Universet & dets hemmeligheterHar du møtt noen fra din sjelegruppe?

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Har du møtt noen fra din sjelegruppe?

Innlegg av David Skywalker »

Her på Jorden så følger mennesker som oftest ensidig sin personlighet - som bare forholder seg til materielle ting - ytre ting og fornekter alt som har med det åndelige å gjøre. Det er ikke noe galt i det - men en vil ikke ha den "oversikten" i livet,som de som følger sin sjel eller Høyere Selv.

Kort om esoterisk spirituell læring ang her på Jorden:
1. Personlighet - ytre ting her på Jorden.
2. Sjel eller Høyere Selv - endel indre emner.
3. Monad eller sjelegruppe.

Alle personligheter her på Jorden har en sjel eller man kan kalle det for Høyere Selv. Og i en sjelegruppe/Monad som det har blitt kalt for - er delt inn i 12 høyere selv/sjeler og de er delt inn i 12 personligheter eller forlengete armer av sjelen/høyere selvet. Dvs 144 i hver sjelegruppe. Alle mennesker tilhører en sjelegruppe. Noen kan leve har på Jorden eller andre steder i vår galakse som i Pleiadene,Sirius,Arcturus osv...Alle sjelegrupper er igjen en del av høyere former for sjelegrupper osv osv...

Så vi inkarnerer ikke bare for oss selv(negative egoet tror det), men for vår sjel og sjelegruppe.

Hvordan lytte til Høyere selvet eller sjelen?Intuisjonen overgår alt som har med klarsynthet å gjøre eller synskhet. Det som overgår intuisjon igjen er mer avanserte former for telepati. Intuisjon er på en måte en lettere form for telepati. Dess mer man er vant til å tune inn på intuisjonen og klare tanker fra sjelen/Høyere Selvet så vil man lettere følge den i sin vei i livet. Meditasjon og andre metoder er fint å vedlikeholde og polere kommunikasjon via ens intuisjon.

Å følge ensidig personligheten sin som bare ser det ytre og det materialistiske(viktig side av oss her på Jorden dog pga den verden vi lever i) - så vil man drukne i illusjoner i denne verden og siden de fleste skoler her på Jorden følger bare ensidig personlighets-kunnskap så blir det veldig trangsynt om man ser det fra sjelens perspektiv eller høyere nivåer. Og om man ikke har forbindelse til sjelen eller Høyere Selvet så drukner man ikke bare i illusjoner - men også negative ego-egenskaper.

Å realisere mor/far Gud i livet sitt er hovedmening med livet.Og i Gud sin bevissthet så rommer endel Univers,galakser,solsystemer,planeter.....og erkjenne at vi er medskapere. Og i ydmykhetens navn så er det uendelig mange nivåer får å være ett med mor/far Gud-nivået i hele Kosmos.En kosmisk dag eller natt er på flere milliarder av år. Og Gud kan bare ved en tanke skape et helt Univers....han har medhjelpere som Elohimer(nevnt i Bibelen),Lord Metatron(erkeengler over alle erkeengler) og andre som hjelper til med å skape store ting i Guds Kosmiske rike.

Høyere Selvet eller sjelen vet at Akashic Records har informasjon om alle våre inkarnasjoner her på Jorden og det finnes også andre bibliotek som har info om våre inkarnasjoner(til de "personligheter" og sjeler som har erfart det) andre steder i Universet.Den har også informasjon om jordas historie. Så de mest troverdige personer ang kunnskap og visdom om jordas historie beror på hvor bra kontakt man har med sitt Høyere Selv blant annet. Og hvordan man er som kanal for høyere bevissthetsnivåer og det spirituelle hierarkiet. Jeg vil nevne navn som Edgar Cayce,Alice Bailey,Joshua David Stone - blant annet som hadde veldig "rene" og klare kanaler til Akashic Records via sitt høyere selv og de hadde også kontakt med Universets Sinn - som vårt høyere selv og sjelegruppe er endel av.

