Drømmer, NDO & ut av kroppenvirkelig skummel drøm.....

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

lundei
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Nov 2007 10:49
17
Blitt takket: 1 gang

virkelig skummel drøm.....

Innlegg av lundei »

Jeg vet ikke om dette er rette stedet å lege dette. Jeg har hatt noen syke drømmer i det siste. Eller jeg er vell halvt våken halvt i søvne... uannsett. Det begynner med en behagelig drøm, men så snur det seg helt.
Den siste jeg hadde kommer jeg aldri til å glemme, jeg var på en skole eller lignende å det var to mannspersoner som i og for seg virket helt normale. Plutselig kommer den ene løpende etter hjelp, men så når han er helt opp til meg begynner han å messe. Han sier det ikke men, jeg vet liksom det er djevelen som messer noe, som om han er besatt eller noe. Det er ikke det som er skummelt, det som skremmer meg er at jeg vet jeg sover, men klarer ikke å våkne, å så er det som om jeg vet at visst jeg ikke våkner før han har messet ferdig, vil jeg dø eller noe.
Den andre jeg har hatt er at det står en liten gutt i soveromsdøren min og spør om jeg vil vite hva som er på den andre siden. Da vet jeg også jeg sover, men klarer ikke våkne. Der også så er det liksom slik at visst jeg ikke våkner før han har fortalt hva som er på den andre siden, vil måtte være på den andre siden fordi jeg vet for mye.

Noen som kan noe om drømmetydning å kan si men hva dete betyr?:)
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
lundei
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av lundei »

Ingen som kan noe om drømmetydning?:)
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Demonologist

Innlegg av Demonologist »

Det beste er å vente på svar og ikke mase.
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Hei

Drømmer er vanskelig å tolke utfra en tekst. Jeg er ingen dørmmetyder, men vet av egen og andres erfaring at det er følsen når du våkner du skal kjenne på. Du drømmer i symboler, noe skal sikkert si deg noe, og andre ting er fyllmasse for å gjøre drømmen fullkommen for deg.

Du kan sjekke: www.droemmetydning.com, men det står kun hva de spesifikke symbolene betyr, du finner ingen tolkning av selve drømmen. Ikke sikkert du finner forklaring på symbolene heller.

Når du sover din søteste og dypeste søvn er du på på Thetanivå i hjernen og det er der du er nærmest åndeverden.

Om du søker her inne på Para så tror det det skal være flere tråder om drømmer du kan se på. Kanskje du finner ut noe via dem :)
Antall ord: 150
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Benny519
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2007 10:17
17
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Benny519 »

hvis du visste at du ikke drømte så var det LUCID DREAMING
Antall ord: 13
Slipknot!! Maggot 4 life

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Benny519 skrev:hvis du visste at du ikke drømte så var det LUCID DREAMING
Hæ? Nei, hvis du ikke drømmer (og vet det) er det langtifra lucid drømming! Lucid drømming er å oppdage i en drøm at du drømmer. Dette gjør at du kan styre drømmen selv.

Lundei:
Jeg synes det høres ut som at du har ønsker som skremmer deg litt. Kanskje tror jeg drømmen har med din søken etter det paranormale å gjøre. Du vil gjerne vite mer og få eller utvikle evner innen det paranormale, men samtidig skremmer det deg. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men kanskje du bare ikke er moden for slikt enda?

Det høres også ut som at du er redd for døden.

Bare noen tanker fra en Svartepus som ikke er noen "proff drømmetyder", men som synes drømmer er spennende greier...
Antall ord: 154
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sylar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2008 17:55
16

kan bety....

Innlegg av Sylar »

Du får spørre en spåkone om å kontakte Josef(drømmetyderen).
Antall ord: 13
Jeg kan den evne at jeg kan få hvem som helst til å endre humør.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sylar
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Feb 2008 17:55
16

Men..

