Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva er disse skikkelsene? Noen som kan hjelpe?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 19:23
16

Hva er disse skikkelsene? Noen som kan hjelpe?

Innlegg av athene1974 »

Hjemme spesielt på natta dukker det opp forskjellige ting på soverommet.
Noe av det skjønner jeg, andre ting ikke... :mozilla_oops:
Noen skikkelser, ser jeg som mennesker, og det
skjønner jeg jo hva er.
Men jeg kan også se grå skygger i rommet.
Noen ganger har jeg besøk av noe som jeg bare ser et omriss av, det stråler nesten som en "aura" i omrisset.
Hvem/hva er disse besøkene og hva er forskjellen på de???
Hører jo så klart lyder og kjenner lukter også( men det er jo bare noen som er innom en snartur), og føler konstant at noen ser på meg (og en ising i rommet når jeg føler at det er som mest intenst).
En annen ting jeg ikke skjønner, er at katten min kan gå inn på det ene soverommet mitt og det går helt fint,men når jeg går inn der blir det liv i leieren..
Trodde dyr senset slike ting jeg, og dette er ikke ting jeg innbiller meg.
Dette er ting som skjer regelmessig.

Så hvis noen kan hjelpe meg og gi svar på noen av mine spørsmål så hadde jeg vært evig takknemlig. :mozilla_innocent:
Antall ord: 206

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
minime
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2007 11:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Fredrikstad

Innlegg av minime »

Jeg er ikke den rette til å gi svar, men vil bare dele litt av min erfaring. Jeg har en dame i huset mitt. Jeg vet ikke hvordan jeg vet det er en dame, men jeg velger å stole på intuisjon min. Jeg ser henne ikke, men føler henne. Ser skygger, men med en gang jeg flytter fokuset på øynene mine til skyggen, så forsvinner det.
Jeg har vært hos kommunen og fått eiendomsmappen til huset her, men ingen har dødd her. Håpet jeg skulle finne ut hvem denne damen er, men det ser det ikke ut til at jeg gjør.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

minime skrev:Jeg er ikke den rette til å gi svar, men vil bare dele litt av min erfaring. Jeg har en dame i huset mitt. Jeg vet ikke hvordan jeg vet det er en dame, men jeg velger å stole på intuisjon min. Jeg ser henne ikke, men føler henne. Ser skygger, men med en gang jeg flytter fokuset på øynene mine til skyggen, så forsvinner det.
Jeg har vært hos kommunen og fått eiendomsmappen til huset her, men ingen har dødd her. Håpet jeg skulle finne ut hvem denne damen er, men det ser det ikke ut til at jeg gjør.
Kansje det er en av hjelperene dine minime. :)
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
minime
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Des 2007 11:29
16
Lokalisering: Fredrikstad

Innlegg av minime »

Ja det er mulig det, men jeg har ikke følelsen av at det er det.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Innlegg av Gjest »

minime skrev:Ja det er mulig det, men jeg har ikke følelsen av at det er det.
Kansje hun vil gi deg en beskjed? har du snudd deg mot henne og konfrontert henne?
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Re: Hva er disse skikkelsene? Noen som kan hjelpe?

Innlegg av Mysticool »

athene1974 skrev:Hjemme spesielt på natta dukker det opp forskjellige ting på soverommet.
skjønner jeg jo hva er.
Noen ganger har jeg besøk av noe som jeg bare ser et omriss av, det stråler nesten som en "aura" i omrisset.
Hører jo så klart lyder og kjenner lukter også( men det er jo bare noen som er innom en snartur), og føler konstant at noen ser på meg (og en ising i rommet når jeg føler at det er som mest intenst).
En annen ting jeg ikke skjønner, er at katten min kan gå inn på det ene soverommet mitt og det går helt fint,men når jeg går inn der blir det liv i leieren..

