Fakta, teori & skepsisTekst fra boken grøss og gru

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Tekst fra boken grøss og gru

Innlegg av Rosalind »

Hva er det uforklarlige?
Det uforklarelige kan være så mangt.Alt fra uløste mysterier til ubesvarte spørsmål kan kalles uforklarlig. Finnes det spøkelser?Kan du drømme hva som vil skje i fremtiden?Hvorfor faller frosker fra himmelen?Hva ville man med Stonehenge?Er 13 virkelig et ulykkestall?Hvor er Shangri-la?Kan skogmurledyr spå været?Hvem laget sirklene i kornåkre?Når vil vi finne ut om det finnes intelligent liv på andre planeter - og om de besøker oss?

For hvert år som går,oppdager og lærer vi mer,men vi vet slett ikke alt ennå. Naturligvis finnes det mange svar og løsninger. Vi kan finne dem i gamle bøker og nye bøker,vitenskapelige tidsskrifter,i radio og TV-programmer og på spesialiserte nettsider(hehe det første jeg tenkte på når jeg leste det var https://www.paran.no). Ikke alle kilder er komplette,enkelte er lite overbevisende og noen motsier hverandre. Andre er helt korrekte,men hvordan skal man forholde seg til dem?

I denne boken vil du finne forslag til forklaringer - den mulige opprinnelsen til visse typer overtro,den sannsynlige bakgrunnen for Eldorado og en tenkelig forklaring på forsvinninger for Bermudatriangelet. Du vil også finne mye vi ikke kan forklare.

Verden er så merkverdig og komplisert at vi neppe vil klare å løse alle gåter,kenkke alle koder eller forstå alle forbløffende fenomener. Det vi kan - og vil - gjøre,er å forsette å prøve.Kanskje noen av oss til slutt vil finne nøkkelen til noe som har vært tapt,gjemt eller misforstått i tusener av år.

Jeg skriver:Denne boken er veldig spennde!Du får det i altslags kategorier:Spøkelser,Sinnets makt,Overtro og symboler,Naturfenomener,merkelige vesener,forsvinninger,fortidens mysterier,forsvunne land og hemmeligheter,helbredelse,tegn og evner,linjer og labyrinter og romvesner.Det er den beste boken jeg har lest.Jeg har lært kjempe masse så jeg håper om noen andre også vil lese den ;)
Antall ord: 344
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

Fikk den boken til jul av søstera mi =)
Veldig bra så langt, skal lese mer i kvell.
Antall ord: 18
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Ja den er både spennde og intresang
Antall ord: 8
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links