Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ er det noen som vil fortelle sine opplevelser
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Aug 2007 21:06
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 1 gang
er det noen som vil fortelle sine opplevelser
jeg har selv opplevd mange ting innen det hensindige,
men er det noen av dere som vil fortelle deres historie
gjerne andre kjenner til lignenede historie.
:mozilla_smile: :mozilla_smile: :mozilla_smile:
Antall ord: 32
ta det med et smil
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Jeg var på et vorspiel for ikke så lenge siden:)
Han som eide huset har arvet det av bestefaren sin, alle sammen hadde det gøy med playstaytion men når de skulle slå av spillet hørte jeg plutselig en ru mørk stemme med en skikkelig bygdedialekt helt oppi øret mitt som sa - Kan eg komma forbi? Jeg kikket automatisk rundt meg, men det virket ikke som om noen andre hadde lagt merke til stemmen. Det slo meg at kansje det var dvd spilleren med en intro av en sang eller noe... Men i jøss, hvem ville vel hatt en sånn intro, desutten var det playstationen som var tilkoblet. Jeg spurte begge som satt ved siden av meg om de hadde hørt det og de hadde ikke hørt noe.. Og nei, jeg hadde drukket svert lite :mozilla_wink:
Hm... kan dette ha vert bestefaren tro, jeg flyttet ivertfall bena
Han som eide huset har arvet det av bestefaren sin, alle sammen hadde det gøy med playstaytion men når de skulle slå av spillet hørte jeg plutselig en ru mørk stemme med en skikkelig bygdedialekt helt oppi øret mitt som sa - Kan eg komma forbi? Jeg kikket automatisk rundt meg, men det virket ikke som om noen andre hadde lagt merke til stemmen. Det slo meg at kansje det var dvd spilleren med en intro av en sang eller noe... Men i jøss, hvem ville vel hatt en sånn intro, desutten var det playstationen som var tilkoblet. Jeg spurte begge som satt ved siden av meg om de hadde hørt det og de hadde ikke hørt noe.. Og nei, jeg hadde drukket svert lite :mozilla_wink:
Hm... kan dette ha vert bestefaren tro, jeg flyttet ivertfall bena
Antall ord: 155
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 16 Mar 2008 22:05
- 16
- Kjønn (valgfri): 50-50
- Lokalisering: Hadeland/Oslo
Fantastisk reaksjon! Folkeskikk gjelder visst ikke bare for de levende. Herligakasha memoria skrev: Hm... kan dette ha vert bestefaren tro, jeg flyttet ivertfall bena
Antall ord: 25
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Mai 2006 23:49
- 18
- Lokalisering: i en skog
Re: er det noen som vil fortelle sine opplevelser
Tror ikke dette er rette plassen å fortelle om noe du har opplevd som uvanlig/paranormalt , DA DU fort knuses ned til at det nok er en NATURLIG forklaring på dine tvangs tanker... av de som aldri opplever noe selv. Men de er vel bare mer vitende er de som oplever slike tingmiss skrev:jeg har selv opplevd mange ting innen det hensindige,
Antall ord: 86
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
jaktis`s` skrev:Tror ikke dette er rette plassen å fortelle om noe du har opplevd som uvanlig/paranormalt , DA DU fort knuses ned til at det nok er en NATURLIG forklaring på dine tvangs tanker... av de som aldri opplever noe selv. Men de er vel bare mer vitende er de som oplever slike tingmiss skrev:jeg har selv opplevd mange ting innen det hensindige,
Du sier gjerne noe der-
Men gjerne de som ikke har opplevd noe lærer noe av vi som har opplevd.
Men forstår hva du mener med den evige håningen vi for fra de såkalte norm folkene-
Men nå må ikke jeg håne men det er det mange av de gjør med oss.