Så hvis noen kan hjelpe meg og gi svar på noen av mine spørsmål så hadde jeg vært evig takknemlig. :mozilla_innocent:
Omrisset er nok en hjelper, og du får opp auraen ville jeg si, og selve skikkelsene er nok ånder. Samme med lukt.
Lydene syns jeg kanksje kan være verre og definerer, er det feks bankelyder?
Bestemte steder det banker dunker smeller på?
Faste klokkeslett? Natt, dag?
Antall ord: 256
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av athene1974 »

Takk for svaret

Lydene er f eks tung pusting ved sengen min, dører som det går i, hører noen som går om natta, forskjellige typer trinn .
Merker at noen legger seg oppå dyna mi av og til, men da reagerer katten ekstremt sterkt. Klokke slettet kan variere,men det er nok mest aktivitet på kvelden/natta;spesielt i ene halvdelen av huset der jeg bor.
Men det ene soverommet mitt er mer besøkt enn det andre,skulle nesten tro de erta meg. For jeg blir rimelig skvetten i perioder og da gikk det ei kule varmt her til tider. Tenk med deg selv, hvis noen plutselig pusta inn i øret ditt og du ikke så noen der.:mozilla_surprised:
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

athene1974 skrev:Hjemme spesielt på natta dukker det opp forskjellige ting på soverommet.
skjønner jeg jo hva er.

Alle mennesker har engler som passer på dem, som Gud har sendt. Kan hende er du så heldig at du får se disse beskytterne når du ser strålende omriss.

Det finnes også onde krefter som ønsker å slavebinde oss til frykten.

Be om at englene skal hjelpe deg og beskytte deg mot de kreftene som vil deg vondt og som skremmer deg. Gud er den eneste som har makt over onde krefter, og han jager dem ut. Føler du ising, så søk den varme kjærlighet hos Gud.
Antall ord: 300

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheMartine
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Mar 2008 22:05
16
Kjønn (valgfri): 50-50
Lokalisering: Hadeland/Oslo

Innlegg av TheMartine »

athene1974 skrev:Tenk med deg selv, hvis noen plutselig pusta inn i øret ditt og du ikke så noen der.:mozilla_surprised:
Jeg kan love deg jeg hadde dødd på stedet. Fy fader. Hadde i hvert fall begynt å gråte i ren panikk og løpt ut, tenker jeg. Synes du er modig, jeg!

Som andre har nevnt her, så ville det kanskje vært interessant å prøve å snakke til hva det nå enn er? I verste fall hente inn noen som er klarsynte eller bare ringe Åndenes Makt og trygle om hjelp :]
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Jael skrev:

Alle mennesker har engler som passer på dem, som Gud har sendt. Kan hende er du så heldig at du får se disse beskytterne når du ser strålende omriss.

Det finnes også onde krefter som ønsker å slavebinde oss til frykten.

Be om at englene skal hjelpe deg og beskytte deg mot de kreftene som vil deg vondt og som skremmer deg. Gud er den eneste som har makt over onde krefter, og han jager dem ut. Føler du ising, så søk den varme kjærlighet hos Gud.
Det er din tro. I følge min tro er det bare tullete. Like tullete som om en av djevelens 8 voktere skulle være min vokter as well.... Hva i alle verden skulle hindre jesus fra å være en sønn av **? Og som i jakten på litt anerkjennelse prøvde skaffe seg lojale venner gjennom å utrope seg selv til profet? Det er mange med mindreverdighetskomplekser som har gjort mye rare ting. Som Hitler f.eks.

Nå reiser vel nakkehårene dine seg og du kjenner sinne bre seg. Det samme sinne som kristne har i rettferdighetensnavn brukt til å slå ihjel alt fra småbarn til kvinner og menn. Halleluja! og slengpå litt amen bak der....

Men hvem sitter på sannheten?

Kanskje er bildene om natten litt livlig fantasi og skyggenes mange rare skuespill....

Kanskje er det noe mer... noe hinsidig? Kanskje noe som ble forvist fra guds kjærlighet og stålport.... ? Men hvor kjærlig og altomslukende er da gud?

