret rett og slett mitt
syn på livet. Den forandret meg ti let mye bedre menneske..:)
Jeg låner bøkene til Sylvia på biblioteket jeg:)
Holder på med boken hennes "klarsynt" nå som også er kjempe bra..
Hun har gitt ut mange og jeg har tenkt å lese alle!

Du kan bestille dem på bokklubber, boksider som cappelen og slik tror jeg..
Barte søke litt rundt eller få en bokhandel til å bestille boka for deg <3

Hyggelig å være til hjelp ;)
Antall ord: 106

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

twiggy skrev:
Brenda skrev:
twiggy skrev:
Kakkla skrev:Nå har jeg også bestilt boka. Jeg har også opplevd å få kontakt med noe som holdt på å skremme vettet av meg...
Kan du angi nettside der det går an å bestille
boken?
Jeg vil tro det sitter endel folk rundt her på Para som har masse bøker - innkludert meg selv. Kan vi ikke låne/leie bort bøkene våre til de som ikke har lest? Om man er veldig redd for dem (noe jeg vertfall er) så kan man ta et depositum eller noe...

Jeg syns det var en knallgod ide :)
Enig. Jeg er i så fall interessert i å låne denne av deg. Jeg bor i Buskerud.
"Mellom to verdener" har jeg lånt bort for øyeblikket. Om det er den boka du sikter til? Ellers har jeg jo noe annet morsomt da :)
Antall ord: 145
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 19:23
16

Re: Hva må jeg passe på?

Innlegg av athene1974 »

Troyamin skrev:Er det noe jeg må passe på eller passe meg for dersom jeg får kontakt med ånder eller hva jeg skal kalle det? Kan det være noe "vondt" som prøver å få makt?

Jeg har nylig turt å la meg få kontakt med det som regnes som gjenferd eller energier. Har visst at jeg har slik evne siden jeg var liten, men jeg har blitt skremt av det. Nå som jeg er voksen, og i et trygt forhold, så ønsker jeg å utvikle evnen min. Føler ofte jeg blir kontaktet hvis jeg er ute et sted. I huset jeg bor, så har jeg av og til et par "gjenferd" som titter innom og ser hvordan huset blir stelt. Spesielt ved oppussing. Huset er opprinnelig stokkebygd og eldste delen er fra tidlig 1800-tall. Har lite opplysninger om hvem som har bodd her og historien til huset.

På forhånd takk!
utvikling av evnene dine vil komme etter hvert som du er klar for det. Det jeg tror det er viktig at du skal være klar over er at det sikkert finnes både gode og mindre gode energier. Men du har vel ikke akkurat til hensikt og prøve og " mane frem" noe vondt, så da skulle du vel ha styrt unna det " værste". Lykke til
Antall ord: 221

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
chowbow
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Apr 2008 22:28
16

Innlegg av chowbow »

Hvis du føler at de er "onde" eller uvennlige kan det være at de er der bare for å stjele energien din. Merker du det skal du passe på å få energien din tilbake.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva må jeg passe på?

Innlegg av Jael »

Troyamin skrev:Er det noe jeg må passe på eller passe meg for dersom jeg får kontakt med ånder eller hva jeg skal kalle det? Kan det være noe "vondt" som prøver å få makt?
Ja, det kan absolutt være noe vondt som prøver å få makt, så du bør ikke søke kontakt med ånder. Dersom du uforvarent skulle oppleve ånder uten å søke dem aktivt bør du forholde deg rolig og ikke la ånden få manipulere deg.

På forhånd takk!
Å oppleve ånder er egentlig ingen spesiell evne som noen har og andre ikke. Men noen mennesker opplever dette oftere og godtar at det faktisk finnes en åndelig verden, mens andre opplever det ikke så ofte og bortforklarer det hele som tilfeldigheter hvis de skulle få kontakt med ånder.

Alt vi mennesker opplever av gjenferd, poltergeist, ånder og andre opplevelser er forårsaket av onde ånder som vil oss vondt. De finner glede i å lure oss og skade oss. Derfor skal du holde deg langt unna "gjenferd", og du skal aldri prøve å få kontakt med dem. Da vil de prøve å manipulere deg. De har veldig stor makt, og vi mennesker har lite å stille opp med for å forsvare oss.

Noe av det vi mennesker opplever kan være andre mennesker som prøver å narre oss, eller det kan være fantasien som spiller oss et puss.

Til slutt finnes det gode krefter, men disse fremtrer aldri som gjenferd eller ånder. De gode kreftene er Gud og hans engler. Det finnes mange forskjellige engler: Serafer, kjeruber, erkeengler, budbærere og verneengler. Hvert menneske har sin egen verneengel, men du kan ikke selv søke kontakt med denne. Engelen vil selv kontakte deg hvis Gud vil det. Derimot kan du alltid søke kontakt med Gud, og be ham beskytte deg med sine engler.

Dersom du opplever ånder bør du derfor henvende deg til Gud og be ham om beskyttelse. Be om at han alltid skal vokte deg og la engelen din verne deg.
Antall ord: 453

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Troyamin

Innlegg av Troyamin »

chowbow skrev:Hvis du føler at de er "onde" eller uvennlige kan det være at de er der bare for å stjele energien din. Merker du det skal du passe på å få energien din tilbake.
Takk!

Har klart å fjerne den onde energien. For i et hus med mye kjærlighet og lite negativt å få næring på, så forsvinner alt ondt.

Jeg ber til Gud om å passe på meg og mine slik at intet ondt skal få rot i hjemmet. Og jeg vet jeg blir passet på.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kråka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Sep 2007 17:53
17
Lokalisering: Østlandet

Innlegg av Kråka »

midnight skrev:Et godt råd til deg; Les boken "Mellom to verdner" av Sylvia Browne!

Link til hvor du får kjøpt boken og andre bøker av henne :D

http://www.cappelendamm.no/main/Katalog ... mlist=5064

God fornøyelse :mozilla_wink:
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links