Antall ord: 147
ta det med et smil
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Om det er noen trøst, så har jeg med hånden på hjertet aldri opplevd noe i nærheten av paranormalt. Ennå så mye jeg leser om det, snakker om det og diskuterer det. Jeg er likevel mørkredd herfra til helvete, og tør ikke sove med føttene utenfor dyna. Jeg elsker å lese om andres opplevelser, så bare fortsett å fortell! Endulge me :]miss skrev: Du sier gjerne noe der-
Men forstår hva du mener med den evige håningen vi for fra de såkalte norm folkene-
Antall ord: 125
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
TheMartine skrev:Om det er noen trøst, så har jeg med hånden på hjertet aldri opplevd noe i nærheten av paranormalt. Ennå så mye jeg leser om det, snakker om det og diskuterer det. Jeg er likevel mørkredd herfra til helvete, og tør ikke sove med føttene utenfor dyna. Jeg elsker å lese om andres opplevelser, så bare fortsett å fortell! Endulge me :]miss skrev: Du sier gjerne noe der-
Hadde alle vore som deg :mozilla_wink:
Antall ord: 134
ta det med et smil
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
I know, that's what I keep telling myselfmiss skrev:
Hadde alle vore som deg :mozilla_wink:
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Des 2006 22:48
- 17
Opplevd...vel, første gangen jeg opplevde noe paranormal var når jeg var..eeem..hmm 8 eller 9 tror jeg. Var med på hytta til en tanta mi er sammen med. (kan ikke kvalifiseres som onkel mener jeg..men ja hehe) greit opplevelsen... dette var en gammel hytte, så selvsagt var det ikke noe inne do, man måtte til utedoen for å gjøre noe. Så ja, rundt 3 på natta tror jeg, så våkna jeg at jeg måtte på do. Å mørkredd som jeg var vekkte jeg opp søskenbarnet mitt som også måtte på do. Da vi gikk for å gjøre det vi måtte, så var det en krok utenpå vi måtte være obs på hang ned sånn at ikke den hang opp å kanskje fallt ned og låste oss inne der. ok, så vi gikk nå inn begge 2 (var utedo med 2 toaletter, så ja). Å mens vi sto der hørte vi at kroken utenfor begynnte å gi lyd fra seg, lyden var da at det hørtes ut som noen løfte den opp langs døra...og ja, den ble slupped ned så vi ble låst inne :S, vi hylte og ropte og til slutt kom nå tanta mi ut og låste opp igjen da < noen år etter fikk vi vite at bestemoren til han tanta mi var sammen med hadde dødd der da..så om det var henne vet jeg ikke hehe, men det var første opplevelse.
Så gikk det noen år, da begynnte det å skje saker å ting i moderns hus, aldri opplevd noe som helst der. Bodde der i over 13 år, men av en eller annen grunn så begynnte ting å røre på seg å greier der, tak lamper ble skrudd på så de fallt i gulvet å ble ødlagt. Å stemmer ble hørt, dette foregikk i 3 mndr ca..så stoppa det helt opp < så aner ikke hva som foregikk egentli da jeg..det kom å gikk på en måte.
Så flytta jeg, å jammen med var det ikke ett sted det skjedde saker og ting på det å gitt. Dette var ett bygg med 5 leiligheter som hadde vært en byggning folk ble holdt som fange under krigen (også 2-3 som hadde blitt drept der). Der var ikke jeg den eneste, der hadde vel hvertfall 3 leilighetene aktivitet. Pappa bodde i ene, å han hadde sett en mann å en dame i refleksjon i vinduet sitt (å han bor i andre etg..), i kjellern på byggningen så er det skapdører som slår. Og hos meg..igjen stemmer og lyder (som jeg la ut her på et annet emne), men hadde også ting som vekkerklokke som ble stillt på og aktivert uten at noen hadde rørt den på fler uker. Så flytta jeg igjen, å her også har jeg fått noe på lyd jeg ikke kan forklare, nå er det eneste tingen som jeg har opplevd her, så skal ikke si det var noe spesiellt egentli..men man får vente å se, kun bodd her noen uker så ;P. Enten er jeg uheldig med leiligheter, ellers følger noen etter meg haha. Oh well, det var hvertfall mine opplevelser.
Så gikk det noen år, da begynnte det å skje saker å ting i moderns hus, aldri opplevd noe som helst der. Bodde der i over 13 år, men av en eller annen grunn så begynnte ting å røre på seg å greier der, tak lamper ble skrudd på så de fallt i gulvet å ble ødlagt. Å stemmer ble hørt, dette foregikk i 3 mndr ca..så stoppa det helt opp < så aner ikke hva som foregikk egentli da jeg..det kom å gikk på en måte.
Så flytta jeg, å jammen med var det ikke ett sted det skjedde saker og ting på det å gitt. Dette var ett bygg med 5 leiligheter som hadde vært en byggning folk ble holdt som fange under krigen (også 2-3 som hadde blitt drept der). Der var ikke jeg den eneste, der hadde vel hvertfall 3 leilighetene aktivitet. Pappa bodde i ene, å han hadde sett en mann å en dame i refleksjon i vinduet sitt (å han bor i andre etg..), i kjellern på byggningen så er det skapdører som slår. Og hos meg..igjen stemmer og lyder (som jeg la ut her på et annet emne), men hadde også ting som vekkerklokke som ble stillt på og aktivert uten at noen hadde rørt den på fler uker. Så flytta jeg igjen, å her også har jeg fått noe på lyd jeg ikke kan forklare, nå er det eneste tingen som jeg har opplevd her, så skal ikke si det var noe spesiellt egentli..men man får vente å se, kun bodd her noen uker så ;P. Enten er jeg uheldig med leiligheter, ellers følger noen etter meg haha. Oh well, det var hvertfall mine opplevelser.