Innlegg av Sylar »

Det med gutten kan spå at..... har du forresten en lillebror?
Det med de mennene kan bety.....har du en far? (hvis de er skilt eller faren din er død trenger du ikke svare)

Men dette kan bety at ..GULP.. en av dem skal dø. Må ikke men hvis noen av dem ligner på noen du skjenner.[/list][/u][/i][/b]
Antall ord: 62
Jeg kan den evne at jeg kan få hvem som helst til å endre humør.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

lundei:

Du er ikke alene om å ha hatt det slik.
Selv hadde jeg slike drømmer hele tiden da jeg var liten.
Ikke nøyaktig det samme, men det handlet om at jeg skulle bli kvernet i en søppelkvern av to menn som stadig vekk fulgte etter meg. Og hele tiden dreide det seg om skyldsfølelse. De fanget meg alltid på slutten, og jeg visste at jeg måtte drømme ferdig. Da sto alltid foreldrene mine og pekte på meg og lo, eventuelt sa noe hånende eller ting som "Der ser du... sånn går det..." Så lot dem disse mennene kaste meg i kverna.

De aller fleste gangene var jeg klar over at jeg drømte. Jeg ble det på en måte etterhvert, mer og mer klar over det. Det var gjerne min måte å "takle" drømmen på, for alt jeg vet. Igjen er det dette som kalles lucide drømmer. Det å være bevisst over at du drømmer. Etterhvert opplever du å få kontroll over det, som jeg gjorde enkelte ganger. Da hadde jeg "triks" (noen slags ankerpunkter) som jeg kunne bruke for å komme meg ut av drømmen og inn i våkenhet igjen. Jeg kneip øynene og ønsket meg "hjem".
Og det fungerte etterhvert bedre og bedre, og tilslutt kom ikke drømmene nesten hver natt, men begrenset seg til å komme sjeldnere og sjeldnere. Med tiden forsvant de helt.

For noen få år siden opplevde jeg å drømme en serie på 7 (tror jeg det var) drømmer som var inni selve drømmen igjen. ALT jeg prøvde på for å komme utav drømmen var forgjeves. Jeg var fanget. Og jeg drømte grusomme ting. Verste av alt var at 4-5 av drømmene handlet om "falsk våkning". Altså jeg drømte at jeg våknet, men oppdaget igjen at det var en drøm. Utrolig forvirrende. Jeg lå så paralysert og rett og slett SLITEN som bare pokker da jeg våknet. Jeg ble lamslått av drømmen, helt satt ut, og jeg husker den fremdeles godt den dag idag.

Jeg tror du har hatt noe som kan minne om søvnparalyse, bare at det gjerne har begrenset seg til det psykiske. Kanskje det var meningen at det skulle skje, kanskje du utvikler å kunne styre drømmene dine bedre etterhvert?

Selv tror jeg at drømmer kan bety mye. Spesielt om din underbevissthet og enkelte ting du har fortrengt eller ikke tenkt så nøye gjennom som har skjedd iløpet av dagene.
Dette reflekterer seg ofte gjennom symboler i drømmene for å gjøre at du lettere skal forstå og kunne håndtere situasjonene som har oppstått tidligere.
Glemte minner kan vise seg i drømmer også. Ting du har opplevd da du var liten.
Det viser seg ofte i form av andre ansikter og fasonger og tar ofte helt andre former enn slik det opprinnelig var... studer dem og analyser dem! Det kan være veldig spennende! Men ikke ta alle drømmetolkninger bokstavelig. Bruk dem heller som en slags "ledetråd".
Jeg har ei bok som heter Drømmebibelen. Den er fin og tykk.
Står mye interessant der.

Vil komme med små tanker/hint om hva det kan dreie seg om:

Djevelen som messer til deg og ikke vil la deg våkne før du har hørt ham ferdig...
Har du tenkt muligheten over at dette kanskje er en side av deg selv?
Din samvittighet, en mørk hemmelighet du bærer på?
Det trenger ikke være de store greiene, men det kan være du har dårlig samvittighet og at du på en måte har "skjøvet noe under teppet" og at det er noe du egentlig burde tenke mer over og få ut av verden, slik at du kan komme deg videre?

