Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerMöte mellan Gud och Benjamin Creme "linjär tid"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Möte mellan Gud och Benjamin Creme "linjär tid"

Innlegg av First Day »

Första budskapet
Och han fick rätt. Sex veckor senare, den 3 januari 1959, kom det första budskapet igenom, mitt i natten, klart och tydligt som om det var över telefonen, berättar Benjamin Creme.
Jag uppfattade en stråle av ljus eller energi, som fokuserades på mitt huvud. Min inre uppmärksamhet blev mera skärpt än någonsin tidigare. Mina egna tankar suddades ut, och i det vakuum som uppstod hörde jag budskapet: Gå till Black Friars Bridge den 18 januari kl. 21.30. Jag visste inte vad jag skulle tro. Men jag gick dit. I en bil - den enda inom synhåll - satt mannen från teosofiska sällskapet. Vi hälsade på varandra. - Det blev starten. Snart därefter hörde jag för första gången min Mästares röst. Han bad mig köpa en bandspelare, och de följande tre månaderna satt jag timme efter timme och talade in de budskap som han telepatiskt överförde till mig. Först gick det långsamt och tvekande, men efter ett år gick det fort och ledigt och fullständigt obesvärat.



Och så hände det!
Och så sent en afton sa min Mästare: Stäng av bandspelaren, och fall på knä. Vår Mästare Maitreya, har något viktigt att säga dig! - Jag lade en kudde på golvet och föll på knä. Och så hände det! En ofattbart stark energi strömmade ned genom hela min kropp, och det kändes som om hjärtat smälte av den allomfattande kärleken som överväldigade mig. - På min högra sida kunde jag se alla de viktigaste händelser som har format mänsklighetens historia, som en lång serie bilder, skikt efter skikt, tillbaka i tiden. Och samtidigt såg jag, på min vänstra sida, skikt efter skikt, de händelser, som tydligen skulle hända i framtiden. Jag såg Maitreya tala till jublande människomassor. Jag kunde se mig själv skriva och tala - det var en obeskrivlig upplevelse.

Tiden finns inte
Och plötsligt visste jag, att det är precis så som Mästarna upplever det vi kallar tid. Tiden existerar inte. Det finns bara ett evigt Nu, i form av en ständigt pågående cykel av orsak och verkan. Men den fantastiska upplevelsen var ännu inte slut. Plötsligt ljöd en stämma: Du kan spela en viktig roll i samband med min återkomst- om du själv vill.

Det var inte en bön, än mindre en befallning. Maitreya slog fast ett faktum och lät mig själv välja, som Han alltid gör. Och eftersom jag var så genomströmmad av gudomlig kärlek verkade allt möjligt i det ögonblicket. Jag kunde inte annat än att svara: Ja, vad det än är som du anser att jag kan hjälpa till med, så skall jag göra det så gott jag förmår.

De följande femton åren kom det inga budskap och Benjamin Creme kunde koncentrera sig på sitt arbete som konstnär. Han blev framgångsrik och hans familj trivdes. Men så en kväll tog hans Mästare - vars namn han inte får avslöja - kontakt med honom igen. Det blev inledningen till det nuvarande samarbetet, där de två står i telepatisk kontakt med varandra tjugo timmar om dygnet.

Allt vad jag hör, ser och tänker, uppfattar min Mästare.

Hur många tror på det här...........
Antall ord: 599
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Ikke mange tror jeg, med tanke på svarene du har fått :mozilla_tongue: Men en fin liten historie, som fikk meg til å bli glad :mozilla_smile:
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links