Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Ekstorsisme.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Ekstorsisme.
Finnes det noen i norge som utfører ekstorsisme?
Antall ord: 9
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Re: Ekstorsisme.
Tror det er svært få eller ingen som driver eksorsisme i Norge. Det er mest i katolske og noen få muslimske land at denne praksisen brukes. Leste et sted at eksorsisme ble avskaffet i Norge og Danmark på 1700-tallet, men er ikke sikker...twiggy skrev:Vet ikke om noen utøver ekstorsisme (-hva nå det enn er?). Men jeg vet at en og annen psyko bedriver exorcisme.............Akasha memoria skrev:Finnes det noen i norge som utfører ekstorsisme?
Fant veldig lite når jeg prøvde å søke på internett.
Tror kanskje enkelte voodoo-prester og sjamaner driver med en form for eksorsisme også.
Antall ord: 107
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
Uffda, jeg har skravet feil jeg Eksorsisme mente jeg... Takk for svar! Jeg bare lurer for jeg har aldri hørt om dette i norge. Søkte på nettet men fant svert lite jeg å..
Antall ord: 34
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
En liten skriveleif her og der er jo helt vanlig. Fort gjort i en port Jeg skjønte nå godt hva du mente hvertfall.Akasha memoria skrev:Uffda, jeg har skravet feil jeg Eksorsisme mente jeg...
Grunnen til at eksorsisme er så lite omtalt i Norge, er antakelig at vi er et protestantisk land. Hadde katolisismen vært mer utbredt i Norge, hadde det sikkert vært flere som drev med eksorsisme.
Antall ord: 72
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
Oki i see TakkSvartepus skrev:En liten skriveleif her og der er jo helt vanlig. Fort gjort i en port Jeg skjønte nå godt hva du mente hvertfall.Akasha memoria skrev:Uffda, jeg har skravet feil jeg Eksorsisme mente jeg...
Grunnen til at eksorsisme er så lite omtalt i Norge, er antakelig at vi er et protestantisk land. Hadde katolisismen vært mer utbredt i Norge, hadde det sikkert vært flere som drev med eksorsisme.
Antall ord: 78
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Jan 2007 19:33
- 17
- Blitt takket: 1 gang
En del prester i Den norske kirke gjør det, særlig i nord-områdene. Ellers er katolske prester vant med slikt.Akasha memoria skrev:Finnes det noen i norge som utfører ekstorsisme?
Vær oppmerksom på at de ofte vil be den antatt besatte om å gå til lege/psykolog først.
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
(Fjernet t-en i innlegget ditt, ok?)Akasha memoria skrev:Finnes det noen i norge som utfører eksorsisme?
Ja, i menighets sammenheng så gjør det det, og det skal gjøres når det er aktuelt, og bare da. Men dette er nok lite kjent i det offentlige rom.
Dette er jo også i tråd med Jesu lære. Noen eksempler:
Matt 10:1 Og han kalte sine tolv disipler til seg og ga dem makt over urene ånder, til å drive dem ut, og til å helbrede all sykdom og all skrøpelighet.
Apgj 5:16 Ja, også fra de omliggende byer kom de sammen i mengde til Jerusalem og førte med seg syke og folk som var plaget av urene ånder, og de ble alle helbredet.
Apgj 8:7 For det var mange som hadde urene ånder, og de fór ut av dem med høie skrik, og mange verkbrudne og vanføre blev helbredet.
Antall ord: 160
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Dette er et eksempel på en fyr som kanskje burde ha fått drevet ut noen svindler-demoner i seg selv... Fy flate for en tosk! Jeg synes synd på alle disse menneskene som lar seg lure av slike falske "eksorsister"...
http://www.youtube.com/watch?v=8KWEmTKwsxU
Legg spesielt merke til hans enormt dårlige unnskyldning etter å ha blitt lurt selv
http://www.youtube.com/watch?v=8KWEmTKwsxU
Legg spesielt merke til hans enormt dårlige unnskyldning etter å ha blitt lurt selv
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Feb 2008 03:56
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte
Ikke som jeg vet om, hva har skjedd?, er du besatt av noe?Akasha memoria skrev:Finnes det noen i norge som utfører ekstorsisme?
Antall ord: 25
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå!
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 20 Aug 2005 21:40
- 19
Du får sagt det. Enig!Svartepus skrev:Dette er et eksempel på en fyr som kanskje burde ha fått drevet ut noen svindler-demoner i seg selv...
Antall ord: 29
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.
Hide post links |
Ja den er greimisty-gutt skrev:(Fjernet t-en i innlegget ditt, ok?)Akasha memoria skrev:Finnes det noen i norge som utfører eksorsisme?
Ja, i menighets sammenheng så gjør det det, og det skal gjøres når det er aktuelt, og bare da. Men dette er nok lite kjent i det offentlige rom.
Dette er jo også i tråd med Jesu lære. Noen eksempler:Matt 10:1 Og han kalte sine tolv disipler til seg og ga dem makt over urene ånder, til å drive dem ut, og til å helbrede all sykdom og all skrøpelighet.
Apgj 5:16 Ja, også fra de omliggende byer kom de sammen i mengde til Jerusalem og førte med seg syke og folk som var plaget av urene ånder, og de ble alle helbredet.
Apgj 8:7 For det var mange som hadde urene ånder, og de fór ut av dem med høie skrik, og mange verkbrudne og vanføre blev helbredet.
Antall ord: 167
Hide post links |
Hvem er IKKE besatt av et eller annet ? hihiAshtar skrev:Ikke som jeg vet om, hva har skjedd?, er du besatt av noe?Akasha memoria skrev:Finnes det noen i norge som utfører ekstorsisme?
Neida, jeg tror ikke jeg er besatt
Jeg bare driver og funderer på litt sånn eksorsisme greier...
Antall ord: 54
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Aug 2007 23:49
- 17
Hmm.. Tviler på at det er noen i Norge som utfører dette. En eksorsisme er svært sjeldent og utføres bare av katolske prester. Man må få en prest til å se på "den besatte" pluss at man må oppfylle en del kriterier slik som at personen snakker et språk han ikke har kunnet, bisarr oppførsel osv. Presten ser på personen og deretter snakker han med de øverste prestene for å få godkjent en eksorsime. Tror det bare er i 1 av 10 tilfeller at det blir godkjent.
Antall ord: 90
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2008 13:59
- 16
Hvordan det foregår og hva de egentlig gjør vet jeg ikke,men jeg kjenner kristne som snakker om at det har blitt gjort det flere ganger rundt omkring..Blandt annet i filadelfia bygget på Hamar..Kanskje det finnes noen hardcore kristne som vet mer=)
Antall ord: 46
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Jan 2007 19:33
- 17
Enkelt forklart - både i pentekostal og katolsk praksis:open_palm skrev:Hvordan det foregår og hva de egentlig gjør vet jeg ikke,men jeg kjenner kristne som snakker om at det har blitt gjort det flere ganger rundt omkring..Blandt annet i filadelfia bygget på Hamar..Kanskje det finnes noen hardcore kristne som vet mer=)
Man ber til Jesus om at han skal kaste ut den onde ånden som besetter mennesket.
Antall ord: 74
Hide post links |