Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHva tror dere?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
LindaFB
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Jan 2008 16:00
16

Hva tror dere?

Innlegg av LindaFB »

Jeg flyttet inn i ett hus i 2001. Det var stille og kan ikke si jeg har merket noe "parnormalt" der de første årene..
Men så begynner ting å skje..
Den første gangen jeg merket noe var en dag jeg vasket huset, tørket støv av alle hyller..m.m.
Jeg gikk ut fra rommet jeg var ferdig med, og inn i ett nytt for å støvstuge.. Da jeg gikk tilbake i det forrige rommet, lå alle bilderammene med fotosiden ned i reolene.. (dette dreier seg om ca 10 bilder). Jeg har gått mange runder i meg selv for å tenke om jeg kunne ha glemt å sette dem opp, men er 100% sikker på at jeg gjorde det..

Så etter dette har det blitt mer..
Dyra våre reagerer på ett pungt på kjøkkenet. Der stopper alle tre og "graver" på parketten. Dette skjer hver dag!
Barna våre har reagert samtidig ved snu hodet å si: "hvem var det som gikk der?"
Brannvaslerene går jevnlig. Ting blir borte, dørhåndtak blir skrudd opp og hunder som sitter i bånd inne om natten, er løse om morgnen..
jeg kunne sikkert funnet flere ting, men kommer ikke på noe mer nå..
Hva tror dere om dette? Jeg er ganske nøktern når det kommer til ånder" men nå begynner jeg å lure..
Det er faktisk så jeg ikke trives så godt lenger i huset mitt..
Kan jeg bli kvitt dette tror dere?
Antall ord: 247

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Blir förtvivlad när jag läser om dina upplevelser.
Det du kan göra i första hand är att tala direkt från "hjärtat".
Säg att det här är inte förenligt med Universums innersta önskan.
Gud vill att det ska vara harmonisk utveckling i samklang med den
enskilda individen. Det du säger måste överensstämma med din
innersta önskan.

Visserligen har vi människor som grupp oss själv att skylla.
Det fann en man som visste om detta samspels/lagar och
försökte påverka människorna att man ska vara rädda om
varandra och föregå med gott exempel. Han levde för 2000
år sedan.

Allt det vi gör påverkar andra, inte bara i vår närmaste bekantskaps
krets utan också till hjälpare och andra livsformer. Det någon gör
hos dig leder till tanken att man umgåtts alltför länge med en icke
likasinnad person som dig.

Lycka till ! :)
Sist redigert av First Day på 03 Jan 2008 16:49, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 171
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Føyer meg etter First Day!

Prøv å snakk til det som måtte være der, gi klar beskjed "JEG VET DERE ER DER - MEN DETTE ER MITT HUS OG DERE SKAL IKKE VÆRE HER! Gjerne gjør dette på de stedene i huset du merker det skjer ting og når det skjer ting hvis du blir vitne til dette!
Har prøblemen pågått over lengre tid?
Iallefall er jeg rimelig sikker du har fårr gjester i huset ditt! I verste fall må du få et medium til å foreta en husrens! Men - prøv å løse saken selv - ved å bedyre at dette er ditt hus og hjem og de ikke hører hjemme i ditt hus! Det er det DU kan gjøre selv! Lykke til!
Antall ord: 132
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mrs.mystic
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Mai 2006 15:21
18

Re: Hva tror dere?

Innlegg av mrs.mystic »

LindaFB skrev:Jeg flyttet inn i ett hus i 2001. Det var stille og kan ikke si jeg har merket noe "parnormalt" der de første årene..
Men så begynner ting å skje..
Den første gangen jeg merket noe var en dag jeg vasket huset, tørket støv av alle hyller..m.m.
Jeg gikk ut fra rommet jeg var ferdig med, og inn i ett nytt for å støvstuge.. Da jeg gikk tilbake i det forrige rommet, lå alle bilderammene med fotosiden ned i reolene.. (dette dreier seg om ca 10 bilder). Jeg har gått mange runder i meg selv for å tenke om jeg kunne ha glemt å sette dem opp, men er 100% sikker på at jeg gjorde det..

Så etter dette har det blitt mer..
Dyra våre reagerer på ett pungt på kjøkkenet. Der stopper alle tre og "graver" på parketten. Dette skjer hver dag!
Barna våre har reagert samtidig ved snu hodet å si: "hvem var det som gikk der?"
Brannvaslerene går jevnlig. Ting blir borte, dørhåndtak blir skrudd opp og hunder som sitter i bånd inne om natten, er løse om morgnen..
jeg kunne sikkert funnet flere ting, men kommer ikke på noe mer nå..
Hva tror dere om dette? Jeg er ganske nøktern når det kommer til ånder" men nå begynner jeg å lure..
Det er faktisk så jeg ikke trives så godt lenger i huset mitt..
Kan jeg bli kvitt dette tror dere?
Du bør nok kontakte en klarsynt!! Det hadde jeg gjort. Send en mail til åndenes makt på TVN davel!!
Antall ord: 269
Den som ler sist er treig......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LindaFB
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av LindaFB »