Antall ord: 538
~ The darkness isnt always evil, its what you make it ~
Hide post links |
Ja det falt meg helt naturlig hihi! Men jeg er redd for at jeg flyttet bena for sent... fordi jeg trodde jo ikke stemmen var et spøkelse med en gang ikkesandt. Men men, jeg håper bestefaren tilgir min uvitenhet og forvirringTheMartine skrev:Fantastisk reaksjon! Folkeskikk gjelder visst ikke bare for de levende. Herligakasha memoria skrev: Hm... kan dette ha vert bestefaren tro, jeg flyttet ivertfall bena
Antall ord: 70
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Det går nok bra, han kan da ikke ha det så travlet. Er det noe han har nok av på den andre siden, er det tidakasha memoria skrev:
Ja det falt meg helt naturlig hihi! Men jeg er redd for at jeg flyttet bena for sent... fordi jeg trodde jo ikke stemmen var et spøkelse med en gang ikkesandt. Men men, jeg håper bestefaren tilgir min uvitenhet og forvirring
Antall ord: 73
Hide post links |
Ja det ville jeg tro Han utnytter tiden med og passe på huset sitt, jeg her en god følelse av han. En hyggelig karTheMartine skrev:Det går nok bra, han kan da ikke ha det så travlet. Er det noe han har nok av på den andre siden, er det tidakasha memoria skrev:
Ja det falt meg helt naturlig hihi! Men jeg er redd for at jeg flyttet bena for sent... fordi jeg trodde jo ikke stemmen var et spøkelse med en gang ikkesandt. Men men, jeg håper bestefaren tilgir min uvitenhet og forvirring
Antall ord: 100
Hide post links |
Jøss! Du opplever mye :mozilla_surprised: misunnelig Men er det ikke skummelt iblant?Homunculus skrev:Opplevd...vel, første gangen jeg opplevde noe paranormal var når jeg var..eeem..hmm 8 eller 9 tror jeg. Var med på hytta til en tanta mi er sammen med. (kan ikke kvalifiseres som onkel mener jeg..men ja hehe) greit opplevelsen... dette var en gammel hytte, så selvsagt var det ikke noe inne do, man måtte til utedoen for å gjøre noe. Så ja, rundt 3 på natta tror jeg, så våkna jeg at jeg måtte på do. Å mørkredd som jeg var vekkte jeg opp søskenbarnet mitt som også måtte på do. Da vi gikk for å gjøre det vi måtte, så var det en krok utenpå vi måtte være obs på hang ned sånn at ikke den hang opp å kanskje fallt ned og låste oss inne der. ok, så vi gikk nå inn begge 2 (var utedo med 2 toaletter, så ja). Å mens vi sto der hørte vi at kroken utenfor begynnte å gi lyd fra seg, lyden var da at det hørtes ut som noen løfte den opp langs døra...og ja, den ble slupped ned så vi ble låst inne :S, vi hylte og ropte og til slutt kom nå tanta mi ut og låste opp igjen da < noen år etter fikk vi vite at bestemoren til han tanta mi var sammen med hadde dødd der da..så om det var henne vet jeg ikke hehe, men det var første opplevelse.
Antall ord: 554
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 03 Aug 2007 15:21
- 17
- Lokalisering: Asker
Skeptiker som jeg er, så har jeg likevel opplevd ting jeg ikke greier å forklare rasjonelt. En gang for flere år siden hadde vi en polsk gutt på besøk. Det var noe spesielt med ham, og venninna mi falt pladask for ham. Det ble bestemt at han og venninna mi skulle overnatte på rommet mitt, (jeg greide ikke nekte dem det - de var så søte og nødne), og jeg skulle sove på sofaen...
På rommet mitt har jeg hengende et par gamle klassebilder, og jeg tok ned det fra ungdomsskolen. "Se der er venninna mi, og der er jeg" sa jeg til ham. (Han kunne litt engelsk.) Han ble stående med bildet i handa en stund, og så la han den andre handa et par cm. over bildet. "Det er noen som er død her" sa han så. Jeg ble litt skjelven, men måtte innrømme at en på bildet var død. Han ble stående litt til, så satte han fingeren på en person. Jeg kjente håret reise seg. Det var ganske riktig den gutten som døde noen år etter at bildet ble tatt.
"Hvordan visste du det", spurte jeg.
"Det var kaldt der", var svaret.
Er det noen som har merket lignende ting med bilder?
På rommet mitt har jeg hengende et par gamle klassebilder, og jeg tok ned det fra ungdomsskolen. "Se der er venninna mi, og der er jeg" sa jeg til ham. (Han kunne litt engelsk.) Han ble stående med bildet i handa en stund, og så la han den andre handa et par cm. over bildet. "Det er noen som er død her" sa han så. Jeg ble litt skjelven, men måtte innrømme at en på bildet var død. Han ble stående litt til, så satte han fingeren på en person. Jeg kjente håret reise seg. Det var ganske riktig den gutten som døde noen år etter at bildet ble tatt.
"Hvordan visste du det", spurte jeg.
"Det var kaldt der", var svaret.
Er det noen som har merket lignende ting med bilder?
Antall ord: 215
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Mar 2008 17:23
- 16
- Lokalisering: Norge
Skal si folk opplever mye.
Selv har jeg bare opplevd noen småting, men ikke noe virkelig skremmende.
Selv har jeg bare opplevd noen småting, men ikke noe virkelig skremmende.
Sist redigert av Verbatim på 18 Mar 2008 08:19, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 18
Hvis ingenting er noe, blir noe da ingenting?
Hide post links |