Erkeengel Metatron er en av Akashic Records voktere:

http://melchizedek73.angelfire.com/side ... ashic.html

Jeg kunne ha gått mer i dybden og i evigheter ang mer info om esoterisk kunnskap om vår sjel. Men det ville ha tatt flere titalls sider. Aura,chakraer,lysstråler,lyskropp mm :mozilla_cool:

Jeg har møtt ei fra min sjelegruppe nå nylig og det var et spesielt møte. Hun hadde et bilde som gjorde sterkt inntrykk på meg som jeg har vist i bildet nederst på denne siden:

http://melchizedek73.angelfire.com/side1ommeg.html

Vi begge følger Høyere Selvet eller Sjelen rimelig brukbart i livene våres og mye av det vi utveksler er veldig lik de tanker vi har om det åndelige og sjelen. Veldig naturlig egentlig - så lenge vi begge følger en større del av oss selv. Vi har ikke samme Høyere Selv - men er en av 144 stk i samme sjelegruppe(gruppebevissthet). Om du er interessert i å se på hennes "portalbilder" til andre dimensjoner her på Jorden - så er hun på Unity-senteret og har et lite galleri der - du kan sende meg pm om mer opplysning.

Det er også forskjellige nivåer på diverse sjelegrupper og høyere selv. Det beror på mange ting. Hva diverse sjeler har oppnåd i diverse liv på det ene og det andre stedet. En oppstegen mester f.eks her på Jorden samler alle fra sin sjelegruppe når den "stiger opp" - dvs løser opp all karma på Jorden. Og kan velge å fortsette å jobbe på det indre planet av det spirituelle hierarkiet tilknyttet Jorden eller andre steder. Eller velge å leve i samme "udødelige" kropp - som man skaper når man stiger opp - og lever flere 100 år eller tusenvis av år her på Jorden. Det har flere mestre gjort allerede på Jorden.

De fleste på Jorden ser utifra en flues perspektiv(ensidig negativ ego-illusjoner i sin bevissthet uten form for kommunikasjon og forbindelse til sin sjel eller høyere selv) - det er kjedelig det. :D

Har du møtt en/ei eller flere fra din sjelegruppe og hvordan var møtet/møtene?Kan du beskrive det?
Sist redigert av David Skywalker på 22 Mar 2008 16:04, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 990
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doodles
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Nov 2007 01:23
17

Innlegg av doodles »

Akkurat dette har jeg interessert meg for i det siste!!
Vet om 3 personer fra min sjelegruppe...
Så er litt overraska :D

Så i din mening er det slik at hvis jeg har 2 sjelevenner, så er de også sjelevenner med hverandre?
Er litt forskjellige meninger om akkurat det... Og ikke helt sikker på om det stemmer.
Men det er vel uansett slik at man har en spesiell "connection" med de i sin egen sjelegruppe. Kan føles som søsken, kanskje.
Lettere å prate med enn andre folk. Har mer lyst til å prate med de kanskje...
Varierer nok fra person til person, altså forholdet mellom de ulike sjelevennene.
Noen er vel nærmere enn andre også.

Vet ikke så mye om det egentlig :mozilla_tongue:
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Re: Har du møtt noen fra din sjelegruppe?

Innlegg av Brenda »

David Skywalker skrev:Intuisjonen overgår alt som har med klarsynthet å gjøre eller synskhet. Det som overgår intuisjon igjen er mer avanserte former for telepati. Intuisjon er på en måte en lettere form for telepati.
Intuisjon ER jo klarsynthet.
Magefølse, intuisjon, klarsynt, synsk.......
Antall ord: 47
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Negative egoet er en slu rev - det er uendelig mye av det også i den åndelige verden,retninger og bevegelsen her på Jorden. Intuisjon overgår alt som har med klarsynthet å gjøre,fordi det har noe med forbindelser til høyere selvet og høyere former for bevissthetsnivåer å gjøre og ens bevissthetsutvikling. Klarsynthet har blant annet med vår underbevissthet å gjøre og det er mange nivåer der - men det er på "lavere" nivå enn intuisjonen kan føre oss til. Jeg presenterer det jeg har fått verifisert via mitt Høyere Selv. Så får andre ha sine "sannheter".

Svakheter med mange klarsynte er at de ikke skiller mellom intuisjon og det å være klarsynt. Fordi det er en viktig del i ens åndelig utvikling - dette med spirituelle dømmkraft. Og man kan lett falle i stagnerte groper her i sin bevissthetsutvikling. Dess mer en er vant med å være på høyere bevissthetsnivå så vil også klarsynet være bedre tunet inn - man vil være en bedre og renere kanal. Om man ikke er bevisst på disse tingene etter min mening så vil man lettere stagnere og ikke være en bra kanal som man "tror" og ønsker. Mye fallgroper i negativ egoets navn ang det åndelige. Nå jobber jo klarsynte og synske som oftest her på Jorden med astralverdenen og der er det mye "rart" av energier og sånt. De beste og reneste kildene man kan kanalisere fra er ens eget høyere selv eller såkalte oppstegne mestre,erkeengler o.l. De operer i høyere sfærer enn astralverdenen som regel. Men man får følge det man føler seg tiltrukket til,som klarsynt og synsk også da.

