Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderPoltergeist, spøkelser som beveger på ting her!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Noskool
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jan 2008 14:15
16

Poltergeist, spøkelser som beveger på ting her!

Innlegg av Noskool »

Fant en film på youtube som skremmte meg skikkelig, den virka skikkelig ekte.
Har noen av dere opplevd poltergeist før?
Her er linken:

http://www.youtube.com/watch?v=CqWVtbJxTXY
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Problemet med slike opplevelser er at en må oppleve dem selv,
ellers kan man begynne å spekulere om det er film triks. Men for all del,det kan jo være ekte.
Antall ord: 31
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Noskool
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Noskool »

Jeg tror jeg opplevde det engang, så da blei jeg nesten avhengig av å se på filmer med poltergeist på nettet.

Det jeg opplevde var at jeg skulle løfte en liten tv fra gulvet og sette den opp på en stol, da jeg løfta tv'en stod jeg med ryggen mot vinduet som hadde gardina trekt over, da jeg fikk løfta den opp snudde jeg meg for å sette den ned, og da var det akkurat som om noe nappa hardt i gardina. Og jeg skjønner ikke ossen det kan ha gått ann for vinduet var låst så ingen kunne stått utenfor og gjort det.

Det kunne vært noe annet og, men greier ikke å finne ut hva...
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Flate jeg kvakk når det sjedde!
Ta det med ro folks det er ikke en kvekke video det er bare jeg som kvekker av sånne ting...

Jeg har hatt mine øyeblikk....
Antall ord: 33
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrs.mystic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 15:21
18

Innlegg av mrs.mystic »

Det er vitanskapelig bevist at slike ting kan vi faktisk gjøre selv. Jeg så et program på Discovery for en liten stund siden, hvor de testet mennesker som hevdet å ha poltergeist. Det viste seg at disse menneskene hadde unormal stor hjerneaktivitet før og under gjenstandene beveget seg rundt i rommet. Vi så opptak av en menn, hvor alt i kjøkkenskapet hans fløy rundt i rommet. Vi så opptak hos en dame, hvor tv`n hoppet....

Konklusjonen til forskerne, er at vi bruker kun 30 prosent av hjernen vår, og at dette kan være en av mange latente begavelser vi mennesker har. De som opplevde dette, hadde etter det forskerne erfart opplevd noe traumatisk eller hadde vært i pressede situasjoner som utløste dette. Undertrykte følelser og traumer er også grunner.

Mitt råd til deg er se litt på deg selv når dette skjer. Er du før dette stresset, er du i en presset situasjon, eller er det noe annet som plager deg??

Fint å få høre hva du mener om dette :mozilla_wink:
Antall ord: 184
Den som ler sist er treig......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Rosalind »

Denne her er litt verre en den du kom med....

http://www.youtube.com/watch?v=ysW2szxENGg Men han var jo ganske stressa...
Antall ord: 23
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Rosalind skrev:Denne her er litt verre en den du kom med....

Begynner å bli mye sånt på youtube nå,men vil ikke avskrive alt.
Antall ord: 38
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Rosalind »

Eaglespirit skrev:

Begynner å bli mye sånt på youtube nå,men vil ikke avskrive alt.
Sikkert bare fordi youtube er så jysla populært og der skal alle se
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Noskool
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Noskool »

Ingen andre som har opplevd no sånt før?
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Rosalind »

Noskool skrev:Ingen andre som har opplevd no sånt før?
Viss det spøker i et hus er det sikkert normalt at litt poltergeising kommer av og til :mozilla_wink: Sikkert noen som har opplevd det :) Personlig har jeg aldri vert borti noe poltergeis har heller ikke sett noen gjenferd eller ånder. Bare føldt :)
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Christine88
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Nov 2007 01:33
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Christine88 »

Hvis alle de videoene hadde vært ekte så hvorfor beveger som regel alltid ting seg på samme måte liksom.. trenger ikke være einstein for å "se" at det er tråder osv i de videoene.. hehe.. men det er jo noen av dem man blir skikkeliiiig redd av da! :P hehe.. så det gjør jo inntrykk! :)
Antall ord: 58
..Man Føler Mer Enn Man Ser..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jøss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Des 2007 19:56
16

Innlegg av Jøss »

Noskool skrev:Jeg tror jeg opplevde det engang, så da blei jeg nesten avhengig av å se på filmer med poltergeist på nettet.

Det jeg opplevde var at jeg skulle løfte en liten tv fra gulvet og sette den opp på en stol, da jeg løfta tv'en stod jeg med ryggen mot vinduet som hadde gardina trekt over, da jeg fikk løfta den opp snudde jeg meg for å sette den ned, og da var det akkurat som om noe nappa hardt i gardina. Og jeg skjønner ikke ossen det kan ha gått ann for vinduet var låst så ingen kunne stått utenfor og gjort det.

Jeg vil tro det var statisk elektrisitet. Det er det masse av i et tv apparat, selv om det har stått avslått en god stund.
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Noskool
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av Noskool »

Jøss skrev:
Noskool skrev:Jeg tror jeg opplevde det engang, så da blei jeg nesten avhengig av å se på filmer med poltergeist på nettet.

Jeg vil tro det var statisk elektrisitet. Det er det masse av i et tv apparat, selv om det har stått avslått en god stund.

Ja, det kan hende. Men jeg var kanskje 2 meter unna vinduet, og + at jeg merka det var noe som hadde forandra seg der da jeg reiste meg opp, så derfor snudde jeg meg og så det, så jeg tror mens jeg ikke så så var gardina løfta kanskje noen cm opp og når jeg snudde meg ble det "nappet" opp.
Men det kan være mange andre ting og, som f.eks gjennomtrekk i huset ell noe:P
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fatboy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Sep 2007 12:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Fatboy »

Hvis dette er ekte, og det hadde skjedd meg, så hadde jeg ikke filma noenting. Jeg hadde enten dævva på stedet hvil, eller løpt til neste fylke :mozilla_oops: :mozilla_cool:
Antall ord: 56
Det finnes mer mellom himmel og jord, enn jeg kan forklare

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Rosalind »

Fatboy skrev:

Hvis dette er ekte, og det hadde skjedd meg, så hadde jeg ikke filma noenting. Jeg hadde enten dævva på stedet hvil, eller løpt til neste fylke :mozilla_oops: :mozilla_cool:
Enig du skal være jysla tøff viss du skal stå å filme jeg hadde besvimt på flekken :)
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links