Kanskje er bare athene74 ekstra senorisk og fanger opp historien som følger en hver sten på sin vandring. Men å henvende deg til gud er som å ringe 800 24 000 til 29.95 per minutt.
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

skjønner jeg jo hva er.

Hei, jeg har det på samme måten selv, med litt forskjell, kjenner ikke lukter og det er jeg glad for, ser ikke direkte figurer men forskjellige lysformaskjoner med forskjellige farver i, skygger enten på veggen eller i løse luften, noen ånder ser for meg ut som røyk, sort røyk, grå, hvit, og noen av disse med lys i, så er det noen ånder jeg med en gang kjenner igjenn, sinnes ånd har skarpe kanter og er blankt som et slags metall, jeg fikk engang denne ånden på meg og da ble jeg sinna som bare fy, klarte nesten ikke og styre meg, når den ånden bukker opp er jeg snar til og befale og be imot, jeg ber Gud at Han skal ta bort denne sinnes ånd, da blir den hver gang borte, disse ubehagelige åndene kommer jo altid snikende tilbake, noen ganger er det virkeligt ille, så ille at jeg må be om ekstra beskyttelse, for og få litt fred, jeg lærer mye om hvordan dette fungerer, den åndelige verden er så kompleks og er så enormt mye større enn den synlige verden.
Ord er åndelig, tanker er åndelig, følelser er åndelig og det synlige styres av det åndelige.
Et menneske består av ånd, sjel og legeme, for og forklare det, legg hånden din på mellagulvet øverst på magen, der er ånden, ånden er på midten, sjelen er like stor som kroppen, jeg pleier å si, sjelen det er meg, legemet er huset som jeg bor i og som er et fremkomstmiddel i den synlige verden og hvordan vet jeg dette, jo for noen år siden ble jeg forgiftet og døde på tur til sykehuset, da gikk jeg ut av kroppen jeg var nesten helt ute, det var bare føttene som ikke var helt skilt fra legemet, da kom bestemor som hadde vert død i flere år, hun smilte og tok hendene mine så sa hun: din tid er ikke kommet, du har enda mye som du skal gjøre. Da måtte jeg tilbake inn i kroppen, da husket jeg ikke mer, før jeg våknet på sykehuset, med slanger og ledninger og alskens apparater.
Så jeg såg hvordan jeg såg ut, jeg var like stor som kroppen, hadde en indigo gjennomsiktig farve, farven var mørkest ute ved kantene.

Om noen snakker om meg, så ser jeg det, da er det bare og ta opp telefonen, da ringer det snart:), om noen tenker på meg, så ser jeg det, noen ganger kan jeg høre hva andre sier, om det er noe som har med meg og gjøre Det er som du selv har erfart at det er på natten det er mest av disse åndene, de fleste av disse åndene liker seg best i mørket.

Jeg håper at det jeg har skrevet om kan jelpe deg til og forstå hva du opplever.

Jeg kan gi en liten beskrivelse: disse skyggene er ånder som ikke er av det gode og de er ikke noe og bry seg om.
Disse skikkelsene som ser ut som mennesker, det er nok sjeler, også det som du forklarer med et omriss og en aura kan også være skjeler eller ånder som utgir seg for og være slike.
Du skrev:Hvem/hva er disse besøkene og hva er forskjellen på de???
Når du spør slik, da må jeg spørre, huset du bor i, er det ditt? er huset gammelt? hvordan er omgivelsene rundt huset? hva er historien til plassen der huset er bygd? hva er historien til menneskene som eventuelt har bodd der før deg?
Dette jeg spør om skal du ikke svare meg på, for jeg har ikke noe med det.
Du bør spørre deg selv om dette og forsøke og finne svarene selv, så du lærer og erfarer hva du opplever.

Du skriver: Hører jo så klart lyder og kjenner lukter også( men det er jo bare noen som er innom en snartur), og føler konstant at noen ser på meg (og en ising i rommet når jeg føler at det er som mest intenst).