Sjelspsykologien er veldig undervurdert for mange klarsynte og synske. Mange fallgroper her som sagt i negative egoets navn. Og det bremser og skaper også trangsynthet. Nøkkelen for alle som mener de er klarsynte og synske - og jobber innenfor disse feltene er å skape bedre forbindelser til Høyere Selvet sitt - til sin intuisjon og ikke minst konstant å jobbe med seg selv og sin bevissthetsutvikling. Når man er synsk eller klarsynt så betyr det ikke at det ikke er mer å hente liksom eller at man kan fort "bremse" på pedalen ang sin egen selvutvikling. Gud holder som sagt i sin bevissthet alle Univers,galakser,solsystemer,planeter,sjelegrupper,høyere selv,erkeengler,oppstegne mestre med mye mer....en tanke fra Gud er nok til å skape et Univers alene. Og det klarsynte og synske her på Jorden kan ha i sin bevissthet er jo ikke en gang en liten milligram av det i sin bevissthet.

Det er også endel svakheter med såkalte medium som med klarsynte og synske at de glemmer å utvikle seg videre og stagnerer og føler seg veldig trygg der de er. En stor negativ ego-felle her - som mange ikke er bevisste på. Det samme er det med sjamaner og andre åndelige retninger. De operer altfor mye i "astralverdenen"....eller stagnerer i den verdenen - når det er flere andre dimensjoner der. Men man følger det man tiltrekkes av - så lærer man av det man går igjennom.
Antall ord: 535
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av kaja43 »

Brenda skrev:
David Skywalker skrev:Intuisjonen overgår alt som har med klarsynthet å gjøre eller synskhet. Det som overgår intuisjon igjen er mer avanserte former for telepati. Intuisjon er på en måte en lettere form for telepati.
Om du vil vite mer om det David skriver om her så kan jeg
anbefale "fra klarsyn til intuisjon" av Kenneth Sørensen.
Den er en lettlest bok som samtidig gir en god innføring i
emnet. Du kan lese den om den og muligens laste den ned
også på www.kentaurnet.dk
Antall ord: 102
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

David Skywalker skrev:Negative egoet er en slu rev - det er uendelig mye av det også i den åndelige verden,retninger og bevegelsen her på Jorden. Intuisjon overgår alt som har med klarsynthet å gjøre,fordi det har noe med forbindelser til høyere selvet og høyere former for bevissthetsnivåer å gjøre og ens bevissthetsutvikling. Klarsynthet har blant annet med vår underbevissthet å gjøre og det er mange nivåer der - men det er på "lavere" nivå enn intuisjonen kan føre oss til. Jeg presenterer det jeg har fått verifisert via mitt Høyere Selv. Så får andre ha sine "sannheter".

Svakheter med mange klarsynte er at de ikke skiller mellom intuisjon og det å være klarsynt. Fordi det er en viktig del i ens åndelig utvikling - dette med spirituelle dømmkraft. Og man kan lett falle i stagnerte groper her i sin bevissthetsutvikling. Dess mer en er vant med å være på høyere bevissthetsnivå så vil også klarsynet være bedre tunet inn - man vil være en bedre og renere kanal. Om man ikke er bevisst på disse tingene etter min mening så vil man lettere stagnere og ikke være en bra kanal som man "tror" og ønsker. Mye fallgroper i negativ egoets navn ang det åndelige. Nå jobber jo klarsynte og synske som oftest her på Jorden med astralverdenen og der er det mye "rart" av energier og sånt. De beste og reneste kildene man kan kanalisere fra er ens eget høyere selv eller såkalte oppstegne mestre,erkeengler o.l. De operer i høyere sfærer enn astralverdenen som regel. Men man får følge det man føler seg tiltrukket til,som klarsynt og synsk også da.

Sjelspsykologien er veldig undervurdert for mange klarsynte og synske. Mange fallgroper her som sagt i negative egoets navn. Og det bremser og skaper også trangsynthet. Nøkkelen for alle som mener de er klarsynte og synske - og jobber innenfor disse feltene er å skape bedre forbindelser til Høyere Selvet sitt - til sin intuisjon og ikke minst konstant å jobbe med seg selv og sin bevissthetsutvikling. Når man er synsk eller klarsynt så betyr det ikke at det ikke er mer å hente liksom eller at man kan fort "bremse" på pedalen ang sin egen selvutvikling. Gud holder som sagt i sin bevissthet alle Univers,galakser,solsystemer,planeter,sjelegrupper,høyere selv,erkeengler,oppstegne mestre med mye mer....en tanke fra Gud er nok til å skape et Univers alene. Og det klarsynte og synske her på Jorden kan ha i sin bevissthet er jo ikke en gang en liten milligram av det i sin bevissthet.

