Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHan kom i drømmen hennes :O?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
midnight
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 19:03
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Rauma

Han kom i drømmen hennes :O?

Innlegg av midnight »

I desember i fjor lå min bestefar for døden på sykehjemmet. Han hadde lungekreft som hadde spredd seg og det var ikke mer legene kunne gjøre. Det stod om livet hver dag, han ble svakere å svakere..Noen månder før han døde drømte min mor som er svigerdatteren hans at han kom i drømmen hennes og fortalte henne at dette: "Det er ikke noe verre å være død enn å være levende" (mamma har altid vært åpen mot det paranomale og ovenatrulige) Men da han endelig fikk fred like før nyttårsaften og dro fra oss på en lørdags tidlig morgen døde han før vi rakk frem til han (selv om sykehjemmet er bare 3 minutter fra der vi bor) Da vi hadde kommet hjem igjen etter å ha sett bestefar, la mamma seg ned på sofaen å sov, da drømte hun at bestefar sa til henne i drømmen "Jeg er ikke død, jeg lever. Du må hjelpe meg, jeg er ikke død" Mamma synest denne disse drømmene var så virkelig at da hun våknet var det første hun tenkte var å dra opp på sykehjemmet å si til dem at han ikke er død, det var en feil! Men hun gjorde heldigvis ikke det;) (tenk hvor gal personalet må ha trodd hun var viss hun kom stormende med en slik melding). Mamma har alltid hat et veldig godt forhold til bestefar, hun var den som tok seg virkelig av han da han var syk og hjalp han med mye gjennom den vanskelige tiden.. Men disse drømmene betyr de noe? Var det bestefar som ville si henne noe? Hun sier hun aldri har hat så virkelige drømmer før :)
Antall ord: 297

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Dette var ikke lett å svare på...
Sånn i nermeste tiden etter et dødsfall henger sjela igjen en liten stund, og iogmed de hadde så nært forhold er det ikke umulig at han kom til henne i drømmen.
Og kanksje han heller ikke følte seg klar for å forlate livet...
Samtidig må mor klare å slippe tak og leve videre. Bestefar kommer helt sikkert
til å være i minner og sinnet så lenge dere lever, er jo fint å leve på minnene.
Antall ord: 83
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Jeg tenkte og finne noen eldre innlegg om det der her på forumet, men akkurat i kveld har jeg ikke så mye tid.
Det vil være veldig lett og refusere denne drømmen som bare en drøm, og for allt jeg vet er det bare en drøm også.
Det som derimot er sant er att det er noe av det mest rapporterte som finnes, det att man drømmer beskjeder fra folk som er gått bort.
Hvor jeg kommer fra er det en kjent historie om testamenter og andre papirer som ble funnet etter henvisninger fra en avdød i en arvesak.

Gjenferd kommer i drømme og løser drapssak i USA
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... ht=#296337
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Dette kan være mer vanlig enn man tror. Hadde også en lignende drøm sist desember. En ukes tid etter at min mor gikk bort, tenkte jeg mye på om det var noe jeg kunne ha gjort annerledes, slik som; ba jeg nok for henne og slikt...Vel, etter å ha slitt endel med slike tanker, så kom hun til meg i en drøm. Hun sa at; det ikke var min skyld, at jeg ikke kunne noe for det. I drømmen virket hun veldig glad, og var både levende og død på samme tid.

Men nå skal det sies at jeg tror på et evig liv etter legemeets fysiske død. Det var iallefall godt å få "treffe" henne igjen 2 dager før hennes legemes begravelse. :)
Antall ord: 130
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
midnight
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 19:03
16
Lokalisering: Rauma

Innlegg av midnight »

Oii :O Moren din altså..
Fint at hun kom i drømmen din, synes
det er en fin måte å ha kontakt med de døde på..
Hun ville sikkert vise deg at hun hadde det bra og at
alt kommer til å ordne seg ^^,

Det jeg tror var med mamma var at bestefar ville
fortelle henne at det ikke er noe verre å være død enn
levende..Kanskje han ville si henne at det er et liv etter døden
og at dett måtte skje:)
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
line81
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Jan 2008 20:11
16
Lokalisering: sør-trøndelag

Innlegg av line81 »

vel, jeg tror personer vi er glade i, kan komme til oss i drømmer...
Jeg var selv veldig knust da bestefar døde for snart et år siden, og fikk et lite sammenbrudd. men han kom til meg i drømmene og fortalte hvor glad han var i meg og at han var stolt av meg. han var død i drømmene mine.
Etter en 5-6 drømmer, så ga han meg en skikkelig god klem. og fortalte at nå vil han hjem. Siden den gang, så har jeg drømt svært lite om han. Men føler at han ser om meg noen ganger.
Men der var vel det som skulle til for at jeg skulle klare og komme meg gjennom sorgen.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bauer_83
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Aug 2007 14:50
17