Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJulens mysterier og fanterier..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2006 12:59
18

Julens mysterier og fanterier..

Innlegg av Tjohei »

Har hatt masse rare opplevelser nå i jula. Dørkransen min, som hang på spiker og med dobbeltsidig tape, den smalt i gulvet på gangen og ble delt i 3 biter.. Jeg var på badet og hørte bare en smell i gangen. Det skal bare ikke gå an..
Jeg sto ved kjøkkenbenken og ordnet, trallet og sang, plutselig klappet det ved min høyre side (altså applaus?!) dere kan tro jeg skvatt, men jeg så ingen.
En natt jeg holdt akkurat på å sovne hørte jeg en julesang fra en spilledåse.. trodde med det samme at det var mobiltlf siden jeg hadde julesang på den.. men det var det altså ikke. Det begynte å spille igjen, så jeg måtte opp og se hva det var for noe, da var det en nisse som man trekker opp, den går ikke på batteri. Har den til pynt og den er så fin. Vi har ikke trukket den opp på mange år, den står bare til pynt hver jul.Jeg tok den opp og da begynte den å spille i hånden min mens hodet på den gikk fra side til side :mozilla_surprised: jeg la den i en stol med et pledd over og sa at nå fikk det bli stille her hehe blir jo litt skremt i nattens mulm.
På julaften da jeg kom hjem på kvelden hadde et nissepar som jeg har på gulvet snudd seg med ryggen mot hverandre og ei nissekjerring hadde brillene på snei. Eneste forklaringen jeg har er at det må være katta som har vært og kost med dem. Hehe så ut som det hadde vært en storkrangel på gang.

Noen flere som har opplevd julefanterier?
Antall ord: 288
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

jeg har. men ikke bare i jula :mozilla_wink:
Antall ord: 9
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tjohei »

staaleh skrev:jeg har. men ikke bare i jula :mozilla_wink:
Lyst til å fortelle?
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2007 20:32
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hadde jeg vist det så...

Innlegg av jan_m »

hmm begyner og bli lenge siden men på slekts gården på os i hedmark har det skjed mye rart og den spille dåsen hmmmmm ja det har vi vart borti for lenge siden
Antall ord: 35
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tjohei »

jan_m skrev:hmm begyner og bli lenge siden men på slekts gården på os i hedmark har det skjed mye rart og den spille dåsen hmmmmm ja det har vi vart borti for lenge siden
Ja det var rare greier med den spilledåsen/nissen. Har aldri vært borti noe sånt før.
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

Tjohei skrev:
staaleh skrev:jeg har. men ikke bare i jula :mozilla_wink:
Lyst til å fortelle?
gjerne men historiene mine er det ikke mange som tror på! :mozilla_frown: men de er sanne!"!
Antall ord: 33
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Få høre da :mozilla_smile:
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tjohei
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tjohei »

Vi må jo få høre da, det er jo derfor jeg startet denne tråden..
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jan_m
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Okt 2007 20:32
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: hadde jeg vist det så...

Innlegg av jan_m »

det jeg mente me spille dåsen. er som følge jula 2003 hvar vi alle samlet på gården til min nå avdøde olde mor..... ver jule aften så lenge farmor kan huske har altid spille dåsen som står på olde mors sove rom begynt og spille prikk 01.37 dete skjer altid med at du hører lette dame skrit gå over gulvet i hoved stuen før du begyner og høre en litten spille dåse begyne og klimpre det som er litt leit men fortsat artig er at da gården som har vert i famileien siden tidlig 1600 tall noe som er morsomt ble solgt høsten 2004 eter et mildt sakt helvetes rabalder da einar min fars ubrukelige onkel solgte gården til noen holendere som vile ha ferie hus.... di har feiret jul der et år ....... da vi fikk prate me di sverget manen og kona på at di aldri skule ha med barna og familiens hu bikje dit i gjen det hadde blit en mine rik jul mildt sakt......
Antall ord: 181
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links