Det er også endel svakheter med såkalte medium som med klarsynte og synske at de glemmer å utvikle seg videre og stagnerer og føler seg veldig trygg der de er. En stor negativ ego-felle her - som mange ikke er bevisste på. Det samme er det med sjamaner og andre åndelige retninger. De operer altfor mye i "astralverdenen"....eller stagnerer i den verdenen - når det er flere andre dimensjoner der. Men man følger det man tiltrekkes av - så lærer man av det man går igjennom.

Du har rett i at Gud er Allmektig, alt består ved Guds vilje.
:)
Antall ord: 552
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

kaja43 skrev:
Brenda skrev:
Om du vil vite mer om det David skriver om her så kan jeg
anbefale "fra klarsyn til intuisjon" av Kenneth Sørensen.
Den er en lettlest bok som samtidig gir en god innføring i
emnet. Du kan lese den om den og muligens laste den ned
også på www.kentaurnet.dk
Takk Kaja43, det skal jeg gjøre, kanskje jeg blir en smule klokere :)
Antall ord: 117
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
A.M
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 10 Okt 2006 20:33
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av A.M »

Jeg er så heldig og være sammen med en fra min sjelegruppe nå. Jeg føler meg hel når jeg er sammen med han, og han er den eneste personen i verden som virkelig forstår meg og den eneste jeg greier å dele alle mine tanker og følelser med.

Jeg syns det er kjempeinteressant å lese alt du skriver, David, men jeg blir dessverre litt frustrert. 352 nivåer! Vet ikke helt om jeg tørr å spørre om hvilket nivå jeg er på nå, mitt mål i livet er å bli opplyst, men det virker så utrolig langt igjen..
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

A.M skrev:Jeg er så heldig og være sammen med en fra min sjelegruppe nå. Jeg føler meg hel når jeg er sammen med han, og han er den eneste personen i verden som virkelig forstår meg og den eneste jeg greier å dele alle mine tanker og følelser med.

Jeg syns det er kjempeinteressant å lese alt du skriver, David, men jeg blir dessverre litt frustrert. 352 nivåer! Vet ikke helt om jeg tørr å spørre om hvilket nivå jeg er på nå, mitt mål i livet er å bli opplyst, men det virker så utrolig langt igjen..
Legg fra deg alle mål, og elsk deg selv slik du er i øyeblikket...så er du der. :D
Mange prøver å bli noe....men få vet at de allerede ER noe.

Jeg har møtt mange fra min sjelegruppe, men det er bare èn som gir den helhetsfølelsen du snakker om. Så langt ihvertfall. En del av min energi er i henne, og omvendt....energiene våre er blandet pga. alle de tidligere livene vi har levd sammen. Og da kommer følelsen av å være ett. :)
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
A.M
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 10 Okt 2006 20:33
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av A.M »

Gaute skrev:Legg fra deg alle mål, og elsk deg selv slik du er i øyeblikket...så er du der. :D
Mange prøver å bli noe....men få vet at de allerede ER noe.
Jeg satt og leste på I AM University i går, og da skjønte jeg enda litt mer av dette, for jeg har alltid tenkt at de som er mestrer er bedre enn oss siden de har komt så langt. Men vi er jo alle ett, og vi vet alt, vi må bare realisere det. Så det du sier Gaute, stemmer veldig bra med min «oppgave» akkurat nå, nemlig å elske meg selv :)
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

novå-nivå--- bunn? topp..... haha , samme greia, er det ikke... joda, mange speil på veggen her... hvem ser du? hva tror du?
Hva tenker jeg om deg... Høy grad av fornektelse ut å går... hallo, nå må du våkne, vi venter, jeg venter O:) Du venter

Hopp på kjærlighetstoget :D

"I AM" , JEG ER!!! si det daglig... JEG ER, JEG ER, JEG ER,JEG ER! BLOMSTEN,GUD,BROREN,SØSTER,SØNNEN,ÅNDEn.... KJÆrligheten.... ALT og Ingenting.

høytsvevende, til lav vibrasjon, bor du i et skap? er det trygt der? er du redd for noe...?

fanget i dualistiske aspekter, begrensende, de fÅ, de Utvalgte.. mesteren over mesteren over mesteren, hvem er elven?

kos kos...
Antall ord: 117
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links