Fakta, teori & skepsisMunnharpens kraft

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Preacher

Munnharpens kraft

Innlegg av Preacher »

Jeg fikk lyst til å fortelle litt om et instrument som har betydd en del for meg, og kanskje for andre her inne, munnharpe.

Jeg har alltid hatt en dragning mot dette instrumentet. Og det har vist seg nyttig på mange områder. Jeg har forsket på paranormale aktiviteter i mange år. Og munnharpen måfor min del sies å ha en stor innvirkning med tanke på prosesser i både menneske, sjel og hendelser.

Shamaner har i lang tid fattet interesse for munnharpe. Den kan blant annet brukes til å sette seg selv i en slags trance. Vibrasjonene fra munnharpen brer seg raskt i kroppen til den som spiller instrumentet. Man sier at munnharpen bringer deg til den ”øvre verden” for informasjon, ”den dype verden” for styrke og den ”mellomste verden” for rask forandring. Det sies også at munnharpen kan være med på å ”tune” kroppens shakra.

Men kanskje vel så spennende er det å bruke instrumentet i paranormal forskning. Det har blitt sagt at munnharpen kan brukes til å tiltrekke seg både gode og onde energier. Jeg har derfor spilt munnharpe både i naturen og i hjemsøkte hus, med utrolig spennende resultater! Mye gjenstår derfor i letingen på munnharpens kvaliteter og makt. Her er det muligheter for andre å skaffe seg dette instrumentet. For som det fortelles, alle kan lære å spille munnharpe, men ikke alle kan lære å bli ett med instrumentet for å oppdage dets lunefulle hemmeligheter…

Mange lurer kaskje i mer på hva som har skjedd når jeg har spilt? Det har vært episoder der jeg har fått frem apparisjoner ved å spille. Videre har dyr hatt god respons på instrumentet. De ser ut til å like det. Mange mennesker har også følt seg bedre til sinns når jeg har spilt for dem. Og jeg har endog fått et poltergeist til å roe seg ned ved hjelp av munnharpen.

Noen advarer også mot å spille for lenge, siden vibrasjonene kan påvirke hjernen. Enkelte mener at man kan bli ”gal” av å spille for mye. Det fine er dog om man skulle føle seg uvel, så slutter man å spille!

Her gjenstår dog en masse spennende å finne ut av. Så jeg utfordrer gjerne flere til å forsøke seg. På mine turer med både infrarød film, elektromagnetiske måleapparater, varmesøkende kamera, båndopptakere etc etc har også munnharpen blitt fast inventar.

Håper dette kan inspirere dere da :-)

Er det noe mer dere lurer på, så si gjerne i fra.
Antall ord: 416

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Fy og faen! Her fikk jeg jaggu mye å fordøye!

Har faktisk hørt om det med å bruke "hypnotiserende og lokkende" objekter...

Meget interessant...! Har du fått mye nyttig på film og evp?
Vi har nå ak kjøpt evp så har ikke kommet helt igang med våres etterforskning enda!
Antall ord: 52
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Preacher

Innlegg av Preacher »

Mysticool skrev:Fy og faen! Her fikk jeg jaggu mye å fordøye!

Vi har nå ak kjøpt evp så har ikke kommet helt igang med våres etterforskning enda!
Jeg må si at på film, foto og EVP, så har det blitt BEMERKELSESVERDIG lite! Men når det gjelder utslag ved hjelp av EMF instrumenter har vi gjort utrolige funn! Var med på en prøveinnspilling for TV2, kalt "Landet Bortenfor". Har ikke hørt noe mer om de vil fortsette. ALT er PENGER i dag så... Men der besøkte vi en hjemsøkt gammel skole i Finnmark. VELDIG artig :-D Måleinstrumentet tok inn kraftige signaler i rundt 5 minutter. Jeg ba dermed spøkelset (som jeg ikke så) sette seg ned, eller forlate rommet. Momentant stoppet målingene! Det er nok det nærmeste jeg har vært en mulig "seriøs" måling. For da brukte vi to dager på å sjekke feilkilder. Ja, selv flyrutene fikk vi oversikt på :-)

Lykke til med deres egen forskning. Mange mennesker ønsker jo vitenskapelige beviser i dag, mens for andre holder det å tro. Begge deler er jo like spennende da. Så, stå på. Gleder meg til å høre mer om hvordan fremdriften deres blir, gjerne her i forumet :-)
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Preacher skrev:
Mysticool skrev:Fy og faen! Her fikk jeg jaggu mye å fordøye!