Hei igjen.
Og takk for alle svar.
Jeg har nå vært i kontakt med ei dame som mener hun han "rense" huset mitt.. Så jeg skal prøve det..Tenker det blir neste uke..
Orker ikke å gå rundt i mitt eget hus å føle ubehag og redsel..(selvom det sikkert ikke er noe å være redd for..?)
Er litt skeptisk til slikt, men det er verdt et forsøk..
Hva skjer egentlig under slike renselser?
Hun sa noe om at jeg og min mann skulle være med på den siste seansen?
Er veldig spent.. (og litt skeptisk)

(Skulle gjerne kontaktet TVN ,hadde jeg bare ikke vært så redd for å komme på TV..hehe)
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
The_Spirit
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Mai 2007 15:44
17
Lokalisering: Bergen

Innlegg av The_Spirit »

Tror nok at det mrs.mysticool kom inn på det med å snakke direkte til "ånden" eller hva det skal være direkte. Har faktisk fått de samme rådet av en jeg kjenner som kan litt om akkurat dette for noen år siden, og har prøvd det selv. Det du nevnte om at ting forsvinner osv, har jeg opplevd noe lignende selv. Jeg bodde i en leilighet for noen år siden og jeg hadde forholdsvis ofte en sterk følelse av at det var noen flere i leiligheten bortsett fra jeg og familien min. Det som skjedde var at min mor våknet av at det var noe som falt i bakken på rommet ved siden av der hun sov. Da hun gikk inn for å sjekke hva dette var, var det en lampe som var boltret fast til veggen som var falt ned.

Den jeg snakket med om ånder med, sa at jeg burde prøve å snakke til "ånden" eller hva det skulle være. Du kunne jo kanskje prøvd å si noe til ånden før den klarsynte kommer. For kanskje at det iallefall ville dempe seg litt før den klarsynte kommer?
Antall ord: 196
Det er enkelt å være modig på avstand.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Det er neppe rensing av huset som skal til. Snakk heller med venner og andre om det. Slike husrensinger koster sikkert unødvendige penger, og du må sikkert ha flere av dem.

Pass på å være åpen i ditt spørsmål om hva det kan være, husk at det mest sannsynlig er helt naturlige årsaker, du har bare ikke funnet dem ennå.

Dyr har veldig god luktesans, og det kan være ett eller annet de kjenner lukt av på dette spesielle området. Kanskje noe under gulvet, kanskje det er en trekk som fører lukten akkurat dit, hvem vet?

Når du eller andre føler at noen gikk forbi, finn ut hvorfor dere føler det slik. Var det en skygge, kan det ha vært en gardin som blafret og laget denne skyggen? var det en lyd, kan det ha vært at man selv kommer borti noe som lage slik lyd akkura der? osv.
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LindaFB
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av LindaFB »

Jeg er så enig i det dere skriver. Jeg er den fødte skeptiker, og at JEG skulle tro at det var noen fler enn familien i huset krever ganske mye..hehe
Men når det er sagt har jeg lett etter alle fornuftige løsninger på alle hendelser.. og noe av det kan sikkert forklares .. Men ikke ALT... Dessverre mener jeg, for det hadde vært det absolutt enkleste.. :)

....Jeg og mannen våknet begge i natt samtidig da det smalt i ytterdøra. Men når mannen sjekket den, var den låst.. (fikk sove kjempegodt etterpå..not.... :mozilla_surprised: )

Jeg tar gjerne imot flere råd.. Jeg prøver hva det skal være :)
Takk for alle svar!
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

LindaFB skrev:Jeg er så enig i det dere skriver. Jeg er den fødte skeptiker, og at JEG skulle tro at det var noen fler enn familien i huset krever ganske mye..hehe
Men når det er sagt har jeg lett etter alle fornuftige løsninger på alle hendelser.. og noe av det kan sikkert forklares .. Men ikke ALT... Dessverre mener jeg, for det hadde vært det absolutt enkleste.. :)

....Jeg og mannen våknet begge i natt samtidig da det smalt i ytterdøra. Men når mannen sjekket den, var den låst.. (fikk sove kjempegodt etterpå..not.... :mozilla_surprised: )

Jeg tar gjerne imot flere råd.. Jeg prøver hva det skal være :)
Takk for alle svar!
Det blir lugnt framledes hos er nu. :mozilla_wink:
Antall ord: 132
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ida.M
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Feb 2007 15:10
17
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Ida.M »

Ja, vi hører stadigt om sånne ting som dette her.
Det med bilder som flyttes på har jeg hørt før. Men er du sikker på att ingen andre kan ha gjort noe med dem.
Kan de rett og slett ha fallt ned og tatt hverandre med seg ?
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LindaFB
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av LindaFB »

Hei Ida . Jeg er helt sikker på at de ikke har dratt ned hverandre, for de sto i forskjellige hyller, i forskjellige høyder.. Jeg var alene i huset på dette tidspungtet.. Skulle forøvrig ønske du hadde rett.. :mozilla_wink:
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links