Liten gutt som snakker om den andre siden:

Gjerne du savner barndommen eller deler av den som du hadde, eller på den annen side som du aldri fikk opplevd og gikk glipp av?
Kanskje dette symboliserer noe du har tilgang til enda..? Det kan være noe du ønsker å gjenoppleve men som du på en måte har lagt på hylla fordi du er eldre nå.
Kanskje den lille gutten er deg selv?

Bare noen tanker.
Antall ord: 726

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Men..

Innlegg av Svartepus »

Sylar skrev:Det med gutten kan spå at..... har du forresten en lillebror?
Det med de mennene kan bety.....har du en far? (hvis de er skilt eller faren din er død trenger du ikke svare)

Men dette kan bety at ..GULP.. en av dem skal dø. Må ikke men hvis noen av dem ligner på noen du skjenner.[/list][/u][/i][/b]
Greit at du vil hjelpe lundei med å tolke drømmen, men aldri, ALDRI spå at noen skal dø! Uansett om du har evner eller ikke, så er det utrolig lite respektfullt å spå død! Især "navngitte" personer som "din far" eller "din lillebror"!

Jeg tror heller drømmen har med lundei's psyke å gjøre.
Antall ord: 120
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Floff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jan 2008 17:12
16
Blitt takket: 9 ganger

Innlegg av Floff »

Hadde "mareritt" før, men ikke helt på samme måten.
Det starta med at jeg var i huset til en fyr jeg kjenner. Det var ambulanse, politi osv der. Hva dem ville vet jeg ikke. 3 hunder som ville spise meg, og våkna alltid når jeg var redd.

Men etterhvert så tenkte jeg; "Jeg kan jo slippe unna ved å leke død, eller ha våpen med meg og skyte på dem". Jeg lekte jo død osv da, og skjøyt alle sammen. Jeg kom meg jo ikke vekk fra tomten... Jeg satt faktisk og "koste" meg i drømmen og visste akkurat hva som skjedde osv, jeg var våken.
Jeg syns ikke det var ubehagelig.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lundei
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av lundei »

ludoburgero skrev:lundei:

Djevelen som messer til deg og ikke vil la deg våkne før du har hørt ham ferdig...
Har du tenkt muligheten over at dette kanskje er en side av deg selv?
Din samvittighet, en mørk hemmelighet du bærer på?
Det trenger ikke være de store greiene, men det kan være du har dårlig samvittighet og at du på en måte har "skjøvet noe under teppet" og at det er noe du egentlig burde tenke mer over og få ut av verden, slik at du kan komme deg videre?

Liten gutt som snakker om den andre siden:

Gjerne du savner barndommen eller deler av den som du hadde, eller på den annen side som du aldri fikk opplevd og gikk glipp av?
Kanskje dette symboliserer noe du har tilgang til enda..? Det kan være noe du ønsker å gjenoppleve men som du på en måte har lagt på hylla fordi du er eldre nå.
Kanskje den lille gutten er deg selv?

.
Det kan sikkert være riktlig, med det med djevelen som messer.... Jeg MÅ våkne før han blir ferdig, så bare du hadde skrevet at jeg ikke fikk våkne før han ble ferdig:)

Jeg har mange drømmer hvor jeg vet jeg drømmer å det går som regel greit, jeg klarer ikke styre drømmen, men ikke alle er ille! Det skjer som regel bare rett etter jeg har lagt meg å er utrolig frustrerende, får liksom ikke sove... jeg vet jo jeg drømmer, men når jeg er bevisst på det får jeg aldri slappet av å når jeg først har drømt slik en kveld fortsetter det gjerne mange ganger etter hverandre. Jeg mener, jeg vet jeg drømmer... greier å våkne på ett tidspunkt og prøver å sove igjen, men finner meg i en ny drøm hvor jeg vet jeg drømmer. Tilslutt tror jeg at jeg er så utslitt av å prøve å våkne at jeg sovner skikkelig:)

Noen spurte hvor gammel jeg var foressten, er 24 og jente:)

Men... noen som har noen tips som hjelper en i å lære seg å styre drømmene sine lettere, eller må jeg bare lære dette etterhvert!:)
Antall ord: 382

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links