Da må jeg henvise til plassen du bor på, slik du beskriver dette, for meg er dette onskap, men det går an å ta dette bort, men da må det vær du som eier huset eller du må få tillatelse fra den som eier huset. og det kan jo bli intresant, når en går til huseieren og spør, kan jeg få rense huset ditt for åndeligt skrot? det er da det bruker og komme en mann med hvit frakk :D

Spør deg selv, skjer dette når du er andre plasser enn i hjemmet ditt?

Du skriver: En annen ting jeg ikke skjønner, er at katten min kan gå inn på det ene soverommet mitt og det går helt fint,men når jeg går inn der blir det liv i leieren..

He he, det går fint med pusen!
Katten er ikke en trussel for disse åndene, du er en trussel for disse åndene, så lenge du er uvidende om hvordan dette er, så er du ikke en indirekte trussel men når du får kunskap om hvordan dette henger sammen, da blir det ikke greit og være snikende ånd der du er og dette vet disse åndene som du snakker om.

Så nå lurer du sikkert på hvordan du skal innhente kunnskap om dette.
Da har jeg bare ett svar: Gå til Gud det er Han du må spørre vidre, tror du ikke på Gud?
Jeg kan forklare bare bitte bitte litt av det åndelige, Gud har svarene til deg om du tar sjansen og spørre Ham.
Hvem er Gud? Gud er kjærlighet, hvordan er kjærligheten?

Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig,
den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig.
Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget,
blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde.
Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede
i sannheten.
Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Kjærligheten faller aldri bort.
:mozilla_smile:
Snakk med Yeshua Han som ofte kalles Jesus

Håper det kan være til hjelp for deg dette som jeg har skrevet om.

Hilsen Hexagram
Antall ord: 1295
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av athene1974 »

Jeg har min barnetro, er ikke for å redd for og innrømme det.
Jeg tror også at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi kan forklare, er heller ikke redd for og innrømme det.
At det finnes gode og mindre gode krefter er vel ikke så unormalt.
Men at alt kan forklares med at ting er ondt det tror jeg ikke, det er litt for lettvint...
Jeg mener at det må være rom for og tro på en gud og samtidig være åpen for andre ting.
Men dette er nå bare min personlige mening.
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

athene1974 skrev:Jeg har min barnetro, er ikke for å redd for og innrømme det.
Jeg tror også at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi kan forklare, er heller ikke redd for og innrømme det.
At det finnes gode og mindre gode krefter er vel ikke så unormalt.
Men at alt kan forklares med at ting er ondt det tror jeg ikke, det er litt for lettvint...
Jeg mener at det må være rom for og tro på en gud og samtidig være åpen for andre ting.
Men dette er nå bare min personlige mening.

Enhver har sin frie vilje, så du er fri til og tro hva du vil! :mozilla_wink:
Antall ord: 119
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
reina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Mar 2008 18:15
16
Lokalisering: fer alt æ veit,norge

Innlegg av reina »

jada...dyr enser mye/føler mye.så har du flere medlemer i huset,men d trenger ikke å være noe nytt for katta!så hvorfor skal den reagere på noe som den regner som en selvfølge.det er i allefall ikke en negativ tilstedeværelse,men noe kjent å nært
Antall ord: 52
reina

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
athene1974
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av athene1974 »

reina skrev:jada...dyr enser mye/føler mye.så har du flere medlemer i huset,men d trenger ikke å være noe nytt for katta!så hvorfor skal den reagere på noe som den regner som en selvfølge.det er i allefall ikke en negativ tilstedeværelse,men noe kjent å nært
Ja det virker som du er inne på noe der... :) Men jeg skjønner ikke hvem det skulle være,som hun kjenner igjen... :mozilla_undecided: Men det er nå bare hun som vet, jeg har ingen anelse om hvem det er...
Men pus er vel mer observant enn meg, jeg har bare blitt obs på dette for 7-8 år siden og pus hun er 18 år i april. Så hun ligger nok litt i forkant av meg. :D
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links