Jeg må si at på film, foto og EVP, så har det blitt BEMERKELSESVERDIG lite! Men når det gjelder utslag ved hjelp av EMF instrumenter har vi gjort utrolige funn! Var med på en prøveinnspilling for TV2, kalt "Landet Bortenfor". Har ikke hørt noe mer om de vil fortsette. ALT er PENGER i dag så... Men der besøkte vi en hjemsøkt gammel skole i Finnmark. VELDIG artig :-D Måleinstrumentet tok inn kraftige signaler i rundt 5 minutter. Jeg ba dermed spøkelset (som jeg ikke så) sette seg ned, eller forlate rommet. Momentant stoppet målingene! Det er nok det nærmeste jeg har vært en mulig "seriøs" måling. For da brukte vi to dager på å sjekke feilkilder. Ja, selv flyrutene fikk vi oversikt på :-)

Lykke til med deres egen forskning. Mange mennesker ønsker jo vitenskapelige beviser i dag, mens for andre holder det å tro. Begge deler er jo like spennende da. Så, stå på. Gleder meg til å høre mer om hvordan fremdriften deres blir, gjerne her i forumet :-)
Skal du få høre vettø! Sender deg en PM
Antall ord: 245
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Jaw Harp Heaven :mozilla_smile:

http://www.youtube.com/watch?v=Ddhb8oKoWmo
Antall ord: 12
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Preacher

Innlegg av Preacher »

Dere skal se at det er MUNNHARPE, og ikke "vanlig harpe", de mener vi skal spille når vi skal inn porten hos St Peter (for de som ønsker å tenke slikt da)... Siden vi angivelig er skapt i Gud's bilde, så betyr vel kapital en del for livet på den andre siden også... Munnharpe er billig! Løp og kjøp! ^^
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Preacher

Innlegg av Preacher »

Som en tilleggsopplysning kan jeg si at det er gjort en masse funn av munnharper i gamle nonne- og munkeklostre. Det var nemlig slik at munnharpen gjerne ble godtatt som et av få instumenter, rett og slett på grunn av sin monotone klang. Grunnen var trolig at man med et slikt instrument ikke tok oppmerksomheten alt for langt vekk fra det religiøse. Så, kanskje finnes det munker og nonner som går igjen, fordi de ikke får spille på sitt long lost instrument... Finn ut =)
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Tja, kanskje man skulle gå til anskaffelse av det lille men godt klingende instrument. Forstår det slik at det er lett å spille på når man først har fått teket på det, hehe.

Ser at mange kjente artister også har benyttet seg av instrumentet. Her: http://en.wikipedia.org/wiki/Jew%27s_harp

Buffy Sainte-Marie er en av artistene. Hun demonstrerer bruken av et annet enkelt instrument, en munn bue - mouth bow. Stilig. Hør: http://www.youtube.com/watch?v=krx2MoTaAVo
Antall ord: 86
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Preacher

Innlegg av Preacher »

Ja, du skal se at du må kaste deg over litt kjøpepress =) Det kan kanskje lønne seg å prøve ut en billig modell i ei musikkforretning først, til en 30-40 kroner ;-)

Selv bestemte jeg raskt at jeg nok ville ha ei håndsmidd harpe. MYE bedre lyd, og samtidig kan du få de stemt slik at du kan spille sammen med andre instrumenter.

Jeg er forundret over at vi ikke ser munnharpe mer i musikkindustrien. Selv om det er en rekke artister, og i senere tid også metalband, som har brukt instrumentet, så ligger det fortsatt i skuffen hos mange... Har prøvd å spille gjennom mikrofon. AH, det kan bli SKIKKELIG rått skal jeg si :-D Et eksempel er det her (ikke meg som spiller):

http://www.youtube.com/watch?v=xhvt2EMhfsY

Ellers fant jeg tidligere ei FET side hvor man kan bestille til man blir grønn:

http://www.danmoi.de/

Joda, galskapen vil ingen ende ta ^^
Antall ord: 163

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

Kjøpepress eller ikke, jeg skal ha en. :mozilla_wink:

Elsker å gå i fjellet og på toppene, og en munnharpe er lett å frakte med seg.

Da blir det munharpespill på fjelltoppene og med nydelig utsikt.

Så takk for at du satte meg på idéen om instrumentet, Preacher. :)
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links